سوالات متداول مسافران ترکیه

سوالات متداول مسافران ترکیه
00.02.19

اغلب کسانی که برای اولین بار قصد سفر به خارج از کشور نظیر کشور ترکیه را دارند، سوالات زیادی را برای خود و یا با دیگران مطرح می‌کنند تا با شناخت بیشتر و بهتری وارد کشور مورد نظر شوند. در این بین ممکن است آشنا یا دوستی که قبلا به آن کشور سفر کرده پاسخگوی سوالات شما باشد و اطلاعات لازم را در خصوص کشور ترکیه در اختیارتان قرار دهد. از این رو ما نیز در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم تمامی اطلاعات و تجربیات خود را از سفر به ترکیه در قالب سوالات متداول مسافران برای شما مطرح کنیم تا بدون هیچ‌گونه مشکلی به کشور زیبای ترکیه سفر کنید و لحظات هیجان‌انگیزی را در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید.

چه پروازی بگیرم؟

شما می‌توانید بلیط هواپیمای استانبول را از مبدا تهران با پرواز مستقیم ایرلاین‌های آسمان، ایران ایر، ماهان، قشم ایر و… خریداری کنید و به راحتی به این شهر سفر کنید.

ترکیه امن است؟

ترکیه نیز همانند سایر کشورها در ابتدای شیوع بیماری کرونا مدت زمان طولانی‌ای را در قرنطینه به سر می‌برد، اما در حال حاضر زندگی در این کشور زیبا و پرهیجان جریان پیدا کرده است و اتباع ایرانی می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی وارد ترکیه شوند. همچنین دولت ترکیه نیز با تعیین کردن مقررات جدید در رابطه با دوران کرونا سعی می‌کند تا سفری امن و بدون بیماری را برای گردشگران به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: سفر به ترکیه در دوران کرونا

هتل، آپارتمان یا هاستل، کدام را انتخاب کنم؟

به طور کلی سبک زندگی افراد در سفر به ترکیه تعیین کننده محلی است که برای اقامت انتخاب می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید هتل‌ها از زمان قدیم مشتریان منحصر به فرد خود را داشته‌اند، اما لازم است بدانید که هتل‌ها با توجه به خدمات کاملی (ترانسفر رفت و برگشت، نظافت روزانه اتاق‌ها، رستوران، کافی‌شاپ، صندوق امانات، استخر، اینترنت رایگان و…) که به مسافران ارائه می‌دهند در مقایسه با آپارتمان‌ها و یا هاستل‌ها گران‌تر می‌باشند.

اقامت در هتل، آپارتمان یا هاستل

در صورتی که تمایل دارید در جایی اقامت داشته باشید که حس بودن در خانه را به شما بدهد، بدون شک آپارتمان‌ها انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهند بود. هاستل‌ها نیز اقامتگاه‌ مناسبی برای ماجراجوها و سفرهای گروهی می‌باشد که بسیار ارزان‌تر از هتل‌ها و آپارتمان‌ها می‌باشند.

بیشتر بخوانید: پنج هتل برتر منطقه تاریخی استانبول

برای ساحل چی ببرم؟

در سواحل ترکیه تمامی محدودیت‌ها برای پوشش کنار گذاشته می‌شوند و هر چیزی را که مایل باشید می‌توانید در سواحل زیبا و درخشان این کشور زیر نور آفتاب برتن کنید. فراموش نکنید که حتما کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، حوله، صندل و لباس شنا با خود به همراه داشته باشید.

از کارت اعتباریم می‌توانم در ترکیه استفاده کنم؟

خیر. در حال حاضر شما نمی‌توانید از کارت بانکی ایرانی خود در ترکیه استفاده کنید، اما رئیس بانک مرکزی ایران از عملی کردن اتصال کارت‌های بین‌المللی به سوئیچ ملی کارت ما در آینده نزدیک خبر داده است. توجه داشته باشید که در ترکیه اکثر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها کارت اعتباری نظیر امریکن اکسپرس، مستر کارت یا ویزا کارت را قبول می‌کنند. از این رو مسافران باید قبل از سفر به کشور ترکیه به مرکزی که کارت اعتباری خود را اخذ نموده‌اند، اطلاع دهند که قصد سفر به کشور دیگر را دارند.

بیشتر بخوانید: رجیستر کردن گوشی موبایل در ترکیه

در ماه رمضان رستوران‌ها باز هستند یا خیر؟

به طور کلی در ماه رمضان در سراسر کشور ترکیه، یک جو روحانی حاکم است، اما در اکثر محله‌های این کشور شما می‌توانید مثل معمول به رستوران‌ها و کافه‌ها بروید و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. به علاوه در استانبول اگر کافه یا رستورانی متوجه شود که مهمانش روزه نیست، با کمال میل از او پذیرایی خواهد کرد، اما ممکن است پنجره‌های رستوران یا کافه را با پرده بپوشاند تا از بیرون دیده نشوید.

بیشتر بخوانید: ۵ تا از معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول

آیا در ترکیه می‌توانم از پوند و دلار هم استفاده کنم؟

در شهر‌های بزرگ کشور ترکیه نظیر آنکارا، استانبول و… برای رستوران‌ها، آژانس‌ها و مغازه‌های گردشگری علاوه بر پول ترکیه (لیر)، اکثر ارزهای رایج دنیا مانند پوند و دلار نیز قابل قبول می‌باشد. به عنوان مثال در آنتالیا که شهر محبوب مسافران اروپایی به حساب می‌آید، اغلب مراکز توریستی و فروشگاه‌ها محصولات خود را براساس یورو قیمت‌گذاری کرده‌اند.

امکان استفاده از پوند و دلار در ترکیه

در جاذبه‌های گردشگری استانبول نیز مسافران قادر خواهند بود هر نوع ارز رایجی مانند پوند و دلار را مورد استفاده قرار دهند. اما در بازارهای سنتی اغلب فروشندگان فقط پول نقد (لیر ترکیه) را قبول می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 15 مکان زیبا در ترکیه که نباید از دست داد

واکسن خاصی لازم است؟

با همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، دولت ترکیه نیز مقررات ویژه‌ای را برای مسافران وضع کرده است. از این رو شهروندان ایرانی برای ورود به کشور ترکیه باید آزمایش PCR انجام دهند و گواهی منفی تست کرونا تا 72 ساعت قبل از پرواز را در مبادی ورود ارائه دهند. همچنین اتباع ایرانی در صورتی که این تست را انجام نداده باشند باید به مدت دو هفته در محلی مشخص قرنطینه شوند.

بیشتر بخوانید: هنگام سفر به ترکیه از حس کد بیشتر بدانیم

آیا حتما باید ترکی بلد باشم؟ یا انگلیسی کافیست؟

به هر منظوری (سفر کاری، تحصیلی، تفریحی و…) که قصد سفر به ترکیه را داشته باشید، لازم است بدانید که با انگلیسی کارتان راه نمی‌افتد و حتما باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید. زیرا اغلب مردم ترکیه چندان متوجه زبان انگلیسی نمی‌شوند و شما بدون شک برای یک خرید ساده و یا تاکسی سوار شدن به زبان ترکی استانبولی احتیاج پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامعی از سفر به ترکیه در قالب سوالات متدوال مسافران در اختیارتان قرار دادیم. اگر سوال شما جزو سوالات بالا نبود، پیشنهاد می‌کنیم حتما از طریق شماره‌های 02188664067 و 00902122587828 و یا بخش نظرات با تیم مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ارتباط باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.