ایرانیان معروف در ترکیه چه کسانی هستند؟

ایرانیان معروف در ترکیه چه کسانی هستند؟
02.06.06

ایرانیان زیادی را می‌توان پیدا کرد که بعد از اینکه در ایران به شهرت رسیدند، این کشور را به مقصد ترکیه ترک کرده‌اند و در حال حاضر هم در همان‌جا مشغول فعالیت هستند یا افرادی را که برای ادامه تحصیلات آکادمیک به ترکیه رفته و همان‌جا ماندگار شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با ایرانیان معروف در ترکیه، این مطلب را از دست ندهید.

معروف‌ترین آهنگسازان ایرانی ساکن ترکیه

ثمین باغچه بان

ثمین باغچه بان، آهنگساز، شاعر، نویسنده و مترجم ایرانی، در سال 1304 در تبریز متولد شد. پدرش جبار باغچه بان، بنیان‌گذار آموزشگاه ناشنوایان در ایران بود. ثمین دوران کودکی‌اش را در شیراز سپری کرد و در سن 7 سالگی، به تهران رفتند و در آنجا تحصیلاتش را گذراند.

او خیلی دوست داشت پیانو یاد بگیرد، اما به دلیل نبود پیانو در خانه و از آنجا که مادرش ویولن داشت، مجبور به یادگیری ویولن شد. سپس بر اساس طرحی که توسط رضا شاه و مصطفی کمال آتاترک برای اعزام دانشجو امضا شده بود، به ترکیه رفت و کمی بعد با اولین باغچه بان، خواننده و پیانیست ترکیه‌ای آشنا شده و ازدواج کرد.

این زوج در سال 1330 و بعد از پایان دوران تحصیلاتشان به ایران آمدند و هر دو در هنرستان عالی موسیقی استخدام شدند. ثمین در این هنرستان آهنگسازی و اولین، آواز و پیانو درس می‌داد. چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1363 مجددا به ترکیه مهاجرت کردند و برای همیشه در آنجا ماندگار شدند. ثمین باغچه بان که یکی از ایرانیان معروف در ترکیه است، در 29 اسفند 1386 در استانبول درگذشت.

معروف‌ترین بازیگران ایرانی ساکن ترکیه
معروف‌ترین بازیگران ایرانی ساکن ترکیه

 

مانی کسراییان

مانی کسراییان، بازیگر اهل ایران، در سال 1355 در شیراز به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری در مقطع کارشناسی از دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی است. اولین فیلمی که مانی در آن به فعالیت پرداخته است، «روزی که هوا ایستاد» نام دارد. او فعالیت‌های هنری‌اش را با بازیگری تئاتر شروع کرد و در نمایش‌هایی همچون کبودان، اسفندیار و سیاوش به روایت من به ایفای نقش پرداخت.

سال 1376 بود که در فیلم «بانوی اردیبهشت» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد جلوی دوربین رفت. سال 1380 هم مجموعه «داستان یک شهر» را بازی کرد. سال 1395 او تصمیم به مهاجرت به ترکیه را گرفت و به همین دلیل در لیست ایرانیان معروف در ترکیه جای می‌گیرد.

چکامه چمن ماه

چکامه چمن ماه، بازیگر ایرانی سینما، تلویزیون و تئاتر، در سال 1359 در شیراز به دنیا آمده است. او فارغ‌التحصیل دیپلم رشته مجسمه‌سازی از هنرستان علامه طباطبایی است. چکامه فعالیت هنری‌اش را در سال 1377 و در سن 18 سالگی با فیلم «بودن یا نبودن» به کارگردانی کیانوش عیاری شروع کرد.

سال 1382 بود که با سریال «راز شیوا» در کنار نگار فروزنده و محمود پاک نیت وارد قاب تلویزیون شد. این خانم بازیگر در سال 1394 به شبکه جم ترکیه پیوست و تا به امروز در ترکیه سکونت دارد.

صدف طاهریان

صدف طاهریان، بازیگر، مجری و مدل ایرانی، در سال 1367 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته معماری از دانشگاه تهران است. سال 1386 و در سن 19 سالگی به کلاس‌های بازیگری رفت و درنهایت، سال 1390 زمانی که 23 سال داشت، در سریال «تلفن همراه» به ایفای نقش پرداخت.

در سال 1391 در کنار بازیگرانی همچون رضا کیانیان و مهناز افشار، فیلم سینمایی «هیچ جا، هیچ کس» را تجربه کرد. آبان ماه سال 1394 بود که صدف در صفحه اینستاگرامش ویدئویی را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد زندگی جدیدی را در کشور ترکیه شروع کرده است.

مدتی بعد از مهاجرتش، مسیر هنری او به سمت مدلینگ آرایشی و بهداشتی کشیده شد و در همین زمینه در سال 2016 با شرکت واتسون که بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای مراقبت‌های بهداشتی و زیبایی در قاره آسیا است، همکاری کرد.

بیشتر بخوانیدکدام بازیگران ترک در فیلم و سریال‌های ایرانی بازی کردند؟

معروف‌ترین شعبده‌بازان ایرانی ساکن ترکیه

عارف غفوری
عارف غفوری

عارف غفوری

عارف غفوری، شعبده‌باز ایرانی، در سال 1368 در شهر ارومیه متولد شد. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته طراحی صنعتی در آنکارا است. عارف یک شعبده‌باز خبره است که توانسته لقب کریس آنجل ایرانی را به دست بیاورد.

علاقه عارف از سن 11 سالگی و با تردستی‌های عمویش به شعبده‌بازی شروع شد و از روی کنجکاوی، کتاب‌هایی را در این زمینه خرید و چیزهایی را یاد گرفت. اولین بار در همان سن 11 سالگی، توانست با تمرکز و هیپنوتیز، یک ورق کاغذ را با تمرکز و انرژی چشمی حرکت دهد. مدتی بعد توانایی غیب کردن کاغذ از دست دیگران را نیز به دست آورد.

بعد از اینکه عارف غفوری دیپلمش را گرفت برای ادامه تحصیل به ترکیه رفت. در آنجا کارهایش به شدت دیده شدند و دولت ترکیه برای ماندگار شدنش، شهروندی این کشور را به او اعطا کرد. حضور او در مشهورترین برنامه استعدادیابی ترکیه و نمایش استعداد بی‌نظیرش باعث شد بتواند رکورد پربیننده‌ترین برنامه‌های تاریخ ترکیه را از آن خود کند. او که یکی دیگر از ایرانیان معروف در ترکیه است، یکی از برندگان جایزه مرلین نیز هست.

معروف‌ترین سلبریتی های ایرانی ساکن ترکیه

پویان مختاری

پویان مختاری یکی از ایرانیان معروف در ترکیه است که توانست با ایجاد حاشیه‌های مختلف در فضای مجازی به شهرت برسد. او در سال 1369 در خوزستان متولد شده است و اصالتی بختیاری دارد. پویان در سال 1398 با یکی دیگر از سلبریتی های معروف اینستاگرامی به نام نیلی افشار ازدواج کرد اما بعد از مدتی از هم جدا شدند. در حال حاضر پویان صاحب یکی از سایت‌های شرط بندی به نام حضرات است و از این طریق کسب درآمد می‌کند.

تتلو

امیرحسین مقصود لو معروف به امیر تتلو، در سال 1366 در تهران متولد شد. او یکی از خوانندگان ایرانی است که به دلیل مشکلاتی که در ایران برایش به وجود آمد و همچنین عدم دریافت مجوز خوانندگی، این کشور را برای همیشه ترک کرد و به ترکیه رفت. بعد از مهاجرت به ترکیه، از نظر شخصیتی و سبک خواندن بسیار تغییر کرد. به دلیل درست کردن حاشیه‌های جنجالی در اینستاگرام، اکانت او برای همیشه حذف شد و دیگر نمی‌تواند در این شبکه اجتماعی، حسابی داشته باشد.

بیشتر بخوانیدبا 10 خواننده معروف مرد ترکیه آشنا شوید

تتلو
تتلو

آرتا

آرتا میر حسینی از دیگر ایرانیان معروف در ترکیه است که در 11 مهر ماه 1375 در ایران متولد شده است. آرتا یکی از خوانندگان خوش صدا است که به واسطه حرفه خوانندگی و فعالیت‌هایی که در شبکه مجازی اینستاگرام دارد توانسته به شهرت برسد.

سخن پایانی

در این مطلب ام تی سی هوم به معرفی تعدادی از ایرانیان معروف در ترکیه پرداختیم که از طریق هنرهایی که داشته‌اند توانسته‌اند اقامت این کشور را به دست بیاورند. اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید اما از چهره‌های سرشناس نیستید، می‌توانید نسبت به خرید اقساطی ملک در ترکیه و دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه از طریق ام تی سی هوم اقدام کنید.