نوشیدنی ملی ترکیه چیست؟ قهوه یا چای؟

نوشیدنی ملی ترکیه چیست؟ قهوه یا چای؟
01.05.01

نوشیدنی‌های ترکیه بخش عظیمی از فرهنگ و سبک زندگی این کشور را تشکیل می‌دهند و مطابق با هر سلیقه‌ای انواع مختلفی دارند. نوشیدنی‌های ترکی ریشه در سنت‌های غنی این کشور و تاریخی هزاران ساله دارند. نوشیدن برخی از نوشیدنی‌های سنتی ترکیه مانند کفیر یا بوزا شما را به یاد زمانی می‌اندازد که سبک زندگی انسان‌ها عشایری بود. این نوشیدنی‌ها با استفاده از همان مواد و روش‌هایی که هزاران سال پیش به این سرزمین آورده شده‌اند، تهیه می‌شوند و یادآور تاریخ ترکیه هستند، امتحان کردن این نوشیدنی‌ها مانند این است که طعم تاریخ را بر روی زبان خود بچشید. در این مقاله، چند نوشیدنی محبوب ترکی را بررسی خواهیم کرد، همچنین در مورد نحوه تهیه و نوشیدن نوشیدنی‌های ترکیه صحبت خواهیم کرد، بنابراین برای یک راهنمای عمیق در مورد این نوشیدنی‌های محبوب همراه ام تی سی هوم آماده شوید.

فرهنگ چای ترکیه‌ای چیست؟

محبوب‌ترین نوشیدنی گرم در میان نوشیدنی‌های ترکیه چای ترکی است. چای ترک روزانه به مقدار زیاد در سراسر کشور ترکیه مصرف می‌شود. چای ترکی در لیوان‌های لاله‌ شکل بسیار زیبا سرو می‌شود و افزودن شکر فراوان به چای در بین مردم ترکیه رایج است. مردم ترکیه عاشق چای خوردن در صبح هستند.
چای ترک که به نام چای ریزه نیز شناخته می‌شود، نوعی چای سیاه است که در استان ریزه ترکیه کشت می‌شود.

چای ریزه رنگ بسیار قرمزی دارد و طعم آن کاملاً تند و تلخ است، هر چه چای قرمزتر باشد طعم آن بهتر است. معمولاً اگر این نوشیدنی را در چایخانه سفارش دهید، گارسون آن را با یک حبه قند سرو می‌کند. لیوان چای لاله‌ای شکل که «اینس بلی بردک» نام دارد، از سرد شدن سریع چای جلوگیری می‌کند. واقعیت جالب این است که بیشتر چایخانه‌های ترکیه به زنان اجازه ورود نمی‌دهند. با این حال، به عنوان یک خانم می‌توانید این چای خوش طعم را در کافه‌های سنتی ترکیه امتحان کنید. کافه باغ‌های سنتی را می‌توان در برخی از نقاط شهر برای لذت بردن از نوشیدنی پیدا کرد.

چای از نوشیدنی‌های ملی ترکیه

فرهنگ قهوه ترکیه‌ای‌ها

اگر عاشق قهوه هستید، در سفر به ترکیه‌ این نوشیدنی ترکیه‌ای را امتحان کنید. قهوه ترک طعمی قوی دارد و معمولاً در فنجان‌هایی به اندازه اسپرسو سرو می‌شود. سرو شیرینی ترکی یا یک تکه شکلات کوچک با قهوه یک سنت رایج در ترکیه است. این نوع قهوه طرف‌دارهای خود را دارد و ممکن است تست آن برای همه خوشایند نباشد. یک ضرب‌المثل ترکی می‌گوید: «قهوه باید مثل جهنم سیاه، مثل مرگ قوی و مثل عشق شیرین باشد» و این دقیقاً تعریف قهوه ترک است که با بافت غلیظ و سیاه قهوه اصیل ترکی در فنجان‌های کوچک سرو می‌شود.

قهوه ترک به عنوان یک نوشیدنی بعد از غذا مهم است، همچنین در بسیاری از مراسمات ظاهر می‌شود. ترک‌ها اغلب آن را در طول جلسات نامزدی و عروسی سرو می‌کنند، همچنین عروس در نامزدی این قهوه را برای خانواده داماد سرو می‌کند. قهوه ترک برخلاف بسیاری از انواع دیگر قهوه با جوشاندن، دم کردن یا مخلوط کردن با آب داغ تهیه می‌شود. نوع دیگری از قهوه ترک دیبک نام دارد، طعم این قهوه به دلیل طرز تهیه دانه‌ها و طرز دم کشیدن آن کمی با قهوه‌های دیگر متفاوت است و غلظت آن را کمی پایین می‌آورد. اگر قهوه‌های سبک‌تر و شیرین‌تری دوست دارید، این قهوه را در ترکیه سفارش دهید.

قهوه: طعمی از تاریخ

قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی‌های معروف ترکیه، ریشه در تاریخ دیرینه این کشور دارد. قهوه‌خانه‌های تاریخی در استانبول و شهرهای دیگر ترکیه تلخینی و تاریخ خود را بازگو می‌کنند. این نوشیدنی ملی ترکیه از دوران امپراطوری عثمانی به عنوان جزء مهمی از فرهنگ ترکیه شناخته می‌شود. قهوه ترکیه یعنی «قهوه ترک» یا «تورک کاهو»، که به زیبایی تهیه می‌شود، به عنوان یکی از برجسته‌ترین نمادهای ملت‌ ترکیه در جهان معرفی می‌شود.

قهوه: طعمی از تاریخ

خصوصیات قهوه ترک

قهوه ترکیه با خصوصیات خاص خود را می‌سازد. رنگ تیره و خوشبو، طعم تلخ و ملس و همچنین روش تهیه منحصر به فرد، این نوشیدنی ملی ترکیه را به یک تجربه مطلوب برای دوستداران قهوه تبدیل کرده است. علاوه بر این، مراسم نوشیدن قهوه در ترکیه به نام «تورک کاهو سوارماق»، یک فرآیند آرامش‌بخش و ارتباطات اجتماعی را به همراه دارد.

چای: نماد آرامش و اجتماع

از سوی دیگر، چای به عنوان نوشیدنی محبوب دیگری در ترکیه برجسته شده است. چای نوشیدنی ملی ترکیه با رنگ زیبا و طعم ملایم، نشان از تأثیر فرهنگ‌های مختلف در این کشور دارد. چای ترکیه به نمادی از اجتماع و همبستگی در میان خانواده‌ها و دوستان عنوان می‌شود. مراسم نوشیدن چای در ترکیه نیز یک رویداد اجتماعی است که در آن لحظات آرامش و دوستی به اشتراک گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترين غذاهاى خيابانى استانبول

قهوه ترکیه ای با شیرینی مخصوص
قهوه ترکیه ای با شیرینی مخصوص

نوشیدنی‌های ترکیه

اگر می‌خواهید در سفر به ترکیه یک تجربه هیجان‌انگیز داشته باشید، در نزدیکی تنگه بسفر بنشینید و یک نوشیدنی خوب بنوشید، با ما همراه باشید تا بهترین نوشیدنی‌های ترکیه را به شما معرفی کنیم.

راکی (Raki)

راکی یک نوشیدنی الکلی محبوب ترکی است و به طرز قابل توجهی شبیه به نسخه یونانی اوزو است. اما این شباهت تعجب‌آور نیست، زیرا ترکیه و یونان هر دو در طول تاریخ روابط نزدیکی داشته‌اند و شباهت‌های آنها در بسیاری از زمینه‌ها قابل مشاهده است. راکی از کشمش و انگور درست می‌شود. برند معروف “ینی راکی” که تولید خود را در سال 1944 آغاز کرد، پرفروش‌ترین محصول الکلی ترکیه است.
راکی محتوای الکل بسیار بالایی در حدود 40-50٪ دارد، به همین دلیل است که بیشتر مردم تمایل دارند راکی را با آب و یخ زیاد میل کنند تا نوشیدنی رقیق شود. راکی اغلب به عنوان پایه‌ای برای بسیاری از کوکتل‌های ترکی عمل می‌کند. اکثر مردم ترکیه راکی با غذاهای دریایی و مزه که نوعی پیش غذا در ترکیه است میل می‌کنند همچنین مردم ترکیه اغلب راکی را “شیر شیر” می‌نامند، دلیل آن این است که این نوشیدنی هنگام مخلوط شدن با آب سفید رنگ می‌شود. در فرهنگ ترکی، شیرها نشان دهنده قدرت و شجاعت هستند.

بیشتر بخوانیدنوشیدنی‌های خوش طعم ترکیه

آیران (Ayran)

بهترین نوشیدنی سرد برای کودکان و بزرگان آیران سنتی است که به دلیل طراوت و طعم بی‌نظیرش در فصل تابستان محبوبیت بسیاری دارد. انواع بسته‌بندی شده آیران که از ماست، آب و نمک تهیه می‌شود، در سراسر ترکیه به فروش می‌رسد. اما اگر به یک کافه روستایی سر بزنید، فرصت خوبی وجود دارد که آیران خانگی را با کف فراوان روی لیوان خود امتحان کنید. معمولاً توریست‌های خارجی به محض نوشیدن آن با غذاهایی مانند کباب یا دونر کباب، عاشق آن می‌شوند.
تاریخچه آیران به زمان اقوام کوچ‌نشین ترک و قبایل ترک در آسیای مرکزی برمی‌گردد. آیران عملاً به نماد ترکیه تبدیل شده است، زیرا ماست از ترکیه در سراسر جهان پخش شده است.

سالپ (Salep)

اگر می‌خواهید صبح یک نوشیدنی گرم داشته باشید، سالپ یکی دیگر از بهترین نوشیدنی‌های ترکیه است. این نوشیدنی به ویژه در شهر استانبول توسط دست‌فروشان خیابانی در گوشه و کنار شهر به فروش می‌رسد و بسیار محبوب است. سالپ یک نوشیدنی گرم زمستانی است که از پودر ارکیده و شیر داغ تهیه می‌شود و اغلب روی آن پودر دارچین پاشیده می‌شود تا طعم دارچین به آن اضافه کند. می‌توانید آن را همان‌طور که هست بنوشید یا همراه با شیرینی ترکی مانند پودینگ برنج یا باقلوا میل کنید.
در گذشته‌های دور که نوشیدنی‌های جدید و مدرن وجود نداشت، سالپ را به جای شکلات داغ از شیر داغ و پودر ارکیده درست می‌کردند. آرد مریم‌گلی به کار در این نوشیدنی نیز به عنوان ماده اصلی بستنی معروف قهرمان مرعش می‌شود.

بوزا (Boza)

اگر از خود می‌پرسید نوشیدنی بوزا ترکیه چیست باید بدانید بوزا، اسموتی بسیار خوشمزه‌ای است که به عنوان محبوب‌ترین نوشیدنی محلی ترکیه نیز شناخته می‌شود. این اسموتی خوشمزه در فصل زمستان مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرد. این نوشیدنی محلی بسیار مقوی است و به عنوان یک گزینه عالی برای گرم‌کردن و تقویت بدن به خصوص در روزهای سرد سال است. بوزا به دلیل ماهیت مغذی و گرم‌کننده‌اش در ارتش نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت.
بوزا یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های ترکیه است و قدمت آن به 9000 سال قبل بازمی‌گردد که از طریق بین‌النهرین و قفقاز به آناتولی رسید. مواد تشکیل‌دهنده بوزا ارزن، آب، شکر و مخمر است که آن را تخمیر کرده و به طور طبیعی کمی الکلی می‌کند. بعد از تهیه بوزا روی این نوشیدنی دارچین می‌پاشند و می‌نوشند.

بوزای ترکیه ای
نوشیدنی محبوب ترکیه؛ بوزا

شیرا (Şıra)

با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا، فصل بوزا به پایان می‌رسد و شیرا به بازار می‌آید. شیرا از انگور یا آب سیب کمی تخمیر شده تهیه می‌شود و رنگ آن مایل به قرمز است. به دلیل فروکتوز بالا در این نوشیدنی طعم شیرینی دارد. البته اگر زمان تخمیر این نوشیدنی طولانی شود، طعمی نسبتاً ترش خواهد داشت. شیرا در فصل تابستان انتخابی ایده‌آل است و معمولاً با غذاهای گوشتی مانند اسکندر کباب سرو می‌شود.

تورشو سویو (Tursu Suyu)

تورشو سویو یک آب میوه شور و ترش است که از سبزیجات ترشی، چغندر، هویج، پیاز، فلفل و سیر تهیه می‌شود و اغلب با یک غذای دریایی مانند ساندویچ ماهی همراه می‌شود. پس از نوشیدن اولین لیوان آن طعم خاص و منحصر به فرد آن تا مدت‌ها در دهان شما باقی می‌ماند. اگر به ساحل امینونو (Eminonu) در استانبول بروید فروشنده‌های خیابانی را خواهید دید که تورشو سویو را به مردم محلی می‌فروشند، تورشو سویو ارزان و سالم است و توصیه می کنیم حتماً آن را امتحان کنید.

شربت (Sherbet)

شربت یکی از نوشیدنی‌های سرد، شیرین و غیر الکلی جهان است که از میوه یا گلبرگ تهیه می‌شود. انواع مختلف از طعم‌های شربت وجود دارد که از آن جمله می‌توان به لیمو، گل رز، انار، تمشک و غیره اشاره کرد. شربت یک نوشیدنی محبوب در غرب آسیا است و در کشورهایی مانند ایران، ترکیه، عربی، افغانستان، پاکستان، هند، سریلانکا و بنگلادش محبوبیت دارد.
شربت که در زمان امپراتوری عثمانی به ترکیه معرفی شد، از آن زمان به یک سنت ریشه‌دار ترک تبدیل شده است. امروزه مردم ترکیه فقط در مناسبت‌های خاص شربت درست می‌کنند. این نوشیدنی در ماه رمضان در ترکیه و بسیاری از کشورهای مسلمان مرسوم است. شربت یکی از محبوب‌ترین بخش‌های فرهنگ ترکیه است و مردم ترکیه را به یاد گذشته باشکوه خود می‌اندازد. طعم آن بسته به میوه‌ها بسیار شیرین و گاهی ترش است. با این حال، اگر می‌خواهید بدن خود را پاک‌سازی کنید، نوشیدنی بسیار خوبی است. چنانچه در تابستان به ترکیه سفر کردید، نوشیدنی شربت ترکی خنک و با طراوت را از دست ندهید.

مننگیچ چیست؟

قهوه مننگیچ چیست؟ مننگیچ کافه (Menengiç Coffee) یک نوع قهوه خاص است که از دانه‌های مننگیچ تهیه می‌شود. مننگیچ، درختی است که در مناطق گرمسیری مانند مناطق جنوبی ترکیه و برخی از کشورهای خاورمیانه رشد می‌کند. دانه‌های مننگیچ به صورت خشک و پس از خردکردن، به عنوان جایگزین قهوه در برخی از مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوشیدنی ملی ترکیه با طعم تلخ و خاص خود، گاهی با افزودن شکر یا به همراه شیر مصرف می‌شود. خصوصیات طعمی مننگیچ به چای چوبی و ملاس مشابه است. همچنین برخی افراد معتقدند که مننگیچ به دلیل ویژگی‌های مثبتی که برای سلامت قلب و عملکرد گوارش دارد، به‌عنوان یک جایگزین سالم‌تر برای قهوه معمولی محسوب می‌شود. مننگیچ یکی از محصولات محلی ترکیه است و معمولاً در بازارها و فروشگاه‌های محصولات محلی این کشور قابل دسترسی است.

قهوه مننجیک چیست؟ قهوه مننجیک همان قهوه مننگیچ است که به شکلی دگر نوشته شده است. برای خرید قهوه مننجیک می‌توانید فروشگاه‌های فروش محصولات محلی این کشور سر بزنید.

قهوه مننگیچ از نوشیدنی‌های ملی ترکیه

طرز تهیه قهوه مننگیچ

برای آشنایی با طرز تهیه قهوه مننگیچ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دانه‌های مننگیچ را با استفاده از آسیاب قهوه یا آسیاب ادویه به پودر ریز خرد کنید. هنگام آسیاب‌کردن دانه‌ها مراقب باشید زیرا این دانه‌ها می‌توانند بسیار سفت باشند.
  • شیر را در شیرجوش بریزید و روی حرارت بگذارید. شیر را قبل از اینکه بجوشد خاموش کنید.
  • پودر مننگیچ آسیاب شده را به شیر گرم شده اضافه کنید.
  • مخلوط را خوب هم بزنید و روی حرارت ملایم دم کنید. به آرامی هم زدن را ادامه دهید تا مطمئن شوید که عطر مننگیچ به مایع منتقل می‌شود. دم کردن 5-10 دقیقه کافی است.
  • نوشیدنی مننگیچ را با یک صافی صاف کنید. به این ترتیب هیچ باقیمانده پودری در نوشیدنی شما باقی نمی‌ماند.
  • در صورت تمایل، می‌توانید نوشیدنی خود را با شکر یا عسل شیرین کنید.
  • نوشیدنی مننگیچ خود را در فنجان بریزید و داغ سرو کنید.

اورالت ترکی

اورالیت چیست؟ اورالت (Oralet) یک نوشیدنی نوستالژیک ترکی است که به عنوان جایگزینی برای چای و قهوه به کودکان داده می‌شود. زمانی که برای اولین بار به بازار عرضه شد، قرار بود به صورت سرد مصرف شود، اما به دلیل عادت به نوشیدن نوشیدنی‌های گرم در ترکیه و عدم استفاده گسترده از یخچال در ابتدای عرضه، مصرف آن به صورت گرم بود. بعدها مخصوصاً با پیدایش عرقیات پودری مصرف سرد آن رواج پیدا کرد.

اورالت ترکیه ای یک نوشیدنی محلول در آب و حاوی عصاره میوه است، از مخلوط کردن آن با آب سرد یا گرم یک نوشیدنی محبوب ترکی تهیه می‌شود. اورالت ابتدا به عنوان یک نوشیدنی با طعم پرتقال و گرانول برای فروش عرضه شد، بعدها طعم‌های دیگری مانند لیمو، گل رز و سیب ایجاد شد. چای اورالت ترکی نوشیدنی ملی ترکیه نیازی به افزودن شکر اضافی ندارد، این می‌تواند برای کسانی که طعم شیرین طبیعی را در چای خود ترجیح می‌دهند جذاب باشد.

اورالت از نوشیدنی‌های ملی ترکی

چای میوه ای ترکیه

در ترکیه، چای میوه‌ای یک نوشیدنی محبوب و منحصر به فرد است. این نوع چای معمولاً از مخلوط میوه‌های تازه یا خشک و گاهی هم با افزودن عسل یا سایر افزودنی‌ها تهیه می‌شود. این چای میوه‌ای علاوه بر طعم مطبوع میوه‌ها، خواص مختلف سلامتی نیز دارد.

در تهیه چای میوه‌ای ترکیه، از میوه‌های مختلفی مانند سیب، زردآلو، آلبالو، توت، گیلاس، توت‌فرنگی، نارنج، لیمو، لیموترش و… استفاده می‌شود. این میوه‌ها به صورت تازه یا خشک و خرد شده اضافه می‌شوند. در بعضی موارد، برای افزودن طعم و شیرینی بیشتر، عسل نیز به چای میوه‌ای اضافه می‌شود.

علاوه بر اینکه چای میوه‌ای این نوشیدنی گرم ترکیه یک گزینه خوشمزه و مناسب برای زمان‌های گرما است، می‌تواند یک جایگزین سالم‌تر برای نوشیدنی‌های شیرین و صنعتی باشد. این نوشیدنی ملی ترکیه در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و محل‌های تفریحی در ترکیه معمولاً قابل دسترسی است و بسیاری از افراد از آن لذت می‌برند.

چای میوه ای از نوشیدنی های ملی ترکیه

چای کیوی ترکیه ای

چای کیوی (kivili cay) یک نوع نوشیدنی ملی ترکیه تازه و خوشمزه است که اغلب از میوه کیوی خشک‌شده تهیه می‌شود. این نوع چای میوه‌ای خصوصاً در فصول گرم سال به عنوان یک گزینه خنک‌کننده و ملایم مصرف می‌شود.

خواص چای کیوی چیست؟ پودر چای کیوی به دلیل دارا بودن میوه کیوی، طعم مطبوع و خاصی دارد، میوه کیوی حاوی ویتامین C و فیبر است که می‌تواند به سلامت عمومی کمک کند. چای کیوی بی‌کافئین است و برای افرادی که به مصرف کمتر کافئین تمایل دارند، گزینه جذابی می‌شود. این نوع چای فقط با افزودن آب یا شیر آماده می‌شود.

چای کیوی از نوشیدنی های ملی ترکیه

طرز تهیه چای کیوی

برای آشنایی با طرز تهیه چای کیوی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کیوی‌ها را بشویید و پوست بگیرید و برش بزنید.
  • آب را در یک قوری بجوشانید.
  • کیوی‌های ورقه شده و خشک شده را به آب در حال جوش اضافه کنید.
  • کیوی‌ها را به مدت 10-15 دقیقه در آب قرار دهید. این زمان برای انتقال طعم و ویتامین های کیوی به چای کافی خواهد بود.
  • پس از دم‌کشیدن، چای را با یک صافی صاف کنید. این مرحله تکه‌ها و پوست کیوی را از چای جدا می‌کند.
  • در صورت تمایل، می‌توانید عسل یا شکر را به چای خود اضافه کنید.
  • چای کیوی را در فنجان بریزید و سرد یا گرم سرو کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید آن را با افزودن یخ سرد بنوشید یا در صورت تمایل می‌توانید با افزودن برگ نعناع به چای خود طعم اضافه کنید. این دستور به طور طبیعی طعم تازه و شیرین کیوی را به نوشیدنی شما می‌آورد.

چای نارنجی ترکیه

چای نارنجی ترکیه یکی از نوشیدنی‌های محبوب است که معمولاً به عنوان چای میوه‌ای مصرف می‌شود. این چای از ترکیب چای سیاه ترکیه با افزودن عصاره پرتقال، قطعات پوست پرتقال یا آب میوه پرتقال تهیه شود. طعم مطبوع و ملایم پرتقال با طعم خاص چای ترکیه، این نوشیدنی را برای بسیاری از افراد جذاب کرده است.

روش تهیه چای پرتقال ممکن است متفاوت باشد، اما معمولاً شامل دم کردن برگ چای سیاه ترکیه در آب داغ و اضافه‌کردن عصاره یا قطعات پوست پرتقال به آن می‌شود. برخی افراد همچنین ممکن است به آن عسل یا شکر اضافه کنند تا طعم شیرینی دلخواه را برای خود ایجاد کنند.

در بازارها و فروشگاه‌های مختلف در ترکیه، می‌توان چای نارنجی آماده به فروش یا مواد اولیه برای تهیه خود این چای را یافت. همچنین، در کافه‌ها و رستوران‌ها نیز این نوشیدنی ملی ترکیه معمولاً در فهرست نوشیدنی‌ها قرار دارد.

چای نارنجی از نوشیدنی‌های ملی ترکیه

نوشیدنی کاینار ترکیه

کاینار (Kaynar) در فرهنگ ترکی به عنوان نوشیدنی که در مناسبت‌های خاص و به ویژه برای زنانی که به تازگی زایمان کرده‌اند تهیه می‌شود برجسته است. این نوشیدنی ملی ترکیه که در مناطق مختلف کشور ترکیه مانند آدانا به «شربت نفاس» یا «شربت قرمز» معروف است، به طور سنتی نماد فراوانی شیر مادر و درخشندگی چشم است.

کاینار نوشیدنی ملی ترکیه به شکل شربتی است که معمولاً حاوی موادی مانند شکر، آب و آبلیمو است و می توان آن را به صورت گرم یا سرد سرو کرد. در این نوشیدنی از ریشه زنجبیل، دارچین، دانه فلفل سیاه، میخک، هل به عنوان طعم‌دهنده استفاده می‌شود، همچنین روی این نوشیدنی با گردوی خرد شده تزیین می شود. این نوشیدنی معروف ترکیه نه تنها مژده تولد را می‌دهد، بلکه قصد دارد این رویداد مبارک را جشن بگیرد و آن را با مهمانان به اشتراک بگذارد. به عنوان بخشی از این سنت، عشق و حمایت پیرامون مادر و نوزاد تازه متولد شده خلاصه می‌شود.

کاینار از نوشیدنی‌های ملی ترکیه

سخن پایانی

نوشیدنی‌های ترکیه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان هستند. آنها قرن‌هاست که وجود داشته‌اند و می‌توان آنها را بسیار فراتر از مرزهای ترکیه یافت. در استانبول طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های محلی را می‌توانید امتحان کنید. برخی از آنها ممکن است به نظر برسد آشنا هستند و برخی دیگر برای شما جدید خواهند بود و ارزش امتحان کردن را دارند تا ذائقه شما را راضی کنند. از جمله آنها می‌توان به آیران، بوزا و آب میوه‌های دیگر اشاره کرد. در بخش الکلی، راکی یک نوشیدنی ملی بی چون و چرا است. در اینجا مروری بر انواع نوشیدنی ترکیه آورده شده است.