لوکس‌ترین خیابان استانبول کجاست؟

لوکس‌ترین خیابان استانبول کجاست؟

بدون شک سفر به شهر پرجنب و جوش و گشت زدن در خیابان‌های شلوغ و پرآوازه استانبول، شهر زنده‌ی جهان بسیار جذاب و به یادماندنی خواهد بود. از آنجایی که اکثر توریست‌ها فقط در بخش اروپایی به گشت و گذار می‌پردازند، لازم دیدیم که در این مقاله از ام‌ تی سی هوم در مورد خیابان بغداد که در بخش آسیایی واقع شده و جزو معروف‌ترین، زیباترین و لوکس‌ترین خیابان استانبول به شمار می‌آید نیز صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری از این خیابان رویایی در اختیارتان قرار دهیم تا از سفر به استانبول نهایت استفاده را کرده باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی خیابان لوکس بغداد

فرقی نمی‌کند که شما در استانبول زندگی می‌کنید یا ایران، به عنوان توریست به ترکیه آمده‌اید یا مقیم هستید، در هر صورت زیبایی‌هایی استانبول تمامی ندارند، اگر قصد دارید که مثل یک توریست حرفه‌ای استانبول را ببینید اسم خیابان بغداد را در اول لیست خودتان قرار دهید.

این خیابان‌ قدیمی استانبول، تقریبا حدود 400 سال قدمت دارد. بغداد بلندترین خیابان استانبول است که در بخش آسیایی آن و موازی با دریای مرمره واقع شده و از کادیکوی تا مال‌تپه ادامه دارد. به علاوه بغداد جادسی (خیابان بغداد) از لوکس‌ترین خیابان‌های استانبول است که به ساختمان‌های جالبش معروف شده است. از جمله ساختمان‌های بسیار زیبای این خیابان می‌توان به ساختمان بربری و بنتون اشاره کرد که به دلیل جذابیت منحصر به فردشان سالانه گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشانند و مهم‌ترین جایزه‌های معماری دنیا را از آن خود کرده‌اند.

همچنین برای کسانی که قصد خرید در استانبول را دارند، خیابان بغداد گزینه بسیار مناسبی می‌باشد زیرا معروف‌ترین برندهای جهان نظیر لوی ویتون (Louis Vuitton)، اسکادا اس ای (Escada) و… در این خیابان شعبه دارند. لازم به ذکر است که در برخی از روزهای هفته نیز بسیاری از دست‌فروشان و خرده فروشان در این خیابان محصولاتشان را به فروش می‌رسانند و شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را با قیمتی معقول و مناسب خریداری کنید.

پس از گشت و گذار در این خیابان فوق‌العاده زیبا در صورت تمایل می‌توانید به نوار ساحلی بغداد بروید و در یکی از کافه‌های دنج این منطقه با سفارش یک چای یا قهوه ترک خستگی را از تن خود بیرون کنید و نهایت لذت را ببرید. در خیابان بغداد علاوه بر این‌ها در بعضی از روزهای خاص و مناسبت‌ها مراسم‌ جالبی برگزار می‌شود که می‌تواند موجب سرگرمی گردشگران شود.

مسیر دسترسی به خیابان بغداد

شهرت خیابان بغداد، شهرداری استانبول را ترغیب کرده که دسترسی آسانی از همه جای استانبول برای رسیدن به این خیابان در نظر بگیرد. یک قطار شهری در شمال خیابان بغداد قرار گرفته است که دسترسی به دیگر نقاط شهر و از دیگر نقاط شهر به این خیابان را برای گردشگران بسیار آسان می‌سازد.

دسترسی به خیابان زیبای بغداد

اگر در میدان تکسیم حضور دارید برای رسیدن به خیابان بغداد بهتر است ابتدا با اتوبوس یا مترو به کادیکوی بروید تا سپس از آنجا با دولموش یا تاکسی و یا پیاده‌روی به خیابان بغداد برسید. همچنین برای اینکه تفریح و ماجراجویی جذاب‌تری داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم از اسکله امین اونو یا اسکله بشیکتاش با کشتی در اسکله کادیکوی پیاده شوید و سپس با دولموش و یا تاکسی خودتان را به خیابان شگفت‌انگیز بغداد برسانید.

جاهای دیدنی خیابان بغداد

جذابیت‌های خیابان بغداد فقط به بوتیک‌هایی با برندهای مختلف، رستوران‌ها و کافه‌ها، رویدادهای فرهنگی و جشن‌های عمومی مهم ختم نمی‌شود. بدون شک با وارد شدن به خیایان بغداد اول از همه چنارهای سر به فلک کشیده جلب توجه می‌کند و گردشگران را به وجد می‌آورد.

علاوه بر موارد ذکر شده در این بخش برخی از فروشگاه‌های معروف را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت تمایل محصولات زیبا و با کیفیت آن‌ها را به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان خریداری کنید و خاطرات سفرتان به استانبول را ماندگارتر کنید.

  • فروشگاه گیلان

این فروشگاه زیورآلات و جواهرات خاص و دست‎ساز را به فروش می‌رساند که بسیاری از آن‌ها منحصر به فرد و بی‌نظیر هستند. البته ناگفته نماند که علاوه بر این محصولات برندهای بین‌المللی را نیز در این فروشگاه مشاهده خواهید کرد.

  • پاشا باغچه

در این فروشگاه انواع لوازم دکوری، شیشه‌ای و کریستالی به فروش می‌رسد.

  • فروشگاه بیمن

بیمن (Beymen) از جمله برندهای ترکی معروف که پوشاک لاکچری و بسیار باکیفیت‌ را تولید و به فروش می‌رساند. علاوه بر محصولاتی که توسط خود بیمن تولید می‌شود، دیگر محصولات برندهای مشهور پوشاک که در سراسر جهان محبوب هستند نیز در این فروشگاه به مشتریان عرضه می‌شود.

  • کتاب‌فروشی D&R: D&R

اگر اهل مطالعه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به این کتابفروشی مشهور استانبول در خیابان بغداد سر بزنید، زیرا این بازدید می‌تواند شما را تا حدودی با فرهنگ شهر چشم‌نواز استانبول آشنا کند.

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم ما به معرفی لوکس‌ترین خیابان استانبول پرداختیم. در صورتی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات در مورد قیمت ملک در خیابان بغداد از طریق شماره واتساپ تهران 09129533230 و شماره واتساپ استانبول 00905304119086 با مشاوران ام تی سی هوم در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل در این زمینه راهنمایی کنند.