بیوگرافی بازیگران سریال سقف‌های شیشه‌ای

بیوگرافی بازیگران سریال سقف‌های شیشه‌ای
00.04.26

داستان زندگی زنانی که با وجود مشکلات به موفقیت دست پیدا می‌کنند، چنان گیرا و الهام بخش‌ است که همیشه سوژه‌ی خوبی برای ساخت درام‌های تلویزیونی و سینمایی محسوب می‌شود. سقف های شیشه ای سریالی جدید است که از شبکه‌ی Show TV ترکیه در حال پخش می‌باشد. این سریال دقیقا انگشتش را روی زندگی زنی می‌گذارد که با تمام وجود برای موفقیت تلاش می‌کند. در این مقاله نگاه کوتاهی به سریال و بازیگران اصلی آن می‌اندازیم. با ام تی سی هوم همراه باشید.

لیلا و سقف‌های شیشه‌ای

نام سقف های شیشه ای انتخاب مناسبی برای این سریال است، گویی بالای سر هر زنی سقفی نامرئی‌ست که مانع پرواز او می‌باشد. یک زن برای پیشرفت باید تلاش بیشتری از یک مرد داشته باشد؛ همان سقف‌ نامرئی‌.

تیزر تبلیغاتی این فیلم استعاره‌ی خوبی برای نمایش این نابرابری می‌باشد. مردی که به راحتی وارد آسانسور می‌شود و خیال راحت به طبقه‌ی آخر می‌رسد. و این زن است که باید تک تک پله‌های برج بلند را طی کند.

سقف های شیشه ای روایت زندگی لیلاست، زنی که با وجود تمام موانع جنسیتی و اقتصادی رستوران خود را اداره می‌کند و همچنان با سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. او حالا باید با دست‌های خالی با مردان و زنانی به جنگد که هریک به دلیلی از او قدرتمندترند؛ جنسیت و ثروت.

فکر می‌کنید لیلا تسلیم این موانع می‌شود؟ به تیزر سریال باز می‌گردیم، لحظه‌ای که لیلا نفس زنان به طبقه‌ی آخر می‌رسد و با دیدن سقف شیشه‌ای روی بام، تصمیم می‌گیرد آن را بشکند. پیشنهاد می‌کنیم این سریال را از دست ندهید، درام عاشقانه‌ای که می‌تواند الهام بخش باشد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بازیگران سریال عشق، منطق، انتقام

بیوگرافی بازیگران سریال سقف‌های شیشه‌ای

تا زمان نوشتن این مقاله تنها 5 قسمت از سریال روی آنتن رفته است. ترکیب بازیگران اصلی فیلم تا این جای کار مشخص شده. بنسو سورال در نقش لیلا در مقابل کوبیلای آکای در نقش جم بازی می‌کند. سوریا را هاتجیه اصلان و اسکندر را اوتکو آتیش به عهده گرفته‌اند. بازیگران دیگر این سریال احمد ملیج ییلماز، بریل کیار، آیتن سایکوک و دیگران هستند. بیایید به بیوگرافی بازیگران اصلی سریال نگاهی بیندازیم.

بنسو سورال

نقش لیلا در سریال سقف های شیشه ای را بنسو سورال بازی می‌کند. تا این جای کار به نظر می‌رسد نقش‌آفرینی درخشانی داشته و یکی از عوامل موفقیت فیلم محسوب می‌شود.

بنسو سورال 2 فوریه‌ی 1991 در بورسا و در یک خانواده‌ی هنر دوست متولد شد. خواهر بزرگ‌تر بنسو، ‌هانده سورال نیز از بازیگران جوان ترکیه می‌باشد. او که در رشته‌ی گرافیک از دانشگاه مرمره‌ی آناتولی فارغ‌التحصیل شده از سال 2012 برای اولین بار مقابل دوربین رفت.

بیوگرافی بنسو سورال
سریال سقف‌های شیشه‌ای؛ لیلا با بازی بنسو سورال

احتمالا حضور خواهرش در فضاهای هنری نقش مهمی در این تصمیم داشته. با این حال بنسو همیشه به عنوان شخصی مستقل و با استعداد مطرح بوده. او معتقد است با تلاش‌های شخصی‌اش به موفقیت در حرفه‌ی هنرپیشه‌گی دست پیدا کرده. به همین دلیل غرابت‌های شخصی با نقش لیلا دارد.
بنسو در سال 2018 با هاکان باش از بازیگران سرشناس ترکیه ازدواج کرد.

از فیلم‌هایی که بنسو در آن نقش آفرینی کرده می‌توان به «جدایی راه» 2012، «وجدان» 2013، «گردن خم می‌شود» 2014، «دروغ‌های کوچک شیرین» 2015 و «نفوذی» 2016- ،2017 اشاره کرد. بنسو همچنین چند فیلم سینمایی در کارنامه‌ی هنری خود دارد، از جمله فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی که کار مشترکی میان سینمای ایران و ترکیه است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای سریال مست عشق

کوبیلای آکای

اگر از کل سریال تنها به تیزر تبلیغاتی سقف های شیشه ای اکتفا کنیم، به وضوح درخشش کوبیلای را در ایفای نقش جم می‌بینیم. این بازیگر جوان 5 می 1995 در شهر استانبول متولد شد. کوبیلای بازیگر بی‌حاشیه‌ا‌ی است و دوست ندارد اطلاعات خصوصی زندگی‌اش به بیرون درز پیدا کند.

در رشته‌ی مهندسی هواپیما تحصیل کرد و بعد از پایان دانشگاه در فرودگاه مشغول به کار شد. اما زندگی برای کوبیلای ماجراجو برنامه‌های هیجان‌انگیز بیشتری تدارک دیده. او یک بازیگر همه فن حریف است.

بیوگرافی کوبیلای آکای
کوبیلای آکای در سقف‌های شیشه‌ای

به صورت حرفه‌ای ورزش‌های رزمی را دنبال می‌کند،‌ به صورت حرفه‌ای گیتار می‌نوازد، به زبان انگلیسی تلسط کامل دارد. کوبیلای از کودکی عاشق بازیگری بود، تا جایی که در اجرای نمایش‌های مدرسه‌ای همیشه نقشی فعال داشت. زمانی که در فرودگاه کار می‌کرد، دوره‌های بازیگری را با جدیت پشت سرگذاشت و در نهایت بازیگری به شغل اصلی‌اش تبدیل شد.

حین بازی در سریال «وطن تویی» با میرای دانر هم‌بازی‌اش آشنا شد و پس از مدتی رابطه‌ی عاشقانه‌ای با هم پیدا کردند. این رابطه پس از دو سال و نیم پایان گرفت، با این حال هر دو معتقدند دوستی‌شان با قدرت پا برجاست.

کوبیلای آکا تاکنون در سریال‌های «وطنم تویی» 2016، «گودال» 2017، «عشق 101» 2020 و «سقف های شیشه ای» 2021 نقش آفرینی کرده.

بیشتر بخوانید: با جدیدترین سریال‌های ترکی آشنا شوید

هاتجیه اصلان

سوریای سقف های شیشه ای، زنی خیرخواه و اجتماعی‌ست که ثروت زیادی اندوخته. ایفای نقش سوریا را بر عهده‌ی هاتجیه اصلان گذاشته‌اند. بازیگر با سابقه‌ی تئاتر ترکیه، که در بسیاری از سریال‌های نقش‌آفرینی کرده.

هاتجیه یا همان خدیجه به گویش فارسی، در 20 فوریه 1962 متولد شد. محل تولد او شهر سیواس می‌باشد. تحصیلات خود را در رشته‌ی تئاتر تا مقطع دبیرستان به پایان رساند و سپس در ازمیر به عنوان بازیگر تئاتر مشغول به کار شد.

بیوگرافی خدیجه اصلان
هاتجیه اصلان برنده جوایز متعدد بهترین بازیگر زن در ترکیه

برای اولین بار در سال 1992 مقابل دوربین حاضر شد و نشان داد توانایی‌‌اش تنها محدود به تئاتر نیست. در همان سال با رنال کانللی ازدواج کرد. این ازدواج پس از 8 سال به پایان رسید و این دو در سال 2000 از جدا شدند.

خدیجه اصلان در فیلم‌ و سریال‌های بی‌شماری نقش آفرینی کرده. و تاکنون جوایز بی‌شماری دریافت کرده. از بهترین‌های او می‌توان به فیلم «سه میمون» و «رشک» اشاره کرد.

خرید خانه در ترکیه با ام تی سی هوم

اوتکو آتیش

اسکندر در سقف های شیشه ای یار و همراه لیلاست، و در نقش منجی کمک‌های زیادی به او می‌کند. در واقع اسکند سرآشپز خوش‌ذوق رستوران است. چهره‌ی گشاده و مهربان اوتکو آتیش او را برای ایفای نقش اسکندر بسیار مناسب کرده و تا به این‌جای کار خیال تماشاچی‌ها راحت است، چرا که لیلا را تنها نمی‌دانند.

بیوگرافی اوتکو آتیش
اوتکو آتیش ایفاگر نقش اسکندر با قلبی رئوف در سقف‌های شیشه‌ای

اوتکو 19 آوریل 1990 در استانبول می‌باشد.تحصیلات خود را در بازیگری ادامه داد و در کنارش کارگاه‌‌های تخصصی زیادی را گذراند. در سال 2014 بلاخره موفق شد در سریال «سعید و شورا» نقشی بگیرد. اگرسریال را دیده باشید، احتمالا به سختی اوتکو را به یاد می‌آورید.

اوتکو علاوه بر بازیگری به عنوان مدل در تبلیغات نیز حضور دارد. از میان سریال‌هایی که بازی کرده می‌توان به «بوی توت فرنگی»، «کسب و کار خانواده»، «سحر خیز» و «پویراز کارایل» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کرم بورسین بازیگر مشهور ترکیه‌ای

سخن پایانی

سقف های شیشه ای، سریال پر اتفاق و پر هیجانی به نظر می‌رسد. تا اینجای کار تنها می‌دانیم که لیلا باید در هیبت یک جنگده از کسب و کار خود دفاع کند. باید ببنیم در ادامه اتفاق‌ها به چه سمتی می‌رود و قهرمان فیلم تا کجا قدرت مبارزه دارد.

اگر موفق به تماشای قسمت‌های پخش شده‌ی سریال شدید، نظرتان را در مورد فیلم با ما در میان بگذارید؟ به نظر شما سقف های شیشه ای می‌تواند یک سریال ماندگار شود؟