هنگام خرید خانه در ترکیه به این نکات توجه کنید

هنگام خرید خانه در ترکیه به این نکات توجه کنید

اگر شما نیز به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید، لازم است تا به عنوان یک فرد خارجی موارد زیادی را مورد بررسی قرار دهید. پس در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا نکات مهمی که در روند خرید خانه باید به آن توجه داشته باشید را به طور کامل برای‌تان شرح دهیم.

بهترین محله ترکیه برای خرید خانه

به طور کلی بهترین محله‌ و بهترین شهر برای خرید خانه در کشور دل‌انگیز ترکیه با توجه به سلیقه و شرایط هر فرد متفاوت می‌باشد. از این رو ابتدا باید شهری که قصد سکونت در آن دارید را انتخاب کنید تا بتوانید محله‌های آن شهر را برای خرید خانه به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. استانبول، آنکارا، آنتالیا، ازمیر و یا آلانیا از شهرهای بسیار خوب ترکیه هستند که شرایط و هزینه‌های خرید خانه در هر کدام از آن‌ها کاملا با دیگری متفاوت می‌باشد. مثلا برای خرید خانه در استانبول باید هزینه بیشتری نسبت به آلانیا پرداخت کنید. پس از انتخاب شهر موارد زیادی نیز در رابطه با محله مورد نظر وجود دارد که به هنگام خرید خانه باید به آن توجه شود:

  • محله‌ی انتخابی شما داخل شهر است یا ساحلی؟
  • خانه مورد علاقه شما آپارتمانی است یا ویلایی؟
  • محله‌ی انتخابی شما همانند یک شهر مدرن می‌باشد یا یک مجتمع آپارتمانی یا مسکونی؟
  • آیا خانه مورد نظر شما در محله‌ای قرار دارد که در آینده امکان پیشرفت دارد؟
  • مهدکودک، مدرسه، استخر سرپوشیده، فضای ورزشی و… چقدر به خانه مورد نظر شما نزدیک است؟
  • آیا خانه مورد علاقه شما از دسترسی آسانی به حمل و نقل عمومی برخوردار است؟
  • اتوبان، فرودگاه، دانشگاه، مرکز شهر و… چقدر با محله‌ی شما فاصله دارد؟
  • آیا فرهنگ ساکنان محله مورد نظر با فرهنگ شما متناسب است؟

این‌ها مواردی هستند که به هنگام خرید خانه در کشور ترکیه باید به آن توجه شود. همچنین سیستم‌ها و قوانین مشخصی به منظور خرید خانه در ترکیه وجود دارند که اتباع خارجی می‌توانند با استفاده درست و مناسب از آن‌ها بهترین انتخاب را در خرید خانه با توجه به بودجه خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی

دلیل خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه برخی از این دلایل را برای شما مطرح خواهیم کرد:

سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت

با توجه به تصمیم منتشر شده دولت ترکیه در تاریخ 19/09/2018، اخذ اقامت ترکیه به صورت مستقیم از طریق خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار امکان‌پذیر می‌باشد. از این رو شما نیز می‌توانید در صورت تمایل با خرید خانه در ترکیه به ارزش 250 هزار دلار به راحتی شهروندی ترکیه را برای خود و خانواده‌تان (همسر و فرزندان زیر 18 سال) دریافت نمایید و زندگی در این کشور زیبا و پر از هیجان را در کنار عزیزانتان تجربه کنید.

سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید خانه

توجه داشته باشید که در صورت خرید ملک به ارزش کمتر از این مبلغ مدت زمان دریافت شهروندی و قوانین آن متفاوت خواهد بود. توصیخ می‌کنیم مطلب خرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه و مطلب پاسخ تمام سوالات مهاجرت به ترکیه را مطالعه کنید.

هزینه پایین زندگی

هزینه زندگی در ترکیه نسبت به دیگر کشورهای خارجی نظیر ایالات متحده و بریتانیا بسیار پایین‌تر می‌باشد و این مورد به خوبی توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از خریداران، ترکیه را به عنوان محل زندگی خود انتخاب می‌کنند. ترکیه از جمله کشورهایی است که طی 10 سال اخیر بسیاری از زیرساخت‌ها، فروشگاه‌ها، کیفیت صنایع، دسترسی عمومی حمل و نقل و… به طور قابل توجهی بهبود یافته است و بدون شک زندگی در آن بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز خواهد بود. به علاوه هزینه‌های استفاده از املاک نظیر مالیات، برق، آب، گاز، اینترنت و ماهواره نیز طی یک‌سال نسبت به ایران بسیار ارزان‌تر می‌باشد.

شرایط پرداخت ساختار یافته

اگر تمایل دارید که خانه‌ای نوساز خریداری کنید و یا خانه‌ای را پیش خرید نمایید، می‌توانید از شرایط پرداخت اقساطی بین 6 تا 60 ماه بهره‌مند شوید. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود مبلغ مورد نظر را طی 5 سال پرداخت کنید و در این مدت به خانه نقل مکان کنید و سند ملک را نیز امضا کنید. در برخی موارد نیز بهره پرداخت صفر درصد می‌باشد که این امر انگیزه اتباع خارجی به ویژه ایرانیان را برای خرید خانه در ترکیه چند برابر کرده است.

فرآیند خرید ساده

خرید خانه در ترکیه 10 سال قبل با فرآیند پیچیده‌ای همراه بود و فرد باید زمان طولانی‌ای را برای دریافت سند صبر می‌کرد، اما هم‌اکنون دولت ترکیه این فرآیند را به طور قابل توجهی آسان کرده است و شما می‌توانید روند خرید خانه را از انتخاب خانه تا امضای سند طی یک هفته به پایان برسانید.

تنوع در املاک

تغییرات اساسی بازار کشور ترکیه طی 10 سال گذشته سبب شده است تا قیمت آپارتمان‌ها، ویلاها، استودیوها و… به طور قابل توجهی افزایش یابند. به همین دلیل شما می‌توانید با فروش خانه قدیمی خود، خانه‌ای جدید بخرید، خانه‌های نوساز و یا طرح‌های پیش خرید تهیه کنید.

تنوع در املاک ترکیه

از این رو بدون شک از مکان‌های ساحلی گرفته تا مرکز شهر و یا مناطق دورافتاده، خانه مورد علاقه خود را با مناسب‌ترین قیمت در ترکیه پیدا خواهید کرد.

بودجه مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه

بدیهی است که قیمت خرید خانه در شهرهای کوچک‌تر کمتر و در شهرهای بزرگ نظیر استانبول، آنکارا، ازمیر و… بیشتر می‌باشد. اما به طور کلی حداقل بودجه مورد نیاز برای خرید خانه در کشور زیبای ترکیه، 800 میلیون تومان می‌باشد. ممکن است فکر کنید که با این مبلغ فقط در شهرهای دورافتاده ترکیه می‌توانید اقدام به خرید خانه کنید، اما این‌گونه نیست و شما می‌توانید با شناخت و آگاهی کامل نسبت به تمامی مناطق کشور ترکیه، خانه مورد علاقه خود را در استانبول یا دیگر مناطق متوسط خریداری کنید. شایان ذکر است که در کشور ترکیه املاک ارزان قیمت بسیاری وجود دارد که فرصت فوق‌العاده مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در این کشور نیز ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم نکات و موارد مهمی را در رابطه با خرید خانه در کشور زیبای ترکیه در اختیارتان قرار دهیم. در صورتی که قصد خرید خانه در کشور ترکیه و اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره‌ تماس‌ 00902122587828 با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ارتباط باشید تا شما را در پروسه‌ی خرید خانه همراهی کنند.