در زمان مهاجرت مدارک ضروری خود را به همراه داشته باشید

در زمان مهاجرت مدارک ضروری خود را به همراه داشته باشید

مهاجرت به کشوری دیگر در زندگی هر فردی تأثیر بسزایی دارد و او را با فرهنگ و آداب و رسوم کشور مقصد بیشتر آشنا می‌کند. پس قبل از اقدام برای مهاجرت به ترکیه باید اصول اولیه را در نظر داشته باشید تا در طول سفر مشکلی پیش نیاید. ترکیه از بسیاری جهات کشوری زیبا و شگفت‌انگیز است، بد نیست قبل از مهاجرت به ترکیه درباره این کشور بیشتر بدانید. از جاذبه‌های گردشگری متنوع گرفته تا مردم و غذاهای شگفت‌انگیزش، ترکیه مکانی ایده‌آل برای ماجراجویی و تفریح برای هر توریست یا ساکنی است. بنابراین در این مقاله ام تی سی هوم ، راهنمای جامعی در مورد مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه، همچنین مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از مهاجرت به ترکیه بدانید در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اخذ مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از مهاجرت به ترکیه مانند هر سفر خارجی دیگری در نظر بگیرید، دریافت مجموعه‌ای از مدارک هویتی و مسافرتی است که باید همراه خود داشته باشید. البته، همه مدارک مورد نیاز نیستند، اما ممکن است از آن‌ها در جایی در ترکیه استفاده کنید و زمانی به آن‌ها نیاز پیدا کنید.
علاوه بر این، توجه داشته باشید که گردشگران برای مهاجرت به ترکیه نیازی به ویزا ندارند. اما جدای از ویزا، مدارکی وجود دارد که گردشگران قبل از مهاجرت به ترکیه باید همراه خود داشته باشند. پس با توجه به اینکه قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه را قبل از سفر به این کشور آماده کنید.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

توصیه می‌کنیم قبل از سفر به ترکیه، تمام مدارک مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. از تمام مدارک مهم خود مانند شناسنامه، گواهی ازدواج، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و مدارک پزشکی کپی بگیرید. یک کپی از همه اینها را برای نگهداری به شخصی که به او اعتماد دارید بدهید و مجموعه دیگری را با خود ببرید. همچنین همه این اسناد را اسکن و در یک پایگاه داده آنلاین مانند Google Drive ذخیره کنید. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه به شرح زیر است:

  • اصل و فتوکپی پاسپورت (بیش از شش ماه اعتبار داشته باشد)
  • اثبات درآمد (گواهی تمکن مالی)
  • چهار عکس در اندازه پاسپورت
  • مدارک خرید ملک (در صورت وجود)
  • دعوت نامه توسط شرکت (در صورت وجود)
  • مدارک بیمه سلامت
  • اصل یا کپی گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • اصل یا کپی گواهی شده شناسنامه (در صورت وجود)
  • گواهینامه رانندگی بین‌المللی (اگر قصد اجاره ماشین در ترکیه را دارید)
مدارک ضروری مهاجرت به ترکیه
قبل از اقدام برای مهاجرت حتما یک چک لیست سفر برای خود تهیه کنید.

چک لیست مهاجرت به ترکیه

اگر در مورد تاریخ، فرهنگ، غذا، سنت‌ها و جامعه ترکیه تحقیق کنید و آگاه شوید، انتخاب زندگی در ترکیه می‌تواند بهترین حرکت باشد. بنابراین، ما در اینجا چک لیست خوبی برای مهاجرت به ترکیه ارائه کرده‌ایم که همه موضوعات را پوشش دهد.

1- امور مالی خود را مدیریت کنید

بسیاری از مردم فکر می‌کنند اولین قدم در مهاجرت این است که جایی برای زندگی در کشور مقصد پیدا کنند، اما قبل از آن باید بودجه خود را بشناسید. فراموش نکنید که برای درآمدهای ارزی، نرخ ارز ترکیه کاهش و همچنین افزایش می‌یابد. اگر ماهانه پول انتقال می‌دهید، از یک شرکت صرافی مانند وایز استفاده کنید تا نرخ ارز و کارمزد انتقال بهتر را دریافت کنید.

2- اجاره یا خرید ملک

برخی افراد مستقیماً به خرید ملک در ترکیه می‌پردازند، در حالی که برخی دیگر ابتدا برای شش ماه تا یک سال در ترکیه ملکی را اجاره می‌کنند تا ببینند آیا دوست دارند در این کشور زندگی کنند یا خیر. برای خرید ملک، مجموعه آپارتمآن‌ها و ویلاها در بسیاری از نقاط ترکیه وجود دارد. قیمت اجاره متفاوت است و معمولاً هر چه ملک به ساحل یا مراکز اصلی شهر نزدیک‌تر باشد، اجاره‌بها بالاتر خواهد بود.

3- حمل و نقل حیوانات خانگی

مهاجران می‌توانند دو سگ خانگی یا گربه را با خود بیاورند، به شرطی که واکسیناسیون و مدارک لازم را داشته باشند. توجه داشته باشید که بردن برخی نژادها به ترکیه ممنوع است.

بیشتر بخوانیدچطور حیوان خانگی خود را به ترکیه ببریم؟

4- بردن وسیله نقلیه

رانندگان مقیم ترکیه به گواهینامه رانندگی ترکیه‌ای نیاز دارند و روند دریافت آن بسیار پیچیده است. علاوه بر این، اگر ماشین خود را وارد کنید، فقط می‌توانید 730 روز رانندگی کنید، سپس باید ماشین را به مدت 185 روز از کشور ترکیه خارج کنید. به همین دلیل، اکثر مهاجران در ترکیه ماشین می‌خرند یا به حمل و نقل عمومی متکی هستند.

بیشتر بخوانیدچطور در ترکیه صاحب خودرو شویم؟

5- بیمه درمانی و ویزای اقامت

مهاجران می‌توانند تا 90 روز با ویزای توریستی در ترکیه بمانند اما پس از آن نیاز به اجازه اقامت دارند. برای انجام این کار، باید مدرکی مبنی بر آدرس، مراقبت‌های بهداشتی و اینکه می‌توانید از نظر مالی از خود حمایت کنید، نشان دهید. بنابراین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه را آماده کنید. با اولین درخواست، مجوز به مدت یک سال و پس از آن دو سال صادر می‌شود. درخواست‌های آنلاین معمولاً ظرف سه ماه تأیید می‌شوند و دریافت می‌شوند.

6- مدرسه برای کودکان

مهاجران دو گزینه برای تحصیل دارند. در سیستم مدارس دولتی ثبت‌نام کنند یا به مدارس خصوصی بروند. اکثر مهاجران ترجیح می‌دهند به مدارس خصوصی بروند زیرا برخی از مدارس برنامه درسی با گواهینامه‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شده ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر فرزندان شما در آینده ترکیه را ترک کنند، مدارک تحصیلی بین‌المللی دارند. اکثر مدارس خصوصی بین‌المللی در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا یا ازمیر فعالیت می‌کنند.

7- کار در ترکیه

مهاجران باید قبل از مهاجرت به ترکیه شغل خود را پیدا کنند زیرا ورود به نیروی کار چالش برانگیز است. کارفرمایان ترکیه باید از قوانین سفت و سختی مانند استخدام پنج ترک برای استخدام یک خارجی پیروی کنند. در نهایت اینکه تحت هیچ شرایطی غیرقانونی کار نکنید، زیرا مقامات ترکیه شما را جریمه یا حتی اخراج خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: روش‌های اشتغال و کاریابی در کشور ترکیه چیست؟

8- یادگیری زبان

بسیاری از مهاجران بدون دانستن زبان در ترکیه زندگی می‌کنند. آن‌ها به استراحتگاه‌های توریستی نقل مکان می‌کنند که در آن مردم محلی به انواع زبآن‌های خارجی مانند انگلیسی صحبت می‌کنند. از این رو زندگی روزمره آن‌ها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و هنگامی‌که به مترجم نیاز دارند، به دوستان ترک تکیه می‌کنند. ترکی زبان پیچیده‌ای برای یادگیری است و قواعد دستور زبان و ترتیب کلمات ذهن را به خود مشغول می‌کند. با این حال، یادگیری حداقل یک کلمه در روز بسیار سودمند است.

9- سیم‌کارت ترکی بگیرید

شما می‌توانید سیم‌کارت خود را همراه داشته باشید، اما ثبت دستگاه هزینه بر است، بنابراین توصیه می‌کنیم یک سیم‌کارت جدید خریداری کنید. سه ارائه دهنده سیم‌کارت تلفن همراه در ترکیه ترکسل، وودافون و ترک تلکام هستند.

10- آشنایی با ترکیه

یکی از لذت‌های مهاجرت به ترکیه، آشنایی با آن است و طبق تجربه ما، سفر بهترین راه است. فرقی نمی‌کند تعطیلات آخر هفته را در شهر انتخاب کنید، سفر جاده‌ای یا تعطیلات یک هفته‌ای در یک مقصد ساحلی، سفر نشان می‌دهد که ترکیه چقدر متنوع است. نقاط داغی که ارزش آشنایی را دارد شامل منطقه آنتالیا و مکآن‌هایی مانند گلفینگ بلک، شهر قدیمی کالیچی یا ساید تاریخی است. فتحیه صرفاً به دلیل مناطقی از زیبایی طبیعی مانند دره پروانه‌ها، تالاب آبی، ساحل اولودنیز و تنگه ساکلیکنت، لذت‌بخش است. شهرهای بزرگ برای کشف سه شهر برتر استانبول، آنکارا و ازمیر، هستند. اما کاپادوکیه لذت‌بخش را نیز در لیست خود قرار دهید.

سخن پایانی

آمادگی برای تغییرات قابل‌توجه در شیوه زندگی، مانند مهاجرت استرس را به حداقل می‌رساند و اعتماد به نفس را برای مقابله با مشکلاتی که به وجود می‌آیند، افزایش می‌دهد. این مقاله به طور عمیق آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد و نکات مفیدی را برای مهاجرت به خارج از کشور ارائه می‌دهد. به شما توصیه می‌کنیم فهرستی از کارهایی را که قبل از مهاجرت به کشور دیگری باید انجام دهید، تهیه کنید. یکی از مهم‌ترین کارها تهیه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه است. موضوعات شامل بیمه درمانی، کارت‌های بانکی، مکان برای اجاره یا خرید و قوانین منطقه‌ای کشور جدید نیز از موارد دیگر است. بنابراین، امیدواریم چک لیست خوبی برای مهاجرت به ترکیه ارائه کرده باشیم که همه موضوعات را پوشش دهد.