راهنمای سفر هوایی با تور ترکیه

راهنمای سفر هوایی با تور ترکیه
01.05.28

ترکیه همسایه ایران در شمال غربی و نامی آشنا و محبوب بین گردشگران ایرانی است به‌خصوص استانبول که همیشه مورد توجه مردم بوده و هر ساله مقصد سفر توریست‌های زیادی از اقصی نقاط ایران است. برای سفر به استانبول تورهای زمینی و هوایی زیادی در سال برگزار می‌شود. در تورهای زمینی با اتوبوس و قطار از تهران یا تبریز می‌توانید به وان، آنکارا یا استانبول بروید.

بهترین مسیر سفر به ترکیه برای تور استانبول

اما طول زمان سفر با اتوبوس از تهران حدود 30 ساعت و با قطار حدود 70 ساعت است به همین دلیل اگر وقت کافی ندارید و از مسیرهای طولانی زمینی لذت نمی‌برید، بهتر است گزینه سفر هوایی را انتخاب کنید تا در عرض سه ساعت و نیم از تهران به استانبول برسید. پیشنهاد ما به شما تور استانبول ستاره ونک است که می‌توانید زمان پرواز دلخواه و هتل مطلوبتان را انتخاب کنید و با کمک کارشناسان واحد تور آژانس هواپیمایی ستاره ونک بهترین برنامه‌ریزی را برای سفرتان انجام بدهید.
در ادامه به بررسی سفرهای هواپیمایی به مقصد استانبول و انتخاب ایرلاین و پرواز مناسب می‌پردازیم. با ما همراه باشید:

تور استانبول با چه ایرلاینی بهتر است؟

تمام ایرلاین‌های داخلی و خارجی پروازهایی به استانبول در طول هفته دارند. قیمت پرواز رفت‌وبرگشت بسته به تعداد روزهای اقامت، تاریخ سفر و نوع پرواز (سیستمی یا چارتر) دستخوش تغییر می‌شود. در میان ایرلاین‌ها ایران ایر، ماهان ایر، قشم ایر، کیش ایر، تابان، معراج، آسمان، ترکیش و پگاسوس از هواپیمایی‌های معتبری هستند که پروازهایی به‌صورت منظم به مقصد استانبول دارند. شما از طریق مقایسه قیمت و شرایط بلیط‌های‌ این هواپیمایی‌ها می‌توانید بهترین پرواز را با توجه به خواسته‌هایتان در تاریخ موردنظرتان پیدا کرده و برای خرید بلیط اقدام کنید.

بیشتر بخوانیدیک هفته سفر به استانبول چقدر هزینه دارد؟

بلیط سیستمی بهتر است یا چارتر؟

در ایران ما به‌طورکلی بلیط‌های هواپیما را به دو دسته سیستمی و چارتر می‌شناسیم؛ که انتخاب بین آن‌ها به میزان بودجه و انعطاف‌پذیری شرایط سفرتان بستگی دارد. منظورمان از بلیط‌های سیستمی، بلیط‌هایی است که به‌طور مستقیم از خود ایرلاین و یا نمایندگان فروش آن خریداری می‌شود و قیمت بلیط و ظرفیت پرواز توسط خود ایرلاین مدیریت می‌شود.

قیمت بلیط استانبول
ترکیش ایرلاین

قیمت بلیط‌های سیستمی ثابت است و می‌توانید آن‌ها را برای بازه زمانی طولانی رزرو کنید. مزیت اصلی بلیط‌های سیستمی قابل‌استرداد بودن هزینه بلیط در صورت کنسلی یا تغییر دادن تاریخ پرواز البته با کسر مبلغی به‌عنوان جریمه است. علاوه بر این قیمت بلیط‌های سیستمی برای افراد بزرگسال و کودکان متفاوت است و در رده سنی کودک (2 تا 12 سال) و نوزاد (تا 2 سال) کلاس نرخی متمایز است؛ که این ویژگی باعث می‌شود بلیط‌های سیستمی برای خانواده‌ها مقرون‌به‌صرفه تر باشد.
منظورمان از بلیط‌های چارتر، بلیط‌هایی است که آژانس‌های مسافرتی وقتی یا دفاتر خدمات گردشگری تمام یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را برای مدت معلومی پیش‌خرید می‌کنند و به‌این‌ترتیب، قیمت بلیط را خودشان تعیین می‌کنند.
آژانس‌های چارترکننده چون از پیش مبلغ بلیط پرواز چارتر را پرداخت می‌کنند اگر صندلی‌ها به فروش نرسند متضرر خواهند شد بنابراین بعضی وقت‌ها قیمت بلیط را پایین می‌آورند تا بلیط‌های پرواز چارتر شده زودتر فروخته بشود و معمولاً هر چه به تاریخ پرواز نزدیک‌تر می‌شویم اگر تقاضا برای بلیط وجود نداشته باشد با کاهش قیمت بیشتری مواجه می‌شویم. به‌طورکلی می‌توان گفت بلیط‌های چارتر معمولاً قیمت مناسب‌تری نسبت به پروازهای سیستمی دارند.
از معایب بلیط‌‌های چارتر، این است که نمی‌توانید آن‌ها را لغو یا استرداد کنید و پولش را پس بگیرید و همچنین امکان تغییر تاریخ و زمان پرواز را ندارید. علاوه بر این قیمت بلیط‌ها برای بزرگسالان و کودکان یکسان است و کلاس نرخی متمایزی بر اساس گروه سنی وجود ندارد.

چه مدارکی برای سفر هوایی به استانبول نیاز داریم؟

استانبول نیاز به ویزا ندارد و کافی است پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار برای تهیه بلیط داشته باشید. پس از همه‌گیری دائماً قوانین مربوط به تست کرونا در مبدأ و مقصد دستخوش تغییراتی بود اما از سال ۲۰۲۲ دیگر نیازی به انجام تست PCR وجود نداشته و کافی است QR CODE کارت واکسن خود را دریافت و در فرودگاه ارائه دهید.

مدارک لازم برای تور ترکیه

یک نکته دیگر در خصوص عوارض خروج از کشور است، هزینه عوارض در سفر اول برای هر نفر 400,000 هزار تومان است. این هزینه در سفر دوم 50% و در سفرهای سوم و بیشتر 100% افزایش پیدا می‌کند؛ که بهتر است قبل از پرواز از طریق سامانه سداد این مبلغ را پرداخت کنید تا در فرودگاه معطل نشوید.
پروازمان به کدام فرودگاه استانبول باشد بهتر است؟
تا چند سال اکثر پروازهای استانبول به مقصد فرودگاه آتاتورک صورت می‌گرفت اما فرودگاه جدید استانبول (IST) جایگزین آن شد و در حال حاضر تمامی پروازها به مقصد فرودگاه جدید یا فرودگاه صبیحه گوکچن صورت می‌گیرند. فرودگاه جدید استانبول 40 کیلومتر و فرودگاه صبیحا ۴۴ کیلومتر تا میدان تکسیم فاصله دارند و دسترسی به‌تمامی محلات شهر استانبول از طریق خطوط اتوبوسرانی مختلف و تاکسی از فرودگاه به‌راحتی میسر است.

بیشتر بخوانیدمعرفی کامل فرودگاه های استانبول

جمع‌بندی

در این مطلب به‌طور جامع نکات و راهنمایی برای سفر هوایی به مقصد استانبول را به شما ارائه کردیم. اگر می‌خواهید سفر هوایی فوق‌العاده‌ای را در تور استانبول تجربه کنید با کارشناسان و مشاوران تور استانبول در آژانس ستاره ونک تماس بگیرید تا سفری خاطره‌انگیز برای خود و همراهانتان رقم بزنید.