معرفی محله های خوب استانبول آسیایی

معرفی محله های خوب استانبول آسیایی
01.11.06

استانبول یکی از بهترین شهرها برای سرمایه‌گذاری است، خواه به خانه‌های تعطیلات، شهروندی یا سرمایه‌گذاری اجاره علاقه‌مند باشید. اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری یا خرید ملک در استانبول هستید. به این فکر می‌کنید که در کجا سرمایه‌گذاری کنید یا بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری را داشته باشید، می‌توانید پاسخ سؤالات خود را در این مقاله ام تی سی هوم بیابید.

محله های خوب استانبول آسیایی

محله های خوب استانبول آسیایی
محله های خوب استانبول آسیایی طرفداران بیشتری برای سرمایه گذاری و زندگی دارد.

بخش آسیایی استانبول نسبت به قسمت اروپایی جمعیت خارجی کمتری دارد. شهروندان ترکیه بیشتر محله های خوب استانبول آسیایی را ترجیح می‌دهند. باتوجه‌به پروژه‌های جدید، قیمت املاک و مستغلات در سال‌های اخیر به‌سرعت در حال افزایش است. تعدادی از محله ‌های خوب استانبول آسیایی را در زیر معرفی می‌کنیم.

اوسکودار

اوسکودار در سمت آسیایی استانبول و در امتداد تنگه بسفر واقع شده است. اوسکودار از محله های خوب استانبول آسیایی است. اطراف آن توسط کادیکوی، عمرانیه و بیکوز احاطه شده است. اوسکودار یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق گردشگری در سطح بین‌المللی استانبول است. این قدیمی‌ترین و زیباترین مقصد گردشگری برای بازدیدکنندگانی است که برای تماشای امواج جذاب بسفر با مناظر برج دختر و بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی منطقه می‌آیند.

ویژگی‌های محله اوسکودار

اوسکودار یکی از محله های خوب استانبول آسیایی است. این محله یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری استانبول است که از همه‌جا مورد بازدید قرار می‌گیرد. این شهر به دلیل شهرتش در بین گردشگران و سرمایه‌گذاران مورد توجه دولت ترکیه قرار گرفته است. از نظر جغرافیایی منطقه اوسکودار در وسط شهر استانبول قرار دارد. ایستگاه‌های حمل‌ونقل زیادی از حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی، از کشتی‌هایی که حمل‌ونقل بین طرف‌های اروپایی و آسیایی را فراهم می‌کنند، تا حضور یکی از ایستگاه‌های مترو، اولین مترو در جهان که دو قاره را به هم متصل می‌کند، دارد. در مورد جاده‌ها، پروژه تونل اوراسیا که از دریا می‌گذرد، رفت‌وآمد ساکنان این منطقه را بین دو طرف آسیایی و اروپایی آسان کرد.

کادیکوی

کادیکوی یک منطقه پرجنب‌وجوش و مقصدی برای گردشگران از سراسر جهان است. این محله از محله های خوب استانبول آسیایی است. از غرب توسط منطقه اوسکودار و از شمال و شرق توسط منطقه آتاشهیر و مالتپه احاطه شده است. دریای مرمره به سمت جنوب آن امتداد دارد. کادیکوی به پل بسفر و برج دختر نزدیک است.

ویژگی‌های منطقه کادیکوی

 

کادیکوی در وسط نقشه استانبول قرار دارد. موقعیت مکانی و شبکه‌های حمل‌ونقل قوی آن به منطقه خدمت می‌کند و آن را مستقیماً به هر منطقه‌ای در استانبول متصل می‌کند. همچنین کادیکوی توسط سیستم‌ها و پروژه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای پشتیبانی می‌شود. جایی که خطوط مترو، تونل اوراسیا و همچنین نزدیک به پل بسفر است. بندر کادیکوی همچنین یک مرکز حمل‌ونقل داخل شهر بین دو طرف آسیایی و اروپایی است و با افزایش اخیر تعداد پروژه‌های توسعه جدید در زیرساخت‌های آن علاقه سرمایه‌گذاران به پروژه‌های کادیکوی افزایش‌یافته است.

بیکوز

محله های خوب استانبول آسیایی
بیوکوز محله سرسبز و جشم نواز استانبول آسیایی است.

بیکوز در ارتفاع 270 مترمربعی از سطح دریا واقع شده است. این محله که از محله های خوب استانبول آسیایی است، از سمت غرب توسط تنگه بسفر احاطه شده است که مناظر فوق‌العاده‌ای را برای اکثر پروژه‌های آن فراهم می‌کند. اطراف آن با جنگل‌های سرسبز خیره‌کننده احاطه شده است. اگر در حین اقامت در نزدیکی مرکز کشور به دنبال آرامش، خلوتی و هوای تازه هستید، بیکوز منطقه ایده‌آلی است. این منطقه شامل نهرها و رودخانه‌های متعددی مانند ریوا، کوکسو و کوچوکسو است. شهرت بیکوز در ساخت ظروف شیشه‌ای سنتی و تزیینی است و نوعی شیشه به نام «شیشه بیکوز» به این منطقه معروف است.

ویژگی‌های منطقه بیکوز

این منطقه آرام و دارای هوای تازه پر از اکسیژن است. بخش اعظم اراضی این منطقه ذخایر طبیعی است. چیزی که آن را به یک نقطه جذاب برای سرمایه‌گذاران و گردشگران تبدیل می‌کند، تنوع شهری آن است. زیرا شامل مجتمع‌های مسکونی مدرن و مجتمع‌های ویلایی مجلل در نزدیکی تنگه است که موردعلاقه افراد مشهور و ثروتمند برای دور شدن از شلوغی شهر است.

عمرانیه :

این منطقه طبیعت زیبای خود را مطابق با ترکیب شهری مدرن از ساختمان‌ها و مراکز خرید حفظ کرده است. زیرا اخیراً شاهد رشد سریع شهری بوده است. از شمال با ناحیه بیکوز، از شرق به ناحیه سنجک تپه، و از غرب توسط ناحیه معروف اوسکودار و منطقه آتاشهیر در جنوب آن احاطه شده است. این منطقه به‌ویژه پس از استقرار پروژه شهر مالی در آن به مرکز اصلی استانبول آسیایی تبدیل شده است. مؤسسه بین‌المللی اندیشه و تمدن اسلامی این منطقه را به‌عنوان یکی از تمیزترین محله های استانبول انتخاب کرده است. محله عمرانیه از محله های خوب استانبول آسیایی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های این منطقه :

این منطقه دارای چشم‌اندازی مدرن است؛ زیرا شامل پروژه‌های بزرگ و مراکز خرید، مجتمع‌های مسکونی امروزی است. عمرانیه منطقه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران برای خرید ملک در ترکیه است. عمرانیه دارای موقعیت استراتژیک در نزدیکی بزرگراه اصلی که به بخش اروپایی استانبول متصل می‌شود، است. این محله به دلیل پروژه‌های عمرانی که شاهد آن بوده، با افزایش ارزش سرمایه‌گذاری همراه شده است. انتظار می‌رود این افزایش در سال‌های آینده نیز ادامه یابد.

محله‌های استانبول اروپایی

بخش اروپایی استانبول نسبت به محله های خوب استانبول آسیایی جمعیت متراکم‌تر و بیشتری دارد.

اغلب مساحت محله های خوب استانبول آسیایی نسبت به محله‌های استانبول اروپایی بیشتر است. در کل محله‌های استانبول اروپایی پویاتر از محله های خوب استانبول آسیایی هستند. تعدادی از محله‌های استانبول اروپایی را در زیر معرفی می‌کنیم.

باشاکشهیر

باشاکشهیر، واقع در سمت اروپایی استانبول، به یکی از جذاب‌ترین مناطق برای خرید املاک و مستغلات برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تبدیل شده است. ساختمان‌های مدرن دارای بالاترین استانداردهای آسایش و امکانات اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی هستند.

بی اوغلو

محله بی اوغلو در بخش اروپایی استانبول، محله‌ای چندفرهنگی است. این محله به‌عنوان قلب فرهنگی و سرگرمی استانبول شناخته می‌شود. بی اوغلو در بین جوانان و مهاجران بسیار پرطرف‌دار است و تقریباً تمامی مردم ساکن در این منطقه قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند.

کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و کتاب‌فروشی‌های زیادی در این محله وجود دارد. خوب است بدانید که انواع خانه ‏های بزرگ و کوچک برای خرید در بی اوغلو یا اجاره در آن وجود دارد. بسیاری از مکان‌های دیدنی استانبول، از جمله برج معروف گالاتا و کادسی استقلال، اینجا هستند.

گالاتا

منطقه تاریخی گالاتا به‌عنوان یکی از جالب‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین محله‌های استانبول شناخته می‌شود. خیابان‌های پیچ‌درپیچ محله گالاتا مملو از کافه‌ها، فروشگاه‌های لباس مستقل، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی است.

برج تاریخی گالاتا با قدمتی 700 ساله که در همان محله واقع شده است، سبک‌های معماری مدرن و نئوکلاسیک را ترکیب می‌کند. گالاتا همچنین یکی از بهترین مکان‌های استانبول برای بازدید است، زیرا گالری‌های هنری در این منطقه وجود دارد.

بهترین مناطق برای خرید ملک در استانبول

ابتدا باید تصمیم بگیرید که چرا می‌خواهید ملک بخرید؟ برای مقاصد زندگی یا سرمایه‌گذاری؟ سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که بهترین مناطق برای خرید ملک در استانبول کجاست. همه مناطق سرمایه‌گذاری فرصت‌های متفاوتی دارند و قیمت‌ها می‌تواند بسته به منطقه متفاوت باشد. ازآنجایی‌که استانبول مرکز اقتصادی، فرهنگی و تجاری ترکیه است، علاقه بیشتری به سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات محله های خوب استانبول آسیایی وجود دارد. کارتال، پندیک، چکمکوی، آتاشهیر و اوسکودار از محله های خوب استانبول آسیایی هستند که می‌توانند بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری باشند.

بیشتر بخوانیدبا 4 روش سرمایه گذاری پر سود در ترکیه آشنا شوید!

چرا سرمایه‌گذاران در بخش آسیایی استانبول سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

ازآنجایی‌که شهر استانبول پایتخت اقتصادی و توریستی ترکیه است و فرهنگ‌های مختلف اروپا و آسیا را در خود جای‌داده است، آن را به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است.

به دلیل ازدحام بخش اروپایی با هیئت‌های گردشگران و بازدیدکنندگان و افزایش حجم صنعت اقتصادی و توریستی در بخش اروپایی، اخیراً رونق و افزایش تعداد افرادی که به سمت کشورهای آسیایی می‌روند، افزایش‌یافته است. سمت اروپایی استانبول، فعالیت‌های اقتصادی شروع به افزایش کرده است؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در سمت آسیایی از استانبول آغاز شد .

مزایای سرمایه‌گذاری املاک در استانبول آسیایی

استانبول مملو از مناطق لوکس و گران‌قیمت است. محله های خوب استانبول آسیایی به دلایل زیادی با هم تفاوت دارند که بخش زیادی از آن از زیبایی طبیعت زیبا و بخشی دیگر شهری و اقتصادی برخوردار است.

مزایای زیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری پول خود در یک مکان خاص به دنبال آن هستند. مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در بخش آسیایی استانبول توسعه مالی و سود صعودی سرمایه‌گذار است.

بیشتر بخوانیدمهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

مناطق مهم برای سرمایه‌گذاری املاک در محله های خوب استانبول آسیایی

منطقه چکمکوی که یکی از مناطق پیشرو و از محله های خوب استانبول آسیایی در زمینه سرمایه گذاری املاک و پروژه های مسکونی است. بازگشت سرمایه گذاری مسکونی در آن 24 سال بوده و یک خط مترو در این منطقه وجود دارد. همچنین پروژه های حمل و نقل زیادی مانند بزرگراه مرمره شمالی در این محله وجود دارد.

باشاک شهیر که از محله های خوب استانبول آسیایی است، اخیراً افزایش قابل‌توجهی در قیمت زمین و املاک مشاهده شده است. بازگشت سرمایه‌گذاری مسکونی به مدت 24 سال ادامه دارد. مقامات با ساخت پروژه‌های مسکونی متمایز، به‌ویژه در ضلع غربی باشاک شهیر، توسعه منطقه باشاک شهیر را آغاز می‌کنند.

از دیگر محله های خوب استانبول آسیایی می‌توان به محله عمرانیه اشاره کرد. قیمت‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در منطقه عمرانیه به دلیل توسعه مرکز مالی در استانبول افزایش‌یافته است. قیمت‌ها در طول سه سال گذشته به طور منظم افزایش‌یافته و بازگشت سرمایه‌گذاری مسکونی در این منطقه 23 سال است.

انتظار می‌رود که منطقه عمرانیه ارزش بالاتری نسبت به آن داشته باشد، به‌خصوص زمانی که ساخت مرکز مالی تکمیل شود.

رابطه بین سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در بخش آسیایی و نرخ افزایش جمعیت

محله های خوب استانبول آسیایی
استانبول آسیایی جمعیت کمتری به نسبت استانبول اروپایی دارد.

رابطه موازی بین قیمت سرمایه‌گذاری در املاک و نرخ افزایش جمعیت در محله های خوب استانبول آسیایی وجود دارد، زیرا دو سوم جمعیت استانبول در حال حاضر در بخش اروپایی زندگی می‌کنند. پس از اتمام پروژه‌های در حال اجرا، انتظار می‌رود که جمعیت در طرف آسیایی تا 40 درصد افزایش یابد که البته منجر به افزایش قیمت املاک در این حوزه می‌شود.

بیشتر بخوانیدمراحل خرید ملک با ام‌تی‌سی هوم

سخن پایانی

چه بازدید و چه خرید ملک، زندگی در محله‌های خوب استانبول آسیایی یک تجربه باشکوه است. این شهر به‌وضوح به‌عنوان نقطه‌ای که دو قاره عظیم از نظر فرهنگی و فیزیکی تلاقی می‌کنند برجسته است.

بخش آسیایی استانبول بی‌نظیر است. در محله های خوب استانبول آسیایی کارهای زیادی برای انجام‌دادن و مکان‌های باشکوه زیادی برای بازدید وجود دارد. وقتی به استانبول می‌روید، حتماً فهرست کاملی از مکان‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید تهیه کنید. زیرا تعداد این مکان‌های منحصربه‌فرد آن‌قدر زیاد است که ممکن است برخی از آنها را فراموش کنید.