با شوال سام بازیگر مطرح ترکیه‌ای آشنا شوید

با شوال سام بازیگر مطرح ترکیه‌ای آشنا شوید
00.02.23

سیب ممنوعه (Yasak Elma) یکی از سریال‌های جذاب و پرطرفدار ترکیه‌ای می‌باشد که مدتی است از شبکه ترکی FOX، شبکه‌های فارسی زبان جم و… پخش می‌شود. از بازیگران نقش اول این سریال می‌توان به شوال سام اشاره کرد که با نقش آفرینی بی‌نظیر خود در کاراکتر اندر چلبی توجه‌های بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. اگر شما نیز جزو ببینده‌های سریال معروف Yasak Elma و طرفدار شوال سام هستید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا بیوگرافی این بازیگر زن زیبا و مطرح ترک را به طور کامل برای‌تان شرح دهیم.

زندگی‌نامه شوال سام

شوال سام در 11 نوامبر 1973 (20 آبان 1352) در خانواده‌ای کاملا هنری در شهر زیبای استانبول چشم به جهان گشود. او یکی از دو دختر هنرمند معروف و محبوب، لمن سام می‌باشد. پدر او سلیم سام موزیسین مشهور ترک و مادر او ترانه سرا و خواننده قدیمی ترکیه است. شوال یک خواهر بزرگ‌تر با فاصله سنی دو سال به نام شهناز دارد. شایان ذکر است که وقتی شوال سام 6 ساله بوده، پدر و مادر او از هم جدا شده‌اند. این بازیگر محبوب مقطع ابتدایی را در دبستان حسنعلی یوجل و دبیرستان را در هنرستان فنی ایسو یاپی در رشته ترمیم بناهای ساختمانی تاریخی پشت سر گذاشته است.

در نهایت نیز در دانشگاه‌ مرمر، دانشکده هنرهای زیبا، گروه گرافیک تحصیلات عالی خود را به اتمام رسانده است. به علاوه او در دانشکده فنی و حرفه‌ای استانبول جزء آژانس استعدادهای درخشان می‌باشد. به طور کلی او در طبقه بالای جامعه ترکیه یکی از مشهورترین چهره‌ها می‌باشد که شهرت خود را از بازیگری به دست نیاورده است. به طور کلی شوال به دلیل ظاهر زیبا و فیزیک منحصر به فرد خود مورد توجه همگان قرار گرفته است.

مشخصات ظاهری شوال سام

شوال با قد 165 و وزن 60 کیلوگرم از چهره‌ای پر، پوستی سفید، چشمان آبی رنگ و موهای قهوه‌ای برخوردار است که در نگاه اول همه را به خودش جذب می‌کند و طرفداران بسیاری در کشور ترکیه و کشورهای خارجی دارد. به طور کلی او فوق‌العاده خوش اندام و خوش چهره می‌باشد و همین امر سبب می‌شود تا همیشه در سریال‌هایی که نقش آفرینی می‌کند، بدرخشد و هنر و زیبایی‌اش دائما بر سر زبان‌ها باشد.

ازدواج شوال سام

شوال سام در سال 1993 با متین تکین ملقب به طوفان زرد که از بازیکنان افسانه‌ای تیم بشیکتاش بود، ازدواج کرد و این وصلت سرانجام در سال 1999 به پایان رسید و از هم جدا شدند. ثمره این ازدواج نیز یک پسر به نام تاریک امیر می‌باشد که هم‌اکنون از بازیکنان فوتبال ترکیه است.

پیش از آن‌که به شرح فعالیت‌های هنری شوال سام بپردازیم، بگذارید بگوییم اگر قصد مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه را دارید، همین حالا اقدام کنید. مشاوران ام تی سی هوم آماده‌اند تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند:

خرید خانه در ترکیه با ام تی سی هوم

حالا به ادامه فعالیت‌های هنری شوال سام در عرصه بازیگری خواهیم پرداخت:

فعالیت شوال سام در عرصه بازیگری

شوال سام بازیگری را در سال 1993 در فیلم پدر فوق‌العاده شروع کرد و در همین فیلم با نقش آفرینی بی‌نظیر خود توانست نظر بینندگان بسیاری را به سوی جلب کند. بدین صورت که شوال در سن 20 سالگی در سال 1993 در تست بازیگری این سریال شرکت کرد و برای اولین بار برای سریال پدر فوق‌العاده مقابل دوربین رفت. پخش این سریال تقریبا حدود 5 سال به طول انجامید و همین امر او را به شهرت زیادی رساند. پس از آن در پروژه‌های مختلف تلویزیونی و همچنین در چندین فیلم سینمایی به عنوان بازیگر نقش اصلی زن حضور پیدا کرد.

فعالیت شوال سام در عرصه بازیگری

به علاوه وی در چندین فیلم تبلیغاتی و برنامه‌های تلویزیونی محبوبی با موضوع موسیقی نیز حضور پیدا کرده است. از معروف‌ترین فیلم‌هایی که شوال سام در آن حضور داشته است می‌توان به سریال تقاطع اشاره کرد که او نقش سارن را ایفا کرده است. به طور کلی شوال تاکنون در بیش از 20 سریال و فیلم نقش آفرینی کرده است و هم‌اکنون نیز در سریال پرطرفدار Yasak Elma (سیب ممنوعه) نقش اندر چلبی را در کنار بازیگران معروفی همچون ادا اجه، نسرین جوادزاده، طلعت بولوت و… بر عهده دارد.

فیلم‌های شوال سام

ردیف

سال

نام فیلم

نقش

پی‌نوشت

1 1993 تا 1998 پدر فوق‌العاده دنیز (دریا)
2 1996 فریده فریده
3 1999 تا 2000 عشق در کوه‌ها سرگردان است کژال
4 2002 زیر ستاره‌ها ترکان
5 2002 پسر سیاه اجه سلطان
6 2002 مارتیلار و استانبول دکتر پونار
7 2002 تا 2003 گل سفید گلیباز
8 2004 مژگان بیگ مژگان
9 2004 تا 2005 فرزند دارید، مشکل دارید زینب
10 2005 تا 2006 هنوز عاشقم عایشه
11 2006 داستان‌های شهر اجه ییلدیز
12 2007 لبه بهشت بازیگر مهمان
13 2008 درمان دکتر درمان اوزرسوی
14 2010 سیاه و سفید آیتن
15 2012 داستان‌های عجیب موگه
16 2013 حریم سلطان بازیگر مهمان در قسمت 99
17 2015 جعبه سیاه
18 2016 داستان بدروم (تقاطع) ییلدیز
19 2018 تاکنون سیب ممنوعه اندر چلبی

 

فعالیت شوال سام در عرصه خوانندگی

شوال سام علاوه بر بازیگری در عرصه خوانندگی نیز فعالیت می‌کند و چندین آلبوم موسیقی ساخته که اکثر آن‌ها نیز استقبال بی‌نظیر طرفداران را به همراه داشته‌اند. او از کودکی نسبت به موسیقی علاقه بسیاری داشته است، تا جایی که در سن 33 سالگی با تشویق و حمایت مادرش نخستین آلبوم موسیقی خود به نام شک را در سال 2006 منتشر کرد. یکسال پس از آن نیز دومین آلبوم خود را در سبک هیپ هاپ به نام اسرار استانبول منتشر کرد که این آلبوم نیز همانند آلبوم قبلی بسیار مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. شوال سام تاکنون 8 آلبوم منتشر کرده و آخرین آلبوم او نیز Nanninom نام دارد.

فعالیت شوال سام در عرصه مدلینگ

شوال سام به دلیل برخورداری از چهره مشهور فوق‌العاده زیبا و جذاب از همان ابتدای فعالیت هنری خود مورد توجه بسیاری از برندهای مطرح تجاری در ترکیه قرار گرفت.

فعالیت شوال سام در عرصه مدلینگ

او در سن 25 سالگی وارد حرفه مدلینگ شد و برای شرکت‌های تجاری به عنوان مدلینگ فعالیت می‌کرد. لازم به ذکر است که این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد و چهره زیبای او را می‌توانید در بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی و مجلات ترکیه مشاهده نمایید.

دانستنی‌های جذاب در مورد شوال سام

  • ورزش یوگا از بهترین تفریحات شوال سام به حساب می‌آید.
  • در زندگی واقعی خود از جواهرات استفاده نمی‌کند.
  • چندین سال است که گوشت مرغ، ماهی یا گوشت قرمز نخورده است و گیاه‌خوار می‌باشد.
  • در خانه‌اش تلویزیون ندارد.
  • از پیر شدن هراسی ندارد.
  • لباس خوب می‌پوشد، اما اعتقادی به لباس برند و گران‌قیمت ندارد.

شبکه‌های اجتماعی فعال شوال شام

شوال سام در شبکه اجتماعی اینستاگرام با آیدی Sevvalsam فعالیت می‌کند و هم‌اکنون 2 میلیون و 100 هزار نفر دنبال کننده دارد. او معمولا تصاویر بسیار زیبایی از خود، اخبار فعالیت‌های هنری و… را با طرفدارانش به اشتراک می‌گذارد. شما نیز اگر طرفدار این بازیگر و خواننده خوش چهره و محبوب ترک هستید، در صورت تمایل می‌توانید به پیج او سر بزنید و از اتفاقات مهم زندگی او مطلع شوید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم بیوگرافی شوال سام را برای‌تان شرح دادیم. داگر این مطلب را دوست داشتید، توصیه می‌کنیم بیوگرافی دیگر بازیگران مطرح ترک نظیر کرم بورسین، جان یامان، هانده ارچل، دمت اوزدمیر و… را هم در وبلاگ سایت ام تی سی هوم بخوانید.