بیوگرافی کرم بورسین بازیگر مشهور ترکیه‌ای

بیوگرافی کرم بورسین بازیگر مشهور ترکیه‌ای
00.02.25

کرم بورسین بازیگر و مدل با استعدادی‌ست این روزها در اغلب سریال‌های محبوب ترکیه‌ای نقش‌آفرینی می‌کند. بورسین به واسطه‌ی بازی در فیلم‌های تلویزیونیِ «در انتظار آفتاب» و «شهر تو را می‌خواند» در ایران مشهور شد. در ادامه این بازیگر سرشناس ترک را بیشتر خواهیم شناخت. با مجله ام‌تی‌سی هوم همراه باشید.

داستان زندگی بورسین

کرم بورسین در 4 ژوئن 1987 در استانبول متولد شد و در حال حاضر 33 سال دارد. بورسین تاکنون در کشورهای زیادی از جمله اسکاتلند، اندونزی، امارات، مالزی و ایالات متحده زندگی کرده است. زمانی که از او در مورد زندگی در کشورهای مختلف سوال پرسیدند او با شوخی گفت من یک عشایرم و در واقع حضورش در کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکا دست کمی از زندگی عشایری ندارد.

بورسین در سال 1999 زمانی که 12 سال داشت، به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. زمانی که در دانشگاه امرسون مشغول تحصیل بود، تمرینات بازیگری را آغاز کرد. در همین زمان در رقابت‌های تئاتر کالج‌های آمریکا، جایزه‌ی بهترین بازیگر را دریافت کرد.

پیش از ورود حرفه‌ای به دنیای بازیگری به عنوان راننده در آمریکا کار می‌کرد، تا این‌که در سال 2012 در نمایش تلویزیونی شارکتوس (Sharktopus) به ایفای نقش پرداخت. در سال 2013 در تبلیغ شبکه‌ی اطلاع‌رسانی لاین (Line) حضور پیدا کرد. همچنین در چند پروژه نمایشی دیگر در آمریکا مشارکت داشت. پس از این حضورها، مسیر زندگی بورسین به سمت فضاهای هنری تغییر کرد.

بورسین با بازی در نقش دوگانه‌ی «کرم سایر / گونیش سایر» در فیلم «در انتظار آفتاب» که از کانالی دی (Kanal D) ترکیه پخش شد، مورد توجه قرار گرفت. بازی او در این فیلم بسیار تحسین شد، چرا که بورسین به خوبی توانست از پس نمایشِ چندوجهی و پیچیده‌ی نقش دوقلوها برآيد.

در فیلم چاگان ایرماک به نام «نجوا کن، اگر فراموش کردم» در نقش یک مجری تلویزیونی به نام ارهان ظاهر شد. در سال 2016 با سرنای سریکایا، مدل و چهره‌ی برند ماوی (Mavi Jeans) وارد رابطه شد.

تا مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه فقط چند قدم فاصله دارید، همین حالا با مشاوران ام تی سی هوم تماس بگیرید:

خرید خانه در ترکیه با ام تی سی هوم

 

سبک بازیگری کرم بورسین

بورسین بازیگری را در آمریکا آغاز کرد،‌ به همین دلیل به شدت متاثر از شیوه‌های نقش‌‌آفرینی در این کشور است. با این حال مهم‌ترین کارهای هنری‌اش که منجر به شهرت او شدند در ترکیه و به زبان ترکی‌ست. به همین جهت بورسین به عنوان یک بازیگر باهوش، سعی در تلفیق سنت‌های هنری ترکیه و آمریکا دارد. خلاقیت‌هایش در پرداخت نقش‌ها ترکیبی‌‌ست از گویش ترکی و انگلیسی. جالب است بدانید بورسین با همین شیوه‌ی بازیگری توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد در جشنواره‌ی سئول را از آن خود کند.

زندگینامه کرم بورسین
کرم بورسین در فیلم «تو درم را بزن»

شروع بازیگری همزمان با تحصیل

کرم بورسین از زمان کودکی، و هم‌زمان با ورود به دبیرستان در گروه‌های نمایشی مدرسه فعال بود. و چندین بار در مسابقات نمایش مدارس آمریکا جوایزی کسب کرد. در این زمان همچنین در زمینه‌ی موسیقی فعالیت می‌کرد. گروه موسیقی راک خودش را هم سرپرستی می‌کرد. به همین دلیل نمایش‌های موزیکال را ترجیح می‌داد.

بورسین می‌گوید علاقه‌مند به ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی بازیگری بوده، اما در نهایت به دلیل مخالفت‌های خانواده مجبور می‌شود در رشته‌ی ارتباطات بازاریابی تحصیل کند، تا در آینده بتواند شغلی داشته باشد. اما تسلیم نمی‌شود و تصمیم می‌گیرد در کنار تحصیل، تمرینات نمایش را به صورت حرفه‌ای‌تری دنبال کند. در دوره‌های بازیگری ثبت‌نام می‌کند. جدیت و پشتکار وی تلاش‌هایش را به ثمر نشاند و حالا به عنوان بازیگر جایگاه مهمی در ترکیه دارد.

 

روابط عاطفی بورسین

همیشه شایعات زیادی در مورد ارتباط‌های عاطفی کرم بورسین با سایر هنرمندان نقل می‌شود. طرفداران این بازیگر همیشه به دنبال شنیدن اخبار مربوط به روابط عاشقانه‌اش هستند و مدام شایعاتی را در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌کنند.

بورسین در سال 2014 مدت کوتاهی با یاقمور تانریسوسین (Yağmur Tanrısevsin) رابطه داشت. در سال 2015 با سرنای سریکایا قرارهایی می‌گذاشت که در نهایت به ازدواج این دو ختم شد. ازدواجی که 4 سال بیشتر طول نکشید. زمانی که این زوج از هم جدا می‌شدند، رسانه‌های ترکیه به صورت جدی جریان این طلاق را پوشش می‌دادند و در نهایت مشخص شد بورسین با دوست‌پسر سابق سرنا درگیری‌های شدیدی پیدا کرده بود.

از 2019 هر چند وقت یک‌بار شایعه‌ای در مورد روابط عاشقانه‌ی بورسین بر سر زبان‌ها می‌افتاد که با تکذیب همیشگی کرم خاتمه پیدا می‌کرد اما حالا گویا قرار نیست کسی خبری را تکذیب کند.

 

ماجرای عاشقانه‌ی جدید کرم بورسین و هانده ارچل

مدتی پیش تصاویری از سفر هانده ارچل و کرم در مالدیو لو رفت و در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران بارها و بارها به اشتراک گذاشته شد. این‌بار بورسین به جای تکذیب در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام، تصاویری با توضیحات عاشقانه از هانده ارچل در مالدیو منتشر کرد.

متقابلا ارچل هم در صفحه‌ی اینستاگرامش،‌ پست‌هایی را به بورسین اختصاص داد. در نهایت هر دوی این هنرمندان به رسانه‌ها اعلام کردند که یک‌سال است با هم وارد رابطه شده‌اند. به نظر می‌آید انتشار این خبر، طرفداران هر دوی آن‌ها را شوکه و در عین حال خوشحال کرده باشد.

هانده ارچل و کرم بورسین در فیلم تو درم را بزن
تو درم را بزن؛ شروع آشنایی کرم بورسین و هانده ارچل

حقایق جالب در مورد زندگی کرم بورسین

• کرم بورسین به ورزش به ویژه بدن‌سازی علاقه‌مند است و تمرنیات منظم روزانه دارد
• عاشق سفر کردن و دیدن کشورها و فرهنگ‌های مختلف است
• با وجود زندگی در آمریکا، به فرهنگ ترکیه عشق می‌ورزد
• گروه موسیقی راک داشته و همچنان فعالیت در زمینه‌ی موسیقی را دوست دارد
• اولین بار در فیلم اکشن آمریکایی به نام پنج‌شنبه حضور پیدا کرد
• کرم بورسین هنرمند بین‌المللی ترکیه محسوب می‌شود
• صفحه‌ی اینستاگرام بورسین 7.7 میلیون دنبال کننده دارد

 

فیلم‌شناسی کرم بورسین

 

پنج‌شنبه (آمریکا) گراوس 2006
توت‌فرنگی ملانکولیک (آمریکا) تراویس 2007
شارکتوپوس (آمریکا) اندی 2010
کاخ لعنتی (آمریکا) آدام 2013
نجوا کن، اگر فراموش کردم ارهان 2014
در انتظار آفتاب کرم سایر / گونش سایر 2013-2014
شرافت ایگیت / ییعیت 2014-2015
این شهر پشت سرت خواهد آمد علی اسمیت 2017
جاودانه‌ها / مردگان دیمیتری 2018
بازی خوب فرهاد 2018
می‌توان فدایت شوم اونور 2018
زوج طلایی مصطفی کریم جان 2018-2019
دقیقا دقیقا دنیر 2020
افلاطون سرکان 2020
تو درم را بزن سرکان بولات 2020-2021

 

رابطه‌ی عاشقانه کرم بورسین و هانده ارچل
بازیگران محبوب ترکیه؛ کرم بورسین و هانده ارچل

در پایان

کرم بورسین از آن دست بازیگرانی‌ست که محدود به جغرافیای خاصی نمی‌شود. شیوه‌ی بازیگریش، وی را فراتر از مرزهای ترکیه خواهد برد. تسلطش به زبان انگلیسی و تجربه‌ی بازی‌ در فیلم‌های آمریکایی او را به بازیگر شناخته شده‌ی در جهان تبدیل کرده. در آینده احتمالا نام او را بیشتر در جشنواره‌های بین‌المللی خواهیم شنید.

 

اگر به این مطلب علاقه‌مند بودید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب «بیوگرافی جان یامان» و «بیوگرافی شوال سام» را هم بخوانید.