سفر بین شهری در ترکیه چگونه است؟

سفر بین شهری در ترکیه چگونه است؟
00.03.18

به طور کلی انتخاب شما برای وسیله نقلیه در هر سفری به این بستگی دارد که با چه سرعتی می‌خواهید خودتان را به مقصد برسانید. وسایل حمل و نقل متنوع بین شهری یکی از بهترین امکانات در مورد سفر به ترکیه است. از دوچرخه و مینی‌بوس‌ گرفته تا اتوبوس‌ها، اتومبیل‌های اجاره‌ای، قطارها، تراموا و وسیله‌های لوکس‌تر برای حمل و نقل در ترکیه وجود دارد تا شما بتوانید لحظات بدون دغدغه و لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید. در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا انواع حمل و نقل بین شهری در ترکیه که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را برایتان شرح دهیم.

انواع حمل و نقل بین شهری در ترکیه

همان‌طور که گفته شد سیستم‌های حمل و نقل بین شهری کشور زیبای ترکیه شامل اتوبوس‌های محلی، تاکسی، مینی‌بوس، قطار، هواپیما و… می‌باشد که در این بخش هر کدام از آن‌ها را از نظر کیفیت، هزینه حمل و نقل، نحوه خرید بلیط و… مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. حمل و نقل جاده‌ای

حمل و نقل جاده‌ای در ترکیه

در سراسر کشور ترکیه، اتوبوس به دلیل هزینه پایین‌تر پرطرفدارترین نوع حمل و نقل است که معمولا برای سفرهای طولانی مدت (بیش از 4 ساعت) مورد استفاده گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که شما می‌توانید با اتوبوس به 81 استان در سراسر ترکیه سفر کنید. برای تهیه بلیط نیز می‌توانید از طریق اینترنت، دفاتر فروش شرکت‌های حمل و نقل در داخل شهر و یا ترمینال‌های بین شهری اقدام کنید.

به علاوه امکان رزرو به صورت تلفنی نیز وجود دارد. آنچه که ممکن است هنگام سفر به ترکیه شما را شگفت‌زده کند، این است که اتوبوس‌های این کشور دارای استاندارد اروپایی و بسیار لوکس هستند که برخی از آن‌ها اینترنت بی‌سیم را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهند. از دیگر وسیله‌های حمل و نقل جاده‌ای بین شهری می‌توان به تاکسی، اتومبیل‌های اجاره‌ای و مینی‌بوس‌های محلی اشاره کرد.

2. حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی در ترکیه

به طور کلی در کشور ترکیه 56 فرودگاه وجود دارد که 24 تا از آن‌ها فقط مختص سفرهای بین‌المللی و مابقی برای سفرهای بین شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو شما می‌توانید در ترکیه با استفاده از هواپیماهای متناسب با برنامه و بودجه خود به راحتی به شهر مقصد سفر کنید. حتی گردشگران داخلی ترکیه نیز که قبلا به طور سنتی برای سفرهای خود حمل و نقل جاده‌ای را انتخاب می‌کردند، اکنون با هواپیما سفر می‌کنند. زیرا قیمت‌ بلیط هواپیماها با توجه به امکانات بسیار خوبی که به مسافران ارائه می‌دهند به طور قابل توجهی کاهش یافته‌اند و سفر با هواپیما سریع‌ترین راه ممکن برای رسیدن به مقصد است. به عنوان مثال پرواز از استانبول به استان ازمیر فقط یک ساعت طول می‌کشد، در حالی که با اتوبوس یا تاکسی تقریبا حدود 10 ساعت باید در راه باشید.

بیشتر بخوانید: چطور حیوان خانگی خود را به ترکیه ببریم؟

3. حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی در ترکیه

حمل و نقل ریلی بعد از حمل و نقل هوایی و جاده‌ای در رتبه سوم قرار داد و برای اکثر مسافران ترکیه و همچنین اغلب ساکنین محله‌های این کشور مسافرت با قطار نسبتا ناشناخته است. با این وجود، سیستم مترو ترکیه به سرعت در حال رشد است و هم‌اکنون تعمیرات گسترده‌ای بر روی مسیرهای شبکه‌ای مترو در شهرهایی نظیر آنکارا، استانبول و ازمیر صورت می‌گیرد. هنگام سفر با قطار، مجموعه از گزینه‌های متنوع با قیمت‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد که برای تهیه آن می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی اقدام کنید.

4. حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی در ترکیه

حمل و نقل دریایی از دیگر روش‌های حمل و نقل بین شهری در ترکیه است که به دلیل محصور بودن این کشور از 3 جهت توسط آب دریا، کاملا رایج می‌باشد. به ویژه بندرهای ازمیر، استانبول، اسکندرون، مرسین و سامسون که از نظر صادرات و واردات بین‌المللی جزء بندرهای پررونق این کشور به حساب می‌آیند. با این حال، راه دریایی از لحاظ حمل و نقل بین شهری در ترکیه نسبت به دیگر گزینه‌ها، مسیر کوتاه‌تری را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید سریع‌تر به مقصد برسید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی روش‌های حمل و نقل بین شهری پرداختیم. ترکیه از لحاظ گستردگی ناوگان هوایی و خطوط اتوبان، یکی از کشورهای پیشرفته جهان به حساب می‌آید. همچنین با شبکه قطار پرسرعت که هم‌اکنون در حال ساخت است، کیفیت حمل و نقل این کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته است و شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی به راحتی به شهرهای مورد علاقه خود در ترکیه سفر کنید و نهایت لذت را ببرید.

اگر این مطلب برای‌تان کاربردی بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «بهترین شهرهای ترکیه برای خرید کدامند؟» را هم مطالعه کنید. همچنین اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه خرید ملک در ترکیه بزنید و ملک دلخواه خود در ترکیه را انتخاب کنید. هر سوالی راجع به سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه داشتید، می‌توانید به راحتی از مشاوران ما بپرسید.