مراکز خرید آنکارا

مراکز خرید آنکارا
99.12.01

آنکارا پایتخت و یکی از شهرهای پهناور کشور ترکیه می‌باشد که سالانه گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به سوی خود فرا می‌خواند. به علاوه این شهر بسیار زیبا مرکز ارتباطی و قطب اصلی حمل و نقل در کشور ترکیه به حساب می‌آید و مسیر را به طور قابل توجهی برای دسترسی گردشگران و مسافران به دیگر نقاط مهم ترکیه راحت و هموار می‌کند. جالب است بدانید که در این شهر شما می‌توانید از بازارچه‌های سنتی و فروشگاه‌های مختلف به سنتی‌ترین و مدرن‌ترین محصولات در کنار هم دست یابید. در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا شما را برای خرید در آنکارا راهنمایی کنیم؛ فرقی هم ندارد به صورت توریستی به آنکارا سفر کنید یا قصد خرید ملک در آنکارا و اقامت دائم در این شهر را داشته باشید.

راهنمای خرید در آنکارا

آنکارا به عنوان دومین شهر بزرگ ترکیه دارای مراکز خرید بزرگ و مدرن، فروشگاه‌ها، بازارهای محلی و غرفه‌های فراوانی می‌باشد که بدون شک با گشت و گذار در میان آن‌ها لذت و هیجان فراوانی را از آن خود خواهید کرد. در بازارهای بومی شما می‌توانید با اهالی شهر بیشتر و بهتر ارتباط برقرار کنید و به محصولات بومی با قیمت مناسب‌تر دست یابید. در مراکز خریدهای مدرن نیز می‌توانید محصولات مدرن‌تر از معروف‌ترین برندهای مد و پوشاک، عطر و لوازم آرایش، لوازم منزل و… را خریداری کنید. در این بخش از مقاله به معرفی مراکز خرید بزرگ، بازارهای محلی و خیابان‌هایی که محل خریدند، خواهیم پرداخت تا شما بتوانید در شهر زیبای آنکارا به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

مرکز خرید آنکارا
مراکز خرید آنکارا را می‌شناسید؟

مراکز خرید بزرگ

1- مرکز خرید آرمادا (Armada)

آرمادا یکی از مراکز خرید بسیار زیبا و پرطرفدار آنکارا می‌باشد که در سال 2002 افتتاح و در سال 2012 مجددا بازسازی شده است. هدف از افتتاح این مرکز خرید ارائه بهترین خدمات به گردشگران و علاقه‌مندان به خرید می‌باشد که در آن شما می‌توانید به محصولاتی متنوع و باکیفیت برای خرید دست یابید. این مرکز خرید با زیربنای 125000 متر مربع دارای 250 باب مغازه است که بسیاری از برندهای برتر جهانی در آن نمایندگی دارند. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به خرید محصولاتی با برندهای خاص علاقمندید، آرمادا می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. به علاوه مرکز خرید آرمادا با دو پلی که در آن تعبیه شده از معماری فوق‌العاده زیبایی برخوردار است و بدون شک گشت و گذار در آن برای هر گردشگری بسیار لذت‌بخش خواهد بود. مرکز خرید آرمادا در خیابان اسکی شهیر، ناحیه تجاری سگوتزو، ینی محلا واقع شده است و از ساعت 10 صبح تا 10 شب مشغول به فعالیت می‌باشد.

2- مرکز خرید کنت پارک (Kentpark)

در میان مراکز خرید مختلف آنکارا، کنت پارک جزو آن دسته از مکان‌هایی است که نیاز شما را برای رفتن به دیگر مراکز خرید به طور کامل رفع می‌کند. در این مجتمع سینما، کافی شاپ، رستوران، مرکز آمادگی جسمانی، مرکز تفریحی کودکان و بازار خرید همگی در یکجا جمع شده‌اند و همین امر کنت پارک را از دیگر مراکز خرید آنکارا متمایز کرده است. لوازم دیجیتالی، کیف و کفش، زیورآلات، پوشاک برند زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و… از جمله اجناسی هستند که در این مرکز خرید می‌توان به آن‌ها با تنوعی گسترده دست یافت. کنت پارک در 6 طبقه با معماری کاملا زیبا در منطقه مصطفی کمال، 7 کیلومتری جاده اسکی شهیر، خیابان چانکایا ساخته شده است که توصیه می‌کنیم در سفر به آنکارا گشت و گذار در آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

3- مرکز خرید کاروم (Karum)
از دیگر مراکز خرید آنکارا می‌توان به مرکز خرید و تجاری کاروم اشاره کرد که در خیابان تونالی هیلمی واقع شده است و نام آن برگرفته از کانون‌های تجاری زمان آشوریان به معنای بندر می‌باشد. این مرکز خرید به دلیل وسعت زیاد شامل مغازه‌ها و بوتیک‌های فراوانی می‌باشد که شما می‌توانید با رفتن به آن‌جا هر چیزی که نیاز دارید را با قیمت مناسب خریداری کنید. مرکز خرید کاروم از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده ارائه خدمات به گردشگران می‌باشد و لحظات پرهیجانی را برای علاقه‌مندان به خرید به ارمغان می‌آورد.

4- مرکز خرید آنکامال (AnkAmall)
آنکامال نیز یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ آنکارا می‌باشد که در سال 1377 تحت عنوان مرکز خرید میگروس شروع به فعالیت کرد و مورد توجه بازدیدکنندگان و علاقمندان به خرید واقع شد. این توجه زیاد سبب شد تا در مدت زمان کم به پیشرفتی عظیم دست یابد و بدین وسیله در سال 1385 عنوان “مرکز خرید ترکیه” را از آن خود کرد. این مرکز خرید دارای 330 مغازه می‌باشد که هر کدام از آن‌ها بهترین برندهای جهان را به مشتریان عرضه می‌کنند. از دیگر امکانات مرکز خرید آنکامال می‌توان به کافه، رستوران، سینما، پارکینگ رایگان با ظرفیت 6000 خودرو و زمین بازی برای کودکان اشاره کرد که همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان می‌باشد.

5- مرکز خرید گالریا (Galleria)
گالریا از مراکز خرید قدیمی آنکارا می‌باشد که تحت عنوان اولین مرکز خرید پایتخت ترکیه نیز نامبرده می‌شود و در سال 1995 تاسیس شده است. تقریبا حدود 103 غرفه و فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارد که اجناس متفاوتی نظیر زیورآلات، کیف، کفش، پوشاک و… را برای مشتریان عرضه می‌کنند. شما می‌توانید با رفتن به منطقه آراپ سویو، جاده کوش کاواگی، بلوار آتاتورک به مرکز خرید گالریا سر بزنید و کالای مورد نیاز خود را با برندهای متفاوت خریداری کنید.
خیابان‌هایی که محل خریدند:

6- خیابان تونالی هیلمی (Tunali Hilmi)
خیابان تونالی هیلمی یکی از زیباترین و پربازدیدترین خیابان آنکارا می‌باشد که در سرتاسر آن انواع مغازه‌های سوغات فروشی و بوتیک وجود دارد و شما می‌توانید با رفتن به آنجا سوغاتی‌های بسیار خاص و زیبایی را برای عزیزانتان خریداری کنید و خاطرات سفرتان به پایتخت ترکیه را ماندگارتر کنید. البته ناگفته نماند که این خیابان نسبت به دیگر مناطق شهر از قیمت‌های بالاتری برخوردار هستند و بیشتر اجناس در آن نسبت به مراکز خرید آنکارا گرانتر هستند. بدون شک کسانی که به خرید در فضای باز علاقمندند، از خرید کردن در خیابان تونالی هیلمی نهایت لذت را خواهند برد و لحظات فراموش نشدنی‌ای را تجربه خواهند کرد.

7- خیابان ازمیر (Izmir)
خیابان ازمیر در منطقه معروف کیزلاری یعنی در مرکز شهر آنکارا واقع شده است و فروشگاه‌های محصولات چرمی و کفش بسیاری را در خود جای داده است. از این رو اگر قصد خرید محصولات چرمی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این خیابان دیدن کنید تا بتوانید محصول مدنظر خود را خریداری کنید.

بازارهای محلی

8- بازار باکیرجیلار چارشیسی

باکیرجیلار چارشیسی تحت عنوان بازار مسگران از بازارهای معروف آنکارا می‌باشد که در آن شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از ظروف مسی را مشاهده کنید. هم‌چنین اگر کمی حوصله به خرج دهید و به گشت و گذار در آن بپردازید، می‌توانید فرش‌های دستباف، جواهرات و زیورآلات زینتی را نیز ببینید. اگر شما جزو کسانی هستید که به خرید اجناس با برند اصلی و دستبافت‌های باکیفیت علاقمندید، حتما به بازار باکیرجیلار چارشیسی که در منطقه بویاجی واقع شده، سر بزنید و از زیبایی خیره کننده و جنب و جوش خارق‌العاده آن نهایت لذت را ببرید.

9- محله کیزلاری (Kizlary)

محله کیزلاری دقیقا در مرکز شهر واقع شده است و مقصد بسیار مناسبی برای خرید در شهر زیبای آنکارا به حساب می‌آید. در این منطقه علاوه بر فروشگاه‌های سوغات و بوتیک‌ها، مراکز خرید سرپوشیده متعددی وجود دارد که در آ‌ن‌ها به هر چیزی که نیاز داشته باشید، دست خواهید یافت. در اطراف خیابان نیز کافه‌های فراوانی وجود دارد که در صورت خستگی به هنگام خرید می‌توانید در یکی از این کافه‌ها خودتان را به یک قهوه مهمان کنید و انرژی و نشاط را به خودتان برگردانید.

10- منطقه Ulus

منطقه Ulus در بخش تاریخی شهر آنکارا قرار گرفته است و جزو مقاصد مناسب برای خرید می‌باشد. در این منطقه بیشتر غرفه‌های عتیقه فروشی را مشاهده خواهید کرد که جلوه زیبایی به بازارچه داده‌اند. به طور کلی کسانی که قصد دارند بهترین کالاها را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنند، بهتر است به منطقه Ulus سر بزنند.

خرید سوغاتی

11- فروشگاه Vakko

اگر قصد دارید که در سفر به آنکارا سوغاتی‌های شیک و گران قیمت برای عزیزانتان خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فروشگاه Vakko بزنید. در این فروشگاه شما می‌توانید بهترین محصولات مرتبط با مد و پوشاک آقایان و بانوان نظیر کیف، کفش، لباس، شال‌های صد در صد ابریشمی با طرح‌های سنتی و بومی ترکی و… را مشاهده و خریداری کنید. علاوه بر پوشاک آیتم‌های دکوری با طرح‌های مدرن و سنتی و برندهای اختصاصی شکلات نیز در این فروشگاه وجود دارد که گزینه‌های مناسبی برای خرید سوغاتی هستند.

12- فروشگاه پاشاباغچه (Pasabahce)

پاشاباغچه از جمله برندهای مشهور ترکیه در زمینه تولید محصولات بلور و شیشه می‌باشد. شما می‌توانید از این فروشگاه ظروف بسیار زیبا با طرح‌های سنتی را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. به علاوه در این فروشگاه انواع وسایل تزیینی فوق‌العاده زیبا وجود دارد که با الهام گرفتن از دوران عثمانی طراحی شده است و در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها برای خود و یا به عنوان سوغاتی برای دوستانتان خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم ما به معرفی مراکز خرید بزرگ، فروشگاه‌های سوغات، خیابان‌ها و بازارهای محلی پرداختیم تا شما بتوانید به راحتی در آنکارا به خرید کردن بپردازید و لذت سفرتان را دوچندان کنید. در صورتی که قصد سفر به شهر زیبای آنکارا دارید، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ ام تی سی هوم سر بزنید تا اطلاعات بیشتری از این شهر دل‌انگیز به دست آورید و سفر بدون مشکل و لذت‌بخشی را تجربه کنید.

اگر قصد خرید ملک در ترکیه و دسترسی نامحدود به تمام مراکز خرید آن دارید، با کارشناسان ام تی سی هوم در تماس باشید تا شما را از به‌رورترین اطلاعات مهاجرتی ترکیه به ویژه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه آشنا کنند.