پاسخ به یک سوال مهم؛ پیش خرید آپارتمان ترکیه چگونه است؟

پاسخ به یک سوال مهم؛ پیش خرید آپارتمان ترکیه چگونه است؟
01.10.25

ترکیه کشوری پویا برای زندگی، کار و سرگرمی است. ویژگی‌های فرهنگی و جغرافیایی در کنار موقعیت اقتصادی و سیاسی آن، ترکیه را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت و سرمایه‌گذاری در بین خارجی‌ها تبدیل کرده است. یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه خرید ملک است، خرید انواع ملک در ترکیه توسط خارجی‌ها در سال‌های اخیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. برای خرید ملک در ترکیه گزینه‌های متنوعی هم از نظر نوع ملک و هم از نظر موقعیت مکانی در شهرها و مناطق مختلف این کشور وجود دارد. بدون شک هنگام خرید ملک در ترکیه سؤالات زیادی خواهید پرسید. یک سوال مهم این است که پیش فروش آپارتمان ترکیه چگونه است؟ اگر شما هم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه هستید مطمئنا پاسخ این سوال برایتان جذاب است.

با ام تی سی هوم همراه باشید تا در این مقاله شرایط پیش فروش آپارتمان در ترکیه را با شما به اشتراک بگذاریم.

پیش‌خرید ملک در ترکیه به چگونه است؟

قبل از پاسخ به سوال پیش خرید آپارتمان ترکیه چگونه است؟ ابتدا به پاسخ این سوال می‌پردازیم که پیش خرید ملک به چه معناست؟ خرید ملک در حال ساخت به معنای خرید خانه یا آپارتمانی است که هنوز کامل نشده یا در آینده ساخته خواهد شد. خرید ملک در حال ساخت در ترکیه به صورت اقساطی قابل پرداخت است، بر خلاف خرید بیشتر املاک آماده که باید کل مبلغ را بپردازید.

مهم‌ترین نکته برای خرید املاک در حال ساخت به جای خرید املاک آماده در ترکیه که باعث جذب بسیاری از خارجی‌ها شده است این است که قیمت کمتری برای ملک پرداخت خواهید کرد. املاک فروخته شده در حال ساخت معمولاً 15 تا 30 درصد ارزان‌تر از املاک آماده انتقال هستند. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه را دارید می‌توانید تا زمان تحویل 15 تا 30 درصد سود کسب کنید. این درصد سود ممکن است با افزایش قیمت املاک و مستغلات هر سال در ترکیه افزایش یابد. بنابراین هنگام خرید ملک در حال ساخت در ترکیه، بدون شک سود زیادی به دست خواهید آورد.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

مزایای پیش‌خرید ملک در ترکیه؟

اگر قصد دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه را ندارید یا از قبل صاحب آنها هستید و قصد شما فقط سرمایه‌گذاری است، خرید ملک در حال ساخت در ترکیه گزینه بسیار مناسب و سودآوری برای شما خواهد بود. در این بخش به شرح مزایای پیش خرید ملک در ترکیه می‌پردازیم.

  • قیمت پیش فروش آپارتمان در استانبول ترکیه کمتر از خانه‌های آماده در همان منطقه است.
  • پرداخت با طرح‌های مختلف چه به صورت نقد و چه به صورت اقساط کوتاه‌مدت امکان پذیر است.
  • امکان فروش آن با سود کلان پس از اتمام پروژه با نرخ کمتر از 25٪ قیمت اصلی وجود دارد.
  • امکان ایجاد تغییراتی در طراحی داخلی ملک قبل از ساخت توسط شرکت ساختمانی وجود دارد و به شما امکان طراحی، اصلاح و تقسیم‌بندی اتاق‌ها را بر اساس آنچه می‌خواهید می‌دهد. شما همچنین می‌توانید مصالح ساختمانی و کلیه مواد اولیه را کنترل کرده و طبق قرارداد با شرکت ساختمانی قرارداد ببندید.
  • امکان انتخاب ملک و طبقه و نمای آن به صورت وسیع به دلیل وجود گزینه‌های متنوع از نظر متراژ، ارتفاع طبقه و یا حتی نمای آپارتمان وجود دارد.
  • امکان اخذ تخفیف زیاد در صورت پرداخت کامل قیمت ملک توسط سرمایه‌گذار وجود دارد.
  • معمولاً قیمت آپارتمان‌ها روی نقشه کمتر از قیمت آپارتمان‌ها و املاک آماده است که این امکان را به خریدار می‌دهد که از نظر فضا، گزینه‌های بهتری را با قیمت کمتر خریداری کند.
خرید املاک در حال ساخت در مقایسه با خرید املاک آماده به شما این امکان را می‌دهد که با قیمت بسیار کمتری در ترکیه صاحب خانه شوید
خرید ملک در حال ساخت در ترکیه گزینه بسیار مناسب و سودآوری است.

معایب پیش‌خرید ملک در ترکیه؟

پیش‌خرید ملک در ترکیه مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری معایبی نیز دارد، در این بخش به شرح معایب پیش خرید ملک در ترکیه می‌پردازیم.

  • در صورتی که سرمایه‌گذار تصمیم به پرداخت قیمت کامل داشته باشد، ممکن است قیمت کل اقساط در مقایسه با قیمت کل همان ملک به صورت نقدی بسیار بیشتر باشد.
  • تأخیر شرکت ساختمانی در واگذاری پروژه و یا تخلف در اجرای مفاد قرارداد یکی از معایب پیش‌خرید ملک در ترکیه است.
  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید املاک آماده در ترکیه این است که می‌توانید به ملک مراجعه کنید و کیفیت ساختمان و جزئیات ساختمان را به طور کامل بررسی کنید؛ ولی در املاکی که به صورت پیش فروش به فروش می‌رسند گاهی اوقات کارهای تکمیلی آپارتمان تحویل شده مانند نمونه‌هایی نیست که سرمایه‌گذار در پروژه دیده است.
  • در صورت عدم دریافت سند مالکیت آپارتمان در صورت پرداخت اقساطی نمی‌توانید برای پرونده شهروندی اقدام کنید.
  • در صورتی که هدف از خرید ملک اقامت و مهاجرت به ترکیه با هدف اقامت باشد، مدت زیادی باید صبر کنید تا فرآیند ساخت و ساز به پایان برسد.
  • پرداخت قبل از اتمام ساخت و ساز و قبل از دریافت ملک به معنای مسدود کردن سرمایه برای مدتی است که ممکن است گاهی طولانی باشد.

پیش‌خرید ملک به صورت اقساطی

امکان خرید اقساطی پیش خرید آپارتمان ترکیه چگونه است؟ بسیاری از پروژه‌های بزرگ مسکونی واحدهای خود را به صورت اقساطی به فروش می‌رسانند. با افزایش قیمت املاک و مستغلات هر سال در ترکیه، درصد سود ممکن است افزایش یابد. بسیاری از خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری آتی یا بلندمدت املاک در حال ساخت در ترکیه را خریداری می‌کنند و به صورت اقساط در مدت زمان طولانی و معمولاً بدون بهره پرداخت می‌کنند. نکته قابل تأمل این است که سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در حال ساخت در ترکیه نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است، با این حال بسیاری بر این باورند که سود نهایی ارزش چندین سال انتظار را دارد.

پیش خرید ملک در ترکیه با کمترین قیمت

حال که به پاسخ سوال پیش فروش آپارتمان ترکیه چگونه است؟ رسیدید در این بخش دلایلی را برای شما شرح می‌دهیم که متوجه شوید چرا پیش خرید خانه در ترکیه با کمترین قیمت میسر است و برای سرمایه‌گذاری قدم مثبتی است.

پیش خرید ملک در شهرهای دیگر

برای پیش خرید ملک در ترکیه با کمترین قیمت می‌توانید شهرهای دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. به غیر از استانبول، مقاصد دیگری نیز وجود دارد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرسود در املاک و مستغلات را برای خارجی‌ها فراهم می‌کند. خرید ملک در پیش فروش آپارتمان شهر ازمیر ترکیه یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری پر سود در املاک است.

قیمت‌های پایین‌تر هنگام عقد قرارداد

تفاوت قیمت‌گذاری بین املاک آماده تملک و املاک در حال ساخت می‌تواند از 20 تا 30 درصد متغیر باشد. مشروط بر اینکه محل، مساحت ملک، نوع ملک و سازنده یکی باشد. اگرچه برای نقل مکان یا اجاره ملک جدید خود باید منتظر بمانید، تفاوت قیمت مطمئناً ارزش این انتظار را دارد.

افزایش قیمت با پیشرفت ساخت

با پیشرفت ساخت یک ملک، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این، در این دوره، توسعه زیرساخت‌های اطراف نیز بر ارزش یک ملک می‌افزاید. به همین دلیل است که خرید ملک در مرحله نوپایی تصمیم عاقلانه‌ای است. اگرچه قیمت یک ملک آماده نیز افزایش می‌یابد، اما ممکن است نرخ افزایش آن کندتر و بازدهی کمتری داشته باشد.

انعطاف‌پذیری پرداخت‌ها

در مورد ملک آماده، خریدار باید کل مبلغ را یکجا یا در فاصله زمانی کوتاه بپردازد. اما در مورد یک ملک در حال ساخت، انعطاف‌پذیری پرداخت بسیار بیشتری وجود دارد. خریدار می‌تواند با پرداخت مبلغی به عنوان پیش قسط ملکی را رزرو کند و مابقی را به راحتی در مدت زمان طولانی (تا اتمام ساخت و ساز) بدون بهره پرداخت کند.

تحویل خانه نوساز

هنگامی که ساخت یک ملک در حال ساخت به پایان می‌رسد، شما به یک خانه کاملاً جدید بدون مشکل نگهداری و عمر طولانی نقل مکان می‌کنید. علاوه بر این، می‌توانید از آخرین امکانات موجود در بازار لذت ببرید. در مورد املاک آماده، اگر ساخت و ساز قدیمی باشد، ممکن است تجربه خرید خانه خوبی نداشته باشید.

پیش خرید ملک در ترکیه برای اقامت

با خرید املاک آماده در ترکیه، می‌توانید برای اقامت (یا شهروندی ترکیه در هنگام خرید املاک و مستغلات به ارزش بیش از 400.000 دلار) با یک سند مالکیت که به نام شما مهر شده است، درخواست دهید. برای اقامت فوری و اقامت ترکیه یا شهروندی، خرید املاک آماده گزینه راحت‌تری است.

دریافت اقامت با پیش فروش آپارتمان ترکیه چگونه است؟ اگر قصد خرید ملکی را دارید که در ترکیه در حال ساخت است و قصد اخذ تابعیت یا اقامت ترکیه را دارید، باید برای اخذ اقامت و تابعیت با یک شرکت معتبر قرارداد ببندید. برای برخی از پروژه‌های املاک و مستغلات که توسط دولت ترکیه حمایت می‌شود، پس از امضای قرارداد، امکان درخواست شهروندی و اقامت ترکیه وجود خواهد داشت.

اگر می‌خواهید با خرید ملک در ترکیه پاسپورت ترکیه بگیرید، پرداخت اقساطی یا خرید املاک در حال ساخت توصیه نمی‌شود. به عبارت دیگر، حتی اگر ملک را 400.000 دلار ارزیابی کرده باشید و آن را از یک فروشنده ترک خریداری کرده باشید، ممکن است درخواست شهروندی شما تأیید نشود. با این حال، ممکن است بتوانید سالانه اجازه اقامت کوتاه‌مدت ترکیه را دریافت کرده و تمدید کنید تا در نهایت پس از 8 سال بتوانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

با پیش خرید ملک در ترکیه ممکن است درخواست شهروندی شما تأیید نشود.
برای اقامت فوری و اقامت ترکیه یا شهروندی، خرید املاک آماده گزینه راحت‌تری است.

برای پیش‌خرید ملک در ترکیه چه مدارکی لازم است؟

  • پرینت حساب بانکی نشان دهنده تمکن مالی کافی
  • کپی سند پیش خرید ملک در ترکیه
  • گواهی تأیید شده سفارت ایران مبنی بر عدم بدهی
  • برگه عدم سوءپیشینه

بیشتر بخوانید:‌ مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه چیست؟

حداقل قیمت پیش‌خرید ملک در ترکیه

مدت آماده‌سازی پیش خرید آپارتمان ترکیه چگونه است؟ مدت زمان آماده‌سازی بسته به اندازه مجتمع در حال ساخت از 1 تا 3 سال طول می‌کشد. روش‌های استاندارد پرداخت عبارت‌اند از پرداخت اولیه 30% یا 50% و سپس پرداخت اقساطی تا پایان ساخت. خرید پروژه‌های مسکونی در حال ساخت با حمایت دولت ترکیه و تأیید دولت بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای خرید املاک در حال ساخت در ترکیه است.

سخن پایانی

این مقاله پاسخی جامع به سوال پیش فروش آپارتمان ترکیه چگونه است؟ را شرح می‌دهد. خرید املاک در حال ساخت در مقایسه با خرید املاک آماده به شما این امکان را می‌دهد که با قیمت بسیار کمتری در ترکیه صاحب خانه شوید و پس از اتمام و تحویل سود زیادی از فروش به دست آورید، بنابراین سرمایه‌گذاری در این روش سودآور است. علاوه بر این، اکثر املاک و مستغلات در حال ساخت دارای برنامه‌های پرداخت آسان هستند و مجبور نیستید تمام پول را یکجا پرداخت کنید.