یک تفریح فوق العاده در استانبول “تپه چاملیجا”

یک تفریح فوق العاده در استانبول “تپه چاملیجا”

زیبایی‌های استانبول زیبا و سحرانگیز با تپه عشاق آن چند برابر می‌شود. دوست دارید بدانید تپه عشاق استانبول کجاست و چرا تپه چاملیجا عنوان تپه عشاق به خود گرفته است؟ در ادامه همراه ام تی سی هوم باشید تا با هم سری بزنیم به این تپه‌ی دوست‌داشتنی و استانبول را از بالاترین ارتفاعش ببینیم. همراه ما باشید.

تپه چاملیجا: تپه عشاق استانبول

تپه چاملیجا یکی از مکان‌های.دیدنی در منطقه “اوسکودار استانبول است. این مکان با منظره ای باشکوه از استانبول با تپه 260 متری، یکی از زیباترین و مرتفع ترین مکان های استانبول به شمار میرود. این تپه مرتفع به دو قسمت “چاملیجای بزرگ” و “چاملیجای کوچک” تقسیم میشود. در ضمن این مکان ایده آل برای صبحانه و شام آخر.هفته و روزهای تعطیل میباشد. محبوب ترین و پرطرفدارترین طرف.تپه “چاملیجای بزرگ” است که تقریبا 265 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

“چاملیجای کوچک” که محبوبیت کمتری دارد نیز سر تا سر با درختان پوشیده شده است و منظره بسیار زیبایی دارد و در روزهای تعطیل نسبتا خلوت تر است. در این تپه یک کافه به سبک کافه های قدیمی عثمانی، یک رستوران و یک منطقه مخصوص.پیک نیک وجود دارد. موسسه تفریحی که توسط.شهرداری استانبول تأسیس.شده نیز از.پرطرفدارترین مکانهای این تپه است. همچنین این تپه جایی است که پرندگان مهاجری که درماه های سپتامبر و.اکتبر از آفریقا به اروپا مهاجرت کرده اند، اینجا.را برای استراحت انتخاب میکنند. در این ماهها می توان کوچ پرندگان را به صورت واضح و به مدت طولانی تماشا کرد که این خود یک تفریح بی نظیر برای مردم در استانبول است.

موسسه تفریحی چاملیجای بزرگ

موسسه تفریحی تأسیس.شده توسط شهرداری استانبول.با قصرها، چشمه ها، باغ های.چای (باغهایی که در هوای آزاد.میتوانید چای و قهوه میل کنید)، درختانی که ارزش تاریخی دارند، رستوران ها، مسیرهای.پیاده روی، گل های رنگارنگ و فضای تاریخی.مکان بینظیری برای.تفریح.و استراحت است. در این موسسه می توانید.وعده های غذایی خود را همراه با موسیقی ترکی کلاسیک میل کنید.و ضمن لذت بردن از منظره تنگه بسفر، از چای خود لذت ببرید.

camlica
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

طریقه دسترسی به تپه چاملیجا

آسان‌ترین راه برای رسیدن به “تپه چاملیجا” این است که؛ با اتوبوس و.مینی بوسهایی که.از “کادیکوی” حرکت میکنند و.یا با متروبوس به “آلتونیزاده” بیایید. بعد از”آلتونیزاده”، می.توانید با استفاده از دولموش یا همان.مینی بوس به تپه بروید. برای کسانی که از”اوسکودار” به این مکان می آیند، نیز اتوبوس هایی وجود.دارد که در ایستگاه “تپه چاملیجا” توقف می کند. آسانترین مسیر برای کسانی که با وسایل نقلیه شخصی خود به تپه می آیتد، این است که.به آلتونیزاده بروند و در ادامه مسیر بدون.ورود به راه “ناتو” و با کمک تابلوهای بین راه، خود را به تپه برسانند.