پاپارا کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

پاپارا کارت چیست و چه کاربردی دارد؟
00.06.16

در کشور ایران سیستم بانکی همیشه تحریم بوده و همان‌طور که اطلاع دارید امکان انتقال وجه به صورت مستقیم به حساب اشخاص در خارج از کشور وجود نداشته است و یا حتی به خاطر این تحریم‌ها در سفرهای خارجی نیز قادر نبودیم از کارت‌های عابر بانک متصل به شبکه مالی جهانی استفاده کنیم. اما امروزه در کشور توریست‌پذیر ترکیه سرویس پاپارا کارت همانند دیگر کارت‌های اعتباری نظیر ویزا کارت یا مستر کارت امکان پرداخت و انتقال وجه را برای ایرانیان مقیم ترکیه فراهم کرده است. در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی از پاپارا کارت ترکیه دست یابید.

پاپارا کارت ترکیه چیست؟

پاپارا کارت یک سیستم پرداخت آنلاین و ارائه دهنده خدمات مالی است که به طور انحصاری فعالیت خود را در کشور ترکیه آغاز نموده و به ایرانیانی که در این کشور اقامت دارند کمک می‌کند تا به راحتی بتوانند مبلغی را برای آشنایان یا دوستان خود در این کشور انتقال دهند و یا از وبسایت‌های ترکیه‌ای خرید کنند. به علاوه پاپارا کارت ترکیه را می‌توان برای پرداخت هزینه‌هایی نظیر خرید از Google Play یا App Store، پرداخت کرایه تاکسی‌های اینترنتی و پرداخت هزینه شارژ تلویزیون‌های اینترنتی نظیر Netflix نیز استفاده کرد. افتتاح حساب پاپارا کارت به راحتی از طریق سایت www.papara.com امکان‌پذیر است.

تعریف کامل پاپارا کارت ترکیه

پاپارا کارت نیز همانند مستر کارت در تمامی فروشگاه‌های حقیقی و مجازی کشور زیبای ترکیه قابل استفاده است و از تاریخ صدور به مدت 10 سال اعتبار خواهد داشت. به علاوه این کارت با اغلب فروشگاه‌ها و وب‌ سایت‌های ترکیه قرارداد دارد و شما می‌توانید هنگام خرید، تخفیفات بسیار خوب آن‌ها را مورد استفاده قرار داده و نهایت لذت را ببرید. لازم به ذکر است که برخی اوقات این تخفیفات به 50 درصد ارزش خدمات یا کالا نیز می‌رسد و پس از خرید محاسبه و به حساب مشتریان عودت می‌گردد.

بدین ترتیب اگر امکان افتتاح حساب در بانک‌های کشور ترکیه برای شما وجود ندارد، می‌توانید امکانات گسترده و وسیع پاپارا کارت را مورد استفاده قرار دهید. البته ناگفته نماند که کارت‌های اعتباری دیگری نظیر اینیال کارت نیز در ترکیه موجود است اما امکانات پاپارا کارت بیشتر و کارمزدهای آن پایین‌تر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه

مراحل دریافت پاپارا کارت

در ابتدا لازم است بدانید که افتتاح حساب پاپارا کارت برای تمامی مشتریان رایگان است و فقط به مبلغی ناچیز تقریبا حدود 10 لیر برای کسر کارمزدهای احتمالی و هزینه‌های جاری نیاز خواهد بود. توجه داشته باشید که برای افتتاح حساب پاپارا کارت حتما باید کیملیک یا کارت اقامت خود را ارائه دهید و دریافت این کارت با شماره‌ی گذرنامه امکان‌پذیر نخواهد بود. در ادامه مراحل دریافت پاپارا کارت را به طور کامل برایتان شرح خواهیم داد:

  1. ایجاد یک حساب کاربری در سایت papara
  2. شارژ کیف پول با مبلغی تقریبا حدود 10 لیر
  3. ورود به حساب کاربری و کلیک بر روی گزینه درخواست
  4. وارد کردن آدرس محل سکونت و تایید نمودن آن
  5. پاپارا کارت طی یک هفته کاری همراه با قرارداد استفاده از خدمات پاپارا به آدرسی که در سایت وارد شده ارسال خواهد شد و شما می‌توانید با امضای قرارداد کارت خود را دریافت کنید.
  6. پس از امضای قرارداد باید مجددا وارد حساب کاربری خود شده و کارت خود را فعال نمایید.
  7. برای فعالسازی باید روی گزینه فعالسازی کلیک کنید و اطلاعات درخواستی را مطابق با اطلاعات کارت خود وارد نمایید.
  8. پس از کیلک بر روی گزینه ثبت پیغامی حاوی فعال شدن حساب و کارت نمایش داده خواهد شد.
  9. پاپارا کارت شما آماده استفاده است تا شما از خریدهای خود نهایت لذت را ببرید.

انواع پاپارا کارت

انواع پاپارا کارت

به طور کلی دو نوع پاپارا کارت وجود دارد که در این بخش از مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

1- پاپارا کارت با کارت مجازی

این نوع پاپارا کارت تنها با موجودی 5 لیر صادر شده و شما قادر به دریافت پول از دستگاه‌های خودپرداز با این نوع کارت نخواهید بود.

2- پاپارا کارت با کارت فیزیکی

همان‌طور که گفته شد هزینه استفاده از خدمات یا همان موجودی اولیه پاپارا کارت 10 لیر است که ماهانه 1 لیر به عنوان هزینه شارژ از حساب شما کسر خواهد شد. از مزیت‌های پاپارا کارت این است که در ماه‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید هزینه شارژ نیز از حساب شما کم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

انتقال وجه با پاپارا کارت

برای انتقال وجه از حساب پاپارا به حساب پاراپارای دیگر هیچ‌ گونه هزینه‌ی تراکنشی از انتقال دهنده کم نمی‌شود و کاملا رایگان است. اما برای انتقال وجه از حساب پاپارا به حساب‌های دیگر هزینه تراکنش کسر خواهد شد. با این وجود این هزینه بسیار کمتر از دیگر روش‌های انتقال وجه است و کاملا مقرون به صرفه می‌باشد. برای انتقال وجه به حساب پاپارا فقط داشتن شماره تلفن و یا ایمیل دوست یا آشنایان خود کافی می‌باشد و نیازی به داشتن شماره حساب فردی یا کد IBAN نخواهد بود.

انتقال وجه با پاپارا کارت

به علاوه شما می‌توانید برای کسی که حساب پاپارا ندارد نیز هر ماه از 750 لیر تا 250 هزار لیر پول انتقال دهید. برای این کار باید در حساب پاپارای خود سرویس انتقال وجه همراه با دعوت نامه را انتخاب کنید و پس از درج مبلغ پرداختی، یک دعوت نامه‌ افتتاح حساب نیز همراه با مبلغ درخواستی برای شخص گیرنده ارسال کنید. پس از بازکردن دعوت نامه و افتتاح حساب پاپارا توسط شخص گیرنده، مبلغ انتقال داده شده به حساب او واریز و قابل برداشت خواهد بود.

آیا پاپارا کارت امن است؟

اطلاعات پاپارا کارت نیز همانند دیگر سرویس‌های مالی به نگهداری صحیح و به دور از دسترس اشخاص دیگر نیازمند است. همان‌طور که شما باید از رمزها و اطلاعات دیگر کارت‌های عابر بانک خود محافظت کنید به همان صورت نیز باید از پاپارا کارت و اطلاعات حساب خود مراقبت نمایید.

شرکت پاپارا نیز تاکید می‌کند که از افشای رمز و اطلاعات کارت خود چه به صورت ارسالی از طریق ایمیل، فکس، اس ام اس و… به اشخاص حقوقی و حقیقی و یا پشتیبانان پاپارا در مرکز پشتیبانی و چه به صورت شفاهی جدا خودداری کرده و در صورت درخواست اطلاعات از سوی آن‌ها ضمن عدم ارائه اطلاعات، باید نسبت به ایمیل‌ها و تلفن‌های دریافتی بی‌تفاوت بود. بدین ترتیب تا زمانی که اطلاعات پاپارا کارت فقط در اختیار خودتان باشد تاریخچه تراکنش‌ها و پول شما در امنیت کامل قرار خواهند داشت که البته این مسئله در مورد تمامی سرویس‌های مالی و کارت‌ها نیز صدق می‌کند.

سخن پایانی

‌همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات کامل و جامعی از پاپارا کارت ترکیه را در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که تمایل دارید در مورد دیگر سرویس‌های مالی و کارت‌ها نظیر اینیال کارت نیز به اطلاعات دقیقی دست یابید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ سایت ام تی سی هوم شوید و مقاله‌های مرتبط را مورد مطالعه قرار دهید.