بهترین بیمارستان ‌های استانبول کدامند؟

بهترین بیمارستان ‌های استانبول کدامند؟
99.10.24

استانبول مهمترین شهر ترکیه، در لیست محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان جزو ده شهر برتر است. سالیانه 10 تا 11 میلیون توریست از تمام نقاط جهان به این شهر سفر می‌کنند. در این میان بسیاری از گردشگران در طول مدت اقامت ممکن است به خدمات درمانی احتیاج پیدا کنند و به دنبال بهترین بیمارستان های استانبول باشند. از سوی دیگر بسیاری از گردشگران خارجی صرفا به دنبال دریافت خدمات درمانی با کیفیت بالا با ویزای درمانی به استانبول وارد می‌شوند.
ایرانیان زیادی نیز به صورت سالیانه برای دسترسی به خدمات درمانی به ترکیه سفر می‌کنند. به همین جهت قصد داریم در این مطلب ضمن معرفی بهترین بیمارستان های استانبول، مروری بر خدمات درمانی در ترکیه داشته باشیم.

کیفیت خدمات پزشکی و درمانی در ترکیه

خدمات درمانی و بهداشتی در ترکیه به صورت مستقیم تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان قرار دارد، وزارت دارایی منابع مالی دولتی برای بخش‌های درمانی نظیر بیمارستان‌ها را تامین می‌کند و از سوی دیگر وزارت دفاع نیز موظف به کمک به بهینه سازی ساختارهای درمان در این کشور است، به صورتی که خدمات درمانی ارائه به نظامیان مستقیما تحت نظارت وزارت دفاع قرار دارد.

بیمارستان ‌های ترکیه
بیشتر بیمارستان‌های ترکیه دولتی هستند

ترکیه به عنوان یک کشور در حال توسعه در جهت افزایش نرخ امید به زندگی و کاهش مرگ و میر از دهه‌ی 90 میلادی برنامه‌های بلند مدت بهداشتی و درمانی تدوین کرد. حالا بعد از گذشت حدود 30 سال از شروع اصلاحات سلامت نه تنها امید به زندگی در این کشور افزایش یافته بلکه این کشور آمادگی کامل در ارائه‌ی خدمات به مراجعان سایر کشورها دارد.
بیمارستان‌ها در ترکیه عمدتا دولتی هستند به صورتی که حدود 87 بیمارستان دولتی تنها در دو شهر آنکارا و استانبول وجود دارد. این تعداد تنها محدود به بیمارستان‌های دولتی استانبول و آنکارا است، جز این‌ها مراکز درمانی و درمانگاه‌های دولتی بسیاری وجود دارند.
سیاست‌های بهداشتی و درمانی در ترکیه تحت مسئولیت دولت است، با این‌که دولت ترکیه علاقه‌ای به افزایش رشد خصوصی سازی ندارد اما جهت بهبود و افزایش خدمات درمانی اجازه تاسیس مراکز درمانی خصوصی را صادر کرده است. از ابتدای دهه‌ی اول قرن 21 تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی در ترکیه افزایش پیدا کرد.

مهم‌ترین تفاوت بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در ترکیه تفاوت در هزینه‌های درمانی است، در واقع از لحاظ کیفیت خدمات ارائه شده تفاوتی وجود ندارد.

از سوی دیگر دولت ترکیه از سال 2003 برای ارتقای سطح علمی و تکنیکیِ پزشکی، از مدرسان و محققان اروپایی برای آموزش در دانشگاه‌ها و بیمارستان های ترکیه دعوت کرد. این تعامل علمی تا به امروز وضعیت پزشکی و درمانی را در ترکیه به صورت چشم‌گیری توسعه داد و استانبول را به یک مقصد معتبر برای دریافت خدمات درمانی تبدیل کرد.

خدمات بیمه در ترکیه

بر اساس قانون، دولت ترکیه موظف است تمام شهروندان این کشور را تحت پوشش بیمه درآورد. در واقع بیمه در این کشور اجباری است. خارجی‌هایی که قصد اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت در ترکیه را دارند در همان مراحل ابتدایی درخواست اقامت، باید مدارک بیمه‌ی خود را به اداره مهاجرت ارائه دهند. بنابراین اگر قصد خرید ملک در ترکیه و مهاجرت یا سفر به این کشور را دارید، باید اطلاعات درستی از خدمات درمانی ترکیه داشته باشید.
اجباری بودن بیمه در ترکیه منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی و تسهیل دریافت خدمات شده.

بیمارستان ‌های ترکیه
در صورت داشتن بیمه مناسب در ترکیه مراجعه به بیمارستان‌های دولتی تقریبا هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

انواع بیمه درمانی در ترکیه:

  • بیمه دولتی: تمام شرکت‌ها در ترکیه چه دولتی و چه خصوصی موظف هستند نیروی کار خود را تحت پوشش بیمه درآورند. بیمه‌ی کارمندان در این کشور از روز اول کاری اجباری است.
  • بیمه‌ی خصوصی: در صورت داشتن شغل آزاد یا در صورت تمایل افراد می‌توانند از بیمه‌های خصوصی استفاده کنند. این نوع بیمه از سوی اتباع خارجی‌ای که به دلایلی غیر از کار به ترکیه مهاجرت کرده‌اند بسیار مورد توجه قرار گرفته.

خارجی‌هایی که اجازه‌ی اقامت در ترکیه را دارند باید به دفاتر بیمه‌ای که زیر نظر وزارت مهاجرت هستند مراجعه کنند تا از خدمات بیمه متناسب با شرایط اقامتشان بهره ببرند.

بهترین بیمارستان‌های استانبول

در میان شهرهای ترکیه، استانبول به دلیل اهمیت چندجانبه‌اش بهترین بیمارستان های ترکیه و خدمات درمانی را در خود جای داده و در جهان به عنوان یکی از شهرهای مهم در زمینه‌ی گردشگری پزشکی شناخته می‌شود. به همین دلیل بیمارستان‌های زیادی در این شهر از کمسیون مشترک بین‌المللی (JCI) لایسنس و امتیاز دریافت کرده‌اند. در ادامه چند بیمارستان‌ خوب و معتبر استانبول را معرفی خواهیم کرد.

بیمارستان های ترکیه
بیمارستان‌های خوب و خدمات درمانی مناسب ترکیه ر به قطب گردشگری پزشکی بدل کرده

1-   The American Hospital (بیمارستان آمریکایی)
این بیمارستان در سال 1930 توسط یک دریا سالار آمریکایی به نام مارک لمبرت بریستول تاسیس شد. در آن زمان این بیمارستان تحت نظارت سازمان صلیب سرخ جهانی قرار داشت. و پس از آن بیمارستان آمریکایی به عنوان بخشی از گروه بهداشتی کوچ (Koç) معرفی شد و زیر نظر این گروه به فعالیت خود ادامه داد.
بیمارستان آمریکایی به عنوان قطب درمانی در زمینه‌ی بیماری سرطان شناخته می‌شود. این بیمارستان ترکیه خدمات درمانی در زمینه‌های گوناگون درمان سرطان را با بالاترین کیفیت به مراجعان ارائه می‌کند. همچنین موسسه پژوهشی بیمارستان آمریکایی یکی از پیشروترین و فعال‌ترین مراکز تحقیقاتی سرطان در خاورمیانه می‌آید.
این بیمارستان شامل 278 تخت بستری، 36 تخت مراقبت‌های ویژه و 12 اتاق جراحی است  و سالانه خدمات درمانی خود را به 220.000 هزار بیمار ارائه می‌کند.

2- Acibadem Hospital (بیمارستان آجیبادم)
بیمارستان‌های زنجیره‌ای آجیبادم، تنها گروه رقابتی با گروه بهداشتی کوچ به نظر می‎رسد. اولین بیمارستان آجیبادم در یک منطقه‌ی محلی دورافتاده در استانبول تاسیس شد و خیلی زود به امپراطوری ارائه‌ی خدماتی و بهداشتی در ترکیه و حوزه‌ی بالکان تبدیل شد.
آجیبادم خدمات درمانی خود مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی در تمامی شعب ارائه می‌دهد. اولین لقاح مصنوعی در ترکیه در بیمارستان آجیبادم استانبول صورت گرفت. همچنین این بیمارستان در زمینه‌ی پیوند اعضا در جهان شهرت دارد؛ خصوصا در پیوند کبد.
خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده توسط این مجموعه‌ی بیمارستانی، سبب شهرت آن در جهان است. به همین دلیل سالانه گردشگران پزشکی زیادی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. مسئولان آجیبادم برای رفاه حال مسافران خارجی خدمات ویژه‌ای شامل مترجم، سرویس حمل و نقل فرودگاهی و امکانات اقامتی اختصاص می‌دهد.

3- Medical Park Bahçelievler Hospital (بیمارستان باقچیلیولر)
این بیمارستان به عنوان بهترین کلینیک درمانی بیمارستان‌های مدیکال پارک شناخته می‌شود. بیمارستان باقچی‌بیولر در مساحتی به وسعت 30 هزار متر مربع ساخته شده و دارای 17 طبقه، 246 تخت خواب، 89 کلینیک و پلی کلینک به انضمام 12 سالن کنفرانس است.
بیمارستان باقچی‌لیولر به دلیل انجام جراحی پیوند استخوان که از جراحی‌های سخت پیوندی است در جهان شناخته شده. گروه قلب و عروق این بیمارستان نیز از بهترین و خبره‌ترین متخصصان و فوق تخصصان تشکیل شده است. به‌روزترین تکنولوژی‌های عکس برداری و MRI و فنآوری تسلا از دیگر امکانات پزشکی این بیمارستان محسوب می‌شود.

4- Koç University Hospital (بیمارستان کوچ وابسته به دانشگاه کوچ)
بیمارستان دانشگاهی کوچ در میان مجموعه‌ بیمارستان‌های کوچ قابل توجه است. در این مجموعه ین بیمارستان دانشگاهی از آخرین دستاوردهای فن‌آوری برای ارتقا سطح تشخیصی و درمانی خود استفاده می‌کند.
این بیمارستان در سال 2014 در کنار دانشکده‌ی پزشکی کوچ تاسیس شد و از همان ابتدا علاوه بر اهداف درمانی و تاکید بر ارائه‌ی خدمات بهداشتی به مراجعان، بنیادها و اهداف پژوهشی را به شکل متمرکز مدنظر قرار داشته است.
بیمارستان دانشگاه کوچ در مساحتی به وسعت 220.000 متر مربع بنا شده و شامل 400 اتاق، 77 اتاق مراقبت‌های ویژه، 88 اتاق معاینه سرپایی و  250 فضای بیمارستانی و 13 اتاق کنفرانس می‌شود. همچنین این بیمارستان کلینیک‌های تخصصی، عمومی، کودک و سرطان را نیز شامل می‌شود.

5- Anadolu Medical Center (مرکز درمانی آنادولو)
رشد گردشگری پزشکی منجر به تاسیس مراکز درمانی بین‌الملی در استانبول شده که نه تنها ارائه کننده‌ی خدمات درمانی و بهداشتی هستند بلکه خدمات رفاهی ویژه‌ای برای مسافرانی که با دلایل پزشکی به استانبول آمده‌اند ارائه می‌کنند. مرکز درمانی آنادولو یکی از همین مراکز است که خدمات شبانه روزی به مراجعان خود ارائه می‌کند.
بیمارستان بین‌المللی آنادولو با رعایت استانداردهای خدمات درمانی و بهداشتی اروپا و با تجهیز به امکانات و تجهیزات پزشکی روز، از معتبرترین و معروف‌ترین بیمارستان‌ های توریستی استانبول محسوب می‌شود. همچنین این مرکز درمانی با موسسه جانهاپکینز آمریکا مناسبات متقابل پژوهشی و درمانی دارند.