بهترین مناطق برای خرید ملک در آنتالیا

بهترین مناطق برای خرید ملک در آنتالیا
00.07.20

برای خرید ملک در ترکیه قبل از هر چیزی باید هدفتان را از خرید مشخص کنید. آیا فقط به هنگام سفر به ترکیه می‌خواهید خانه‌ای برای استراحت داشته باشید؟ یا قصد اقامت بلند مدت دارید؟ یا اصلا قصد زندگی در این شهر را ندارید و فقط به دنبال سرمایه‌گذاری هستید؟ پاسخ دادن به سوالاتی از این قبیل می‌تواند تصمیم‌گیری برای خرید ملک را در آنتالیا برایتان آسان کند. ما نیز در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی بهترین مناطق برای خرید ملک در آنتالیا خواهیم پرداخت تا شما بتوانید محله‌ای متناسب با سبک زندگی خود را برای خرید ملک بیابید.

خرید ملک در آنتالیای ترکیه

اگر قصد خرید خانه در آنتالیا را دارید، شناخت بیشتر و بهتر این شهر زیبا به شما در تصمیم‌گیری برای خرید کمک خواهد کرد. آنتالیا طی سال‌های اخیر از نظر گردشگری به پیشرفت چشمگیری دست یافته و سرمایه‌ گذاری‌های بسیاری زیادی در آن انجام شده است. از جمله این سرمایه‌ گذاری‌ها می‌توان به ساخت پارک‌های آبی، هتل‌های لوکس و بزرگ، مراکز خرید متنوع و مدرن، سواحل زیبا و… اشاره کرد. بخش عمده درآمد مردم این شهر از طریق جذب گردشگران خارجی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: مراکز خرید آنتالیا

خرید ملک در آنتالیای ترکیه

البته ناگفته نماند که کشاورزی در مناطق مختلف آنتالیا نیز رونق بسیار دارد که مرکبات، پنبه و زیتون از جمله محصولات کشاورزی این شهر به حساب می‌آید. آنتالیا به دلیل قرارگیری در ساحل دریای مدیترانه از آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای برخوردار می‌باشد و تابستانی گرم و زمستانی پربارش دارد. از آن‌جایی که امروزه رفت و آمد گردشگران خارجی به این شهر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اغلب مردم آنتالیا نیز به زبان انگلیسی تسلط لازم را پیده کرده‌اند.

به طور کلی املاک در آنتالیا شامل پروژه‌های پیش فروش و پروژه‌های نوساز جهت خرید می‌باشد که خریداران ملک می‌توانند برخی از این پروژه‌های نوساز را به صورت اقساطی نیز خریداری نمایند. برای خرید ملک در آنتالیا لازم است تا چند فاکتور مهم و اصلی را با توجه به بودجه‌تان در نظر داشته باشید که از جمله این فاکتورها می‌توان به موقعیت مکانی، دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی، کیفیت ساختمان، فاصله تا دریا، متراژ آپارتمان و… اشاره کرد.

معرفی بهترین مناطق آنتالیا برای خرید ملک

در واقع محله‌های آنتالیا تقریبا همگی شبیه به هم هستند و صفات مشترک بسیاری با هم دارند. به طور کلی مناطق اصلی شهر زیبای آنتالیا به سه قسمت تقسیم می‌شود که در ادامه ویژگی‌های هر منطقه و تفاوت قیمت خرید خانه در این مناطق را به طور کامل برایتان شرح خواهیم داد:

1- منطقه لارا

منطقه لارا در بخش شرقی شهر آنتالیا بر روی صخره‌های بلندی با ارتفاع حدود 50 متری واقع شده است. اغلب گردشگران و مسافرانی که به شهر آنتالیا سفر می‌کنند یکی از هتل‌های این منطقه را برای اقامت انتخاب می‌کنند که دلیل اصلی این امر تعداد بسیار زیاد هتل‌های این منطقه است. این منطقه از زیرساخت شهری بسیار خوبی نظیر مراکز خرید، موسسات آموزشی، مراکز تفریحی، مغازه‌ها، سیستم حمل و نقل، بیمارستان‌ها و… برخوردار می‌باشد. طول ساحل شنی لارا تقریبا حدود 12 کیلومتر است که هر ساله پذیرای توریست‌های بسیاری از نقاط مختلف جهان است.

منطقه لارا

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا نیز در منطقه لارا قرار گرفته که از دیگر مزایای زندگی در این منطقه می‌توان به دسترسی آسان به فرودگاه اشاره کرد. به طور کلی لارا منطقه اعیان نشین و لوکس آنتالیا به حساب می‌آید که گران‌ترین رستوران‌ها، مراکز سرگرمی مختلف، کافی شاپ‌ها و… را در خود جای داده است. خانه‌های لارا نسبت به دیگر مناطق آنتالیا بسیار گران‌تر است که خانه‌هایی با منظره دریا در این منطقه نیز گران‌ترین خانه‌های آنتالیا به حساب می‌آیند. اگر به دنبال خرید خانه‌های ارزان قیمت در منطقه لارا هستید، پیشنهاد می‌کنیم به گوزل اوبا در نزدیکی فرودگاه سر بزنید.

2- منطقه کپز

منطقه کپز در شمال شهر آنتالیا واقع شده که ساحل ندارد، اما از زیرساخت خوبی برخوردار می‌باشد و جاذبه‌های گردشگری بسیاری نظیر مراکز خرید، باغ وحش، پارک‌های تفریحی، استادیوم و… را در خود جای داده است. منطقه کپز به طور فعال در حال رشد و پیشرفت است و املاک آن نسبت به سایر مناطق آنتالیا قیمت کمتری دارند که ارزان‌بودن ملک نسبت به لارا و کنیالتی به دلیل قیمت نسبتا پایین زمین در این منطقه است.

منطقه کپز

این منطقه مدرن و در حال توسعه در بین مردم محلی نیز بسیار محبوب است و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. بزرگ‌ترین ترمینال مسافربری آنتالیا برای اتوبوس‌های برون شهری در منطقه کپز و در نزدیکی بزرگراه D400 قرار گرفته است. آبشار دون یک پدیده طبیعی خاص و زیبا در منطقه کپز است که شما می‌توانید برای تفریح و استراحت آخر هفته به این آبشار بروید و نهایت لذت را ببرید. به طور کلی خرید ملک از منطقه کپز برای کسانی مناسب است که قصد سرمایه گذاری بلند مدت در آنتالیا را دارند.

3- منطقه کنیالتی

در واقع به قسمت غربی شهر آنتالیا، کنیالتی گفته می‌شود. ساحل این منطقه به دلیل زیبایی منحصر به فرد و تمیزی شهرت جهانی دارد. در این منطقه چندین مرکز خرید بسیار بزرگ، سینما، فروشگاه‌های لوازم الکترونیک، فروشگاه‌های پارچه و لباس، داروخانه، سوپرمارکت‌ها و… وجود دارد. به علاوه روستاییان محلی هر روز در بازار منطقه کنیالتی جمع می‌شوند تا میوه و سبزیجات تازه و محلی خود را به فروش برسانند.

پارک ساحلی آنتالیا نیز در این منطقه واقع شده و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی را در خود جای داده است. در طول سال جشنواره‌های فرهنگی و موسیقی متعددی در این منطقه برگزار می‌شود که بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین زندگی شبانه در منطقه کنیالتی بسیار فعال است و مکان‌های جذاب بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با دوستانتان به آن‌جا بروید و نهایت لذت را ببرید. به طور کلی قیمت ملک در این منطقه طی 5 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، اما قیمت هر نوع ملکی اعم از ویلا، آپارتمان و… حدودا 5 تا 10 درصد از منطقه لارا کمتر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی آنتالیا

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی بهترین مناطق آنتالیا برای خرید ملک پرداختیم. در صورتی که قصد خرید آپارتمان در آنتالیا و دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره 00902122587828 یا شماره واتس اپ 09129533230 با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ترکیه در ارتباط باشید تا شما را برای پروسه خرید ویلا در آنتالیا یا فروش ملک در آنتالیا و… همراهی کنند.