ورود چه داروهایی به ترکیه ممنوع است؟

ورود چه داروهایی به ترکیه ممنوع است؟
00.05.21

اگرچه ورود گردشگران ایرانی به کشور ترکیه بسیار راحت است، اما محدودیت‌هایی برای مسافرت به این کشور وجود دارد. به همراه داشتن اقلام ممنوعه از جمله مواردی است که اغلب مسافران آن را رعایت نمی‌کنند. داروهای ممنوعه در ترکیه یکی از رایج‌ترین اقلام ممنوعه است که بسیاری از مسافران کاملا از آن بی‌خبر هستند؛ بنابراین اگر قصد سفر به کشور توریست‌پذیر ترکیه را دارید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا لیست داروهای غیر مجاز در سفر به ترکیه را برایتان شرح دهیم.

لیست داروهای غیر مجاز در سفر به ترکیه

به هنگام سفر به ترکیه ممکن است برخی از مسافران به دلیل بیماری‌ خود داروهایی به همراه داشته باشند، اما لازم است بدانید که برخی از داروها جزء داروهای ممنوعه در کشور ترکیه به حساب می‌آیند و نباید در حین مسافرت آن‌ها را با خود حمل کنید. قبل از اینکه لیست داروهای غیر مجاز در سفر به ترکیه را در اختیارتان قرار دهیم، باید این نکته را یادآوری کنیم که حمل مقدار زیادی از هر دارو در سفر به این کشور به منزله قاچاق دارو است و بدون شک دچار مشکل خواهید شد؛ بنابراین از هر دارویی فقط باید به میزانی که مصرف می‌کنید، به همراه داشته باشید.

1- داروهای آرام‌بخش

داروهای آرامبخش از داروهای ممنوعه در ترکیه

داروهای آرام‌بخش در هر شکلی نظیر شربت، آمپول، قرص و… جزء داروهای غیرمجاز در ترکیه به شمار می‌روند. کدئین از جمله داروهای رایج آرام‌بخش می‌باشد که ممکن است هر مسافری به هنگام سفر همراه خود داشته باشد. قرص‌های اعصاب نیز ممکن است در بین وسیله‌های بسیاری از مسافران یافت شود که ورود آن‌ها به ترکیه شما را دچار مشکل خواهد کرد.

2- داروهای ترک اعتیاد

اغلب داروهایی که به هنگام ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز آرام‌بخش هستند و همان‌طور که گفته شد داروهای آرام‌بخش نیز جزء داروهای غیرمجاز در ترکیه به حساب می‌آیند. متادون از معروف‌ترین داروهای ترک اعتیاد به شمار می‌رود که ورود آن به ترکیه غیر مجاز است و نباید در سفر به این کشور این دارو یا هر نوع داروی ترک اعتیاد دیگری را با خود به همراه داشته باشید.

3- ویکس

ویکس دارویی است که به هنگام سرماخوردگی یا سردرد تجویز می‌شود و به همین دلیل ممکن است بسیاری از مسافران به همراه داشتن آن را امری کاملا عادی و بدون مشکل بدانند. اما لازم به ذکر است که ویکس و سودافد نیز از جمله داروهای ممنوعه در کشور ترکیه هستند و نباید هنگام سفر به این کشور این داروها را به همراه داشته باشید.

4- ماری جوانا

بدیهی است که همراه داشتن ماری جوانا در سفر به ترکیه از ورود شما به این کشور جلوگیری خواهد کرد. توجه داشته باشید که این دارو علاوه بر غیر مجاز بودن، برخورد قانونی نیز به همراه خواهد داشت.

5- ریتالین و آدرال

ریتالین از داروهای ممنوعه در ترکیه

ریتالین و آدرال که برای سردرد مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز جزء داروهای ممنوعه در ترکیه هستند و به شدت از ورود آن‌ها به کشور ترکیه جلوگیری می‌شود. بنابراین اگر برای سردرد از این داروها استفاده می‌کنید، هنگام سفر به ترکیه باید داروی دیگری را جایگزین آن‌ها کنید.

6- بنادریل

یکی دیگر از داروهای ممنوعه در سفر به ترکیه، داروی ضد آلرژی بنادریل است. این دارو برای سوزش، آبریزش بینی، حساسیت‌های فصلی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است اغلب مسافران به همراه داشتن این دارو را بلامانع بدانند، اما جزء داروهای غیرمجاز در ترکیه است.

7- ترامادول

ترامادول نیز از داروهایی است که به همراه داشتن آن در سفر به ترکیه غیرمجاز است و نام آن در فرودگاه جزء داروهای غیرقانونی درج می‌شود. بنابراین هنگام سفر به ترکیه از به همراه داشتن این دارو به شدت بپرهیزید.

چطور برای داروهای ممنوعه مجوز بگیریم؟

اکنون که لیست داروهای غیرمجاز ترکیه در اختیارتان قرار داده شد، این سوال پیش می‌آید که اگر کسی نیاز دارد حتما داروی خاصی به همراه داشته باشد و استفاده کند، چگونه می‌تواند برای ورود آن‌ها به کشور ترکیه مجوز بگیرد؟

اگر فردی به مصرف دارویی خاص که در ترکیه ممنوع است نیاز شدید دارد، باید برای ورود دارو به کشور ترکیه مجوز دریافت نماید. برای این کار باید در مراکز مورد تایید نسخه تجویز شده را ترجمه کند. به علاوه باید مدرک پزشکی که دارو در آن تجویز شده است را نیز به همراه داشته باشد. در نهایت نیز باید تمامی مدارک در سفارت کشور ترکیه تایید شود تا مسافر بتواند داروی مدنظر خود را وارد کشور ترکیه کنید.

بیشتر بخوانید: آدرس داروخانه‌های شبانه‌روزی در ترکیه

مراحل گرفتن مجوز بردن دارو به ترکیه

مراحل گرفتن مجوز بردن دارو به ترکیه

مراحل گرفتن مجوز بردن دارو به کشور ترکیه به شرح زیر است:

  1. دریافت نسخه از پزشکی که از وزارت بهداشت مجوز داشته باشد.
  2. ترجمه نسخه تجویز شده به زبان ترکیه‌ای یا انگلیسی در مراکز معتبر
  3. ارائه تمامی مدارک به سفارت ترکیه
  4. بررسی مدارک توسط سفارت کشور ترکیه
  5. اخذ مجوز دارو از سفارت این کشور

بیشتر بخوانید: سوالات متداول مسافران ترکیه

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید به همراه داشتن داروهای غیرمجاز ترکیه ممکن است شما را در بدو ورود به این کشور با مشکلات جدی روبه‌رو کند. بنابراین اگر لازم است که حتما داروی خاصی را مورد استفاده قرار دهید، حتما از روش قانونی برای به همراه داشتن آن مجوز دریافت کنید. آیا شما نیز تاکنون هنگام سفر به ترکیه با چنین مشکلی مواجه شده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است، چگونه به حل مشکل خود پرداخته‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.