۵ برند لباس ترکیه که در جهان معروف شدند

۵ برند لباس ترکیه که در جهان معروف شدند
00.11.26

ترکیه کشوری بزرگ است که پلی بین آسیای غربی و اروپای شرقی است و سبک‎‌های سنتی و جدید صنعت مد این کشور به‌طور کامل نشان‌دهنده تنوع فرهنگی آن است. علاوه بر این، سبک زندگی معاصر و پرجنب‌وجوش استانبول، بهترین برند لباس ترکیه را در دل خود جای داده ‌است. صنعت پوشاک ترکیه یکی از موتورهای پیشرو اقتصاد این کشور است. در حال حاضر حدودا 77 هزار شرکت نساجی در ترکیه وجود دارد.اکنون ترکیه محصولات مد خود را با برندهای Made in Turkey صادر می‌کند. در ادامه با ام تی سی هوم همراه باشید تا از صفر تا صد با برندهای معروف ترکیه و شمای کلی صنعت پوشاک ترکیه آشنا گردید.

آشنایی با برندهای معروف لباس ترکیه

تعداد شرکت‌های صنعت نساجی و پوشاک: 172755 از این شرکت‌ها می‌توان به 119960 شرکت به‌عنوان شرکت پوشاک، 52926 شرکت نساجی و 80 شرکت مابقی روی الیاف دست‌ساز کار می‌کنند.

مجموع گردش مالی این شرکت‌ها 191 میلیارد یورو است. نزدیک به نیمی از این گردش مالی مربوط به شرکت‌های نساجی است که 92 میلیارد یورو ارزش دارد. 87 میلیارد یورو دیگر مربوط به برند لباس  ترکیه و 9.7 میلیارد یورو باقی‌مانده مربوط به شرکت‌های تولید الیاف دست‌ساز است. در ادامه قیمت لباس ترکیه عبارت‌اند از:

  • یک شلوار جین را می‌توان با 221 لیر خریداری کرد.
  • یک لباس تابستانی را می‌توان با قیمت 169 لیر خریداری کرد.
  • یک جفت کفش ورزشی (نایک، آدیداس یا برندهای مشابه) 352 پوندی.
  • یک جفت کفش تجاری چرم 325 لیر است.
  • قیمت تیشرت زنانه 28 لیر ترکیه است.
  • لباس پیراهن چاپ‌شده قیمتی معادل 229 لیر دارد.
  • کاپشن لحافی زنانه قیمتی معادل 295 لیر دارد.
  • کت جین زنانه 163 لیر است.
  • لباس‌خواب نخی زنانه به قیمت 135 لیر خریدوفروش می‌شود.
  • قیمت شلوار جین زنانه 112 لیر است.
  • یک بلوز نخی روشن 122 لیر است.
  • تاپ توری زنانه قیمت 127 لیر است.
  • یک کت چرم زنانه به قیمت 992 لیر است.
  • قیمت مانتو زنانه 397 لیر تا 931 لیر است.
  • قیمت کت‌وشلوار مردانه 309 لیر ترکیه است.
  • شلوار کت‌وشلوار قیمتی معادل 160 لیر دارد.
  • کراوات 44 لیر است.
  • ژاکت پشمی سرمه‌ای 551 لیر است.
  • قیمت تاکسیدو مردانه 496 لیر است.
  • شلوار جین مردانه به قیمت 121 لیر خریدوفروش می‌شود.

گفتنی است که استانبول مامن طراحان، مد و مراکز خرید است. استانبول اخیراً به دلیل سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی به یک مرکز پیشرو در خرید و مد تبدیل‌شده است، به همین دلیل بسیاری از گردشگران این شهر را برای خرید به برنامه سفر خود اضافه کرده‌اند. استانبول به‌عنوان یک مرکز جهانی تامین منابع برای آسیا و اروپا، تعدادی از دفاتر خرید بین‌المللی، خانه‌های تجاری و خرده‌فروشان و فروشگاه‌های بزرگ را به خود جذب می‌کند. در ادامه برندهای معروف ترکیه عبارت‌اند از:

  • برند کوتون
  • برند ال سی واکی‌کی
  • برند دیفاکتو
  • برند ماوی
  • برند پنتی

بیشتر بخوانیدمهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

برند لباس ترکیه در ایران
عمده فعالیت‌های برند ماوی به تولید شلوار جین ختم می‌شود.

 برند لباس ترکیه؛ کوتون

یک نام تجاری عالی با رفتار مبتکرانه، مشتری مدار و فناورانه خود، توانسته است با سیاست ترکیب محصولات فصلی با طرح‌های اصلی و ارائه آن‌ها در مکان‌های عالی و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه داخلی تولید کند.

این شرکت به‌عنوان برند لباس ترکیه  در سال 1988 در استانبول تاسیس ‌شد و اولین فروشگاه‌های خود را در خارج از ترکیه در سال 1996 در آلمان افتتاح کرد. در سال 2002 به خاورمیانه، روسیه و بالکان راه یافت.

برند کوتون محصولات خود را در 293 فروشگاه در ترکیه عرضه می‌کند. 100 فروشگاه خارج از ترکیه است که می‌توانید کت زنانه را با قیمت‌های 119 تا 129 پوند بخرید و قیمت تی‌شرت مردانه با چاپ مشکی 29.99 پوند و شلوار خاکستری Michael Jean 89.99 پوند است.

گفتنی است که برند کوتون از پیشروان نوآوری در صنعت پوشاک ترکیه محسوب می‌شود و هرساله بیش از ۲۰ هزار طرح جدید را با تکیه به کارشناسان نخبه خود ارائه می‌کند و همچنین با توجه به قیمت مناسب البته تولیدی این برند لباس ترکی هرساله شاهد اقبال روزافزون مشتریان به سمت خود است.

بیشتر بخوانید8 نکته‌ی برای خرید از فروشگاه های ترکیه

 برند السی واکی‌کی

یکی دیگر از برندهای لباس ترکیه، السی واکی‌کی است. این برند که در سال 1988 در پاریس تاسیس و ثبت‌ شد، در وهله اول با طرح‌های تی‌شرت و گرم‌کن خود توجه‌ها را به خود جلب ‌کرد. با جدا شدن به‌موقع دو شریک موسس این برند، السی واکی‌کی به‌عنوان تنها سهامدار به جورج آمویال واگذارشد.

Tema Tekstil که به گروه Taha متصل است و تولید‌کننده و همچنین مجوز دهنده LC Waikiki در ترکیه است، حقوق جهانی برند LC Waikiki را در سال 1997 خریداری کرد. پس از خرید تمامی حقوق این برند که متعلق به گروه طاها بود به «خدمات خرده‌فروشی السی واکی‌کی» تغییر یافت. 7 درصد سهم گروه به جورج آمویال منتقل شد، که حق امتیاز برند السی واکی‌کی از او خریداری شد.

اگرچه جورج آمویال، فرانسوی الاصل، پس از انتقال نام تجاری، به‌طور فعال در مدیریت LC Waikiki شرکت نکرده است، او هنوز 7 درصد از شرکت این برند را در اختیار دارد. جالب است بدانید که شعار برند السی واکی‌کی “همه لایق خوب لباس پوشیدن هستند”، است. این برند تا سال 2020، به سطح 22.6 میلیارد لیر فروش خالص، تقریبا 50 هزار کارمند، 845 میلیون دلار صادرات و بیش از 1000 فروشگاه رسیده است.

بیشتر بخوانید4 نکته که برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنیم

 برند لباس ترکیه؛ دیفاکتو

برند دیفاکتو از سال 2005  کار خود را به‌عنوان برند لباس ترکیه آغاز کرد. در آغاز هدف از تاسیس این برند این بود تا دیدگاه جدیدی وارد صنعت پوشاک ترکیه شود و طرح‌های جدید، باکیفیت و منحصربه‌فرد خود را به مصرف‌کنندگان در چهارگوشه جهان ارائه دهد.

این برند معروف لباس ترکیه، برخلاف مورد قبل در ترکیه متولد شد و به رسالت خود برای تبدیل‌شدن به یک برند جهانی پی برد. امروزه، زندگی مصرف‌کنندگان در بیش از 100 کشور و بیش از 500 فروشگاه با برندهای فرعی DeFacto Baby، DeFacto COOOL، DeFacto Fit، DeFacto STUDIO، DF LIFE، DF Plus با پوشاک تولیدی این برند گره‌خورده است .

شعار برند دیفاکتو “مد در دسترس” است و پیشگام نوآوری در این زمینه شناخته می‌شود. این شرکت با تیم طراحی باتجربه و نوآور خود، طیف وسیعی از محصولات را ارائه می‌دهد که به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا پوشاک را باکیفیت و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه تهیه کنند. این برند در حال حاضر بیش از 14000 کارمند در دل خود دارد.

بیشتر بخوانیدراهنمای جامع خرید مغازه در استانبول

 برند ماوی

برای بیش از 25 سال، برند ماوی صنعت پوشاک را در طراحی و تولید جین باکیفیت برتر و لوکس رهبری کرده است. این برند تنها در سال 2017، 8.9 میلیون قطعه شلوار جین را از طریق 5500 نقطه فروش و 425 فروشگاه تک برند خود در 35 کشور به فروش رساند.

این برند معروف لباس ترکیه همواره به دنبال راه‌های جدیدی برای نوآوری بوده و درعین‌حال به ارزش‌های اصلی میراث ترکی، کیفیت و سبک خاص خود وفادار ‌مانده است. عمده فعالیت‌های برند ماوی به تولید شلوار جین ختم می‌شود. بنابراین به آن دسته از مشتریانی که به دنبال خرید شلوار جین ترکی باکیفیت هستند، توصیه می‌شود که برند ماوی را بر دیگر برندهای ترکی ترجیح دهند.

همچنین برند ماوی با تکیه به سیستم بازاریابی قدرتمند خود آموزش‌های لازم پیرامون خرید شلوار جین مناسب را نیز ارائه می‌دهد که در نوع خود اقدامی کاملا منحصربه‌فرد و جدید در میان برندهای حال حاضر در صنعت پوشاک ترکیه محسوب می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه و اقامت ترکیه، مقاله‌ی از 0 تا 100 اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه را بخوانید.

 برند پنتی

برند پنتی ترکیه در سال ۱۹۵۰ توسط برادران کاریو به نام‌های مویس و یاسف با تکیه به دو شرکت جداگانه کار خود را آغاز کرد. روند نهایی برند سازی این شرکت در ۱۹۸۴ حالت نهایی خود را با نام پنتی یافت. چراکه در ابتدای امر برند فوق نام جوراب معلم را یدک می‌کشید.

برند فوق ازجمله ابر برندهای صنعت پوشاک ترکیه محسوب شده و با داشتن بیش از ۳۰۰ فروشگاه در سراسر خاک این کشور و ۱۰۶ فروشگاه در  میان ۲۹ ملل جهان به ۴۳ کشور ازجمله دول حاضر در جهان صنعتی یعنی غرب اروپا و شمال آمریکا صادرات دارد. با توجه به این حجم از تولیدات گفتنی است که برند پنتی دومین تولیدکننده بزرگ پوشاک در قاره سبز محسوب می‌شود و به‌صورت تخصصی بر روی لباس‌زیر و جوراب‌های زنانه و مردانه مشغول به کار است.

بیشتر بخوانیداجاره مغازه در استانبول چگونه است؟

برند پنتی
برند پنتی دومین تولیدکننده بزرگ پوشاک در قاره سبز محسوب می‌شود

جمع‌بندی نهایی

با توجه به دو عامل حجم تولیدات بالا و کیفیت اعلای پوشاک ترک برندهای معروف ترکیه در خاک ایران حضوری چشمگیر دارند و یکی از مقاصد اصلی تولیدات صنعت پوشاک ترکیه و برند لباس ترکی، ایران‌زمین به شمار می‌آید. با توجه به رشد سریع برندهای ترکی حاضر در پوشاک ترکیه باید گفت که چشم‌انداز روابط ایران و ترکیه نشان می‌دهد که بازار ایران در آینده پذیرای انواع بیشتری از  البسه و پوشاک ساخت همسایه شمال غربی خود یعنی ترکیه خواهد بود.