راهنمای کامل خدمات ارزی و ارسال حواله در ترکیه

راهنمای کامل خدمات ارزی و ارسال حواله در ترکیه
00.01.28

طی سال‌های اخیر خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه با توجه به تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا سبب شده است تا بسیاری از مشکلات ایرانیان به راحتی حل شود. همچنین علاوه بر این‌که سیستم بانکی ترکیه به سیستم بانکداری جهانی متصل است، مردم و دولت کشور ترکیه نیز از زمان قدیم روابط بسیار خوب و مسالمت‌آمیزی با ایرانیان داشته‌اند و به همین دلیل ایرانی‌ها توانسته‌اند طی این مدت از خدمات منحصر به فرد بانک‌های ترکیه نهایت استفاده را کنند. از جمله مهم‌ترین خدمات در طی سال‌های اخیر می‌توان به افتتاح حساب در ترکیه بدون نیاز به داشتن کارت اقامت اشاره کرد. در ادامه با ام تی سی هوم همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست یابید.

شرایط ارسال و دریافت پول به / از کشور ترکیه چگونه است؟

طی سال‌های اخیر با افزایش جمعیت ایرانیان در کشور ترکیه، انتقال پول و سرمایه از ایران به ترکیه نیز رشد قابل توجهی داشته است. همچنین جالب است بدانید که بخش وسیعی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور ترکیه به ویژه در حوزه مسکن توسط ایرانی‌ها به وجود آمده است! از این رو بهترین و امن‌ترین روش انتقال پول از ایران به ترکیه یا برعکس مراجعه به صرافی‌های مطمئن و مورد اعتماد می‌باشد تا با این رویه مبلغ مورد نظر طی مبادلات و انتقالات مالی به حساب گیرنده واریز شود.

استفاده از حواله ارزی سوئیفت نیز یکی دیگر از مطمئن‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها برای انتقال پول از ایران به کشور ترکیه می‌باشد، به این صورت که پول به حساب یک بانک انتقال پیدا می‌کند و مقصد می‌تواند هر بانک شناخته شده و معتبر دیگری در هر جای جهان باشد. به منظور انتقال وجه از طریق سوئیفت به حسابی در یکی از بانک‌های کشور ترکیه باید به مواردی نظیر نام دارنده حساب (مقصد)، کد سوئیفت، IBAN Number، نام دقیق بانک مقصد و کد شعبه (در صورتی که تمایل دارید پول از شعبه خاصی برداشت شود) توجه کنید.

انتقال وجه از ایران به یکی از بانک‌های ترکیه ممکن است بین چند ساعت کاری تا 4 روز کاری به طول انجامد. همچنین فراموش نکنید که بانک‌های ترکیه در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و هیچ‌گونه خدماتی را ارائه نمی‌دهند. لازم به ذکر است که به خاطر محدودیت‌های مالی اعمال شده امکان تبادلات مالی جهانی برای ایرانیان کمی دشوار است و به همین دلیل شرکت‌های بزرگی نظیر Xoom، PayPal، Western Union، Moneyram و… در زمینه جابه‌جایی پول مشغول به فعالیت هستند. لازم به ذکر است که PayPal در رابطه با پرداخت مالیات نتوانست با دولت ترکیه به توافق برسد و به همین دلیل هم‌اکنون در ترکیه فعالیت نمی‌کند، اما مابقی شرکت‌ها همچنان در کشور ترکیه مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره افتتاح حساب بانکی در استانبول

آیا می‌توان با افتتاح حساب مسترکارت یا ویزاکارت فیزیکی گرفت؟

همان‌طور که گفته شد افتتاح حساب در کشور ترکیه بدون نیاز به داشتن کارت اقامت از جمله مهم‌ترین خدمات برای ایرانیان در سال‌های اخیر بوده است که این امر سبب شده تا بسیاری از ایرانیانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در جای مطمئن و به دور از نوسانات ارزی هستند با خیال راحت در کشور ترکیه، ایش بانک ترکیه و بانک زراعت ترکیه را انتخاب کنند و به راحتی در یکی از این بانک‌ها حساب‌های ارزی باز کنند.

دریافت ویزاکارت یا مستر کارت با افتتاح حساب در ترکیه

البته ناگفته نماند که همچنان به جهت تحریم‌های مالی آمریکا، ارسال سوئیفت دلاری برای ایرانیان بسته است، اما شما می‌توانید در صورت تمایل با بازکردن حساب ارزی در کشور ترکیه به راحتی سوئیفت را به لیر، یورو و دلار دریافت کنید. به علاوه با افتتاح حساب در ترکیه امکان اخذ مسترکارت یا ویزاکارت را خواهید داشت که پس از آن نیز به راحتی می‌توانید از همه جای دنیا خرید اینترنتی داشته باشید و همچنین به هنگام مسافرت در خارج از ایران وجه نقد دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

خدمات ارزی کشور ترکیه چه کمکی به شما خواهد کرد؟

ممکن است بسیاری از شما اطلاعات درست و دقیقی در رابطه با خدماتی که می‌توانید از کشور ترکیه دریافت کنید، نداشته باشید. در این بخش به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • اگر شما جزو کسانی هستید که در خارج از ایران بازنشسته شده‌اید و میزان حقوق ماهیانه شما باید به حساب ارزی شما واریز شود، بانک‌های کشور ترکیه در این زمینه گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آیند و شما به راحتی می‌توانید مبلغ خود را از طریق اینترنت بانک یا همراه بانک در ایران دریافت نمایید.
  • برخی از افراد نیز درآمدهایی به دلار یا یورو در خارج از ایران دارند که امکان پرداخت مبلغ مورد نظر در ایران برای این افراد ممکن نیست. در این صورت مناسب‌ترین گزینه برای این افراد، استفاده از خدمات بانکی و ارزی کشور ترکیه می‌باشد.
  • اگر یکی از نزدیکان شما در خارج از ایران در حال تحصیل باشد، شما می‌توانید به جای ارسال دستی پول از طریق حساب ارزی خود در کشور ترکیه بدون نیاز به اخذ اقامت بلند مدت یا اخذ شهروندی ترکیه به راحتی این کار را انجام دهید.
  • همچنین هنگامی که تصمیم به خرید ملک در ترکیه دارید نیز می‌توانید از حساب خود برای حواله استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم اطلاعات جامع و مفیدی را در رابطه با خدمات ارزی، ارسال حواله و دریافت کارت فیزیکی کشور ترکیه در اختیارتان قرار دهیم. در صورتی که قصد سرمایه‌ گذاری یا خرید ملک در کشور زیبای ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره 00905312699346 با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در استانبول در ارتباط باشید تا از اطلاعات و تجربه آن‌ها در این زمینه بهره‌مند شوید و نهایت استفاده را کنید.