همه چیز درباره خرید موبایل، سیمکارت و شارژ تلفن همراه در ترکیه

همه چیز درباره خرید موبایل، سیمکارت و شارژ تلفن همراه در ترکیه
00.04.31

سفر به کشور زیبای ترکیه یکی از گزینه‌های اتباع ایرانی برای گشت و گذار و تفریح در خارج از کشور است. از این رو اغلب مسافران هنگام سفر به ترکیه ترجیح می‌دهند به منظور برقراری ارتباط سیم کارت ترکیه‌ای را مورد استفاده قرار دهند و از اینترنت آن در مواقع ضروری نظیر مسیریابی و… بهره ببرند. اگر شما نیز قصد سفر به کشور پرطرفدار و توریستی ترکیه را دارید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در رابطه با خرید موبایل، سیم کارت، رجیستر گوشی، شارژ تلفن همراه و… دست یابید.

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

در کشور ترکیه به راحتی می‌توانید با پاسپورت خود سیم کارت خریداری نمایید. البته ناگفته نماند که سیم کارت خریداری شده پس از 3 ماه غیر فعال خواهد شد و برای فعال‌سازی مجدد آن باید کارت کیملیک ترکیه را ارائه دهید. توجه داشته باشید که در صورت ارائه ندادن کارت کیملیک سیم کارت شما مسدود و شماره مورد نظر آزاد می‌شود. در این بخش از مقاله انواع سیم کارت‌هایی که در ترکیه به فروش می‌رسند را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

سیم کارت ترکسل

1. ترکسل

ترکسل بهترین سیم کارت ترکیه و بزرگ‌ترین اپراتور این کشور به حساب می‌آید که از پوشش شبکه خوبی برخوردار است. با خرید سیم کارت ترکسل شما می‌توانید به اینترنت 2G، 3G و 4G/LTE دسترسی داشته باشید. قیمت این سیم کارت از 50 لیر شروع می‌شود و با توجه به اعتبار، حجم اینترنت، شماره رند و… به 150 لیر نیز می‌رسد. نحوه اعتبار سنجی سیم کارت ترکسل از طریق کد *123# و خرید بسته اینترنتی از طریق کد 2222 امکان‌پذیر است.

2. ودافون

ودافون، دومین اپراتور بزرگ کشور ترکیه است که رقیب اصلی ترکسل نیز به حساب می‌آید. این اپراتور اینترنت خوبی با سرعت بالا را به کاربران ارائه می‌دهد و از پوشش قابل قبولی برخوردار است. شما می‌توانید سیم کارت ودافون را با قیمتی تقریبا حدود 70 لیر از فروشگاه‌های رسمی خریداری کنید. برای خرید بسته اینترنتی باید کد 3636 را شماره گیری نمایید و برای نحوه اعتبار سنجی نیز کافیست واژه SORGU را به 3636 ارسال کنید.

3. آوا

آوا فعالیت خود را در زمینه فروش سیمکارت و اینترنت از سال 2004 شروع کرده است، اما ایرانیان همچنان این اپراتور را همانند اپراتورهای دیگر به رسمیت نمی‌شناسند. آوا در آغاز فعالیت خود با ترک تلکام همکاری می‌کرد و در حال حاضر نیز همکاری خود را با ودافون شروع کرده است.

4. ترک تلکام

سیم کارت ترک تلکام

کوچک‌ترین اپراتور کشور ترکیه، ترک تلکام است که خدماتی نظیر اینترنت پرسرعت، پوشش شبکه و… را به کاربران ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که پس از خرید سیم کارت ترک تلکام از فروشگاه‌های رسمی باید شماره 8090 را به منظور فعال‌سازی شماره‌گیری کنید و سپس در صورت نیاز بسته‌های ترکیبی خریداری نمایید. قیمت این سیم کارت از 50 لیر شروع می‌شود که البته هر چه میزان اعتبار و حجم اینترنت اولیه آن بیشتر شود، قیمت سیم کارت نیز افزایش پیدا می‌کند.

قیمت گوشی موبایل در ترکیه چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های موبایل یکی از واجبات زندگی روزمره جهان به شمار می‌روند که لازم است در مورد قیمت آن‌ها به اطلاعات کافی دست یابیم. در ترکیه نیز برندهای پرچمدار و پرطرفدار گوشی‌های تلفن همراه همانند بسیاری از کشورهای جهان شرکت‌هایی همچون اپل، شیائومی، هواوی، سامسونگ و… است.

قیمت گوشی موبایل در ترکیه

به طور کلی در کشور ترکیه قیمت گوشی‌های موبایل نسبت به قیمت‌ جهانی آن‌ها کمی گرانتر است، اما تمامی برندهای پرچمدار در حال فروش در ترکیه از نمایندگی‌های مستقیم و رسمی، پشتیبانی کامل و خدمات برخوردار هستند. از این رو نمی‌توان قیمتی دقیق برای گوشی‌های پرطرفدار ارائه داد، زیرا قیمت‌های واقعی با توجه به امکانات، مدل و… ممکن است متفاوت باشند.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول مسافران ترکیه

آیا در ترکیه هم موبایل باید رجیستر شود؟

دولت ترکیه نیز همانند ایران به منظور جلوگیری از قاچاق موبایل قانونی شبیه به قانون رجیستری موبایل را به اجرا در آورده است که شما نیز برای به کارگیری این قانون لازم است تا به اطلاعاتی در مورد رجیستر کردن تلفن همراه خود دست یابید تا با مشکلی مواجه نشوید. بنابراین اگر قصد دارید که طولانی مدت در کشور ترکیه اقامت داشته باشید حتما اقدامات لازم را برای رجیستر کردن موبایلتان به کار گیرید. تقریبا بعد از 10 روز روشن بودن گوشی از طرف مخابرات ترکیه پیامی به شما ارسال می‌شود که باید طی 120 روز گوشی شما رجیستر شود و در غیر این صورت شما قادر نخواهید بود که دیگر از تلفن همراه خود در ترکیه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رجیستر کردن گوشی موبایل در ترکیه

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی انواع اپراتورهای ترکیه، قیمت گوشی و… پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به کشور زیبای ترکیه یک سیم کارت خریداری کنید تا بتوانید در هر موقعیتی به اینترنت دسترسی داشته باشید. شما درباره خرید سیم کارت در ترکیه چه نظری دارید؟ آیا خرید سیم کارت از کشور ترکیه می‌تواند در راحتی و لذت‌بخش بودن سفر تاثیر گذار باشد؟ تجربه‌ها و نظرهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.