با بهترین شهربازی‌های استانبول آشنا شوید

با بهترین شهربازی‌های استانبول آشنا شوید

اگر شما همراه با کودک‌تان به شهر زیبای استانبول سفر کرده‌اید و می‌خواهید که لحظاتی پرهیجان و لذت‌بخشی را برای خود و فرزندتان رقم بزنید، بدون شک رفتن به شهربازی‌های استانبول بهترین گزینه برای تفریح و خوش‌گذرانی است. اما بهترین شهربازی های استانبول کجا قرار گرفته‌اند؟ آیا برای ورود به هر کدام از آن‌ها باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟ مسیر دسترسی به هر یک از این شهربازی‌ها به چه صورت است؟ این‌ها سوالاتی هستند که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشند. پس در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامع و جذابی از بهترین و هیجان‌انگیزترین شهربازی‌های استانبول دست یابید.

معرفی بهترین شهربازی‌های استانبول

همان‌طور که می‌دانید این روزها شهربازی‌ها و پارک‌های تفریحی به منظور فراهم نمودن لحظات مفرح و شاد برای عده کثیری از مردم نقش مهمی را در جذب توریست ایفا می‌کنند. استانبول نیز یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شهرهای ترکیه می‌باشد که سالانه گردشگران بسیاری را در دل خود جای می‌دهد. از این رو ما در این بخش از مقاله بهترین شهربازی های استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید یک روز شاد را در کنار عزیزانتان سپری کرده باشید و لحظات مهیج و خاطره‌انگیزی را در سفر به استانبول تجربه کنید.

1- ویالند (Vialand)

ویالند یکی از وسیع‌ترین پارک‌های موضوعی استانبول به حساب می‌آید که در نزدیکی پل گلدن هورن و در محله ایوب واقع شده است. وسعت این مجموعه تفریحی تقریبا برابر با صد زمین فوتبال است. به طور کلی این پارک سه بخش دنیای بازی، دنیای هیجان و ماجراجویی و دنیای افسانه‌ها را در خود جای داده است و بیش از 50 بازی مختلف نظیر ترن هوایی آبی، تونل وحشت، جت اسکی، بولینگ و… را شامل می‌شود. ویالند علاوه بر بازی از امکانات دیگری نظیر یک مرکز خرید بسیار بزرگ، محلی برای برگزاری رویدادها و فستیوال‌ها، بوتیک‌های فوق‌العاده، کافی‌شاپ، رستوران و… نیز برخوردار است.

مسیر دسترسی: محله ایوب، خیابان گیرنه، منطقه یسیلپینار، ویالند

قیمت ورودی: کودکان 4 تا 14 سال: 149 لیر ; بزرگسالان 15 تا 59 سال: 159 لیر

ساعات فعالیت: جمعه تا یکشنبه: 10 تا 21 ; دوشنبه تا پنجشنبه: 10 تا 19

بیشتر بخوانید: کدام شهرهای ترکیه توریستی هستند؟

2- ژوراسیک لند (Jurassic Land)

ژوراسیک لند

ژوراسیک لند با مساحتی تقریبا حدود 10 هزار متر مربع، یکی دیگر از شهربازی‌های بزرگ و معروف استانبول است که با ورود به آن 70 نوع دایناسور شبیه سازی شده را مشاهده خواهید کرد. در موزه این شهربازی نیز تخم‌ها و استخوان‌های این جانوران غول پیکر به چشم می‌خورند که داستان و اطلاعات هر کدام به طور کامل در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. به طور کلی در این شهربازی مفهوم یادگیری بر اساس بازی ساخته شده که برای هر دو رده سنی بزرگسال و کودک بسیار جذاب است. از امکانات مهم و قابل توجه ژوراسیک لند می‌توان به آزمایشگاه، سالن نمایش انیمیشنی، محلی برای برگزاری جشن تولد، محوطه کاوش، یک مغازه هدیه با هدایایی مفهومی و منحصر‌به‌فرد، بزرگ‌ترین سرزمین بازی لیزر ترکیه و… اشاره کرد.

مسیر دسترسی: محله بایرام پاشا، مرکز خرید فروم استانبول، ژوراسیک لند

قیمت ورودی: 20 دلار

ساعات فعالیت: 10 صبح تا 21 شب

بیشتر بخوانید: بهترین ‌شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر کدامند؟

3- ویاسی تما پارک (ViaSea Tema Park)

ویاسی یکی از بهترین شهربازی‌های استانبول به حساب می‌آید که با تکنولوژی‌های استاندارد و به روز دنیا ساخته شده و تقریبا 35 بخش تفریحی و بازی مختلف را در خود جای داده است. ترن هوایی رد فایر سریع‌ترین و بزرگ‌ترین ترن هوایی قاره اروپا و از مهم‌ترین بازی ویاسی تما پارک است که در طی 2 ثانیه با طول مسیر 980 متر به نهایت سرعت خود یعنی 110 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در هر بار حرکت 12 نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. وجود آکواریومی با طولانی‌ترین تونل در شهر زیبای استانبول یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب ویاسی تما پارک می‌باشد که در آن طیف رنگارنگ و متفاوتی از موجودات دریایی در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. به علاوه در این مجموعه تفریحی هر شب در ساعت 20 کنسرت رایگان شبانه برگزار می‌شود.

مسیر دسترسی: محله توزلا، خیابان بالیک چیلار، کامی، ویاسی تما پارک

قیمت بلیط‌ها و ورودی: ورودی شهربازی، 5 لیر و هزینه بلیط ترن هوایی رد فایر، 25 لیر است.

ساعات فعالیت: یکشنبه‌ها: 14 تا 24 ; دوشنبه تا شنبه: 12 تا 24

4- لونا پارک بوستانسی (Bostanci LunaParki)

لونا پارک بوستانسی

لونا پارک بوستانسی با انواع مختلفی از بازی‌های مخصوص کودکان و بزرگسالان، یکی دیگر از شهربازی‌های معروف و هیجان‌انگیز استانبول می‌باشد که در سال 2004 افتتاح شده و با مرکز شهر نیز فاصله بسیار کمی دارد. از بازی‌های مهیج این مجموعه تفریحی می‌توان به راک ان رول و ترن هوایی اشاره کرد.

مسیر دسترسی: محله کادیکوی، بوستانسی، لونا پارک بوستانسی

ساعات فعالیت: 9 صبح تا 21 شب

5- پارک کودک فشانه (Feshane Childrens Amusement Park)

پارک کودک فشانه ترکیب جالبی از طبیعت، رنگ‌ها و نور شهربازی را به نمایش می‌گذارد. این شهربازی در محه ایوب دقیقا در کنار گلدن هورن واقع شده است و همان‌طور که از اسمش پیداست اکثر بازی‌های این مجموعه مناسب کودکان است.

مسیر دسترسی: محله ایوب، نیسانسی، پارک کودک فشانه

قیمت ورودی: کودکان 0 تا 2 سال: رایگان ; کودکان 3 تا 14 سال: 45 لیر ; بزرگسالان: 60 لیر ; افراد بالای 65 سال: 45 لیر

ساعات فعالیت: 9 صبح تا 18 عصر

6- فلوریا لونا پارک (Florya LunaPark)

فلوریا لونا پارک

یکی از پارک‌هایی که شما می‌توانید در استانبول همراه با خانواده به آنجا بروید و در کمال آرامش کنار دریا به تفریح و استراحت بپردازید، شهربازی فلوریا لونا پارک است. اگرچه فلوریا لونا پارک چندان وسیع نیست، اما از جذابیت و بازی‌های منحصر به فردی برخوردار است. به علاوه کسانی که به دوچرخه سواری علاقمندند نیز می‌توانند در کنار ساحل و در محوطه شهربازی به دوچرخه سواری بپردازند.

مسیر دسترسی: بیوک جکمس، فلوریا لونا پارک

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی بهترین شهربازی های استانبول پرداختیم. هر یک از این شهربازی‌ها بازی‌های هیجان‌انگیز فراوانی را در خود جای داده‌اند که بدون شک با مورد استفاده قرار دادن آن‌ها لحظات دلپذیر و به یادماندنی‌ای را تجربه خواهید کرد. در صورتی که هنگام سفر به استانبول به اطلاعات بیشتری از این شهر زیبا نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ سایت ام تی سی هوم شوید و مطالب مدنظر خود را مورد مطالعه قرار دهید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «10 مسیر برتر طبیعت‌گردی در ترکیه» را هم بخوانید. همچنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه با مشاوران ام تی سی هوم در تماس باشید.