آشنایی با لت گو ؛ سایت دیوار ترکیه

آشنایی با لت گو ؛ سایت دیوار ترکیه
01.06.01
این روزها ده‌ها راه برای فروش اجناس مستعمل شما وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از سایتی به نام لت گو است. این سایت می‌خواهد از تمام وب‌سایت‌های مشابه خود سبقت بگیرد و به مقصدی برای خرید و فروش محصولات دست‌دوم تبدیل شود. در این مقاله به معرفی سایت لت گو ترکیه خواهیم پرداخت و نحوه استفاده از آن را بررسی می‌کنیم. اگر دوست دارید با مزایا و نحوه عضویت در این سایت آشنا شوید در ادامه با ام تی سی هوم همراه باشید.

معرفی سایت لت گو

سایت لت گو ترکیه یکی از ده‌ها وب‌سایت‌ و برنامه‌های خرید و فروش نوظهور است که به کاربران اجازه می‌دهد مواردی را برای فروش در محله خود ارائه دهد. سایت دیوار ترکیه در سال 2015 تأسیس شد و برای دستگاه‌های آیفون و اندروید در دسترس است. استفاده از این اپلیکیشن بسیار راحت است و هرکسی می‌تواند تنها از چیزی که می‌خواهد بفروشد عکس بگیرد، آن را در برنامه پست کند و با خریداران بالقوه گپ بزند.
همچنین لت گو به طور مداوم یکی از 50 برنامه رایگان برتر در اپ‌استور است که با یک برنامه مشابه، OfferUp، برای تسلط در رقابت است. اما کاربران و محبوبیت لت گو به‌سرعت در حال افزایش است. تا جایی که پشتیبانان این سایت اعلام کرند در یک روز میلیون‌ها کاربر جدید به این سایت اضافه شده است.
شما در سایت لت گو می‌توانید همه چیز را به یکباره ببینید یا اگر به دنبال چیزی مانند لوازم الکترونیکی یا مد هستید، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های رنگارنگ در بالا آن را محدود کنید. یا می‌توانید از نوار جستجو برای جستجوی نوع خاصی از آیتم استفاده کنید. همچنین می‌توانید فید خود را بر اساس مسافت، قیمت و میزان جدید بودن مورد فیلتر کنید.
نکته جالب درباره این سایت این است که برای فروش هر چیزی کافی است به‌سادگی از آن عکس بگیرید. زیرا لت گو با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی پردازش و تشخیص تصویر، کالای شما را به طور خودکار دسته‌بندی می‌کند.

چرا به لت گو سایت دیوار ترکیه می‌گویند؟

در جواب این سؤال که سایت دیوار چیست و چرا لت گو به سایت دیوار ترکیه معروف شده است باید گفت که درست شبیه به سایت دیوار در ایران شما می‌توانید اجناس دست‌دوم مورد نیاز خود را از طریق سرچ پیدا کنید و شما بدون نیاز به‌واسطه به‌عنوان مشتری با فروشنده یا برعکس اگر فروشنده هستید به‌صورت مستقیم با خریدار خود در ارتباط باشید.
همچنین برای درج آگهی خرید یا فروش در این سایت مثل سایت دیوار شما می‌توانید بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی خود آگهی‌تان را ثبت کنید.

نحوه عضویت در سایت لت گو

همان‌طور که در بالا گفتیم، استفاده از لت گو واقعاً آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است:
ابتدا برنامه را روی گوشی خود دانلود کنید. می‌توانید آن را برای دستگاه‌های Android و iOS ، دریافت کنید.
برای یک حساب کاربری در لت گو ثبت‌نام کنید. تنها کاری که برای ثبت‌نام باید انجام دهید این است که یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید، یک رمز عبور ایجاد کنید و یک عکس را تبلیغ کنید.
اکنون، شما حساب خود را دریافت کرده‌اید و آماده خرید و فروش هستید.
رابط کاربری این برنامه ساده است. امروزه سایت مشابه دیوار در ترکیه بسیار زیاد است. مثلاً در اولین باز کردن برنامه بسیار شبیه Pinterest به نظر می‌رسد . تصاویر اقلام برای فروش در یک فید عمودی و پر از تصویر فهرست شده است.

خرید از سایت لت گو

سایت دیوار ترکیه برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تقریباً هر چیزی را به‌سرعت، آسان و به‌صورت محلی بخرید.
با خریداران و فروشندگان در برنامه گپ بزنید، نیازی به ارائه شماره یا ایمیل خود نیست.
نمایه یک کاربر را بررسی کنید و ببینید آیا آنها تأیید شده‌اند و نظرات مثبتی دارند یا خیر.
هرکسی که رفتار نامناسبی دارد را گزارش و مسدود کنید.

سایت لت گو ترکیه چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

طراحی اپلیکیشن لت گو به صورتی بوده که شما بتوانید به‌راحتی از طریق تلفن همراه خود به این سایت دسترسی داشته باشید. علاوه بر کالاهای دست‌دوم کالاهای نو هم بر روی letgo  سایت دیوار ترکیه وجود دارد. به طور کل سایت دیوار ترکیه برای انجام معاملات بدون واسطه بسیار مناسب و کاربردی است.
یکی دیگر از مزایای این سایت فعال‌بودن گزینه پرداخت و حمل‌ونقل درون آن است. شما می‌توانید در سراسر ترکیه بدون پرداخت کمیسیون و با هدف حمایت از خریدار هر کالایی که استفاده نشده را خریداری یا به فروش برسانید.
اگر قصد خرید از سایت لت گو را دارید هر روز فهرستی از اقلام جدید برای فروش در این سایت بارگذاری می‌شود. تنها به مدت ۲۴ ساعت در صدر نتایج سایت قرار می‌گیرد؛ بنابراین شما می‌توانید اپ لت گو را بر روی تلفن همراه خود نصب‌کرده و از خرید خود لذت ببرید.
سایت لت گو ترکیه
طراحی برنامه لتگو

معرفی اپلیکیشن لت گو

با وجود سایت‌های مشابه دیوار در ترکیه سایت لت گو با میلیون‌ها کاربری که در آن فعالیت می‌کنند به بزرگ‌ترین سایت برای خرید و فروش کالاها تبدیل شده است. پشتیبانی این سایت قوی آمریکایی در شهرهای بزرگ مثل نیویورک و بارسلونا دفتر مرکزی دارد. لت گو در بین برترین اپلیکیشن‌های موبایل ترکیه رده بالایی دارد. شما در این اپلیکیشن می‌توانید از وسایل الکترونیکی گرفته تا اتومبیل، مبلمان و دکوراسیون منزل و لباس را خریداری و  یا به فروش برسانید.
سایت لت گو ترکیه با این هدف طراحی شده است که کاربرانی که لوازم مازاد دارند و  احتیاجی به آن‌ها ندارند بتوانند به‌راحتی برای آنها مشتری پیدا کنند و در نهایت آنها را به فروش برسانند. استفاده از این سایت و اپلیکیشن موبایل رایگان است.
همچنین کسانی که به زبان ترکی تسلط ندارند نگران استفاده از این اپلیکیشن نباشند زیرا سایت دیوار ترکیه علاوه بر زبان ترکی استانبولی از زبان انگلیسی هم نیز پشتیبانی می‌کند پس برای استفاده از آن به‌راحتی می‌توانیم زبان سایت را تغییر دهید.

سایت دیوار ترکیه چه دسته‌بندی‌هایی دارد؟

به‌طورکلی سایت دیوار ترکیه دارای دسته‌بندی‌های زیر است:
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • لوازم الکترونیکی
  • لوازم ورزشی و تفریحی
  • املاک، زمین و آپارتمان (خرید ملک در ترکیه)
  • خودرو، موتورسیکلت و سایر لوازم نقلیه
  • وسایل و تجهیزات مربوط به خانه و باغ
  • اکسسوری‌ها و لوازم جانبی
  • لوازم کودکان و بزرگسالان
  • انواع تجهیزات صوتی و تصویری
شما برای پیدا کردن دسته‌بندی موردنیاز خود در سایت دیوار ترکیه می‌توانید کالاهای مدنظر خود را در صفحه اصلی سایت مشاهده کرده و با فیلتر کردن بر اساس قیمت و یا شهر سریع‌تر و راحت‌تر به کالای مدنظر خود دسترسی پیدا کنید. حواستان باشد که قیمت‌ها در این سایت بر اساس پول ترکیه است و شما باید برای خرید آن را بر اساس واحد پول کشور خودتان حساب کنید.

آیا سایت دیوار ترکیه قانونی است؟

قبل از استفاده از سایت مثل دیوار در ترکیه که کار آن  خریدوفروش و معامله اجناس مختلف است. مهم است که در نظر بگیرید که آیا آنها قانونی هستند و آیا استفاده از آنها ایمن است یا خیر.
سایت دیوار ترکیه هرگز آدرس دقیق شما را منتشر نخواهد کرد. در عوض، خریداران و فروشندگان فقط مکان تقریبی شما را خواهند دید. اگر کاربران بخواهند آدرس دقیق‌تری نمایش دهند، می‌توانند موقعیت مکانی خود را اصلاح کنند، اما برنامه لت گو هرگز بدون اجازه شما این کار را انجام نمی‌دهد.
برنامه و سیستم پیام‌رسان دیوار ترکیه همچنین دارای محافظت داخلی در برابر اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در پلتفرم است. اگر اطلاعات تماس روی عنوان یا توضیحات یک مورد نمایش داده شود، لت گو پست را پرچم گذاری می‌کند و به طور خودکار اطلاعات را پنهان می‌کند.
برقراری ارتباط از طریق سیستم پیام‌رسانی درون‌برنامه‌ای امن‌ترین راه برای استفاده از لت گو است، و پشتیبان‌های سایت به‌صراحت می‌گویند که اگر با خریدار یا فروشنده‌ای برخورد کرده‌اید که اصرار دارد از طریق ایمیل، پیام کوتاه یا تماس تلفنی چت کند، توصیه می‌کنیم بسیار محتاط باشید و خریدار یا فروشنده جایگزین پیدا کنید.
سایت دیوار ترکیه مانند بسیاری از وب‌سایت‌های خریدوفروش، به همان اندازه ایمن است که شما آن را می‌سازید و فعال می‌کنید. کاربرانی که اطلاعات شخصی را به اشتراک نمی‌گذارند، از طریق برنامه ارتباط برقرار نمی‌کنند و در مکان‌های عمومی ملاقات نمی‌کنند، متوجه خواهند شد که سایت دیوار ترکیه مکانی امن برای خرید یا فروش وسایل شما به‌صورت محلی است.

نکات ایمنی در خصوص سایت دیوار ترکیه

چه در حال فروش کالاهای خود از طریق این پلتفرم باشید و چه به دنبال یافتن چند معامله در آنجا هستید، برای ایمن ماندن در سایت دیوار ترکیه باید چه کاری انجام دهید:
  • آدرس ایمیل، شماره‌تلفن، یا سایر مشخصات شخصی خود را در اختیار کاربر دیگری قرار ندهید. به دلایل ایمنی تمام ارتباطات را در برنامه لت گو نگه دارید، زیرا بسیاری از کلاهبرداران از کاربران می‌خواهند که چت درون‌برنامه‌ای را ترک کنند.
  • همیشه با سایر کاربران شخصاً ملاقات کنید. ملاقات حضوری با فروشنده به خریدار این امکان را می‌دهد که کالا را به‌درستی بررسی کند.
  • همیشه یک خریدار یا فروشنده را در یک مکان عمومی ملاقات کنید و یک دوست را با خود همراه کنید. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها هر دو گزینه‌های خوبی هستند.
  • پرداختی را به‌صورت چک تأیید شده، حواله، چک صندوق‌دار و حواله بانکی دریافت نکنید.
  • پرداخت‌ها را به‌صورت نقدی دریافت کنید.
  • اگر کاربر پیشنهادهای عجیب‌وغریب، درخواست‌های غیرعادی می‌دهد یا فقط مشکوک عمل می‌کند، بسیار محتاط باشید. به‌عنوان‌مثال، خریدارانی که پیشنهاد می‌دهند چک را به مبلغی بیش از قیمت درخواستی ارسال کنند (طبق گفته Letgo این یک کلاهبرداری رایج است)، یا فروشندگانی که به شما اجازه نمی‌دهند قبل از خرید آن کالا را شخصاً ببینید، ممکن است بخواهند از شما کلاهبرداری کنند.
  • بهترین راه برای ایمن ماندن هنگام خریدوفروش، تعویض کالا و پرداخت هم‌زمان به‌صورت نقدی است.
  • معمولاً کاربرانی که تأیید نشده‌اند، از ملاقات حضوری خودداری می‌کنند.
  • همیشه صفحه نمایه فروشنده یا خریدار احتمالی را بررسی کنید.

جمع‌بندی

سایت دیوار ترکیه یک فروشگاه اینترنتی پرمخاطب و محبوب در بین کاربران در کشور ترکیه است. در این سایت شما هم می‌توانید برای اجناس دست‌دوم خود به‌راحتی مشتری پیدا کنید و یا هر کالایی را که احتیاج دارید خریداری کنید. امروزه برای سهولت کار می‌توانیم از اپلیکیشن لت گو استفاده کنید. همچنین اپلیکیشن بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و ios به‌راحتی نصب می‌شود. اپلیکیشن و سایت دیوار ترکیه، بستری برای انتشار رایگان انواع آگهی و نیازمندی خریدوفروش کالاهای نو و دست‌دوم مرتبط با کشور ترکیه است.