نگاهی جامع به هزینه دندانپزشکی در ترکیه

نگاهی جامع به هزینه دندانپزشکی در ترکیه
00.09.07

پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله وقتی پای دندان‌درد در میان باشد ارزش بیشتری پیدا می‌کند. دندان‌دردی که نا غافل نیمه‌شب سراغ شما می‌آید، خواب که چه عرض کنیم آرام و قرار هم از شما می‌گیرد. حالا فرض کنید این درد منحوس در کشوری دیگر سراغتان بیاید. ام تی سی هوم این مقاله را برای روز مبادای شما نوشته تا از هزینه دندانپزشکی در ترکیه و نوع خدماتش اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد. با ما همراه باشید.

آشنایی با خدمات دندانپزشکی در ترکیه

هزینه دندانپزشکی خیلی مهم است، اما مهم‌تر از آن نوع خدمات و متخصصان این حوزه هستند. در این بخش به تخصص دندانپزشکی در ترکیه نگاهی می‌اندازیم تا به‌وقت انتخاب دکتر اطلاعات لازم را داشته باشد.
دندانپزشکی جزء رشته‌های محبوب تحصیل در ترکیه است. در 15 دانشکده‌ی معتبر این رشته را در برنامه‌ی آموزشی خود گنجانده‌اند. طول مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی مانند سایر رشته‌های پزشکی در ترکیه 5 سال است. بعد از 5 سال فارغ‌التحصیلان می‌توانند جذب بازار کار شوند یا در دوره‌‌های تخصصی مانند جراحی فک یا ارتودنسی ثبت‌نام کنند.
هزینه دندانپزشکی در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر ارزیابی می‌شود. به همین دلیل توریسم درمانی در این کشور رواج دارد. بیایید به تخصص‌های دندانپزشکی ترکیه نگاهی بیندازیم.

بیشتر بخوانیدروانشناسان و دندانپزشکان ایرانی در استانبول

دندانپزشکان با تائیدیه وزارت بهداشت

فارغ‌التحصیلان رشته‌ی دندانپزشکی در ترکیه بعد از اتمام تحصیلات باید مجوزهای لازم برای شروع کار را از وزارت بهداشت دریافت کنند. همچنین دندانپزشکان باید به عضویت انجمن دندانپزشکی ترکیه درآیند. اگر به مطب یا بیمارستانی برای دریافت خدمات دندانپزشکی مراجعه کنید حتماً عبارت TDB را بر روی کارت ویزیت‌شان خواهید دید.
TDB همچنین نشان‌دهنده‌ی این است که پزشک در محاسبه‌ی هزینه دندانپزشکی در ترکیه مطابق استانداردهای انجمن عمل می‌کند.

دندانپزشکان زیبایی در ترکیه

اگر به دنبال خدماتی هستید که علاوه بر دندانپزشکی خدمات زیبایی هم محسوب می‌شود، باید به متخصصان این حوزه مراجعه کنید. برای آنکه پزشکی بتواند خدمات زیبایی دندانپزشکی مانند ارتودنسی یا جراحی فک را ارائه کند علاوه بر ادامه تحصیل و دریافت تخصص باید به عضویت انجمن دندانپزشکی زیبایی ترکیه درآید.
این انجمن تضمین‌کننده‌ی کیفیت بالای خدمات به بیماران است. هزینه دندانپزشکی در ترکیه زمانی که بحث زیبایی به می‌آید به‌تبع بالا می‌رود. درعین‌حال که بیمه نیز کمتر از این نوع خدمات پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانیدبهترین بیمارستان ‌های استانبول کدامند؟

کی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

هزینه دندانپزشکی در ترکیه نه خیلی زیاد است و نه خیلی کم. خدمات هم باکیفیت بالایی به بیماران عرضه می‌شود. اگر یک‌بار گذرتان به مطب‌ها دندانپزشکی ترکیه افتاده باشد، احتمالاً مراجعین اروپایی را هم دیده‌اید. که نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالا و قیمت پایین خدمات است.
چه زمانی به دندانپزشکی مراجعه کنیم؟ بهتر است هر 6 ماه یک‌بار برای بررسی وضعیت سلامت دندان‌هایتان به پزشک خود مراجعه کنید. نگذارید که کار به درد کشیدن و بی‌خوابی برسد. خدمات دندانپزشکی در ترکیه شامل چکاب دوره‌ای دندان‌ها می‌شود. بررسی‌های دوره‌ای ازنظر هزینه دندانپزشکی در ترکیه بسیار ارزان و به‌صرفه هستند. پس بازهم می‌گوییم پیشگیری بهتر از درمان است، حداقل از منظر پرداخت هزینه.

بیشتر بخوانیدآدرس داروخانه‌های شبانه‌روزی در ترکیه

هزینه دندانپزشکی در ترکیه شامل چه مواردی می‌شود؟

برآورد هزینه دندانپزشکی در ترکیه به نوع خدمات دریافتی بستگی مستقیم دارد. پیش از مراجعه به دندانپزشک بهتر است بدانید در پی چه نوع خدماتی هستید و بعد برآوردی از هزینه‌ها داشته باشید.
خدمات دندانپزشکی شامل یکی از موارد زیر می‌شود:

  • ویزیت و چکاب
  • کشیدن دندان
  • پر کردن دندان
  • ایمپلنت دندان
  • لمینیت
  • روکش دندان
  • ترمیم ریشه
  • سایر هزینه‌ها مانند سفید کردن دندان یا عکس‌برداری

هزینه بخشی از این خدمات توسط بیمه‌های ترکیه پرداخت می‌شود. هزینه خدمات زیبایی اغلب تحت پوشش بیمه‌ها قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانیدچگونه بیمه درمانی در ترکیه دریافت کنم؟

مخارج دندانپزشکی در ترکیه
بسیاری از خدمات دندانپزشکی در ترکیه از سایر کشورها ازجمله ایران ارزان‌تر است.

هزینه مراجعه به دندانپزشک در ترکیه

اولین جلسه‌ی مراجعه به دندانپزشک در ترکیه اغلب رایگان است. در این جلسه متخصص بعد از معاینه وضعیت دندان‌ها، مشاوره و برنامه‌ی درمانی را برای بیمار مشخص می‌کند. در صورت تمایل بیمار، زمان مراجعه بعدی، همچنین مدارک لازم مانند عکس از دندان تعیین می‌شود.
دریافت مشاوره یا همان ویزیت اول در اغلب کشورها هزینه‌ی بالایی دارد. به همین دلیل هزینه داندانپزشکی ترکیه از کشورهای غربی ارزان‌تر است. اگر بیمه نباشید یا بیمه شما هزینه‌ی دندانپزشکی را پوشش ندهد، برای دریافت مشاوره باید مبلغی در حدود 100 لیر بپردازید.

کشیدن دندان در ترکیه

هیچ دندانپزشکی در هیچ نقطه‌ای از جهان به بیماران توصیه نمی‌کنند که دندان خراب خود را بکشند. بااینکه هزینه این نوع درمان کم است بیماران هم رغبتی به آن نشان نمی‌دهند. درنتیجه همیشه روش‌های دیگری برای حل مشکل دندان پوشیده پیش‌روی مراجع قرار داده می‌شود.

هزینه ایمپلنت هر دندان در ترکیه

ایمپلنت دندان هم دردناک است و هم هزینه‌بر، پس در انتخاب دندانپزشک باید دقت بیشتری به خرج داد. خوشبختانه در ترکیه برای پیدا کردن دکتر خوب قرار نیست زحمت زیادی بکشید. چند توصیه از دوستان یا جستجو در گوگل اطلاعات خوبی در اختیارتان می‌گذارد.
روش‌های ایمپلنت متنوع است. انتخاب بهترین روش به وضعیت فک و لثه، میزان بودجه و تشخیص پزشک بستگی دارد. درحالی‌که هزینه ایمپلنت در آمریکا در حدود 2000 دلار است، در ترکیه با پرداخت حداکثر 800 دلار می‌توانید هر دندان خود را ایمپلنت کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید هزینه دندانپزشکی در ترکیه به‌مراتب از کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است.
برای ایمپلنت دندان معمولاً چند بار باید به دندانپزشک مراجعه کنید. اما همان‌طور که گفتیم برای هر بار مراجعه لازم نیست حق ویزیت جداگانه‌ای پرداخت کنید.

کاهش هزینه دندانپزشکی در ترکیه با روکش

اگر نخواهید هزینه‌ی زیادی کنید یا سریع‌تر به نتیجه برسید، پزشکان روکش را به شما پیشنهاد می‌کنند. روکش درواقع پوششی سرامیکی است که بر روی تاج دندان قرار می‌گیرد. اینکه جنس روکش از چه نوعی باشد روی هزینه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.
قیمت روکش باکیفیت بالا در ترکیه از 200 دلار بیشتر نمی‌شود. برای دریافت خدمات روکش معمولاً 1 یا 2 جلسه مراجعه به مطب کفایت می‌کند.
هزینه سفید کردن دندان در ترکیه
سفید کردن دندان به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد درنتیجه هزینه این نوع از خدمات با توجه به روش آن متغیر است. هزینه سفید کردن دندان در ترکیه از 100 لیر تا 1100 لیر بسته به تعداد دندان و روش مورداستفاده متغیر است.

هزینه روکش دندان در ترکیه
روکش دندان روشی کم‌هزینه‌ برای ترمیم دندان پوسیده

سایر هزینه‌ های دندانپزشکی در ترکیه

علاوه بر هزینه دندانپزشکی که در بخش‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم، هزینه سایر خدمات به شرح زیر می‌باشند.

  • عکس‌برداری از دندان: 50 لیر و بیشتر
  • پر کردن دندان با آمارگام: از 170 لیر به بالا
  • پر کردن با سرامیک: از 1400 تا 1900 لیر
  • ترمیم ریشه: بین 250 تا 700 لیر

پوشش بیمه برای دندانپزشکی

بخش زیادی از هزینه دندانپزشکی در ترکیه رایگان می‌شود اگر از بیمه مناسب برخوردار باشید. عمدتاً برای بهره‌مندی از خدمات دندانپزشکی باید به کلینیک‌های تخصصی دندان که اغلب در بیمارستان‌ها ترکیه واقع هستند مراجعه کنید. در این شرایط می‌توانید از خدمات رایگان نیز استفاده کنید.
اگر هم حوصله‌ی انتظار برای نوبت‌دهی‌های طولانی را ندارید می‌توانید به مطب‌های خصوصی مراجعه کنید. فقط یادتان باشد اغلب پزشکانی که در مطب فعالیت می‌کنند، با شرکت‌های بیمه‌گذار قرارداد ندارند. بنابراین برای کاهش هزینه دندانپزشکی در ترکیه بهترین روش مراجعه به درمانگاه‌هاست. ضمن آنکه همیشه می‌توانید از کیفیت خدمات ارائه‌شده مطمئن باشید.
انواع بیمه پوشش‌دهنده هزینه دندانپزشکی در ترکیه:

  • بیمه سلامت عمومی
  • بیمه‌های خصوصی

بیشتر بخوانیدخدمات پزشکی رایگان در ترکیه

هزینه دندانپزشکی در ترکیه تحت پوشش بیمه سلامت عمومی

تمامی شهروندان ترکیه و اتباع خارجی که اقامت ترکیه را دریافت کرده‌اند می‌توانند از خدمات بیمه سلامت عمومی بهره‌مند شوند. برای آنکه هزینه‌های دندانپزشکی خود را کاهش دهید باید به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی ترکیه مراجعه کنید.
خدمات رایگان دندانپزشکی با بیمه سلامت عمومی:

  • ویزیت رایگان
  • چکاب دوره‌ای
  • کشیدن دندان
  • ترمیم ریشه یا همان عصب‌کشی
  • خدمات اورژانسی دهان و دندان
  • ارتودنسی برای کودکان

علاوه بر خدمات رایگان، بخش زیادی از هزینه دندانپزشکی در ترکیه توسط بیمه سلامت عمومی پرداخت می‌شود. برای مثال 50 درصد هزینه‌ی پروتز دندان کودکان را بیمه تقبل می‌کند. بزرگ‌سالان هر 4 سال یک‌بار می‌توانند پروتز دندان خود را به‌صورت رایگان انجام دهند. چنانچه پزشک ضروری بودن ایمپلنت را تائید کند، هزینه‌ی آن به عهده‌ی بیمه خواهد بود.

بیشتر بخوانیددرباره‌ی بیمه‌ سلامت در ترکیه بیشتر بدانیم

خدمات دندانپزشکی بیمه‌ها خصوصی

کسانی که با یکی از روش‌های کسب اقامت مانند خرید ملک در ترکیه به این کشور مهاجرت می‌کنند. قبل از اقدام برای دریافت اقامت و کیملیک کارت باید از خدمات بیمه خصوصی این کشور استفاده کنند. حتی کسانی که موفق به دریافت اقامت یک‌ساله ترکیه می‌شوند باید تحت پوشش این بیمه درآیند.
بیمه‌های خصوصی بخشی از هزینه دندانپزشکی در ترکیه را پوشش می‌دهند:

  • ویزیت و معاینه دندان
  • عکس‌برداری از دندان
  • سفید کردن یا جرم‌گیری دندان‌ها
  • کشیدن دندان‌ها

سخن پایانی

امیدواریم هرگز با درد به دندانپزشک مراجعه نکنید. برای کاهش هزینه دندانپزشکی در ترکیه چکاب‌های دوره‌ای (حداقل 6 ماه 1 بار) را جدی بگیرید. از خدمات مناسب بیمه بهره بگیرید تا هزینه‌های شما را کاهش دهد.

اگر از خدمات دندانپزشکی ترکیه استفاده کردید، نظرتان را در مورد هزینه‌ها و کیفیت خدمات با ما به اشتراک بگذارید.