معرفی 20 جاذبه از جاهای دیدنی آنکارا

معرفی 20 جاذبه از جاهای دیدنی آنکارا

آنکارا پایتخت جمهوری ترکیه است و در مرکز آناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع ۸۵۰ متری قرار گرفته است. آنکارا مدرنیته و سنت را در کنار هم به گردشگران پیشکش می‌کند. این شهر هم‌چنین مرکز سیاسی ترکیه و یک شهر دانشگاهی بزرگ به حساب می‌آید. آنکارا شاهراه ارتباطی و قطب حمل و نقل ترکیه محسوب می‌شود که دقیقا در مرکز کشور و فلات آناتولی قرار گرفته و راه را برای دسترسی مسافران به سایر مناطق مهم ترکیه هموار می‌کند.

آنکارا که نام آن در گذشته آنقوره بوده، دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. قدمت آنکارا به عصر برنز و تمدن هاتی مایاها برمی‌گردد که در هزاره دوم قبل از میلاد مسیح در این منطقه می‌زیسته‌اند. در ضمن مراکز خرید زیادی در این شهر قرار دارد و هیچ کس دست خالی از آنجا برنمی‌گردد. اگر قصد خرید ملک در آنکارا را دارید یا می‌خواهید به این شهر چند روزی سفر کنید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی شهر زیبای آنکارا را به شما معرفی کنیم.

معرفی جاهای دیدنی آنکارا

آنکارا از لحاظ جاهای دیدنی یا جاذبه گردشگری چیزی از استانبول و آنتالیا کم ندارد و از این نظر شهر ثروتمندی هم به حساب می‌آید. جاذبه‌های معروفی نظیر قلعه آنکارا، دریاچه موگان، موزه تمدن آناتولی، موزه جنگ استقلال و… که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها برای طیف وسیعی از گردشگران و توریست‌ها با سلیقه‌های متفاوت بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. در این مقاله شما را با 10 جای دیدنی آنکارا آشنا خواهیم کرد.

1. موزه تمدن آناتولی (Anadolu Medeniyetleri Muzesi)

موزه تمدن آناتولی که در سال 1921 تاسیس شده، طی سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده است. در واقع علاقمندان به تاریخ با بازدید از این موزه می‌توانند سفری کوتاه و جذاب در تاریخ کشور ترکیه داشته باشند و نهایت لذت را ببرند.

این موزه از یک طبقه بسیار بزرگ با سالنی بزرگ و راهروهای متعدد در طبقه همکف و یک نیم‌طبقه کوچک در پایین تشکیل شده و دارای 2 بخش اداری و نمایشگاهی است. وارد بخش نمایشگاهی که بشوید، می‌توانید تمامی آثار مربوط به دوران قدیم یعنی زمان عثمانی‌ها، سلجوقیان، نوسنگی، آشوریان و… را مشاهده کنید. در بخش اداری نیز مرکز مدیریت، سالن کنفرانس، کارگاه‌ها و… قرار گرفته‌اند.

به بخش جنوبی ارگ شهر زیبای آنکارا در منطقه آت پازاری که بروید، موزه تمدن آناتولی را می‌بینید. در حال حاضر این مجموعه، شامل یک مسافرخانه معمولیِ حیاط مرکزی به نام کورشونلو هان (Kursunlu Han) و بازار قدیمی محمود پاشا می‌شود. هر دو این ساختمان‌ها به زمان عثمانی تعلق دارند. شما نیز می‌توانید همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 19 شب به منطقه آلتینداغ آنکارا بروید و با پرداخت مبلغی تقریبا حدود 45 لیر از این موزه بازدید به عمل آورید.

2. موزه جنگ استقلال ترکیه

در موزه جنگ استقلال، اسناد تمامی اتفاقات جنگ استقلال کشور ترکیه به صورت عکس و مجسمه، و همچنین مجسمه مومیایی رئیس‌جمهورهای قبلی این کشور برای بازدید عمومی به نمایش گذاشته شده است. بخش‌های مختلف موزه را راهروهای متعدد، اتاق‌های شورای حکام، مسجد، اتاق هیئت مدیره ریاست جمهوری، لابی، اتاق مدیریت، اتاق کمیته قانون‌گذاری، زیرزمین و اتاق کمیسیون تشکیل می‌دهد.

موزه جنگ استقلال ترکیه
بازدید از موزه‌ها را دوست دارید؟

ساختمانی که در حال حاضر به موزه جنگ استقلال تعلق یافته است در نیمه اول قرن 20 با هدف برگزاری اولین مجلس ملی کبیر ترکیه بنا شد و پس از چندین بار تغییر کاربری مورد بازسازی قرارگرفت و سپس در آوریل 1961 به عنوان موزه به بهره‌‌برداری رسید. به علاوه در آوریل سال 1981 یعنی بعد از 20 سال مجددا عملیات بازسازی و فعالیت‌های نوسازی بر روی این بنا صورت گرفت و در نهایت تحت عنوان موزه جنگ استقلال ترکیه برای بازدید گردشگران و توریست‌ها بازگشایی شد و هم‌اکنون نیز به یکی از جاذبه‌های پربازدید آنکارا تبدیل شده است.

موزه جنگ استقلال که در منطقه آلتینداغ، بلوار جمهوریت و محله دوغان بی آنکارا قرار گرفته است، همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 19 شب آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان می‌باشد.

3. موزه جمهوریت آنکارا

از دیگر موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری آنکارا می‌توان به موزه جمهوریت اشاره کرد که با بیش از 35 سال قدمت در بلوار جمهوریت و محله اولوس قرار گرفته است. تقریبا 2 دقیقه با اولین مجلس ملی ترکیه فاصله دارد. جالب است بدانید ساختمانی که هم‌اکنون به موزه جمهوریت تعلق دارد در بین سال‌های 1924 تا 1960 میلادی محل برگزاری مجلس ترکیه بوده. این ساختمان که امروزه نیز برخی اوقات با نام ساختمان دوم پارلمان ترکیه نامبرده می‌شود در سال 1923 میلادی به عنوان سالنی برای اجتماع مردم جمهوری خواه توسط معماری به نام Vedat Tek طراحی شد، اما پس از گذشت یکسال پارلمان ترکیه به این مکان انتقال یافت و تا سال 1960 در این محل ثابت باقی‌ ماند. موزه جمهوریت نیز در منطقه آلتینداغ و محله دوغان بی قرار گرفته و گردشگران می‌توانند بین ساعات 8:30 تا 19 از آن بازدید کنند.

4. موزه زندان اولوجانلار آنکارا

ساختمان این موزه در ابتدا زندان جمهوری ترکیه بوده است که توسط وزارت امور داخلی در سال 1925 میلادی ساخته شده و پس از 81 سال فعالیت به عنوان زندان تعطیل شد. سپس این زندان توسط شهرداری آلتینداغ در سال 2009 و 2010 مورد بازسازی قرار گرفت و به عنوان موزه برای بازدید عمومی بازگشایی شد و هم‌اکنون نیز به یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و پرطرفدار آنکارا تبدیل شده است.

به منظور بازدید از این موزه باید ابتدا از یک راهروی سرد و تاریک عبور کنید تا به بخش هیلتون یعنی محل زندانی شدن روزنامه نگاران، شاعران و نویسندگان سیاسی وارد شوید. پس از آن بخش سلول‌های انفرادی به نام Muteferrika واقع شده که با فضای تاریک، ترسناک و کمی سرد خود یادآور شرایط سخت و طاقت‌فرسای زندانیان آن زمان می‌باشد. بعد از سلول‌های انفرادی نیز بخش‌هایی را مشاهده خواهید کرد که تاریخ شهر را توصیف می‌کنند. در بخش‌های بعدی اسناد، اطلاعات و لوازم زندانیان مشهور قرار گرفته است. در انتهای موزه نیز کتابخانه‌ای با گزارشات زندانیان، کتاب‌هایی از مبارزان دموکراسی و همچنین فروشگاهی برای فروش سوغاتی نظیر دست‌سازهای زندانیان قرار گرفته است که از جمله جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم این موزه به حساب می‌آید.

شما نیز می‌توانید در تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 5 عصر به منطقه آلتینداغ و خیابان اولوجانلار بروید و از این موزه دیدن کنید. لازم است بدانید که هزینه ورودی برای معلم‌ها و دانش‌ آموزان 2 لیر و برای بزرگسالان 7 لیر می‌باشد.

5. مسجد حاجی بایرام

حاجی بایرام عارف بزرگ، در نزدیکی آنکارا در روستایی به نام سولفاسول در سال 1350 میلادی به دنیا آمده است. وی تحصیلات ابتدایی را در آنکارا و بورسا به اتمام رسانده و سپس تحصیلاتش را در مدرسه الهیات معروف به کارا “مدرسه” تکمیل کرد. مسجد حاجی بایرام در قرن 15 تاسیس شد و سپس در قرن 16 توسط عثمانی‌ها مورد بازسازی قرار گرفت. البته ناگفته نماند که مشخصات این مسجد به مسجدهای قرن 18 و 19 بیشتر شباهت دارد و آخرین بار به صورت گسترده با حفظ کامل معماری‌اش در سال 2011 میلادی مجددا مورد بازسازی قرار گرفت. در ساخت نمای داخلی مسجد از سقف‌های چوبی، کاشی‌کاری‌های رنگی و آجرهای سبز رنگ استفاده شده است. ساخت این مسجد تقریبا حدود 1 سال طول کشیده و در نهایت در سال 1428 بازگشایی شده است. مسجد حاجی بایرام در محله اولوس در نزدیکی مسجد آگوستوس قرار دارد. باتوجه به دسترسی بسیار آسان این مسجد، شما می‌توانید به راحتی با استفاده از مترو و اتوبوس خودتان را به آن منطقه برسانید.

6. واندرلند اوراسیا

واندرلند اوراسیا، بزرگ‌ترین پارک و مجموعه تفریحی اروپا در آنکاراست، به آن آنکاپارک نیز گفته می‌شود و سالانه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به سوی خود فرامی‌خواند. این مجموعه تفریحی در زمینی به مساحت 1 میلیون و 300 هزار متر مربع توسط شهرداری آنکارا احداث و سپس با حضور رئیس جمهور ترکیه (رجب طیب دوغان) در 20 مارس 2019 افتتاح شد.

جالب است بدانید که پارک واندرلند اوراسیا از پارک مجیک کینگدام واقع در والت دیزنی فلوریدا سه برابر بزرگ‌تر است و بزرگ‌ترین شهربازی ترکیه به حساب می‌آید. توصیه می‌کنیم که در سفر به آنکارا تحت هر شرایطی از این مجموعه تفریحی بازدید کنید تا یک شب عالی و شگفت‌انگیز را در کنار هسفرانتان سپری کنید و لحظات هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. در این شهربازی 26 وسیله بازی اصلی وجود دارد که در بین آن‌ها 14 ترن هوایی و 2117 وسیله بازی کوچکتر را نیز مشاهده خواهید کرد. غار یخی، جزیره پرنده و بخش ژوراسیک پارک نیز از بخش‌های پرهیجان و بسیار زیبای این مجموعه است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

7. دریاچه موگان

پارک و دریاچه موگان به عنوان یک منطقه ویژه شناخته شده و از وارد شدن به آن به طور قابل توجهی جلوگیری می‌شود. این تصمیم به منظور محافظت از دریاچه و وارد نشدن آسیب به آن از لحاظ زیست محیطی در سال 1990 میلادی گرفته شد. دریاچه زیبای دیگری به نام ایمیر (Eymir) در فاصله 3 کیلومتری از شمال شرقی دریاچه موگان قرار دارد که در فصل‌های پربارش سطح آب دریاچه تا حد زیادی بالا می‌آید و همین امر سبب می‌شود تا دو دریاچه بسیار به هم نزدیک ‌شوند.

بهترین زمان بازدید از این دریاچه زیبا فصل تابستان است، زیرا در این مواقع از سال شما می‌توانید از آب و هوای مطبوع و دل‌انگیز این منطقه و از تماشای اردک کاکل قرمز و دیگر اردک‌های غواص نهایت لذت را ببرید. این دریاچه در فاصله 25 کیلومتری از مرکز شهر تاریخی و زیبای آنکارا در میان مرزهای منطقه گلباشی واقع شده است.

8. پارک جنگلی آتاتورک آنکارا

مزرعه جنگلی آنکارا به عنوان یک مزرعه کاملا خصوصی در سال 1925 میلادی توسط مصطفی کمال آتاتورک تاسیس شده است. سپس در سال 1937 زمین این مزرعه به دولت ترکیه واگذار شد تا از آن به عنوان مکانی برای تفریح و خوش‌گذرانی استفاده شود. پارک جنگلی آتاتورک که هم‌اکنون به عنوان یک منطقه تفریحی در آنکارا شناخته می‌شود، سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشاند و با بخش‌ها مختلف و زیبایی‌های چشم‌نواز خود روح هر گردشگری را جلا می‌دهد.

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا

این منطقه‌ی بسیار وسیع زراعتی و تفریحی فعالیت خود را زیر نظر وزارت کشاورزی و امور روستایی انجام می‌دهد و بخش‌های مختلفی نظیر چند مزرعه کوچک کشاورزی، تولید لبنیات، گلخانه‌ها، باغ وحش، رستوران‌ها و… را در خود جای داده است. لازم به ذکر است که با رفتن به معروف‌ترین و زیباترین پارک جنگلی آنکارا شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از هوای پاک و مطبوع، محیط فوق‌العاده جذاب و سرسبز پارک از محصولات ارگانیک تولیدی در این مزارع نیز نهایت استفاده را کنید و لذت ببرید.

9. حمام اونو در آنکارا

منطقه‌ای به نام حمام اونو در محله حاجت تپه آنکارا قرار دارد. برای بازدید از آن، هنگام ورود به منطقه باید از چندین پله پایین بروید. در این منطقه کوچه‌های سنگفرش با خانه‌های 2 طبقه را مشاهده خواهید کرد که به سبک معماری عثمانی ساخته و مرمت شده‌اند، البته در حال حاضر اکثرشان به رستوران، فروشگاه یا کافه تبدیل شدند و حس نشاط و سرزندگی را در محله ایجاد کرده‌اند. در این منطقه می‌توانید از جاهای دیدنی فراوانی نظیر مسجد حاجی موسی و تاج‌الدین سلطان، خانه عاکف ارسوی (شاعر ملی ترکیه) و مسجد کاراجابی نیز بازدید به عمل آورید و تجربه‌های لذت‌بخشی را در سفر به آنکارا از آن خود کنید. به علاوه اگر هنگام گشت و گذار در منطقه خسته شدید، می‌توانید در یکی از این کافه‌های زیبا بنشینید و از صرف صبحانه یا قهوه در هوای پاک و دل‌انگیز با چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا نهایت لذت را ببرید. به طور کلی برای رفتن به منطقه حاجت تپه محدودیتی وجود ندارد، اما اغلب گردشگردان در فصل تابستان برای بازدید از این منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند.

10. قلعه آنکارا

قلعه آنکارا که بیش از هزار سال قدمت دارد در بالای تپه‌ای در منطقه اولوس قرار گرفته است و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی از آنکارا را برای گردشگران فراهم می‌کند. این قلعه چند ساختمان تاریخی دارد و ورودی اصلی آن در فاصله کمی از برج ساعت قرار گرفته است. ساختمان‌های این قلعه هم‌اکنون به گالری، کافه، رستوران، فروشگاه‌های صنایع دستی و سوغات تبدیل شده‌اند. قلعه آنکارا از جاذبه‌های برتر و معروف شهر زیبای آنکارا به حساب می‌آید که در منطقه آلتینداغ واقع شده و شما می‌توانید از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 عصر از آن دیدن کنید و تجربیات متفاوت و لذت‌بخشی را از سایر سفرهایتان برای خود رقم بزنید.

11. آنیت کبیر

مقبره مصطفی کمال آتاتورک در بالای تپه‌ای بلند قرار دارد که با دیوارها و حاشیه‌های پرنور تزیین شده است. در شب، این مقبره زیبایی مسحور کننده‌ای دارد و در مجموعه‌ای به نام “آنیت کبیر” قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنکارا می‌باشد.

مجموعه آنیت کبیر شامل ده برج متقارن با طراحی استادانه و پیچیده است. همچنین، چند مجسمه‌ نیز در این مجموعه حکاکی شده است. در مجموعه، تالار طاووس، تالار افتخار، بلوک یادبود، اصلانلی یول و موزه‌ای نیز وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در این مجموعه جاذبه‌های مختلف را کاوش کنند و از آن‌ها لذت ببرند.

آنیت کبیر روی تپه‌ای به نام “انتیپ” قرار دارد و همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر برای بازدیدکنندگان باز است. همچنین، موزه‌ی آنیت کبیر به غیر از روزهای دوشنبه نیز همه روزه باز است.

آنیت کبیر از جاهای دیدنی آنکارا
آنیت کبیر از جاهای دیدنی آنکارا

12. موزه باستان شناسی آنکارا

موزه Erimtan یکی از مکان‌های دیدنی و محبوب آنکارا است که به عنوان یک موزه باستان‌شناسی شناخته می‌شود. این موزه حدود دو هزار اثر باستانی را نگهداری می‌کند که مربوط به دوره‌های آناتولی، هخامنشیان، اورارتو و آشوری است.

این موزه به افتخار بنیانگذار انجمن کلکسیونرهای میراث فرهنگی، یوکسل اریمتان، نامگذاری شده است. در این موزه، علاوه بر بخش‌های مختلفی از جمله اتاق کنفرانس، کافه تریا، فروشگاه و کتابفروشی، سه ساختمان قدیمی نیز وجود دارد.

روزهای سه‌شنبه، موزه Erimtan محل برگزاری کنسرت‌های مختلفی است و در هر فصل حدود ۱۶ کنسرت در ساختمان موزه برگزار می‌شود.

این موزه در منطقه Ulus واقع شده و همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۵ صبح تا ۱۰ شب برای بازدیدکنندگان باز است.

13. موزه هنر آنکارا

از دیگر جاهای دیدنی آنکارا می‌توان به موزه هنر اشاره کرد. این موزه میزبان آثار هنری معاصر و اواخر قرن نوزدهم تا به امروز است که شامل مجسمه‌ها و نقاشی‌های مشهور متعلق به هنرمندان ترکیه است. در این موزه، علاوه بر آثار هنری، می‌توان به آرشیو هنرمندان، کارگاه نقاشی و چاپ دستی، هنرهای تزئینی، مجسمه سازی و سرامیک نیز دسترسی داشت. همچنین، ساختمان این موزه شامل بخش‌های مختلفی مانند کافه، نمایشگاه، کارگاه و فروشگاه است. موزه هنر آنکارا در منطقه هاستتپه واقع شده و به غیر از یکشنبه ها، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر باز است.

موزه قوم نگاری از جاهای دیدنی آنکارا
موزه قوم نگاری از جاهای دیدنی آنکارا

14. موزه قوم نگاری آنکارا

موزه قوم نگاری آنکارا قسمتی از هنر و فرهنگ ترکیه را نشان می‌دهد که از دوره سلجوقی شروع می‌شود. این موزه مجموعه‌ای از لباس، زیورآلات، کفش و سایر لوازم جانبی را به نمایش می‌گذارد که به خوبی ویژگی‌های قومیتی آنکارا را نشان می‌دهد. همچنین در این موزه، یک کتابخانه وجود دارد که مجموعه‌ای از کتاب‌های مربوط به داستان‌های تاریخی و قوم‌نگاری آنکارا را در اختیار دارد. این موزه همچنین به عنوان یک مکان استراحت موقت برای مصطفی کمال آتاتورک (رهبر ترکیه مدرن) استفاده می‌شد و محلی احتجاز شده است که به خوبی احترام به او را نشان می‌دهد.

15. خانه اپرا آنکارا

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا، خانه اپرا آنکارا است که به عنوان بزرگ‌ترین سالن اپرا این شهر شناخته می‌شود. این خانه، محل برگزاری اجراهای باله و اپرا است. در داخل آن، ساختمانی به نام Büyük Tiyatro قرار دارد که برای نمایش فیلم‌های دولتی ترکیه استفاده می‌شود. برای رزرو سالن‌ها، می‌توانید از طریق وبسایت رسمی خانه اپرا فیلم‌ها و اجراها را مشاهده و بررسی کنید.

16. موزه مدنیت آنادولو

موزه مدنیت آنکارا یکی از جاهای دیدنی آنکارا است. این موزه دارای بیش از ۲۰۰ هزار قطعه تاریخی است که در آن نمایش داده می‌شود. بخش‌های مختلفی از جمله مجسمه‌های عصر آهن و نقاشی‌های مربوط به دوره پارینه سنگی در این موزه وجود دارد.

موزه مدنیت آنکارا در خیابان گوزکو سوکاک قرار دارد و همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۷ عصر برای بازدیدکنندگان باز است.

منطقه باستانی هاتوشا از جاهای دیدنی آنکارا
منطقه باستانی هاتوشا از جاهای دیدنی آنکارا

17. منطقه باستانی هاتوشا

منطقه باستانی هاتوشا یک سایت باستان‌شناسی متعلق به دوره هاییتی‌ها است و به عنوان یک سایت باستان‌شناسی معروف شناخته می‌شود. این منطقه باستانی ویرانه‌های مختلفی از معابد، قلعه‌ها، اقامتگاه‌های سلطنتی، طاق شیرهای مجلل و بسیاری موارد دیگر را در بر می‌گیرد که هنوز از آن‌ها باقی مانده است. این آثار تاریخی در فهرست آثار یونسکو ثبت شده است.

بهترین زمان برای بازدید از یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا، یعنی سایت باستان‌شناسی هاتوشا از ساعت ۸ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر است.

18. منطقه تفریحی هام امونو

منطقه تفریحی هام امونو، قسمتی تاریخی از شهر آنکارا است که مربوط به دوره عثمانی است. در این منطقه تفریحی می‌توانید محله‌های با معماری قدیمی ترکیه را بپیمایید و موزه‌ها و مساجد تاریخی آن را دیدن کنید تا با فرهنگ و سبک زندگی مردم ترکیه آشنا شوید.

در این منطقه قدیمی، کوچه‌های باریک، بناهای تاریخی و خانه‌های قدیمی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از تماشایشان لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، شب است زیرا در آن زمان جنب و جوش بیشتری دارد. زمانی که شهر پر از روشنایی است و فضای رمانتیک و دلنشینی برای پیاده‌روی فراهم می‌شود.

19. دریاچه‌ی ایمیر

دریاچه‌ی ایمیر از دیگر جاهای دیدنی آنکارا است که برای شما تفریح و تجربیاتی جدید و مهیج نیز به ارمغان می‌آورد. اگر قصد دارید تجربه‌ی ایمن و لذت بخشی در دریاچه ایمیر را داشته باشید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.
اولاً، تمام وسایل و لوازمی که برای فعالیت‌های مختلف نیاز دارید مانند دوچرخه، قایق یا ابزار ماهیگیری را پیشبینی کنید. همچنین کیف حمل لوازم شخصی،

آب و غذا را همراه داشته باشید. دوماً، به منظور حفظ محیط زیست و گونه‌های دیگر، با احترام به محیط زیست رفتار کنید. زباله‌ها را در محل مناسب دور بریزید و تمیزی را حفظ کنید. سوماً، اگر تمایل دارید به صورت حرفه‌ای ماهیگیری کنید، حتماً مجوز ماهیگیری خود را از مراجع مربوطه دریافت کنید. چهارماً، برای تجربه قایق‌رانی در دریاچه ایمیر، از خدمات یک قایقرانی مورد اعتماد و حرفه‌ای استفاده کنید و به تمام توصیه‌ها و دستورات ایمنی آن‌ها توجه کنید. پنجماً، برای مشاهده پرندگان در دریاچه ایمیر، از دوربین و لوازم تماشا استفاده کنید.

ششماً، در زمان‌های پربازدید، بهتر است با خانواده و دوستان خود سفر کنید. این نه‌تنها لذت شما را افزایش می‌دهد، بلکه به دیگران کمک هم می‌کنید. همچنین، قبل از رفتن به دریاچه ایمیر، از آب و هوا و شرایط جوی منطقه مطلع شوید تا برنامه‌ی خود را با اطلاعات به‌روز تنظیم کنید.

دریاچه‌ی ایمیر از جاهای دیدنی آنکارا
دریاچه‌ی ایمیر از جاهای دیدنی آنکارا

20. مسجد کوجاتپه

مسجد کوجاتپه از دیگر جاهای دیدنی آنکارا می‌باشد و بزرگ‌ترین مسجد این شهر و یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان به‌شمار می‌رود. این مسجد با چهار مناره و گنبد طلاکاری شده زیبا، منظره‌ای شگفت‌انگیز را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. این مسجد  از هر نقطه در مرکز شهر قابل رویت است. برای رسیدن به این مسجد باید از تپه‌ای بالا بروید.

مسجد کوجاتپه با معماری مدرن اسلامی‌اش معروف است و توانایی جایگیری 24000 نفر را دارد. این مسجد برای ایجاد یک تجربه معنوی بی‌نظیر طراحی شده است. ساختمان گنبد مرکزی از طریق نئوکلاسیک عثمانی الهام گرفته شده و از سنگ مرمر و شیشه‌های رنگی زیبا استفاده شده است. فضای داخلی مسجد با سقف زینتی و یک لوستر طلایی سلطنتی تزئین شده است. احداث این مسجد حدود 20 سال طول کشیده است.

کلام پایانی

در این مقاله برخی از جاهای دیدنی آنکارا را به شما معرفی کردیم. برای بازدید از همه‌ی این مکان‌ها بهتر است تور رزرو کنید و یا اینکه سفر خود را دقیق برنامه‌ریزی کنید تا از همه‌ی لحظات سفر خود بهترین استفاده را داشته باشید. تا به حال به مهاجرت و خرید ملک در ترکیه فکر کرده‌اید؟ می‌دانید با هزینه‌ای کمتر از هزینه‌های ایران می‌شود در ترکیه صاحب خانه شد و حتی وام دریافت کرد؟ برای اطلاع از جدیدترین شرایط مهاجرتی ترکیه از طریق شماره تماس واتس‌اپ 09129533230 با کارشناسان ام تی سی هوم در تماس باشید.