معرفی مهم‌ترین شهرهای ایرانی نشین آلمان

معرفی مهم‌ترین شهرهای ایرانی نشین آلمان
02.06.01

مهاجرت به آلمان طی سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است و دلیلش هم این است که این کشور امکانات و مزایای زیادی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. بدون شک برلین و مونیخ جزء بهترین شهرهای آلمان هستند، اما وقتی صحبت از شهرهای ایرانی نشین آلمان می‌شود، این لیست تعداد شهرهای بیشتری را در بر خواهد گرفت که در این مطلب قصد داریم هر یک از آن‌ها را به طور جداگانه معرفی کنیم. با ام تی سی همراه شوید.

برلین

برلین شهر سرسبز و زیبایی است که یک سوم شگفتی‌هایش را پارک‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها تشکیل می‌دهند. برلین که یکی از مهم‌ترین شهرهای ایرانی نشین آلمان است، محله‌های زیادی را در خود جای داده است که هر کدام فضای خاص خودشان را دارند.

شارلوتنبرگ که در غرب برلین واقع شده، منطقه پرنشاط و آرامش بخشی است که هنوز هم خانه‌های زیبایی از قرون نوزدهم در آنجا به چشم می‌خورد. کروزبرگ یکی دیگر از محله‌های برلین است که منطقه‌ای شیک و چند فرهنگی بوده و بیشتر مختص مهاجران ترک است. Prenzlauer محله دیگری است که بیشتر هنرمندان و دانشجویان آنجا ساکن هستند و رنج قیمتی متوسطی دارد. اگر به دنبال محله‌ای گران قیمت در برلین می‌گردید، به سراغ Wilmersdorf بروید.

بیشتر بخوانیدبا پاسپورت آلمان کجا میشه رفت

شهر برلین
شهر برلین

مونیخ

مونیخ آلمان از نظر کیفیت زندگی، رتبه سوم را دارد. علاوه بر این، گران‌ترین شهر آلمان و چهل و نهمین شهر گران قیمت اروپا نیز هست. schwabing نام یکی از محبوب‌ترین محله‌های مونیخ برای دانشجویان و مهاجران است که با مغازه‌ها و کافه‌های دنج زیادی که دارد، فضای آرامش بخشی را فراهم می‌کند.

Lahel و Bogenhausen محله‌های گران قیمت دیگری هستند که با آپارتمان‌ها و ویلاهای بزرگ، افراد متمول را در خود جای داده‌اند.

دوسلدورف

دوسلدورف شهر زیبای دیگری است که از نظر کیفیت زندگی و زیر ساخت‌ها توانسته است رتبه ششم جهان را به خود اختصاص دهد. این شهر دوست داشتنی در کنار رودخانه راین قرار گرفته و موزه‌ها، رستوران‌ها، بازارها و مدارس بین‌المللی زیادی را در خود جای داده است.

دوسلدورف دارای بیش از 50 منطقه است که هر منطقه فرهنگ‌ها و سطوح طبقانی مختلفی را شامل شده و افراد ثروتمند و فقیر در کنار هم زندگی می‌کنند. Pempelfort یکی از مناطق فرهنگی دوسلدورف است که تنوع زیادی دارد. Hafen هم منطقه دیگری است که بیشتر مجردها و افراد جوان آنجا سکونت دارند. Bilk یکی از بهترین مناطق دوسلدورف برای مهاجران و دانشجویانی است که می‌خواهند از فضای سبز این منطقه لذت ببرند. Niederkasse منطقه دیگری است که بیشتر ژاپنی ها آنجا ساکن هستند.

فرانکفورت

فرانکفورت که یکی دیگر از مهم‌ترین شهرهای ایرانی نشین آلمان و پایتخت مالی این کشور است، آسمان خراش‌ها و برج‌های زیادی را در خود جای داده و شبیه منهتن به نظر می‌رسد. این شهر جمعیتی 600 هزار نفری را شامل می‌شود که بیشتر آن‌ها به دلایلی همچون هزینه‌های بالای زندگی و دسترسی‌ها، در حومه زندگی می‌کنند.

مناطق Reidberg،Rebstockpark و Friedberger Warte فرانکفورت ساختمان‌های جدید و مناطق Westend و Holzhausen Quarter، امارت‌های قدیمی‌تر و کنسولگری‌ها را در خود جای داده است.

هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که جمعیتی 1800000 نفری دارد. علاوه بر این، یکی از 16 ایالت آلمان نیز هست که از نظر کیفیت زندگی رتبه نوزدهم و از نظر کیفیت زیرساختی رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. هامبورگ نسبت به دیگر شهرهای آلمان، فضای سبز و فضای زندگی بیشتری را در اختیار دارد و دارای رودخانه‌ها و کانال‌های زیادی است.

یکی از مناطق مسکونی پرطرفدار هامبورگ، آلتونا نام دارد که معماری‌های قدیمی، کارخانه‌های قدیمی و ویلاهای بزرگ و گران قیمت را در خود جای داده است. هامبورگ نورد هم منطقه کارگر نشینی است که در جنوب این شهر واقع شده است. bergedof نام منطقه دیگری در جنوب شهر است که زمانی خودش یک شهر مستقل بوده و حتی هنوز هم قلعه مخصوص خودش را دارد که به عنوان موزه استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانیدبررسی هزینه زندگی در آلمان

شهر هامبورگ
شهر هامبورگ

اشتوتگارت

اشتوتگارت از دیگر مهم‌ترین شهرهای ایرانی نشین آلمان است که بین دره‌ها، تپه ها و پارک‌ها قرار گرفته است. بهترین خانه‌های این شهر در دامنه‌های شیب‌دار واقع شده و منظره چشم نوازی را فراهم کرده‌اند. غرب اشتوتگارت منطقه بسیار جذابی برای زندگی است که فاصله زیادی با مرکز شهر، بازارها، مراکز خرید، کافه‌ها و سالن‌های تئاتر ندارد و تنها بعد از چند دقیقه پیاده‌روی کوتاه می‌توان به آن‌ها دست یافت. این شهر از نظر کیفیت زندگی رتبه بیست و هشتم جهان را دارد.

کلن

اگر بخواهیم یکی از ایرانی پسندترین و محبوب‌ترین شهرهای آلمان را نام ببریم، قطعا باید به کلن اشاره کنیم. کلن یکی از شهرهای اصلی کشور آلمان است که قدیمی‌ترین محله‌ها را در خود جای داده است. این شهر در زمان امپراتوری روم، یکی از مراکز تجاری و تولیدی مهم شناخته می‌شد و در قرون وسطی نیز، یکی از پرجمعیت‌ترین و مرفه‌ترین شهرهای آلمان بود.

کلن شهری پر از مغازه‌های ایرانی است که ما آنجا به هیچ عنوان احساس غریبی نخواهید کرد و این یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به این شهر محسوب می‌شود.

نورنبرگ

اگر به دنبال یکی از مهم‌ترین شهرهای ایرانی نشین آلمان می‌گردید که هزینه‌های اجاره و خرید ملک در آنجا ارزان‌تر باشد، نورنبرگ را انتخاب کنید. این شهر که در باواریا واقع شده است، تاریخی غنی داشته و گزینه خوبی برای افرادی محسوب می‌شود که علاقه‌مند به غذاها و نوشیدنی‌های آلمان هستند.

در نورنبرگ فرهنگ بزرگی از مهاجران وجود داشته و حتی می‌توان به زبان انگلیسی نیز صحبت کرد. با این حال، بهتر است برخی از اصطلاحات مهم را یاد بگیرید تا به مشکل برنخورید.

دورتموند

دورتموند شهری است که به خاطر صنایع فولاد و زغال سنگش معروف است. این شهر مدرن به دلیل فناوری‌های زیست پزشکی و رباتیک، تاثیرات بسیار مهمی را در آلمان بر جای گذاشته است. اولین مرکز فناوری آلمان که پارک تکنولوژی دورتموند نام دارد، در این شهر واقع شده است. به دلیل اینکه ایرانیان زیادی در دورتموند زندگی می‌کنند، در این شهر احساس غریبی نخواهید داشت.

شهر ایرانی نشین آلمان
شهر ایرانی نشین آلمان

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی مهم‌ترین شهرهای ایرانی نشین آلمان پرداختیم. اگر قصد دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری را دارید، با کمی تحقیق بیشتر، می‌توانید شهر مورد نظرتان را انتخاب کنید. بدون شک کشور آلمان به دلیل داشتن اقتصاد پویا و پایدار، یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و فرصت‌های شغلی زیادی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. به نظر شما مهم‌ترین شهرهای ایرانی نشین آلمان کدامند؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر آلمان برای زندگی کدام است؟

جنوب آلمان گران‌ترین منطقه در این کشور بوده و دو شهر مونیخ و اشتوتگارت، گران‌ترین شهرهای آلمان هستند. شرق آلمان نیز ارزان‌ترین منطقه در این کشور است. هزینه زندگی در فرانکفورت واقعا منطقی است و تنها با پرداخت مبلغی ناچیز می‌توانید آپارتمان دلخواهتان را پیدا کنید.

بهترین شهر آلمان برای کار کدام است؟

بین شهرهای آلمان، بهترین شهر برای کار برلین است. برلین که پایتخت آلمان نیز هست، شرکت‌های بزرگ و شناخته شده زیادی را در خود جای داده است و فرصت‌های شغلی بی‌شماری نیز دارد. علاوه بر این، برای استارت آپ ها و افرادی که می‌خواهند یک کار و حرفه جدید را شروع کنند، عالی است.

بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان کدام است؟

مونیخ که سومین شهر بزرگ آلمان نیز هست، یکی از بهترین مراکز بین‌المللی برای دانشجویان است که مرکز اصلی فناوری، هنر، نوآوری و تجارت نیز محسوب می‌شود. علاوه بر مونیخ، دیگر شهرهای آلمان که برای تحصیل ایرانیان مناسب هستند شامل برلین، اشتوتگارت، فرانکفورت، کلن، هامبورگ و آخن می‌شوند.

مدرن‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی کدامند؟

مدرن‌ترین و بهترین شهرهای آلمان برای زندگی که امکانات پیشرفته و به‌روزی را در خود جای داده‌اند شامل فرانکفورت و هامبورگ می‌شوند.