چطور در ترکیه حساب پی پال باز کنیم؟

چطور در ترکیه حساب پی پال باز کنیم؟
01.02.05

در دنیایی که پرداخت‌های دیجیتال در حال تبدیل‌شدن به یک امر عادی است، دانستن نحوه استفاده از پی پال بسیار مهم است. پی پال نوعی سیستم بانکداری آنلاین است که به شما امکان می‌دهد بدون استفاده از کارت اعتباری به صورت ایمن از طریق اینترنت خرید کنید یا فقط از طریق یک آدرس ایمیل برای هر کسی که می‌خواهید پول ارسال کنید. خوشبختانه، روند ثبت‌نام، افتتاح حساب پی پال ترکیه و انجام و دریافت پرداخت‌ها نسبتاً ساده است. هر آنچه که باید در مورد این سیستم بدانید، از ثبت‌نام گرفته تا ارسال و دریافت پول، در این مقاله ام تی سی هوم آمده است.

حساب پی پال چیست؟

کسانی که به دنبال جایگزینی برای بانکداری کلاسیک در معاملات انتقال پول بین‌المللی هستند، ممکن است مؤسسات فناوری مالی را ترجیح دهند. پی پال یکی از پلتفرم‌هایی است که راه‌حل‌هایی در این زمینه ارائه می‌دهد و برای استفاده از سرویس ارائه شده عضویت الزامی است.پی پال به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به راحتی برای دوستان، خانواده، همکاران تجاری و غیره پول ارسال کنند. برای شروع ارسال و انتقال پول از طریق پی پال، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. افتتاح حساب پی پال ترکیه رایگان است و فقط به آدرس ایمیل و برخی اطلاعات اولیه نیاز دارد.

پی پال چگونه کار می‌کند؟

اگر حساب بانکی خود را به حساب پی پال خود مرتبط کرده‌اید، می‌توانید از یک مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه در دستگاه iPhone یا Android خود برای انتقال پول استفاده کنید. می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان از اپ‌استور دستگاه خود دانلود کنید. روند افتتاح حساب به طور کلی برای وب‌سایت و برنامه یکسان است.

افتتاح حساب پی ‌پال ترکیه برای حساب‌های شخصی
پی پال یک سرویس واسط برای خرید های آنلاین است.

آیا استفاده از پی پال در ترکیه هزینه دارد؟

افتتاح حساب پی ‌پال ترکیه برای حساب‌های شخصی رایگان است. با این حال، وضعیت برای مشاغلی که به حساب‌های تجاری معروف هستند، متفاوت است و هزینه ماهانه دارد. انتقال مستقیم پول توسط پی پال به حساب بانکی شما معمولاً رایگان است (مگر اینکه بانک شما برای انتقال هزینه‌ای دریافت کند). اگر پولی را به عنوان بخشی از خرید یا پرداخت برای یک سرویس ارسال می‌کنید، پی پال قبل از واریز موجودی به گیرنده، هزینه پردازش کمی را از مبلغ دریافت می‌کند. دو گزینه مختلف برای حساب‌های شرکتی وجود دارد و هر کدام از آن‌ها ساختار کارمزد و مزایای متفاوتی دارند. حساب استاندارد رایگان است، اما در این مورد مشتریان باید از رابط پی پال برای پرداخت استفاده کنند.

روش افتتاح حساب پی پال ترکیه

استفاده از پی پال آسان است. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای نحوه افتتاح حساب پی پال ترکیه آورده شده است:

  • وب‌سایتcomرا باز کنید.
  • روی دکمه آبی Sign Up در گوشه بالا سمت راست یا دکمه نارنجی Sign Up for Free در وسط صفحه کلیک کنید.
  • تصمیم بگیرید که چه نوع حسابی را می‌خواهید در صفحه‌ای که بالا می‌آید، باز کنید. برای باز کردن یک حساب شخصی، دکمه حساب شخصی را علامت بزنید و روی دکمه Next کلیک کنید.
  • از شما خواسته می‌شود شماره تلفن خود را اضافه کنید. کد کشوری که در آن زندگی می‌کنید را از قسمت کد انتخاب کنید. شماره تلفن همراه خود را در جایی که عبارت شماره موبایل نوشته شده است تایپ کنید و روی Next کلیک کنید.
  • صفحه Confirm تلفن شما باز می‌شود که باید شماره تلفن خود را تأیید کنید. یک کد تأیید 6 رقمی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. این کد را به ترتیب در کادرهای خالی بنویسید. اگر فکر می‌کنید خطایی در شماره تلفن شما وجود دارد، روی نماد مداد کنار شماره ضربه بزنید تا آن را برطرف کند. اگر کد دریافت نشد، می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه ارسال دوباره کد تأیید جدید درخواست کنید.
  • پس از تأیید شماره تلفن شما، صفحه Set up your profile باز می‌شود. باید اطلاعات پروفایل خود را به درستی وارد کنید. آدرس ایمیل خود را از بالا به پایین، نام، نام خانوادگی و رمز عبور را وارد کنید و سپس رمز عبور خود را تأیید کنید. با فشار دادن دکمه “ادامه” ادامه دهید.
  • کد پستی خود را در قسمت Postcode وارد کنید تا آدرس خود را به راحتی اضافه کنید. اطلاعات آدرس خود را وارد کنید تاریخ تولد خود را در تاریخ تولد وارد کنید و در نهایت ملیت خود را انتخاب کنید.
  • دو باکس در یک صفحه وجود دارد. اگر کادر اول را تأیید کنید، از پیشنهادات پی پال مطلع خواهید شد. با تأیید کادر دوم، شرایط توافق‌نامه کاربر و بیانیه حریم خصوصی را می‌پذیرید.
  • با زدن دکمه Agree and Create Account مراحل افتتاح حساب پی پال ترکیه به پایان می‌رسد.
  • در صفحه بعد از شما سؤال می‌شود که می‌خواهید چه کار کنید. می‌توانید شروع به خرید کنید، با Send Money پول انتقال دهید یا کارت خود را اضافه کنید. با دنبال‌کردن دستورالعمل‌ها می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

چگونه با پی پال پرداخت کنیم؟

پی‌پال به صورت آنلاین و در فروشگاه‌ها از طریق مرورگر یا برنامه تلفن همراه کار می‌کند. برنامه‌های اختصاصی برای اندروید و iOS وجود دارد. هنگام پرداخت آنلاین، فقط باید به دنبال نماد پی پال باشید و با دنبال‌کردن دستورالعمل‌های ساده روی صفحه، آن را بررسی کنید. هر چند برنامه‌ها کارهای بیشتری انجام می‌دهند. همچنین می‌توانید کارت‌های وفاداری را به حساب پی‌پال خود اضافه کنید تا هر زمان که برای چیزی با استفاده از برنامه پرداخت می‌کنید، امتیاز وفاداری به دست آورید.

راهنمای افتتاح حساب پی پال
پی پال کیف پول الکترونیکی مستقلی است که قابلیت اتصال به حساب بانکی را دارد.

مزایای افتتاح حساب پی پال ترکیه

در اینجا برخی از مزایای پی پال که باید در نظر داشته باشید اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از پی‌پال آسان است و یک راه بسیار ساده برای ارسال پول به دوستان و خانواده است.
  • پرداخت با پی پال سطح بیشتری از امنیت و جلوگیری از کلاه‌برداری را به شما می‌دهد. اگر با استفاده ازپی پال خریدی را پرداخت کنید که در نهایت تقلبی باشد، پی پال می‌تواند به بازگرداندن پول شما کمک کند.
  • پی پال اطلاعات بانک یا کارت اعتباری شما را رمزگذاری می‌کند و این اطلاعات را ایمن نگه می‌دارد.
  • بدون هزینه برای دوستان و خانواده خود پول ارسال می‌کنید.

چه اتفاقی برای پی پال در ترکیه افتاد؟

پی پال سال‌ها در ترکیه با میلیون‌ها دلار تراکنش سالانه کار می‌کرد تا این‌که در سال 2016 همه چیز تغییر کرد. آژانس مقررات و نظارت بانکی (BDDK) در ترکیه که آژانس مسئول اطمینان از اینکه مؤسسات مطابق قانون بانکداری کار می‌کنند، تصمیم به لغو پی‌پال گرفت. از 6 ژوئن 2016، پی پال دیگر پرداختی از مشتریان در ترکیه را نمی‌پذیرد. مشتریان پی پال همچنان می‌توانند به حساب‌های خود وارد شوند و وجوه را از حساب‌های خود به حساب‌های بانکی ترکیه برداشت کنند. فناوری اطلاعات در سطح جهانی توسط پی پال از طریق چندین مرکز توزیع می‌شود.

چه برنامه‌هایی پرداخت در ترکیه کار می‌کنند؟

از آنجایی که پی پال اجازه فعالیت در ترکیه را ندارد و شهروندان مجاز به ایجاد حساب‌های قانونی از طریق پی پال نیستند، جایگزین‌های زیادی برای انتقال پول و پرداخت‌های الکترونیکی در ترکیه وجود دارد.

در ترکیه، BKM Express، GPay، Mobilexpress، Papara، و Pay Cell برنامه‌های پیشرو در بخش کیف پول الکترونیکی هستند. کیف پول‌های الکترونیکی ترکیه توسط GPay و Turkcell محبوب شده‌اند.

افتتاح حساب پی پال ترکیه با vpn

افرادی که دارای آدرس، حساب بانکی و شماره تلفن خارجی در خارج از کشور هستند، حتی اگر در ترکیه زندگی می‌کنند، می‌توانند یک حساب پی‌پال افتتاح کنند. در غیر این صورت شما باید از یکVPN استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد از یک شهر خاص مثلاً در انگلستان در مرحله عضویت به پی‌پال وارد شوید و پس از آن خارج شوید. به عبارت دیگر، باید برنامه VPN را با موقعیت مکانی ثابت انگلستان و نه در حالت خودکار انتخاب کنید و با آن وارد شوید. برای درج آدرس از سایت رسمی پست بریتانیا استفاده کنید. با واردکردن اطلاعات واقعی خود در ترکیه در این سایت،یک آدرس پستی در انگلستان دریافت می‌کنید و در طول عضویت در پی پال از آن آدرس استفاده می‌کنید.

سخن پایانی

پی پال یک سرویس مالی آنلاین است که به شما امکان ارسال و دریافت پول با استفاده از یک حساب اینترنتی امن را می‌دهد. شما به سادگی اطلاعات حساب بانکی، کارت اعتباری یا کارت نقدی خود را اضافه می‌کنید و حساب بانکی شما به حساب پی‌پال شما مرتبط می‌شود. هر زمان که با استفاده از پی پال پرداخت می‌کنید، پول از حساب لینک شده شما خارج می‌شود و هر زمان که شخصی برای شما از طریق پی پال پول می‌فرستد، پول دریافتی در حساب پی پال شما قرار می‌گیرد. با مطالعه این راهنما، می‌توانید به راحتی شروع به افتتاح حساب پی پال ترکیه کنید و همچنین می‌توانید از آن برای دریافت پرداخت از مشتریان بین‌المللی استفاده کنید.