آتش سوزی در ترکیه و اعمال محدودیت برای گردشگران

آتش سوزی در ترکیه و اعمال محدودیت برای گردشگران

به احتمال زیاد اخیرا خبرهایی از آتش سوزی‌های جنگلی ترکیه به گوشتان خورده است و یا در شبکه‌های اجتماعی پست‌های هنرمندان و بازیگران مطرح این کشور مبنی بر درخواست کمک از سایر کشورها برای خاموش نمودن آتش را ملاحظه کرده‌اید. در صورتی که تمایل دارید به اطلاعات بیشتری از آتش سوزی بی‌سابقه و هولناک کشور توریست‌پذیر ترکیه دست یابید، در این مقاله از ام تی سی هوم ما را همراهی کنید.

آتش سوزی‌های گسترده در کشور ترکیه

همان‌طور که گفته شد ترکیه هم‌اکنون با بحران بزرگ آتش سوزی مواجه شده است. این آتش سوزی هفته پیش از آنتالیا شروع شده و به سرعت مناطق جنوبی این کشور را در برگرفته است و همین امر سبب شده تا بسیاری از ساکنان و گردشگران مناطق ساحلی و هتل‌های واقع در شهرهای تفریحی مارماریس و بدروم را به دلیل شدت حرارت و دود ناشی از آتش سوزی تخلیه کنند. لازم به ذکر است که بر اثر این آتش سوزی تاکنون هشت نفر در مناطق گردشگری موگلا و آنتالیا جان خود را از دست دادند و بیش از صد نفر مجروح شدند.

آتش سوزی‌های گسترده در کشور ترکیه

رسانه‌های محلی نیز اخیرا تصاویری را از اقامتگاه‌های دریای اژه‌ به اشتراک گذاشتند که در میان زمین‌های کشاورزی، جنگل‌ها و تپه‌های گرفتار در آتش احاطه‌ شده‌اند. به علاوه در شهر بدروم واقع در استان موگلا نیز با وجود تلاش‌های شبانه روزی آتش نشانان 80 هکتار زمین در میان آتش سوخته است. به گزارش روزنامه گاردین، در فصل تابستان وقوع آتش سوزی جنگلی در کشور ترکیه رایج بوده است، اما وسعت و شدت این آتش سوزی استثنایی می‌باشد.

شایان ذکر است که سخنگوی رییس جمهور ترکیه، ابراهیم کالین نیز به این آتش سوزی گسترده و بی‌سابقه “فاجعه ملی” نسبت داد و در حساب توئیتر خود پیامی مبنی بر “آتش سوزی‌های گسترده جنگلی یک فاجعه ملی به حساب می‌آیند و تمامی وزارت ‌خانه‌های به شدت در حال مقابله با آن هستند” را به اشتراک گذاشت. با این حال با گسترش آتش در مناطق جنوبی این کشور، ترکیه به کمک‌های سایر کشورها و هواپیماهای آتش نشانی نیاز دارد تا بتواند آتش سوزی جنگل‌هایی که در بیش از 60 مکان فوق‌العاده زیبا در حال وقوع است را متوقف کند.

گسترش آتش سوزی در مناطق جنوبی ترکیه

جالب است بدانید منابع خبری ترکیه مدعی شدند که گروه تروریستی پ‌ک‌ک از زیر مجموعه‌های گروه تروریستی مسئولیت آتش سوزی‌های جنگلی اخیر را بر عهده گرفته‌اند. این گروه ادعا می‌کند که از سال 2019 تاکنون اماکن مختلفی را به آتش کشیده‌اند و پیشتر نیز از آتش زدن مناطق ترکیه به صورت سیستماتیک خبر داده بودند. به همین منظور دفتر دادستانی ترکیه به طور جامع و کامل در حال مطالعه بر روی دلایل این آتش سوزی‌ها می‌باشد و تلاش‌ها به شکل خستگی ناپذیر تا دست‌یابی به نتیجه ادامه خواهد داشت.

اعمال محدودیت برای گردشگران با گسترش آتش سوزی در ترکیه

صنعت گردشگری در کشور زیبای ترکیه پس از حدود 2 سال شیوع مرگبار ویروس کرونا، طی چند ماه اخیر گام‌های کوچکی برداشته بود که هم‌اکنون بار دیگر با وقوع آتش سوزی در مناطق جنوبی این کشور، مناطق ساحلی و هتل‌های شهرهای تفریحی نظیر مارماریس، بدروم و… خالی از گردشگر شدند. در واقع موج بی‌سابقه گرمای ناشی از آتش سوزی سبب تخلیه گسترده مردم از مناطق ساحلی و هتل‌ها شده است. از این رو به نظر می‌رسد که علاوه بر ویروس همه‌گیر کرونا، آتش‌ سوزی‌های جنگلی ترکیه نیز گره‌ای بر مشکلات صنعت توریسم این کشور بیفزاید.

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم اطلاعات جامعی از آتش سوزی‌های جنگلی ترکیه را در اختیارتان قرار دهیم. در صورتی که به خبر جدیدی در این باره دست یافتید، می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.