بهترین پلاژهای استانبول

بهترین پلاژهای استانبول
01.12.01

فرهنگ و معماری غنی استانبول دلیل اصلی هجوم گردشگران به این شهر زیبای اروپایی است. با این حال استانبول توسط دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه بسفر احاطه شده است. از این رو به منطقه ای شبه جزیره تبدیل شده است و سواحل و پلاژهای استانبول پدید آمده است که در ماه های گرم سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این راهنما شما را با بهترین پلاژهای استانبول آشنا می کنیم تا در سفر تابستانی به استانبول روزهای ساحلی خود را برای تفریح و آفتاب گرفتن در سواحل شنی و پلاژهای استانبول برنامه ریزی کنید. با ام تی سی هوم همراه باشید.

پلاژهای برتر استانبول

اگر مایل به رفتن به تعطیلات ساحلی هستید، حتما از این سواحل بکر و پلاژهای استانبول دیدن کنید و از تعطیلات آرامش بخش لذت ببرید. این پلاژها نه تنها برای آفتاب گرفتن مناسب هستند، بلکه کلوپ هایی را نیز ارائه می دهند که می توانید در آنها نوشیدنی خنک بنوشید، استراحت کنید و لذت ببرید!

می توان گفت که سواحل منطقه کیلیوس در شمال غربی سواحل دریای سیاه استانبول بهترین پلاژها برای گردشگران است. آنها خدمات ساحلی با کیفیتی را با کلوپ های ساحلی درجه یک، فعالیت های ورزش های آبی و مهمانی های تابستانی ارائه می دهند. در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

بیشتر بخوانیددر کدام ساحل استانبول ویلا بخریم؟

1. پلاژ اوزنوکم

ساحل اوزنوکم (Uzunkum) یکی از سه ساحل با پرچم آبی استانبول است. این بدان معنی است که نه تنها ساحل بسیار تمیزتر از استانداردهای معمولی است، بلکه این ساحل دارای اقدامات امنیتی بالا برای اطمینان از ایمنی همه است. ساحل اوزنوکم بسیار بزرگ است، از این رو غریق نجات های زیادی در ساحل حضور دارند.

ساحل اوزنوکم از زیباترین پلاژهای استانبول است که در حومه استانبول در نزدیکی شهر کوچکی به نام سیله قرار دارد. این پلاژ برای کسانی که به دنبال یک تجربه ساحلی به دور از شلوغی شهر هستند که بتوانند در آرامش برنزه شوند، عالی است. ساحل شنی است و معمولاً بسیار تمیز است. آب نیز با جلبک دریایی و چتر دریایی بسیار شفاف است. بازدیدکنندگان در پلاژهای استانبول می توانند تخت های آفتابگیر کرایه کنند و از یک وعده غذایی در رستوران های ساحل لذت ببرند.

2. پلاژ صدف آداسی

پلاژ صدف آداسی (Sedef Adası) در جزیزه صدف، یکی از 9 جزیره در دریای مرمره قرار دارد .جزیره صدف یک جزیره کوچک با تعداد انگشت شماری خیابان است که برای کسانی که می خواهند از شلوغی استانبول فرار کنند عالی است. پلاژ صدف آداسی یکی از پلاژهای استانبول است که به صورت ساحل خصوصی فعالیت می کند، به این معنی که برای استفاده از ساحل هزینه ورودی کمی وجود دارد.

با هزینه ورودی می توان از صندلی آفتابگیر و سایر امکانات مانند دوش استفاده کرد. طول این ساحل تقریباً 500 متر است. یک رستوران و یک هتل در محل برای کسانی که دوست دارند تمام روز را در اینجا به استراحت و شنا در دریای مرمره بگذرانند، دارد.

بهترین پلاژ استانبول
پلاژ صدف آداسی یکی از پلاژهای استانبول است که به صورت ساحل خصوصی فعالیت می کند.

3. پلاژ آنادولوفنری

اگر در میان پلاژهای استانبول به دنبال ساحلی برای گرفتن عکس های باورنکردنی هستید، ساحل آنادولوفنری (Anadolufeneri) جایی است که باید بروید. این ساحل کوچک در سمت آسیایی استانبول درست در دهانه تنگه بسفر واقع شده است. ساحل آنادولوفنری خانه تعدادی قایق است که این ساحل را بسیار فتوژنیک می کند. در کنار صخره های زیبا و سرسبزی که ساحل را احاطه کرده است، مطمئناً می تواند یکی از زیباترین پلاژهای استانبول باشد.

با این حال، بازدیدکنندگانی که می‌خواهند در این پلاژ شنا کنند باید از صخره های تیز آگاه باشند. این ساحل شنی ترین ساحل استانبول نیست و شنا معمولاً کاری نیست که مردم در اینجا انجام می دهند. اگر قصد شنا در این ساحل را دارید، توصیه می کنیم از کفش های آبی استفاده کنید.

بیشتر بخوانیدزندگی رویایی در جزایر ترکیه

4. پلاژ جاده بستان

پلاژ جاده بستان (Caddebostan) به دلیل دسترسی آسان و ورودی رایگان یکی از پلاژهای محبوب برای شنا در میان پلاژهای استانبول است. پلاژ جاده بستان در منطقه کادیکوی در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. اطراف آن توسط پارک جاده بستان احاطه شده است که خط ساحلی جنوبی را در برگرفته است. بازدیدکنندگان می توانند از قدم زدن در پارک لذت ببرند، در ساحل شنا کنند و غروب زیبای خورشید را تماشا کنند.

پلاژ جاده بستان به دو بخش تقسیم می شود: یک پلاژ خصوصی و یک پلاژ عمومی. پلاژ عمومی شلوغ تراست و هیچ تخت آفتابی برای لذت بردن مهمانان ندارد. با این وجود، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند، به خصوص افرادی که با بودجه کم به استانبول سفر می کنند.

پلاژ خصوصی بسیار زیباتر و البته بسیار خلوت تر است. همچنین ساحل این قسمت به طور کلی تمیزتر است، چرا که کارکنان رسیدگی بیشتری می کنند. برای آرامش و لذت بیشتر در پلاژهای استانبول توصیه می کنیم وقت خود را در پلاژ خصوصی جاده بستان صرف کنید. چند کافه در اطراف ساحل جاده بستان وجود دارد که برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند یک بعد از ظهر را در آنجا بگذرانند عالی است.

5.پلاژ آیازما

ساحل آیازما (ayazma) یکی دیگر از سواحل با پرچم آبی استانبول است که دارای آب شفاف، شن و ماسه نرم است ، همچنین امکانات فراوانی در آن قابل دسترس است. پلاژ آیازما در سیله است که از مرکز استانبول بسیار دور است قرار دارد، با اینکه ورود به پلاژ آیازما رایگان است اما باید در نهایت برای رسیدن به این پلاژ هزینه کنید.

این ساحل دریای سیاه در استانبول بسیار ناهموار است و بازدیدکنندگان باید هنگام شنا بسیار محتاط باشند. با این حال، پلاژ آیازما با شن‌های نرم برای انواع فعالیت‌ها، مانند پیک نیک یا ورزش‌هایی مانند والیبال ساحلی یا فوتبال ساحلی مناسب است.

6.پلاژ یشیل کوی چیروز

پلاژ یشیل کوی چیروز (Yesilkoy Ciroz) که در نزدیکی فرودگاه قدیمی آتاتورک قرار دارد، یکی از آرام‌ترین پلاژهای استانبول است. ساحل یشیل کوی چیروز در یک خلیج کوچک واقع شده است، بنابراین امواج بسیار ملایم هستند و حتی بچه ها می توانند از شنا در دریا لذت ببرند.

این پلاژ یک پلاژ عمومی است بنابراین ورود به آن کاملا رایگان است. همچنین با شن های نرم برای هر کسی که می خواهد آفتاب بگیرد یا فقط استراحت کند عالی است. مناظر این پلاژ به خصوص در غروب آفتاب بسیار زیبا است.

7.پلاژ فلوریا گونش

پلاژ فلوریا گونش (Florya Güneş) یکی از پربازدیدترین پلاژهای استانبول است که با گرم شدن هوا گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می کند. اگرچه این پلاژ به عنوان یک پلاژ عمومی در نظر گرفته می شود، اما به دلیل اینکه با شهرداری متروپولیتن استانبول مرتبط است، بازدیدکنندگان هنگام ورود باید هزینه ورودی کمی بپردازند. چترهای چوبی زیادی در ساحل وجود دارد تا بازدیدکنندگان از آن لذت ببرند و آفتاب بگیرند. ماسه نیز کاملاً ریز و نرم است که برای قدم زدن با پای برهنه مناسب است.

بهترین پلاژ استانبول
پلاژ ساحلی فلوریا از پلاژهای مناسب برای شنا است.

8.پلاژ مادام مارتا کویو

ساحل مادام مارتا کویو (Madam Marta Koyu) در بورگاز آداسی، یکی از 9 جزیره از جزایر پرنس است. این ساحل یکی از پلاژهای استانبول است که کاملا رایگان است. این پلاژ در قسمت شمال غربی جزیره واقع شده است و برای رسیدن به ساحل، باید یک پیاده روی کوچک به پایین انجام دهید.

ساحل نسبتا صخره ای است، اما این مانع از شنا کردن بازدیدکنندگان در دریا نمی شود. نسبتاً تمیز، آرام و ایده آل برای شنا است. توصیه می‌کنیم کفش‌های آبی بپوشید تا سنگ‌ها و صدف‌ها پاهای شما را نبرند. ساحل مادام مارتا کویو نیز یک ساحل محبوب برای کمپینگ در استانبول است، زیرا می توانید در این ساحل کاملاً در طبیعت غوطه ور شوید.

9.پلاژ تیرماتا

پلاژ تیرماتا (Tirmata) یک باشگاه ساحلی خصوصی است که در کیلیوس، یک شهر تفریحی ساحلی کوچک در منطقه استانبول، که به‌خاطر سواحل و کلوپ‌های ساحلی‌اش معروف است، واقع شده است. ورودی ساحل هزینه زیادی دارد، اما با توجه به تمیزی ساحل کاملاً ارزش آن را دارد. این کلوپ ساحلی در تعطیلات آخر هفته بسیار محبوب است.

در پلاژ تیرماتا امکانات زیادی برای لذت بردن مهمانان وجود دارد. یک رستوران عالی که غذاهای دریایی لذیذ و غذاهای ترکی سرو می کند به میهمانان این پلاژ خدمات سرو غذا و نوشیدنی ارائه می کند.

آب در این ساحل بسیار تمیز و مناسب برای شنا در روزهای گرم تابستان است. با این حال، از آنجایی که ساحل تیرماتا در دریای سیاه قرار دارد، شنا کردن توصیه نمی شود زیرا امواج می توانند بسیار قوی باشند.

بیشتر بخوانیدبهترین ‌شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر کدامند؟

10.پلاژ اوزونیا

پلاژ اوزونیا (Uzunya) یکی دیگر از پلاژهای استانبول است که به صورت خصوصی فعالیت می کند. بنابراین بازدیدکنندگان باید هزینه ورودی و دسترسی به امکانات ساحل را بپردازند. این ساحل خصوصی با قیمت گزافی همراه است، هزینه های ورودی نسبتاً بالا است و رستوران ساحلی اوزونیا در محل قیمت های بالایی دارد.

پلاژ اوزونیا دارای یک منطقه چمنزار زیبا است که بازدیدکنندگان می توانند در آن زیر نور خورشید استراحت کنند . بخشی از ساحل در داخل یک خلیج واقع شده است که به کاهش جریان های زیرزمینی قوی از دریای سیاه کمک می کند. شنا در این ساحل در مقایسه با سایر سواحل دریای سیاه استانبول بسیار ایمن تر است.

11.پلاژ آکوا

کلاب ساحلی آکوا (Aqua Beach Club) در سیله یکی دیگر از پلاژهای مورد علاقه مردم محلی در استانبول است. این پلاژ در مجاورت ساحل اوزونکوم، یک ساحل عمومی با پرچم آبی واقع شده است. ساحل آکوا، آب های تمیز و شن های نرم ساحل اوزوکام را به همراه تمامی امکانات مدرن برای یک بازدید راحت فراهم می کند.

پس از پرداخت هزینه برای ورود به پلاژ آکوا، میهمانان می توانند چتر و تخت های آفتابگیر برای سایه داشته باشند. یک کافه در محل وجود دارد که بازدیدکنندگان از نسیم دریا، آفتاب باشکوه و فضای آرامش‌بخش لذت می‌برند.

ساحل های رایگان استانبول
پلاژ آکوا در مجاورت ساحل اوزونکوم، یک ساحل عمومی با پرچم آبی واقع شده است.

سخن پایانی

پلاژهای استانبول در فاصله 20 تا 60 کیلومتری این شهر قرار دارند و از محبوبترین جاذبه های استانبول محسوب می‌شوند.. گردشگران می توانند در فصل گرما از استراحت در زیر نور آفتاب، شنا در دریا و نوشیدن کوکتل در کلوپ های ساحلی در سواحل محبوب استانبول لذت ببرند. جولای و آگوست ماه‌هایی هستند که پلاژهای استانبول بسیار سرزنده می‌شوند و می‌توانید تمام روز را در سواحل سپری کنید، استراحت کنید، آفتاب بگیرید، شنا کنید و ورزش‌های آبی انجام دهید. پس از تاریک شدن هوا نیز، می‌توانید از فضای کلابینگ ساحلی لذت ببرید.