تله کابین تاریخی در شهر زیبای بورسا

تله کابین تاریخی در شهر زیبای بورسا

تلکه کابین بورسا از آن دست تفریحات ترکیه اگر اهل هیجان باشید حسابی از آن لذت کی‌برید. منظره‌ای که زا آن بالا زیر پاهایتان می‌بینید باورنکردنی‌ست. در ادامه همراه ام تی سی هوم باشید تا با با هم گشتی بزنیم در فضای تله کابین بورسا و تاریخچه‌ی شکل‌گیری‌اش. همراه ما باشید.

تله کابین بورسا

تله کابین شهر بورسا یک خط بالابر هوایی در استان بورسا است که شهر بورسا را با منطقه تفریحی اسکی و پارک ملی در کوه “اولوداع” متصل می کند. این خط در ابتدا، به عنوان خط تله کابین، در سال 1963 افتتاح شد وشروع به خدمت رسانی کرد. پنجاه سال کار کرد.تا اینکه در سال 2003 با یک سیستم مدرن (تله کابین امروزی) جایگزین شد و تا منطقه تفریحی اسکی “اولوداع” گسترش یافت. این تله کابین که یکی از نمادهای گردشگری شهر بورسا است.طولانی ترین خط کابلی افقی به طول 9 کیلومتر را دارا می‌باشد. عملیات زیرسازی این تله کابین که شامل 4 ایستگاه است، در سال 2014 توسط یک شرکت ایتالیایی انجام شد.

تاریخچه

خط اولیه یک تراموا هوایی بود که توسط شرکت سوئیسی “وون رول هولدینگ” ساخته شده بود.تا دسترسی آسان به.بزرگترین منطقه تفریحی اسکی کشور در “اولوداع” امکان پذیر باشد. کار ساخت و ساز این خط هوایی در سال 1958 آغاز شد.و خط مذکور در 29 اکتبر 1963، و در چهلمین سالگرد روز جمهوری کشور ترکیه افتتاح شد.

بالابر هوایی (تله فریک) جدید

طرح “تجربه سفر ویژه” با استفاده از حمل و نقل.عجین شده با زیبایی های زیست محیطی و غنی شده.با لذت های ارائه شده در ایستگاه ها، یک سفر هیجان انگیز را برای تمامی مسافران وعده میدهد. خط تله فریک با معماری.خاص و ظرافت.بسیاری در طبیعت قرار گرفته و.در هر 4 ایستگاه راحتی و سرگرمی جداگانه ای را برای میهمانان فراهم می کند. فروشگاه های مارک های مختلف واقع در ایستگاه ها.سرهم یک مرکز تفریحی و تجاری خاصی را تشکیل میدهند. تله فریک ها و ایستگاهها که تحت مدیریت و تملک شرکت “بورسا تلفریک” قرار دارند تأثیر فوق العاده ای در عرصه بین المللی گردش.ایجاد می کند.و بدون شک جزء یکی از باشکوه ترین مناطق گردشگری ترکیه و جهان میباشد.

ایستگاه‌ها

در کل 4 ایستگاه وجود دارد. طولانی.ترین فاصله بین دو ایستگاه بین “ساری آلان” و منطقه هتل.ها است که به طول 4212 متر میباشد.

Teferrüç istasyonu←

این ایستگاه دارای ورودی با سیستم هدایت خودکار،.پارکینگ برای 240 اتومبیل، بخش های اداری با تیم 70 نفره شرکت، فروشگاه ها.و مراکز تفریحی، پله برقی و سالن پذیرایی بزرگ برای مسافران است.

←Kadıyayla istasyonu←

ساخت مراکز تفریحی در این ایستگاه همچنان ادامه دارد. دارای محدوده پیک نیک نیز است.

Sarıalan istasyonu←

آخرین ایستگاه تا ساخت و سازهای.جدید در سال 2014 بود اما هم اکنون، ایستگاه.واسطه ای بین  شهر و منطقه هتل ها.در مرکز اسکی است.

 Oteller Bölgesi istasyonu←

آخرین ایستگاه خط کابلی تله فریک است.

 

اگر به جاذبه های ترکیه علاقه‌مندید،  کوش آداسی و کاپادوکیا هم می‌توانند مقاصد جذابی برای سفر به ترکیه باشند.