اطلاعات لازم برای سفر به بورسا

اطلاعات لازم برای سفر به بورسا

بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه است و در اوایل شکل‌گیری امپراطوری عثمانی، مدت کوتاهی عنوان پایتختی را نصیب خود کرده بود. مساجد، زیارتگاه‌ها، ابنیه تاریخی و پارک‌های ملی بخشی از جاذبه‌های شهر بورسا محسوب می‌شوند. در ادامه همراه ام تی سی هوم باشید تا هر آنچه برای سفر به بورسا نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

 

جاذبه‌های شهر بورسا

1- بازدید مسجد سبز و کاشی‌کاری‌های شگفت‌انگیز آن

کمتر گردشگری پیدا می‌شود که در مواجه با محراب و آب‌نمای مرمر مسجد زیبا حیرت نکند. بی‌شک زیباترین بنای تاریخی شهر بورسا مسجد سبز است.
کاشی‌های سبز و آبی مسجد که در فضای داخلی و گنبد استفاده شده، تمام نمای داخلی و خارجی را سبز رنگ کرده و همین باعث شده اسم این مسجد را، مسجد سبز (Yeşil Camii) بگذارند. این مسجد بنا به درخواست سلطان محمد اول ساخته شده و در کنار بنا مقبره‌ی باشکوه وی نیز تماشایی‌ست.

2- بازدید از ارگ قدیمی؛ زادگاه امپراطوری بزرگ عثمانی

برای اینکه مسحور کننده‌ترین بخش شهر بورسا را ببینید، باید به قدیمی‌ترین نقطه‌ی شهر بروید. منطقه‌ای موسوم به ارگ قدیمی که البته دسترسی آسانی هم دارد. جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی در این منطقه به چشم می‌خورند. اما مهمترین آن‌ها مقبره‌ی با شکوه عثمان و اورهان بنیان‌گذاران سلسله‌ی عثمانی محسوب می‌شود.
نزدیک مقبره‌ها که بشوید، برج ساعت را می‌بینید، که اگر بالای برج بروید، منظره‌ی شگرفی جلوی چشمتان می‌بینید. به راحتی چشم‌انداز باغ‌های اطراف و تمام شهر بورسا را از بالای برج ساعت می‌توانید مشاهده کنید. دوربین‌تان را برای بالا رفتن از برج آماده کنید. چون طبیعت و منظره‌ی شگرف‌اش، گردشگران را ساعت‌ها به عکاسی مشغول می‌کند.

 

3- مشاهده رقص مسحور کننده‌ی صوفیان

برای بیش از 1000 سال بورسا پایتخت صوفیان محسوب می‌شده. مرکز فرهنگی کاراباسی ولی (Karabaş-i Veli) متعلق به صوفیان، فعال‌ترین مرکز این فرقه‌ی مذهبی است که در 200 متری جنوب مسجد جامع بورسا واقع است.
باغ‌های بزرگ و زیبا در کنار مراسم زیبای رقص صوفیانه، گردشگران زیادی را به این مرکز می‌کشاند. نزدیکی به بازار و بناهای تاریخی دیگر، کاراباسی ولی را به گزینه‌ی مناسبی برای تجدید قوای گردشگران تبدیل کرده.
بهترین زمان بازدید از مرکز فرهنگی دراویش روزهای شنبه عصر است، چرا که بزرگ‌ترین مراسم رقص در این روز برگزار می‌شود.

4- تماشای ظرافت‌های بی‌بدلیل هنر اسلامی

برای دیدن قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مسجد شهر بورسا، سری به مسجد جامع بورسا بزنید. قدمت مسجد جامع به قرن چهاردهم باز می‌گردد. گردشگران در اولین برخورد با این بنا، با دیدن 20 گنبد و دو گلدسته‌ای که تا آسمان کشیده‌اند متحیر می‌شوند. بنابراین شما هم دیدن این مسجد را از دست ندهید. زیبایی این بنا فقط در نمای آن نیست، کافی‌ست وارد مسجد شوید؛ هنر اسلامی در قالب کاشی‌کاری‌ها و کتیبه‌های خوشنویسی در نهایت ظرافت و زیبایی خودنمایی می‌کنند و تحیرتان را بیشتر می‌کند.
همچنین مسجد جامع بورسا دارای گنجینه‌ای یکتا از نسخ خطی اسلامی است، که در قالب موزه برای عامه به نمایش گذاشته شده‌اند.
نکته‌ی قابل توجه برای گردشگران مسجد این است؛ که در زمان نماز بازدید از مسجد جامع متوقف می‌شود. بنابراین حواس‌تان باشد چه ساعتی برای بازدید به مسجد می‌رسید.

5- بازار باشکوه بورسا

بازار سنتی و سرپوشیده‌ی بورسا بهترین مکان برای خرید سوغاتی است. این بازار از نظر معماری تلفیقی است از سنت و مدرنیته. برای بازدید کننده‌گان هر ثانیه گشت و گذار در بازار با شگفتی‌های بسیاری همراه است. از عروسک‌های سایه بازی، کوسن، فرش، جواهرات دست‌ساز و محصولات پر زرق و برق ابریشمی تا کالاهای لوکس و امروزی در این بازار به راحتی یافت می‌شود.

 

جاذبه‌های شهر بورسا
رقص عرفانی صوفیان

بهترین زمان سفر به بورسا

بورسا در منطقه‌ی آب و هوایی مدیترانه‌ای قرار گرفته. این بدین معناست که زمستان‌های خیلی سرد و تابستان‌های سوزان به ندرت در این شهر دیده می‌شود.
بهترین زمان سال برای سفر به بورسا از اواخر اسفند ماه تا اوایل آبان می‌باشد. در گرم‌ترین روزهای سال در ماه تیر و مرداد حداکثر دمای این شهر به 23 درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد. درست در همین زمان بورسا پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری‌ست.
قیمت رزرو هتل در شهر بورسا بسیار متغیر است. بهمن و اسفند ماه قیمت رزرو هنل در بورسا در گران‌ترین حالت خود قرار دارد؛ که گردشگر باید برای یک شب اقامت در هتل 3 ستاره 135 دلار بپردازد. اما متوسط رزرو هتل در بهار، 69 دلار و در شلوغی تابستان برابر با 79 دلار برای یک شب است.

 

با چه وسیله‌ای به وسیله‌ای به بورسا سفر کنیم؟

هواپیما

بهترین وسیله برای سفر به بورسا هواپیما است. فرودگاه ینیشهیر در 15 مایلی شهر استقرار دارد. اما اغلب گردشگران بورسا با پروازهای بین‌المللی وارد فرودگاه آتاتورک و یا سَبیهاگوکچن استانبول می‌شوند و از آنجا با کشتی در یک سفر دریایی دو ساعته خود را به بورسا می‌رسانند. شما هم اگر بخواهید به این شکل به بورسا بروید در نظر داشته باشید، هزینه‌ی کشتی استانبول به بورسا برابر با 30 پوند یا 310 لیر است.

سفر زمینی با خودرو

برخی ترجیح می‌دهند سفر جاده‌ای را تجربه کنند. به همین منظور با ماشین کرایه‌ای و یا تاکسی، مسافت بین استانبول به بورسا را طی می‌کنند. اگر شما هم بخواهید این مسیر را زمینی طی کنید، باید از بزرگراه شماره 5 بروید. این بزرگراه از استانبول به ازمیر می‌رسد و در میانه‌ی راه از شهر بورسا عبور می‌کند.

اتوبوس

مسافرت با اتوبوس از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. ترمینال اتوبوس‌رانی بورسا تنها سه کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و این شهر را به راحتی به تمام نقاط ترکیه متصل می‌کند. بنابراین می‌توانید با یک بلیط اتوبوس به راحتی و ارزان به بورسا برسید.

 

محله های شهر بورسا
آپارتمان‌های مدرن بورسا

بهترین محل اقامت در بورسا

هتل‌های بی‌شماری در شهر بورسا فعالیت دارند. هتل مری‌گولد ترمال (Marigold Thermal and Spa) بیشترین محبوبیت را بین مسافران خارجی دارد. و البته غیر از آن هتل استراحتگاه اگئولو (Agaoglu My Resort Hotel ) قرار دارد، می‌تواند گزینه‌ای برای اقامت‌تان باشد.

 

محله‌های محبوب بورسا

چیکیرگه (Çekirge) محله‌ی توریستی با تعداد زیادی هتل که به خاطر وجود حمام‌های ترکی و چشمه‌های آبگرم نزد گردشگران بسیار محبوب است.
مودانیا (Mudanya) محله‌ای عالی برای گذران آرام یک گردش عصرگاهی به حساب می‌آید. سواحل زیبا، دریاچه‌ها و آبشارهای فراوان، این محله را تماشایی کرده است.
بخش قدیمی شهر که به دلیل وجود بناهای تاریخی، بازارها و بازارچه‌های سنتی و همچنین مساجد با معماری زیبای اسلامی بهترین مکان برای گشت و گذار توریستی است. فضاهای سبز شهری و طبیعی این منطقه مجالی برای استراحت و تنفس گردشگران را فراهم کرده.

گشت زنی در شهر

شهر بورسا به عنوان یک شهر مهم توریستی از امکانات حمل و نقل عمومی خوبی برخوردار است. شما هم می‌توانید مانند بسیاری از گردشگران خارجی که استفاده از مترو و اتوبوس برای گردش در شهر را ترجیح می‌دهند، از وسایل عمومی استفاده کنید. هزینه‌ی خرید کارت بلیط در بورسا حداقل 5 پوند است، که در هر سفر 2.8 پوند از مبلغ آن کم می‌شود.
خطوط تاکسیرانی بورسا نیز بسیار پیشرفته و فعال است، قیمت ورودی تاکسی 3.50 پوند محاسبه می‌شود که بسته به مسیر می‌تواند افزایش پیدا کند.
علاوه بر باین اجاره‌ی خودرو نیز بسیار متداول است، حداقل قیمت کرایه ماشین در بورسا برای یک روز 95 پوند در نظر گرفته می‌شود.

 

هزینه‌ی زندگی در بورسا

خرید از بازارهای محلی به شرط چانه‌زنی مطلوب‌تر و به صرفه‌تر است، اما برای خرید کالاهای با کیفیت‌تر یا محصولات برند، بهتر است به مراکز خرید و مال‌ها بروید. مراکز خرید معروف بورسا عبارتند از کروپارک (Korupark) و پادیوم پارک (Podyumpark). قیمت‌ کالاها در این مراکز خرید مقطوع اما مناسب و با ثبات است.
برای خرید خوراکی بهترین راه مراجعه به مارکت‌های معروف شهر مانند سوک مارکت (Sok Market) و مرت مارکت (Mert Market) است. قیمت یک بسته‌ی ده عددی تخم مرغ در این فروشگاه‌ها بیشتر از 6 پوند نخواهد شد.

اگر به خرید در ترکیه علاقه‌مند هستید، مطالب مراکز خرید استانبول و مراکز خرید آنتالیا را از دهست ندهید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در بورسا

مزایای زندیگ در ترکیه بی‌شمار است. از آب و هوای خوب گرفته، تا امکانات وسیع شغلی و درآمدهای متناسب برای داشتن یک زندگی با رفاه. اگر قصد مهارجرت به ترکیه را دارید، خرید ملک در ترکیه از جمله آسان‌ترین روش‌های مهاجرتی ترکیه محسوب می‌شود. برای راهنمایی در این زمینه می‌توانید از طریق شماره واتس‌اپی 09129533230 با کارشناسان ام تی سی هوم در تماس باشید.