آدرس داروخانه‌های شبانه‌روزی در ترکیه

آدرس داروخانه‌های شبانه‌روزی در ترکیه

ترکیه جزو کشورهایی است که طی سال‌های اخیر در حوزه سلامت و درمان پیشرفت چشمگیری داشته است و در آن داروخانه‌ها (eczane) و داروسازها (eczaci) اجازه تجویز دارو برای مراحل ابتدایی و داروهایی که به نسخه‌های خاص نیاز نداشته باشند را دارند. بنابراین در صورتی که با خرید ملک در ترکیه به ترکیه مهاجرت کرده‌اید یا در سفر به ترکیه با مشکلاتی نظیر حساسیت فصلی، سرماخوردگی، سوختگی‌های اولیه و… مواجه شدید، این مطلب حسابی به کارتان خواهد آمد. در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از داروخانه‌های ترکیه را در اختیارتان قرار دهیم.

ساعت و روزهای کاری داروخانه‌های ترکیه و داروخانه‌های شبانه‌روزی چه زمانی است؟

به طور کلی ساعت کاری داروخانه‌های ترکیه در طول هفته (دوشنبه تا چهارشنبه) از ساعت 8:30 صبح تا 19 عصر می‌باشد. همچنین روزهای شنبه‌ داروخانه‌ها از ساعت 10:30 تا 18:30 کار می‌کنند و یکشنبه‌ها فقط داروخانه‌های شبانه‌روزی (nobetci eczane) باز هستند.

لیست و آدرس داروخانه‌های شبانه‌روزی استانبول را از کجا پیدا کنیم؟

تفاوتی که در داروخانه‌های ترکیه نسبت به ایران وجود دارد و ممکن است باعث تعجب شما شود این است که داروخانه‌های شبانه‌روزی به صورت ثابت در آدرس همیشگی وجود ندارند، بلکه خدمت‌رسانی داروخانه‌های شبانه‌روزی در هر منطقه به صورت گردشی می‌باشد. برای سهولت مراجعه‌کنندگان اپلیکیشنی برای آن طراحی شده است که به شما کمک می‌کند آدرس، شماره تلفن و حتی مسیریابی دقیق داروخانه (در ترکیه داروخانه Eczane نامیده می‌شود) نزدیک به خودتان را پیدا کنید و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که شیفت شبانه داروخانه‌ها در این نرم‌افزار معین شده و عموما فقط یک داروخانه فعال در هر منطقه به صورت شبانه‌روزی قابل مراجعه می‌باشد.

با نصب این نرم‌افزار شما به راحتی می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز به ویژه روزهای تعطیل در سراسر ترکیه داروخانه مورد نظر خود را پیدا کرده و با امکان مسیریابی به آن دسترسی داشته باشید. نام این نرم افزار Eczanem Nerede می‌باشد. با باز کردن نرم‌افزار لوکیش شما به صورت یک دایره آبی رنگ و تمامی داروخانه‌های شبانه‌روزی اطرافتان با حروف قرمز رنگ “E” نمایش داده می‌شود. در نوار قرمز پایین صفحه گزینه‌ای برای پیدا کردن نزدیک‌ترین داروخانه شبانه‌روزی وجود دارد که با ضربه زدن بر روی آن می‌توانید مسیر دسترسی و شماره تماس آن را پیدا کرده و به راحتی خودتان را به نزدیک‌ترین داروخانه شبانه‌روزی برسانید.

اتباع خارجی چگونه می‌توانند از داروخانه‌های ترکیه استفاده کنند؟

کسانی که بیمه خصوصی و یا بیمه سلامت عمومی داشته باشند، بخش اعظمی از داروهای فروخته شده در داروخانه‌های کشور ترکیه را می‌توانند به صورت رایگان دریافت کنند. زیرا شرکت بیمه یا دولت هزینه دارویی این افراد را تقبل می‌کند. از این رو برای این‌که اتباع خارجی بتوانند از خدمات رایگان دارویی بهره‌مند شوند، باید حتما از سوی شرکت‌های بیمه یا دولت، بیمه شده باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه بیمه درمانی در ترکیه دریافت کنم؟

چگونگی استفاده اتباع خارجی از داروخانه‌های ترکیه

لازم به ذکر است اتباع خارجی که مجوز اقامت ترکیه را دریافت کرده‌اند و بیش از یک سال از اقامتشان در این کشور می‌گذرد و همچنین خارجیانی که غیر از کشور ترکیه در هیچ کشور دیگری بیمه نیستند، می‌توانند برای بیمه سلامت عمومی درخواست دهند و از خدمات دارویی تحت پوشش آن برخوردار شوند. به این منظور فقط کافی‌ست به نزدیک‌ترین مرکز تامین اجتماعی در ترکیه مراجعه کنند و مدارکی نظیر برگه مجوز اقامت، فرم تعهدنامه، اصل و کپی گزارشی که وضعیت برنامه کاربردی بیمه سلامت را نشان می‌دهد را ارائه دهند. به علاوه اتباع خارجی که اجازه اقامت در ترکیه را دارند مجبور به تهیه بیمه سلامت خصوصی هستند، لذا به طور مستقیم می‌توانند از خدمات دارویی بهره‌مند شوند.

اگر قصد مهاجرت به ترکیه دارید، مطلب خدمات پزشکی رایگان در ترکیه را بخوانید.

قیمت خرید دارو از ترکیه

همان‌طور که گفته شد بر طبق قانون افراد تحت پوشش بیمه در کشور ترکیه به منظور استفاده از داروهای موجود در داروخانه نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنند و می‌توانند به صورت کاملا رایگان داروی خود را تهیه کنند. اما برخی از داروها تحت پوشش بیمه‌ها نیستند که برای تهیه این نوع از داروها فارغ از داشتن یا نداشتن بیمه باید هزینه پرداخت کنید.

به علاوه داروهای تب‌بر و مسکن که بدون نسخه به فروش می‌رسند نیز خارج از پوشش بیمه می‌باشند، اما ناگفته نماند که هزینه این داروها بسیار کم است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. به طور کلی اگر بخواهیم قیمت دارو در ترکیه را با ایران مورد مقایسه قرار دهیم، باید بگوییم خرید دارو در ترکیه از هزینه بیشتری برخوردار است. اما توجه داشته باشید که داروهای ترکیه بسیار باکیفیت‌تر از داروهای ایران هستند. از این رو اگر بخواهید در ترکیه زندگی کنید و تحت پوشش بیمه نباشید، ممکن است هزینه دارو برای‌تان غیرقابل تحمل باشد.

داروخانه‌های ایرانی در ترکیه

داروخانه دکتر زمانی در استانبول از جمله داروخانه‌های ایرانی در ترکیه می‌باشد که در فاصله 3 دقیقه‌ای از مرکزی‌ترین ایستگاه استانبول (آکسارای) واقع شده است که شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید و یا از طریق شماره 00902125219014 با این داروخانه ارتباط برقرار کنید. داروخانه گل شفا نیز یکی دیگر از داروخانه‌های ایرانی واقع در استانبول می‌باشد که در محله حسن پاشا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

پزشکان ایرانی مشغول به کار در استانبول

روانپزشکان و دندانپزشکان ایرانی در استانبول

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم اطلاعات جامع و مفیدی را از داروخانه‌های ترکیه در اختیارتان قرار دهیم. در هر جای جهان که باشید همیشه احتمال رخ دادن حادثه وجود دارد، لذا بهتر است مطالب فوق را کاملا به خاطر بسپارید تا هنگام سفر به کشور زیبای ترکیه در صورت نیاز بتوانید از این اطلاعات به درستی استفاده کنید. به علاوه در صورتی که تمایل دارید به اطلاعات بیشتری از خدمات پزشکی ترکیه دست یابید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ ام تی سی هوم و مقاله‌های مدنظر خود را مورد بررسی قرار دهید.