شرایط و نحوه ثبت نام در بهترین مدارس فوتبال ترکیه

شرایط و نحوه ثبت نام در بهترین مدارس فوتبال ترکیه
00.08.17

اگر فکر می‌کنید،‌فرزنداتان استعداد ویژه‌ای در فوتبال دارد، مدارس فوتبال ترکیه گزینه‌ی مناسبی برای پروش این استعداد محسوب می‌شود. البته اگر قصد دارید برنامه‌ی جدی آموزشی برای او داشته باشید. در این مقاله ام تی سی هوم بهترین مدرسه فوتبال ترکیه و روش ثبت‌نام در آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

نحوه‌ ثبت ‌نام در مدارس فوتبال ترکیه برای سنین مختلف

برای ثبت نام در مدارس فوتبالی، یک شرط اساسی وجود دارد؛ دریافت اقامت ترکیه. برای کسانی که موفق شده‌اند، اقامت‌نامه‌ی خود را بدست آورند، ثبت‌نام در بهترین مدرسه فوتبال ترکیه کاری ندارد. در غیر این صورت اولین قدم دریافت اقامت این کشور از طریق روش‌های زیر است:

در این روش‌ها سرپرست خانواده عمدتا پدر برای دریافت اقامت خود و اعضای خانواده باید اقدام کند. بنابراین فرزندان زیر 18 سال مشمول دریافت اقامت خواهند شد.
مرحله‌ی بعدی انتخاب بهترین مدرسه فوتبال ترکیه برای فرزندتان است. بهترین باشگاه‌های ترکیه و جهان، مدارس خود را در شهرهای مختلف ترکیه به ویژه استانبول دایر کرده‌اند. تدریس در این مدارس به زبان ترکی‌ انجام می‌گیرد. اما در مدارس بین‌المللی فوتبال بسته به نوع مدرسه زبان آموزشی می‌تواند انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی باشد.
سن شروع ثبت‌نام هم از 4 سال به بالا در نظر گرفته شده. مدارس فوتبال ترکیه همزمان دختران و پسران را پذیرش می‌کنند. معمولا با توجه به سطح مدرسه آزمون عملی برای سنجش توانایی‌های کودکان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

بهترین مدارس فوتبال ترکیه
مدارس فوتبال در ترکیه هم از پسران و هم دختران ثبت‌نام می‌کنند.

دوره‌های آموزشی در بهترین مدرسه فوتبال ترکیه

مدارس فوتبال در ترکیه به صورت پاره‌وقت اداره می‌شوند. دوره‌های آموزشی غالبا در روزهای شنبه و یک‌شنبه که بچه‌ها به مدرسه نمی‌روند برگزار می‌شود.
ثبت‌نام در مدارس فوتبالی ترکیه، غالبا به صورت ترمیک است. اما قانون 100٪ مشخصی برای این موضوع وجود ندارد. ممکن است 1 ترم در مدرسه‌ای 3 ماهه باشد، در صورتیکه غالبا ترم‌ها به صورت 1 ماه برگزار می‌شوند.
ترم‌های 1 ماهه شامل 8 جلسه‌ی 2 ساعته است. این زمان ممکن است از مدرسه‌ای به مدرسه‌ی دیگر متفاوت باشد.
در بهترین مدرسه فوتبال ترکیه، چنانچه کودک استعداد ویژه‌ای از خود نشان دهد،‌ احتمالا برنامه‌های خاصی شامل افزایش مدت و نوع مهارت‌های آموزشی برای او در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانیدراهنمای جامع تحصیل در مدارس ترکیه

هزینه مدارس فوتبال ترکیه

شهریه ثبت‌نام بسیار متغیر است. دلیل این تفاوت‌ها نوع باشگاه، کیفیت دوره‌ی آموزشی و طول دوره‌ها می‌باشد.
چناچه دنبال بهترین مدرسه فوتبال ترکیه هستید، قطعا به نام باشگاه‌های بزرگی برمی‌خورید؛ از باشگاه‌های حرفه‌ای و بزرگ ترکیه گرفته مانند بشیکتاش و گالاتاسرای تا باشگاه‌های مطرح اروپایی مانند آرسنال، چلسی و بارسلونا. بنابراین دور از انتظار نیست شهریه این مدارس بیشتر باشد.
در حالی‌که شهریه ترمی مدارس عادی از 200 لیر شروع می‌شود. شهریه ثبت‌نام در مدارس حرفه‌ای‌تر بین 10.000 تا 50.000 لیر به صورت سالیانه در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل زندگی تحصیلی و دانشجویی در ترکیه

معرفی بهترین مدارس و اکادمی فوتبال در ترکیه

حالا وقتش رسیده بهترین مدرسه فوتبال ترکیه را معرفی کنیم. برای پیدا کردن بهترین مدرسه فوتبالی به لیست بلند بالایی می‌رسیم.

مدارس‌ فوتبال باشگاه گالاتاسرای

بیشترین تمرکز این مدرسه بر نوجوانان مستعد است و برای ثبت نام تست فوتبال در ترکیه کاری مرسوم است. در شهرهای مختلف ترکیه 34 شعبه دارد، که بهترین آن مدرسه‌ی فلوریا متین اوکتای است. برخورد این مدارس با نوجوانان به شدت حرفه‌ای‌ست به گونه‌ای که آن‌ها را برای آینده‌ی فوتبالی درخشان آماده می‌کنند.
جالب اینکه گالاتاسرای در ایران نیز شعبه‌ دارد.

مدرسه‌ی فوتبال فنرباغچه

بهترین مدرسه فوتبال ترکیه از نظر بسیاری، فنر‌باغچه است. هم تیم باشگاهی قدرتمندی دارد، هم آموزش‌های رسمی با کیفیتی‌. فنرباغچه‌ هم در تمام ترکیه 20 شعبه‌ دارد که با استاندارهای آموزشی بالا به تربیت ورزشکاران جوان می‌پردازد.

مدرسه‌ی فوتبال بشیکتاش

تیم باشگاهی بشیکتاش بسیار قدرتمند است و طرفداران زیادی دارد. بخش مهمی از سرمایه این باشگاه صرف تربیت استعدادهای جوان می‌شود. در نیتجه می‌توان از بشیکتاش به عنوان بهترین مدرسه فوتبال ترکیه هم نام برد.
بشیکتاش هم مانند سایر باشگاه‌ها شعبه‌هایی در سراسر ترکیه دارد.

مدرسه فوتبال بورسا اسپور

بسیاری از فوتبالیست‌های مطرح ترکیه، از این مدرسه می‌آیند. روش‌های آموزشی و پرورش‌ استعدادهای ورزشی بورسا اسپور را جزء بهترین مدارس فوتبال ترکیه قرار داده.

مدرسه‌ی فوتبال وحدت جوانان

این مدرسه در آنکارا واقع شده. در بین ورزشکاران نوجوان شناخته شده است و مدرسه تحت نظر تیم فوتبال وحدت جوانان آنکارا قرار دارد. حد نصاب ثبت‌نام این کلاس‌ها 20 نفره و بر اساس سال تولد است. شهریه‌اش از دیگر دروه‌های آموزشی کمتر است اما کیفیت آموزشی خوبی دارد.

سایر مدارس فوتبال ترکیه‌ای

علاوه بر مدارس باشگاهی‌ که تا اینجا ذکر کردیم، مدارس دیگری نیز وجود دارند که در لیست بهترین مدرسه فوتبال ترکیه قرار می‌گیرند.

  • مدرسه ی فوتبال آلتای اسپور: آلتای اسپور بعد از گالاتاسرای و فترباغچه بیشترین تعداد شعبات مدارس فوتبال را دارد. مدرسه‌ی آلتای اسپور وابسته به تیم باشگاهی به همین نام است که در لیگ فوتبال ترکیه بسیار درخشان ظاهر می‌شود.
  • مدرسه‌ی فوتبال بودجار اسپور: مدرسه‌ای با سبقه‌ی درخشان در تربیت بازیکنانی که بعدها جذب تیم‌‌های باشگاهی و ملی ترکیه شده‌اند.
  • مدرسه‌ی فوتبال آلتین اوردو: تمرکز اصلی این باشگاه به تربیت ورزشی کودکان است. آموز‌ش‌ها از 6 سال تا نوجوانان را هدف قرار داده.
بهترین مدارس فوتبال استانبول
تمرین نوجوانان در دوره‌ی آموزشی فوتبال مدرسه فنرباغچه

مدارس فوتبال بین‌المللی ترکیه

باشگاه‌های صاحب‌ نام جهان در ترکیه شعبه‌های آموزشی دارند که جزء بهترین مدرسه فوتبال ترکیه محسوب می‌شوند.

مدرسه‌ی فوتبال بارسلونا

باشگاه بارسلونا در ترکیه مدرسه فوتبال دارد. تمرکزش بر تربیت کودکان 6 تا 14 ساله در زمینه‌ی فوتبال است. تمام آموزش‌های این مدرسه بر اساس فلسفه و سبک بارسلونا صورت می‌گیرد.

مدرسه‌ی فوتبال آرسنال در ترکیه

آرسنال همه جوره صاحب بهترین مدرسه فوتبال ترکیه است. از پزشک و مشاوران تغذیه گرفته تا مربی‌های توانمند فوتبال سرمایه‌گذاری بلند مدت آرسنال در ترکیه است. علاوه بر آموزش فوتبال در صورت توانایی کودکان آموزش در زمینه‌ی کارشناسی فوتبال، داوری و گزارش فوتبال هم در برنامه‌ی مدرسه هست.

مدرسه‌ی فوتبال برزیل

مربیان و کادر آموزشی این مدرسه همگی بزریلی هستند و به شیوه‌ی اصیل برزیلی به کشف و تربیت استعدادهای فوتبالی می‌پردازند. این مدرسه در مال‌تپه استانبول واقع شده و به عنوان مرکز آموزشی صاحب سبک در بین بهترین مدارس فوتبال ترکیه می‌درخشد.

مدرسه فوتبال پاریس سنت ژرمن

این مدرسه‌ی فوتبال مسقیما تحت نظارت باشگاه پاریس سنت ژرمن قرار دارد و در استانبول واقع شده. می‌توان از آن در لیست بهترین مدرسه فوتبال ترکیه نام برد. مجموعه‌ی حرفه‌ای با شیوه‌های آموزشی با کیفیت که به دنبال کشف استعداد‌های آینده است.

سخن پایانی

حالا که با بهترین مدرسه و باشگاه های فوتبال ترکیه آشنا شدید، و احساس می‌کنید، فرزندتان استعداد خوبی در فوتبال دارد،‌ دست به کار شوید. برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی فوتبال تنها کافی‌ست به سایت مدارسی که نام بردیم سر بزنید تا از هزینه‌ها و شرایط ثبت‌نام آگاه شوید.
به نظر شما مدارس وابسته به باشگاه‌های فوتبال عملکرد آموزشی بهتری دارند؟ دلیل خود را برای ما بنویسید.