معرفی توگ، خودرو ملی ترکیه

معرفی توگ، خودرو ملی ترکیه
00.11.12

در دسامبر 2019 و با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، TOGG به‌عنوان اولین خودروی ملی ترکیه که به‌طور کامل در این کشور ساخته‌شده است، معرفی شد. در طراحی این خودرو بیش از سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است تا رقیب بزرگی برای غول خودروهای الکتریکی تسلا باشد. ماشین ملی ترکیه که قرار است فصل جدیدی را در صنعت ترکیه شروع کند، با فناوری‌های ترکی تولیدشده است، با سیستم رانندگی خودکار کار می‌کند و به یک اتصال اینترنتی همیشه متصل مجهز است. این خودرو برای پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های جامعه ترکیه طراحی‌شده است. در این مقاله‌ی ام تی سی هوم به بررسی مشخصات این خودرو می‌پردازیم.

معرفی کوتاه خودروی ملی ترکیه

TOGG مخفف عبارت Turkish Automobile Enterprise Group به معنای گروه صنعت و تجارت خودرو ترکیه است. خودروی توگ ترکیه یک خودروی کراس‌اوور تمام برقی است. این خودرو به گفته طراحان آن دو نوع موتور دارد که یکی 200 اسب بخار و دیگری 400 اسب بخار است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو با دو موتور مختلف در 7.6 و 4.8 ثانیه است. این خودرو در دو محدوده 300 کیلومتر و 500 کیلومتر در یک دوره شارژ حرکت می‌کند و مشخصه آن شارژ سریع است که شما را قادر می‌سازد 80 درصد از باتری‌های خودرو را تنها در نیم ساعت شارژ کنید.

اگر قیمت خودروی ملی ترکیه کمتر از قیمت محصولات تسلا باشد، ممکن است به رقیبی برای خودروهای این شرکت به‌خصوص تسلا مدل X تبدیل شود، ترکیه با این استراتژی پس از 60 سال تصمیم به توسعه خودروی ملی خود گرفت.

بیشتر بخوانیدآشنایی با قوانین واردات خودرو به ترکیه

مدل‌های برنامه‌ریزی‌شده توگ

قرار است خودروهای توگ در پنج مدل تولید شوند تا رؤیای خودروهای داخلی ترکیه محقق شود. این مدل‌ها، مدل‌های B-Suv، C-Suv، C-Sedan، C-MPV و C-Hatchback خواهند بود. در صورت تولید انبوه ظرفیت تولید سالانه 175 هزار خودرو توگ پیش‌بینی می‌شود. قرار است تولید سه مدل برنامه‌ریزی‌شده پس از اولین مدل تا سال 2030 انجام شود.

بیشتر بخوانیدچگونه خودروی خود را در ترکیه بیمه کنیم؟

توگ اولین خودروی داخلی و تمام الکتریکی ترکیه است.
در آینده خودروهای توگ در پنج مدل تولید خواهند شد.

مشخصات خودرو ملی ترکیه

خودروی توگ ترکیه این ویژگی را دارد که اولین خودروی داخلی و تمام الکتریکی ترکیه است. ویژگی‌های داخلی کلاسی که این وسیله نقلیه در آن قرار می‌گیرد، کلاس متوسط خودروهای برقی است. مدل‌هایی که نمونه‌های اولیه آن‌ها معرفی‌شده‌اند، مدل‌های Suv و Sedan هستند. مدل SUV ، پنج درب و مدل Sedan ، چهار درب است.

مشخصات فنی خودروی ملی ترکیه که با کارگروه خودروسازی ترکیه تولیدشده است، به شرح زیر است:

  • این خودرو نیروی خود را از باتری‌های لیتیوم یونی تأمین می‌کند.
  • دارای دو موتور 150 کیلووات است.
  • مدل دو چرخ متحرک این وسیله نقلیه 200 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در 7.6 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر برسد.
  • از سوی دیگر مدل چهارچرخ متحرک این خودرو 400 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در 4.8 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر برسد.
  • ازآنجایی‌که این وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی است، 80 درصد از باتری‌های خودرو تنها در نیم ساعت شارژ می‌شوند.
  • توگ همیشه به اینترنت متصل است.
  • این خودرو دارای 7 ایربگ استاندارد و 2 ایربگ اختیاری است.
  • این وسیله نقلیه دارای 2 نوع باتری است که رانندگی 300 و 500 کیلومتری را ممکن می‌کند.
  • با یک باتری کاملاً شارژ شده، برد رانندگی بین 300 تا 500 کیلومتر را دارد. باتری در 30 دقیقه شارژ می‌شود. همچنین شارژ باتری 60 لیر است. این ویژگی به‌وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا 60 لیر سوخت برای 500 کیلومتر جاده مصرف کند.
  • حجم بار این خودرو 500 لیتر است.
  • این خودرو دارای ویژگی توقف و حرکت است.
  • ویژگی دیگری که در خودرو گنجانده‌شده این است که صاحبان خانه‌های هوشمند می‌توانند به وسایل نقلیه متصل شوند.
  • ازآنجایی‌که این خودرو برقی است، آلایندگی صفر است. به‌این‌ترتیب در حین کار آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند.
  • توگ وسیله نقلیه سریع برای رانندگی 180 کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانیدآشنایی با قوانین واردات خودرو به ترکیه

داخل خودرو ملی ترکیه

خودروی ملی ترکیه ازنظر طراحی داخلی و کابین سرنشینان در سطح بالایی قرار دارد. صندلی‌های تک‌نفره با کمربند ایمنی یکپارچه در فضای داخلی قرارگرفته‌اند، در طراحی درب‌ها نیز ستون وسط حذف‌شده است ازاین‌رو درب‌ها به‌صورت کتابی باز می‌شوند. درحالی‌که برای روکش صندلی‌های جلو از چرم روشن استفاده‌شده است، رنگ‌های تیره برای صندلی‌های عقب ترجیح داده‌شده‌اند. از سوی دیگر انتخاب رنگ آبی روشن برای کمربندهای ایمنی دلیلی بر اصالت طراحی این خودرو است. این خودرو در رنگ خاکستری متالیک طراحی‌شده است که ترکیبی از بنفش و آبی است.

دیگر ویژگی‌های خودرو توگ را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • بی‌صدا بودن موتور الکتریکی، لذت بردن از شتاب، بهره‌وری انرژی و آلایندگی صفر، همه در توگ جمع شده است.
  • طراحی مدرنی دارد که زیبایی‌شناسی، عملکرد و تکنولوژی را با خطوط طراحی منحصربه‌فرد خود ترکیب می‌کند.
  • این خودرو که امنیت داده و اتصال را در سطح بالایی ارائه می‌دهد، قصد دارد در سال 2022، ، 5 ستاره از Euro NCAP دریافت کند.
  • با طراحی قاطعانه، فناوری‌های پیشرفته و تجربه دیجیتال کاربرپسند، دستگاهی قاطع است که نه‌تنها در ترکیه بلکه در بازارهای بین‌المللی نیز جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.
  • این خودرو که فضای نشیمن داخلی فراتر از کلاس خود دارد، فناوری و راحتی را در کنار هم ارائه می‌دهد و با تجهیزات ایمنی پیشرفته خود تجربه رانندگی ایمن و راحت را فراهم می‌کند.
خودروی ملی ترکیه ازنظر طراحی داخلی و کابین سرنشینان در سطح بالایی قرار دارد.
خودروی ملی ترکیه از نظر طراحی داخلی و کابین سرنشینان در سطح بالایی قرار دارد

قیمت خودرو ملی ترکیه

هنوز اطلاعات رسمی درباره قیمت توگ در دست نیست، زیرا تولید انبوه آن هنوز آغاز نشده است. اما در زمان عرضه، قرار است قیمتی داشته باشد که بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند. به گفته رسانه‌های خودروسازی، خودروی ملی ترکیه قیمتی بین 800 هزار تا 1 میلیون لیره خواهد داشت. قیمت فروش خودروهای 100% برقی تولیدشده در آمریکا و اروپا با این ویژگی‌ها بین 70000 تا 80000 دلار است. سرمایه‌گذاری‌ها و مطالعات R&D برای تولید باتری خودروهای داخلی نشان می‌دهد که اهمیت زیادی به این موضوع داده‌شده است. عامل دیگری که محدوده قیمت TOGG را تعیین می‌کند، براکت مالیاتی است. به‌عبارت‌دیگر، قیمت TOGG درصورتی‌که معاف از مالیات باشد یا در محدوده مالیاتی پایین باشد، انتظار می‌رود حدود 75000 دلار باشد.

بیشتر بخوانیدچگونه با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

فروش توگ ترکیه در ایران

کاراکاش مدیرعامل توگ با رونمایی از عکس ماشین ترکیه اعلام کرد که در سه‌ماهه چهارم سال 2022 تولید انبوه توگ آماده می‌شود و پس از تکمیل مطالعات گواهینامه، تولید انبوه آن در سه‌ماهه اول سال 2023 آغاز می‌شود. زمزمه‌های ورود خودروی ملی ترکیه به بازار ایران هم شنیده می‌شود اما هنوز خبر رسمی اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: خرید ملک در ترکیه

جمع‌بندی

خودروی ملی ترکیه TOGG که در دسامبر 2019 معرفی شد، در سال جاری وارد مرحله تولید می‌شود و بر اساس آخرین اظهارات در سال 2023 راهی جاده‌ها خواهد شد. درحالی‌که در یکی از آخرین اظهارات در مورد این خودرو ادعاشده است که قیمت آن حدود 1 میلیون لیره خواهد بود، اما هنوز قیمت قطعی مشخص نیست. توگ که دوستدار محیط‌زیست است، دارای شاسی مدولار است و از اتصال اینترنتی قوی نیز برخوردار است. جزئیاتی که در میان ویژگی‌های توگ برجسته می‌شود، جنبه الکتریکی آن است. این وسیله نقلیه با برق و باتری‌های لیتیوم یونی کار می‌کند. همچنین با یک باتری کاملاً شارژ شده، برد 300 تا 500 کیلومتر دارد. همچنین می‌تواند به‌صورت اختیاری به حالت دیفرانسیل عقب تغییر کند و 7.6 ثانیه طول می‌کشد تا باقدرت 200 اسب بخار به 100 کیلومتر برسد.