خرید مغازه در ازمیر برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

خرید مغازه در ازمیر برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟
00.04.03

ازمیر یکی از شهرهای بسیار زیبا و پرطرفدار ترکیه است که در ابعاد مختلف نظیر کسب و کار، گردشگری و حمل و نقل بین‌المللی یکی از نقاط مهم این کشور به حساب می‌آید. جالب است بدانید خرید ملک در ترکیه و به‌ویژه خرید مغازه در این شهر زیبا از جمله مواردی است که ایرانیان مهاجر همیشه در مورد آن به تحقیق و بررسی می‌پردازند. اگر شما نیز جزء کسانی هستید که ازمیر را برای زندگی انتخاب کرده‌اید و قصد خرید مغازه از این شهر زیبا را دارید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یابید.

چرا اکثر مهاجران ایرانی شهر ازمیر را برای خرید مغازه انتخاب می‌کنند؟

بدون شک پایین بودن هزینه‌های زندگی در ازمیر نسبت به دیگر شهرهای ترکیه نظیر استانبول و آنکارا یکی از دلایل انتخاب آن برای خرید مغازه است. البته ناگفته نماند که در شرایط اقتصادی امروزی این اختلاف هزینه‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. به علاوه شما می‌توانید با هر سطح درآمدی از زندگی در شهر چشم‌نواز ازمیر نهایت لذت را ببرید و همین امر سبب شده تا این شهر نسبت به دیگر شهرهای ترکیه به جای مناسب‌تری برای زندگی تبدیل شود. همچنین حراجی‌های دائمی در کنار مراکز خرید لوکس و مدرن نیز باعث شده است تا تمامی افراد در شهر ازمیر با هر درآمدی از قدرت خرید برخوردار باشند. از دیگر مواردی که مهاجران ایرانی برای خرید مغازه در ازمیر مد نظر قرار داده‌اند، می‌توان به آب و هوای معتدل، امنیت بسیار خوب شهر، ضریب بالای بهداشت، ارگانیک بودن محصولات، سلامت مواد غذایی و… اشاره کرد.

حدود قیمت مغازه در ازمیر

به طور کلی نمی‌توان قیمتی قطعی درباره خرید مغازه در ازمیر صادر کرد. نوع مجوز، نوع کسب و کار، متراژ، موقعیت و منطقه، امکانات مغازه، قدمت بنا و… از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت مغازه به شمار می‌روند. توجه داشته باشید محلی باید برای خرید مغازه در نظر گرفته شود که نزدیک به جاده‌های اصلی شهر باشد.

حدود قیمت مغازه در ازمیر
خرید مغازه در ازمیر دیگر رویا نیست!

البته خرید مغازه از یک پاساژ یا مرکز خرید لوکس و بزرگ که رهگذران و عابران فراوانی را در خود جای می‌دهند نیز گزینه مناسبی است. همچنین حتما قبل از خرید امنیت مغازه و منطقه را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که ملک تجاری مورد نظر شما مجهز به دوربین‌های مداربسته و سیستم حفاظتی باشد.

آیا با خرید مغازه در ازمیر می‌توان اقامت گرفت؟

بله. شما می‌توانید با خرید مغازه در ازمیر اقامت ترکیه را دریافت کنید و برای همیشه از شرایط گردشگری، رفاهی و امکانات بالای این شهر برخوردار شوید. البته فراموش نکنید خرید مغازه در ازمیر بدون ثبت شرکت هیچ معنایی ندارد. در واقع می‌توان گفت علاوه بر خرید مغازه، برای انجام هر نوع کسب و کار دیگری در کشور ترکیه جهت ثبت شرکت باید به اداره مالیات مراجعه کنید تا به دنبال آن بتوانید با دریافت گواهینامه ثبت شرکت و همچنین اظهارنامه مالیاتی اقامت دائمی ترکیه را اخذ نمایید.

روش‌های باز کردن مغازه در ازمیر

سرمایه گذاری از طریق خرید مغازه در کشور دل‌انگیز ترکیه جزییات تعیین کننده بسیاری نظیر شرایط بازار هدف، عادت‌های معمول، ارزیابی سود و زیان، فرهنگ استفاده، زبان متفاوت، قیمت تمام شده محصول و… را در بر می‌گیرد.

به طور کلی برای باز کردن مغازه در شهر ازمیر سه روش وجود دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را به طور کامل برایتان شرح خواهیم داد:

1. خرید مغازه و ادامه دادن یک بیزینس راه‌اندازی شده از قبل

این روش از سرمایه گذاری از طریق خرید مغازه کم‌ریسک‌ترین و ساده‌ترین نوع سرمایه گذاری در ترکیه به حساب می‌آید.

به این ترتیب شما ادامه دهنده‌ی کسب و کاری خواهید بود که تا حدی پیش رفته است. بدیهی است که این روش از سرمایه گذاری دردسرهای کمتری را به دنبال خواهد داشت و از مواجه شدن با مشکلات ابتدایی شروع کار جدید در امان خواهید بود. البته لازم است که به نوع بیزینس توجه کافی داشته باشید، زیرا هر نوع کسب و کاری منجر به سوددهی نخواهد شد.

2. دریافت نمایندگی از برندهای معروف

بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم که حتما به دنبال برندهای پرسود و مطرح کشور ترکیه باشید. این روش از سرمایه گذاری نیز با توجه به برند مورد نظر شما معایب و مزایای خود را به دنبال خواهد داشت.

دریافت نمایندگی از برندهای معروف
اهل خرید از برندها هستید؟

در این روش از سرمایه گذاری ممکن است از خدماتی نظیر آموزش، انتخاب محل، تبلیغات برند، راه‌ اندازی برند مورد نظر و… بهره‌مند شوید که بدون شک در پی آن ملزم به رعایت نوع مشخصی از ارائه خدمات و قوانینی وابسته به برند خواهید بود.

3. خرید مغازه و راه اندازی بیزینس از صفر

در این روش از سرمایه گذاری ابتدا باید مغازه خود را مشخص و تجهیز نمایید و سپس نسبت به خرید اجناس، استخدام نیرو و تبلیغات اقدامات لازم را به کار گیرید. همان‌طور که می‌دانید این روش از سرمایه گذاری به مهارت بسیار بالایی در این زمینه نیاز دارد و باید در مورد آن به خوبی تحقیق و بررسی نمایید.

اگر این مطلب برای‌تان جالب بود، مطلب اجاره خانه در ازمیر را هم مطالعه کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم اطلاعات جامعی از خرید مغازه در ازمیر در اختیارتان قرار دهیم. مجموعه ام تی سی هوم می‌تواند برای خرید مغازه در ترکیه به شما کمک کند. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره تماس 00902122587828 با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ترکیه در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل در پروسه‌ی خرید مغازه همراهی کنند.