خرید حیوان خانگی در ترکیه

خرید حیوان خانگی در ترکیه
00.03.29

شما هم حیوان خانگی دارید؟ شاید هم جزء کسانی باشید که بی‌صبرانه منتظر اضافه شدن این موجودات دوست داشتنی به اعضای خانواده‌تان باشید. اگر شما هم به نگه‌داری از حیوانات خانگی در منزل خود علاقه‌مند هستید و یا قصد خرید حیوان خانگی در ترکیه را دارید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در این باره دست یابید.

حیوانات خانگی در ترکیه

همان‌طور که می‌دانید امروزه حیوانات خانگی در بسیاری از کشورهای جهان نظیر ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. افرادی که به نگهداری از حیوانات علاقه‌مندند، لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی روزمره خود را با آن‌ها سپری می‌کنند. در کشور ترکیه فروشگاه‌های ویژه حیوانات خانگی و کلینیک‌های متعددی را مشاهده خواهید کرد که خدماتی نظیر سلامت، نظافت و… را به سگ‌ها و گربه‌های خانگی ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است که اغلب اروپاییان نیز برای درمان حیوانات خانگی خود کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند.

علاوه بر آن در سطح شهر نیز ظروف غذایی و خانه‌هایی را خواهید دید که اهالی شهر برای حیوانات بدون ‌سرپرست گذاشته‌اند که این امر به خوبی اهمیت حیوانات در این کشور را به تصویر می‎‌کشد. از این رو به جرات می‌توان گفت که خرید حیوان خانگی از ترکیه بسیار بهتر از دیگر کشورهای جهان نظیر ایران می‌باشد.

حیوانات خانگی در ترکیه

یادتان باشد که حیوانات خانگی در کشور ترکیه حقوق محکمی دارند و هرگونه ناملایمتی با حیوانات در کشور ترکیه تبعات سنگینی برای افراد به همراه دارد. جالب است بدانید در ترکیه مرکزی وجود دارد که به صورت رایگان حیوانات بدون سرپرست را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد. همچنین هر سال نمایشگاه حیوانات خانگی در شهرهای مختلف ترکیه برگزار می‌شود که در آن فروش حیوانات، اصول درمان، فروش ویتامین، فروش غذا و… برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

از این رو برای خرید حیوان خانگی در ترکیه نیازی به داشتن اقامت نیست و شما به راحتی می‌توانید مسئولیت حیوان خانگی مورد علاقه خود را به عهده بگیرید. جالب است بدانید که سگ‌ها در این کشور دارای گوشواره شهرداری هستند و خدمات نگهداری شهرداری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مدارک لازم برای انتقال حیوان خانگی به ترکیه

  • گواهی سلامت: حیوان شما حداقل دو هفته قبل از پرواز باید واکسینه شود.
  • شناسنامه: حیوان خانگی برای انتقال به خارج از کشور حتما باید شناسنامه داشته باشد.
  • میکروچیپ: تراشه‌ای کوچک که دارای اطلاعات حیوان و صاحب آن است و در زیر پوست حیوان خانگی تزریق می‌شود.
  • باکس: برای انتقال حیوان خانگی حتما باید از باکس استفاده کنید. برای بخش بار، هارد باکس و برای داخل هواپیما حتما باید سافت باکس خریداری شود. توجه داشته باشید که این باکس‌ها حتما از استانداردهای لازم برخوردار باشند تا حیوان خانگی شما در سلامت کامل به مقصد برسد.
  • کد AVIH: این کد به هنگام خرید بلیط برای حیوان خانگی صادر می‌شود که باید تا پایان سفر در حفظ آن کوشا باشید.

بیشتر بخوانید: چطور حیوان خانگی خود را به ترکیه ببریم؟

نکات لازم به هنگام پرواز برای حیوان خانگی

نکات لازم به هنگام پرواز برای حیوان خانگی
  • به منظور امور پذیرش، حیوان خانگی به همراه مالک باید حداقل 3 ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شود.
  • هر مسافر فقط مجاز به حمل 10 عدد پرنده و همچنین دو قلاده سگ و یا گربه است.
  • حداقل سن بچه سگ یا گربه برای انتقال باید 2 ماه باشد.
  • قبل از پرواز به حیوان خانگی خود آب و غذای کافی دهید تا به هنگام پرواز دچار مشکلی نشود.
  • توجه داشته باشید که تمامی مسئولیت انتقال حیوان خانگی بر عهده مالک حیوان است و شرکت‌های هواپیمایی هیچ‌ مسئولیتی را در برابر حیوانات خانگی عهده‌دار نمی‌شوند.
  • با بررسی کامل شرایط سنی، وزنی و… حیوان مادر می‌تواند همراه با 3 فرزند خود در یک باکس قرار گیرد.
  • حتما در انتقال حیوان خانگی خود، شرایط آب و هوایی کشور مقصد را در نظر بگیرید.
  • سایر خدمات نظیر دامپزشکی، تغذیه، ترخیص، قرنطینه، دامپزشکی، جریمه و… همگی بر عهده مالک حیوان خانگی است.

خرید حیوان خانگی در ترکیه با قیمت مناسب

همان‌طور که گفته شد امروزه افراد بسیاری تمایل دارند تا سگ‌ها و یا گربه‌ها را در زندگی روزمره در کنار خود داشته باشند و همچنین امکان خرید حیوانات خانگی نیز برای اتباع خارجی در ترکیه وجود دارد. از این رو شما می‌توانید به راحتی با قیمت حداقل 6000 لیر در استانبول نسبت به خرید حیوان خانگی اقدامات لازم را به کار گیرید.

خرید حیوان خانگی در ترکیه با قیمت مناسب

همچنین شما می‌توانید برای خرید سگ یا گربه در ترکیه به سایت‌های معتبر برای فروش حیوان خانگی مراجعه کنید و با مطالعه کامل شرایط فروش نسبت به خرید حیوان مورد علاقه خود اقدام کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعاتی در مورد حیوان خانگی در ترکیه در اختیارتان قرار داده شد. امیدواریم که توانسته باشیم به کسانی که از طریق اقامت توریستی و یا خرید ملک در ترکیه زندگی می‌کنند و یا قصد خرید حیوان خانگی در ترکیه را دارند، کمکی کرده باشیم.

اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه خرید حیوان خانگی در ترکیه دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.