همه آنچه باید قبل از سفر به ترابزون بدانید

همه آنچه باید قبل از سفر به ترابزون بدانید

ترابزون یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه است که سالانه اتباع خارجی بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند و لحظات لذت‌بخشی را برای‌شان فراهم می‌کند. بنابراین اگر شما نیز قصد بازدید از این شهر توریستی زیبا را دارید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در رابطه با سفر به ترابزون نظیر هزینه سفر، اقامت، تفریحات موجود، بهترین فصل سفر و… را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی شهر ترابزون

ترابزون با مساحتی تقریبا حدود 188 کیلومتر مربع یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است که در شمال شرقی در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته است. این شهر در گذشته محلی برای تبادل پارچه‌های کتان و ابریشمی بین قفقاز و ایران بوده و هم‌اکنون نیز یکی از مراکز تجاری بین‌المللی و مهم کشور ترکیه به حساب می‌آید. ورود اقوام مختلف با زبان‌های متنوع به ترابزون باعث شده است تا زبان، فرهنگ، نوع پوشش و… مردم این شهر نیز تحت تاثیر دیگر کشورهای جهان قرار گیرد. به علاوه موقعیت جغرافیایی آن نیز سبب شده تا تنوع مذهبی و نژادی فراوانی در شهر به چشم بخورد. جالب است بدانید که شهر ترابزون به دلیل داشتن باشگاه ورزشی “ترابزون سپور” در ترکیه و سراسر جهان معروف شده است.

بهترین فصل سفر به ترابزون

با توجه به قرارگیری ترابزون در مجاورت دریای سیاه، این شهر از آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری برخوردار است. از این رو بسته به آن‌که از سفر به شهر چشم‌نواز ترابزون چه هدفی دارید و یا در چه فصل یا شرایطی احساس خوب و راحتی می‌کنید، بهترین فصل سفر می‌تواند برای هر گردشگری کاملا متفاوت باشد.

بهترین فصل سفر به ترابزون
از این زیبایی می‌توانید چشم بردارید؟

اما به طور کلی اغلب گردشگران فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند تا بتوانند در آب و هوای بسیار خوب و مطبوع لحظات لذت‌بخشی را برای خود به ارمغان آورند. اواخر پاییز و زمستان نیز بارندگی در ترابزون زیاد است و این شهر در اکثر روزهای زمستان پوشیده از برف می‌شود.

تفریحات موجود در ترابزون

ترابزون منحصربه‌فرد بودن و محبوبیتش را مدیون طبیعت بکر و دل‌انگیزش می‌باشد که بدون شک منشا آن به دریای سیاه برمی‌گردد. به طور کلی طبیعت‌گردی در این شهر بر هر چیزی ارجعیت دارد و گردشگران لقب بهشت ترکیه را به این شهر داده‌اند. علاوه بر طبیعت زیبا، ترابزون جاذبه‌های تاریخی فراوانی را نیز در خود جای داده است که شما می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید. در این بخش معروف‌ترین دیدنی‌های شهر زیبای ترابزون را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. پارک‌های آبی ترابزون

ترابزون مجموعه‌های تفریحی و پارک‌های آبی فراوانی نظیر پارک آبی دلیکتاش، دهکده تعطیلات دلیکتاش و تایلی ریزورت هتل را در خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها نیز دارای استخر، سرسره‌های آبی و… هستند و شما می‌توانید با بازدید از هر کدام از آن‌ها لحظات فراموش‌ نشدنی‌ای را برای خود رقم بزنید.

اگر به تفریحات آبی در ترکیه علاقه‌مندید،با خواندن مطلب «با معروف‌ترین پارک‌های آبی ترکیه آشنا شوید» تفریحات آبی خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

2. جاذبه‌های طبیعی ترابزون

جاذبه‌های طبیعی ترابزون

از مهم‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی شهر ترابزون می‌توان به پارک آلتین دره، پارک زگنوس، باغ گیاه‌شناسی، منطقه اوزون گول و پارک کال کامیلی اشاره کرد.

3. جاذبه‌های تاریخی ترابزون

مسجد اوزون گول، موزه شهر ترابزون، موزه تاریخ، مسجد و موزه ایاصوفیه ترابزون، قلعه تاریخی، مسجد گلبهار خاتون، صومعه سومولا، منطقه تاریخی زاگنوس، موزه خط و مردم شناسی و خانه آتاترک نیز از جاذبه‌های تاریخی بسیار مهم و دیدنی ترابزون به شمار می‌روند که بدون شک بازدید از آن‌ها برای هر گردشگری بسیار جذاب و دل‌انگیز خواهد بود.

هزینه‌های سفر به ترابزون

در این بخش هزینه‌ حمل و نقل، خورد و خوراک، تفریحات و… را در شهر ترابزون برای‌تان شرح خواهیم داد.

1. هزینه خورد و خوراک

همان‌طور که می‌دانید فرهنگ غذایی ترکیه و ایران تقریبا در یک سطح هستند و بدون شک از بابت خورد و خوراک در شهر ترابزون با مشکل مواجه نخواهید شد. در این شهر رستوران‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد که غذاهای بسیار خوشمزه و متنوعی را متناسب با سلیقه‌های مختلف سرو می‌کنند.

سفر به ترابزون

به طور کلی برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یکی از رستوران‌های ترابزون تقریبا حدود 50 لیر باید بپردازید. قیمت منوهای مک دونالد این شهر نیز حدود 16 لیر است. همچنین اگر بخواهید یک فنجان قهوه نوش جان کنید، 7 لیر و برای تهیه یک آب معدنی باید 1 لیر پرداخت کنید.

2. هزینه حمل و نقل

به طور کلی در شهر ترابزون دو وسیله نقلیه تاکسی و دلموش وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها برای رفت و آمد در سطح شهر استفاده کنید. هزینه بلیط برای دلموش 5/1 لیر و هزینه تاکسی 4 لیر است. البته ناگفته نماند که به ازای هر یک کیلومتر حرکت تاکسی باید 5/3 لیر به مبلغ کرایه اضافه کنید.

3. هزینه‌ ورودی جاذبه‌های گردشگری

هزینه‌های تفریح در ترابزون نیز به شرح زیر است:

  • ایاصوفیه: 30 لیر
  • صومعه سوملا: 15 لیر
  • قلعه تاریخی: 3 لیر
  • خانه آتاتورک: 2 لیر
  • موزه ترابزون: 5 لیر
  • حمام میدان: 35 لیر

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات لازم را برای سفر به شهر زیبای ترابزون در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که قصد سفر به کشور زیبای ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب «هر چه باید درباره‌ی شهر ساحلی آلانیا بدانید» و «جاهای دیدنی ازمیر» و «جاهای دیدنی آنتالیا» را مطالعه کنید تا بتوانید با آگاهی کامل سفری بدون دغدغه و لذت‌بخش را در کنار عزیزانتان تجربه کنید.