چطور وارد دوره آموزش زبان آلمانی در ترکیه شویم؟

چطور وارد دوره آموزش زبان آلمانی در ترکیه شویم؟
02.04.20

بسیاری از ایرانیان که قصد تحصیل و زندگی در کشور آلمان را دارند، از این رو به دنبال آموزش زبان آلمانی در ترکیه هستند. طبیعی است که گذراندن دوره زبان آلمانی در کشور ایران می‌تواند بهترین گزینه به شمار رود، اما باید در نظر داشت که برای ورود به کشور آلمان مشکل بزرگی به نام ویزا جلوی پای متقاضیان وجود دارد. پروسه وقت دهی سفارت آلمان در ایران تا چندین ماه زمان می‌برد و متقاضیان می‌بایست مدت زمان طولانی را منتظر بمانند. به همین دلیل در پی آموزش زبان آلمانی در ترکیه هستند تا از طریق سفارت آلمان در ترکیه اقدام کنند. با ما همراه باشید تا در این راهنما شما را با دوره‌های آموزش زبان آلمانی در ترکیه آشنا کنیم.

چرا آموزش زبان آلمانی؟

زبان آلمانی گسترده‌ترین زبان در اروپا است و نزدیک به 20 درصد از کتاب‌های دانشگاهی منتشر شده در جهان به زبان آلمانی است که شامل منابع، کتاب‌ها، تحقیقات بین‌المللی و درس‌های آموزشی می‌شود. تحصیل به زبان آلمانی درهای مشروعی را برای فارغ‌التحصیلان به کار آسان در اروپا به طور کلی و در آلمان به طور خاص باز می‌کند.

آلمان بعد از ایالات متحده آمریکا دومین کشور از نظر تقاضای کار در آن است و این به دلیل شرایط خوب کاری آن است و حتی برای جذب نیروهای واجد شرایط و متخصص از تمام کشورهای دنیا تلاش می‌کند. تحصیل به زبان آلمانی به فارغ‌التحصیل فرصتی قوی برای پیوستن به مشاغل در جهان به ویژه در آلمان و کشورهای اروپایی می‌دهد.

بیشتر بخوانیدکدام کشور برای مهاجرت بهتر است؛ آلمان یا ترکیه؟

چرا شرکت در دوره‌های آموزش زبان آلمانی در ترکیه؟

آلمان به موازات اقتصاد در حال توسعه خود به طور مداوم به نیروی انسانی آموزش دیده نیاز دارد. بخش قابل توجهی از این نیاز را از کشورهای دیگر تأمین می‌کند. برای اینکه بتوانید در برنامه‌های مهاجرتی تحت حمایت ایالت آلمان شرکت کنید، اولین شرط، دانستن زبان آلمانی است. به همین دلیل افرادی که قصد زندگی در آلمان را دارند باید زبان آلمانی را یاد بگیرند.

دوره آموزش زبان آلمانی در ترکیه

بر اساس قانون بین‌المللی، هر فردی که با ویزایی معتبر و قانونی حداقل 6 ماه در یک کشور اقامت داشته باشد، می‌تواند برای اخذ ویزای کشور ثالث از طریق سفارت کشور ثالث در همان کشور اقدام نماید. به همین دلیل ایرانیان می‌توانند با اقامت حداقل 6 ماهه در کشور ترکیه، برای اخذ وقت سفارت آلمان، اتریش یا هر کشور دیگری در همان ترکیه اقدام کند. دریافت وقت سفارت آلمان یا هر کشور دیگری در ترکیه زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به وقت سفارت آلمان در ایران دارد و طبیعتا برای کلیه افراد متقاضی یک امکان ایده‌آل محسوب می‌گردد.

مزیت‌های کلاس زبان آلمانی در ترکیه

از آنجایی که دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌گردد، لازمه تحصیل و زندگی موفق در این کشور تسلط به زبان آلمانی است. افرادی که قصد یادگیری و بالا بردن تسلط خود در زمینه مهارت‌های زبان آلمانی دارند، می‌توانند در دوره‌های آموزش زبان آلمانی در ترکیه شرکت کنند. این دوره‌ها مزیت‌های زیادی برای ایرانیان دارد، از جمله:

  • فاصله نزدیک کشور ترکیه به کشور ایران رفت و آمد را تسهیل می‌کند.
  • هزینه آموزش زبان آلمانی در ترکیه مقرون به صرفه‌تر از دیگر کشورها است.
  • وجود ویزای همراه امکان همراهی خانواده در طول مدت زمان شرکت در کلاس‌ها را فراهم می‌کند.

فرایند اخذ وقت سفارت آلمان در کشور ترکیه نسبت به ایران بسیار کمتر است و متقاضیان مهاجرت به کشور آلمان در مدت زمان کوتاهی می‌توانند از طریق سفارت آلمان در ترکیه وقت سفارت این کشور را دریافت کنند.

هزینه آموزش زبان آلمانی در ترکیه

از آنجایی که ترکیه همسایه غربی کشور ایران است برای شرکت در دوره‌های آموزش زبان آلمانی در ترکیه هزینه رفت و آمد بسیار مناسب‌تر از هزینه رفت و آمد به کشورهای اروپایی خواهد بود. همچنین در طول دوره آموزشی هزینه‌های زندگی در ترکیه نیز بسیار کمتر از هزینه زندگی در کشورهای اروپایی است.

دوره‌های آموزش زبان آلمانی در ترکیه بسیار متنوع هستند و در دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر متعددی برگزار می‌گردند. میانگین هزینه دوره آموزش زبان آلمانی در ترکیه در دانشگاه‌های مختلف حدود 750 دلار است. این هزینه فقط مختص به هزینه آموزش است  و شامل هزینه اسکان و خود و خوراک و رفت و آمد و سایر هزینه‌های معمول زندگی نمی‌شود.

هزینه آموزش زبان آلمانی در ترکیه
هزینه آموزش زبان آلمانی در ترکیه

شرایط شرکت در کلاس زبان آلمانی در ترکیه

یکی از مهم‌ترین زبان‌هایی که در اروپا صحبت می‌شود، زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین زبان‌ها برای تجارت و سفر است. به موازات رشد اقتصادی و موقعیت آلمان در تجارت جهانی، اهمیت یادگیری زبان آلمانی به شدت در حال افزایش است. در ترکیه شما این فرصت را دارید که زبان آلمانی را با عضویت در دوره‌های ارائه شده توسط مؤسسات یا دانشگاه‌های زبان یاد بگیرید. متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزش زبان آلمانی در ترکیه نیاز به اخذ ویزا دارند، چرا که حداکثر مدت زمان اعتبار ویزای توریستی ترکیه 3 ماه است. متقاضیان باید ابتدا با اخذ پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه مورد نظر خود، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه کنند.

کلاس‌های آموزش زبان آلمانی در استانبول

دانشگاه‌های ترکیه به دلیل تمایز خود در جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در آنها متمایز هستند و در رشته‌های دانشگاهی که زبان تحصیل در آنها متفاوت است ثبت نام می‌کنند. دانشگاه‌هایی وجود دارند که به زبان انگلیسی و برخی دیگر به زبان ترکی و برخی دیگر با ترکیبی از ترکی و انگلیسی تدریس می‌کنند.

کلاس‌های جامع آلمانی را در استانبول با هدف توسعه توانایی دانشجویان در درک، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان آلمانی ارائه می‌شود. در بسیاری از مؤسسات آموزش زبان آلمانی در ترکیه دوره‌های زبان آلمانی برای دانشجویان سطح مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌شود. معلمان زبان آلمانی واجد شرایط و با تجربه هستند و هر درس متناسب با نیازهای فردی شما سفارشی می‌شود و به شما امکان می‌دهد خیلی سریع‌تر از محیط کلاس درس سنتی در استانبول پیشرفت کنید. دروس با تمرکز بر توسعه توانایی‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن، طیف متنوعی از موضوعات از خانواده، فرهنگ، اوقات فراغت و کار را دنبال می‌کند. مبانی گرامری به اندازه کافی پوشش داده شده است.

آموزش زبان آلمانی در استانبول
آموزش زبان آلمانی در استانبول

آموزش زبان آلمانی در مجارستان

آموزش زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که شما می‌توانید برای زندگی در آلمان یا کشورهای آلمانی زبان بردارید. بنابراین شرکت در کلاس زبان آلمانی در ترکیه می‌تواند بهترین ایده برای کسانی باشد که درصدد اخذ ویزا برای ورود به کشور آلمان هستند. گذراندن دوره‌های آموزش زبان آلمانی در مجارستان مزایای خاص خود را دارد. کشور مجارستان عضو پیمان شنگن به حساب می‌آید و دریافت ویزای این کشور به معنای سابقه اخذ ویزای شنگن است. از این رو شانس دریافت اقامت آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای  متقاضی بالا می‌رود. گذراندن این دوره‌ها در مجارستان موجب اخذ ویزای شینگن برای متقاضی می‌شود. متقاضی با داشتن ویزای شنگن مجارستان  می‌تواند در طول دوره اعتبار ویزا به کشورهای دیگر اروپایی از جمله آلمان سفر کند.

سخن پایانی

آلمان به موازات اقتصاد در حال توسعه خود به طور مداوم به نیروی انسانی آموزش دیده نیاز دارد. بخش قابل توجهی از این نیاز را از کشورهای دیگر تأمین می‌کند. برای اینکه بتوانید در برنامه‌های مهاجرتی تحت حمایت ایالت آلمان شرکت کنید، اولین شرط، دانستن زبان آلمانی است. به همین دلیل افرادی که قصد زندگی در آلمان را دارند باید زبان آلمانی را یاد بگیرند. در دوره‌های آموزش زبان آلمانی ترکیه می‌توانید آلمانی را یاد بگیرید و با اقامت 6 ماهه در ترکیه اقدام به وقت گرفتن از سفارت آلمان در این کشور کنید.

در این مقاله ام تی سی هوم به یادگیری زبان آلمانی در ترکیه پرداختیم، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی روش‌های دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید با مشاوران مجرب ام تی سی هوم در تماس باشید.