دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

ایرانیان بسیاری برای دستیابی به امکاناتی نظیر تحصیل، کار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نیز تجربه‌ی زندگی امن و آزاد، ترکیه را برای زندگی انتخاب می‌کنند. برخی مهاجرت را تنها تجربه می‌کنند، و برخی دیگر ترجیح می‌دهند به همراه خانواده مهاجرت کنند. زمانی که خانواده‌ای به صورت جمعی مهاجرت می‌کند، پروسه‌ی دریافت اجازه‌ی اقامت کمی متفاوت می‌شود. به ویژه اگر افراد زیر 18 سال در بین اعضای خانواده وجود داشته باشد. ام‌تی‌سی هوم قصد دارد در این نوشته به راه‌های دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 بپردازد. در ادامه همراه ما باشید.

سن قانونی: 18 سال تمام

مفهوم سن قانونی در حقوق اشاره به وضعیتی دارد که شخص می‌تواند آگاهانه و به اختیار خود برای زندگی تصمیم بگیرد و در برابر این تصمیم مسئول خواهد بود. کشورهای زیادی 18 سال تمام را به عنوان سن قانونی افراد به رسمیت می‌شناسند. سنی که فرد می‌تواند در معاملات اقتصادی به صورت مستقل حضور پیدا کند، گواهی‌نامه‌ی رانندگی دریافت کند، تصمیم به ازدواج بگیرد و برای مهاجرت یا دریافت اقامت در کشوری دیگر اقدام کند.

بر اساس قوانین کشور ترکیه سن قانونی افراد 18 سالگی در نظر گرفته شده است. به همین جهت برای دریافت اقامت کودکان و نوجوان زیر 18 سال، رضایت والدین از شروط اساسی محسوب می‌شود.

 

مهاجرت فرزندان همراه با خانواده به ترکیه
اقامت خانوادگی بهترین راه دریافت اقامت برای افراد زیر 18 سال محسوب می‌شود.

مهاجرت خانوادگی؛ اقامت افراد زیر 18 سال

اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سالی که به همراه خانواده به ترکیه مهاجرت کرده‌اند؛ تحت شعاع روند دریافت اقامت والدین قرار می‌گیرد. به این معنا که چنانچه والدین موفق به دریافت اجازه‌ی اقامت در ترکیه شوند؛ این اقامت‌نامه‌ی خانوادگی شامل تمامی فرزندانشان که کمتر از 18 سال سن دارند نیز می‌شود.

پس از پایان 18 سالگی شخص  به عنوان یک بزرگسال باید به صورت مستقل برای دریافت اقامت در ترکیه اقدام کند.

مهاجرت افراد زیر 18 سال به همراه خانواده، ممکن است به دو صورت رخ دهد، که هریک قوانین ویژه‌ی خود را دارد:

 

1- مهاجرت همراه هر دوی والدین

زمانی که یک خانواده کامل یعنی پدر و مادر به همراه فرزند زیر 18 سال‌شان به ترکیه مهاجرت می‌کنند؛ برای دریافت اجازه‌ی اقامت فرزند، تنها لازم است که به نهادهای اداری و حقوقی ترکیه نسبت فامیلی خود را ثابت کنند.

برای اثبات نسبت خونی یا حقوقی لازم است شناسنامه‌ی ترجمه شده‌ی اعضای خانواده به همراه سند ازدواج والدین؛ ضمیمه‌ی مدارک جهت دریافت اقامت خانوادگی شود. توجه داشته باشید ترجمه‌ی مدارک هویتی باید از طریق سفارت و یا کنسولگری ایران در ترکیه انجام پذیرد و مورد تائید آن‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: خرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه به عنوان آسان‌ترین راه مهاجرتی خانواده‌تان با مشاوران ام تی سی هوم تماس بگیرید.

2- مهاجرت همراه یکی از والدین

برخی مواقع مهاجرت فرد زیر 18 سال به ترکیه تنها با همراهی یکی از والدین صورت می‌گیرد. در این شرایط دریافت اقامت ترکیه اندکی پیچیده‌تر می‌شود، چرا که باید رضایت والدی که در مهاجرت همراه خانواده نیست  مورد بررسی قرار بگیرد.

به صورت کلی در سه حالت فرد زیر 18 سال تنها به همراه یکی از والدین مهاجرت می‌کند.

  • حالت اول زمانی رخ می‌دهد که بنا به دلایلی یکی از والدین نمی‌تواند همراه خانواده‌ی خود مهاجرت کند. در این صورت ضمن ارائه‌ی مدارک هویتی و سند ازدواج والدین که ترجمه‌ی رسمی شده‌اند؛ رضایت‌نامه‌ی کتبی پدر یا مادری که قصد اقامت در ترکیه را ندارد، به صورت ترجمه شده و تائید شده توسط سفارت ایران باید به مدارک دیگر ضمیمه شود.
  • حالت دوم زمانی رخ می‌دهد که والدین از هم طلاق گرفته‌اند. در این صورت والدی که همراه فرزند خود به ترکیه آمده، برای دریافت اقامت؛ باید نامه‌ی رسمی دادگاه ایران را که نشان‌‌دهنده‌ی حق حضانت فرزند است، ضمیمه مدارک خود کند. سند حقوقی حق حضانت فرزند پیش از ارائه به نهاد مسئول در ترکیه، باید توسط سفارت ایران ترجمه و تائید شود.
  • حالت سوم زمانی رخ می‌دهد که یکی از والدین فوت شده باشد. در این صورت والدی که برای دریافت اقامت ترکیه اقدام می‌کند، علاوه بر ارائه‌ی مدارک رسمی و ترجمه شده‌ی هویتی باید مدرکی دال بر فوت والد دیگر را در اختیار مقامات ترکیه قرار دهد. این گواهی فوت توسط سفارت ایران در ترکیه صادر و ترجمه می‌شود.
دریافت ویزای تحصیلی برایافراد زیر 18 سال
اقامت افراد زیر 18 سال از طریق دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

مهاجرت افراد زیر 18 سال به تنهایی

امکان تحصیل در مدارس ترکیه، به ویژه مدارس بین‌المللیِ دو زبانه، جهت دستیابی به امکانات آموزشی سطح بالا، بسیاری از خانواده‌ها را متقاعد کرده که فرزندان خود را به تنهایی رهسپار ترکیه کنند.

اولین قدم والدین در این شرایط اخذ پذیرش در یکی از مدارس دولتی و یا خصوصی کشور ترکیه می‌باشد. سپس باید برای دریافت ویزای تحصیلی فرزند خود از طریق سفارت ترکیه در تهران اقدام نمایند. مهمترین نکته در صورت مسافرت افراد زیر 18 سال به ترکیه و دریافت اقامت به تنهایی؛ معرفی فردی به عنوان کفیل در این کشور می‌باشد. کفالت نامه باید به صورت رسمی تهیه و ترجمه شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل زندگی تحصیلی و دانشجویی در ترکیه

مدارک لازم جهت دریافت اقامت ترکیه

دریافت اجازه‌ی اقامت در ترکیه از روش‌های مختلفی کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و خرید ملک امکان‌پذیر است. افراد زیر 18 سالی که همراه خانواده به ترکیه مهاجرت می‌کنند، بر اساس قانونی تحت کفالت خانواده دارند و نیاز نیست به صورت مستقل اقدام نمایند. دراین صورت والد یا والدین باید مدارک زیر را اداره‌ی مهاجرت ترکیه تقدیم کنند.

  • تکمیل و ارسال فرم راندوو (درخواست مصاحبه)
  • ارائه‌ی اصل و کپی گذرنامه‌ی اعضای خانواده
  • ترجمه رسمی و ارائه‌ی شناسنامه‌ی اعضای خانواده.
  • ارائه‌ی سند ازدواج زوجین. در صورت طلاق؛ ارائه‌ی طلاق‌نامه و نامه‌ی رسمی حق حضانت فرزند. در صورت فوت یکی از والدین؛ گواهی فوت.
  • 4 قطعه عکس 3*4 با زمینه‌ی سفید از اعضای خانواده.
  • ارائه‌ی نامه‌ی تمکن مالی
  • دریافت تائیدیه سلامت جسمی و روانی
  • ارائه‌ی بیمه‌نامه سلامت (همه‌ی اعضای خانواده)
  • ارائه‌ تائیدیه عدم سوءپشینه‌ی کیفری
  • واریز مبلغ 458 لیر هزینه‌ی اقامت برای هر یک از اعضای خانواده
  • واریز مبلغ 110 لیر جهت دریافت کارت شناسایی (کیملیک)

بیشتر بخوانید: پاسخ تمام سوالات مهاجرت به ترکیه

سخن پایانی

دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال به سادگی امکان‌پذیر است، تنها لازم است والدین مدارک باید مدارک و فرم‌های درخواست‌ شده توسط اداره‌ی مهاجرت ترکیه را به درستی تکمیل و ارائه کنند. بعد از 18 سال فرزندان می‌توانند به صورت مستقل برای دریافت اجازه‌ی اقامت اقدام نمایند، در این صورت اجازه نامه‌ی جدید به سابقه‌ی اقامتشان ضمیمه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید با مشاوران ام تی سی هوم تماس بگیرید.

مشاوران ما با داشتن به‌روزترین اطلاعات مهاجرتی ترکیه می‌توانند پاسخگوی سوالات شما باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه با شماره‌های تماس ما در ارتباط باشید:

  • 09129536964
  • 09129533230 (واتس‌اپ)
  • 00905304119082
  • 02188664067