برای خرید خانه در ترکیه کدام ملک بهتر است؟

برای خرید خانه در ترکیه کدام ملک بهتر است؟
00.12.29

در سال‌های اخیر، مزایای بی‌شمار زندگی در ترکیه و امکانات رفاهی و امنیتی در این کشور، بسیاری از خارجی‌ها را به خرید خانه در ترکیه مشتاق کرده است. اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری برای خرید ملک در ترکیه را دارید، ابتدا باید انواع خانه در ترکیه را بشناسید. در ادامه با ام تی سی هوم همراه باشید تا شما را با انواع خانه در ترکیه و ویژگی‌های هر یک آشنا کنیم.

انواع خانه در ترکیه

انواع خانه در ترکیه را می‌توان به 4 دسته کلی تقسیم کرد که شامل آپارتمان، املاک معمولی، مجتمع‌های آپارتمانی، خانه‌های مستقل و ویلا است. در بین هر یک از این انواع املاک، خانه‌های آماده و خانه‌های در دست ساخت نیز در اختیار خریداران و سرمایه‌گذاران قرار دارد. در ادامه به بررسی جنبه‌های مختلف خرید املاک آماده و در حال ساخت در ترکیه می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم که چگونه تشخیص دهیم کدام یک برای شما مناسب‌تر است، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیدقیمت خانه در بدروم ترکیه

پیش خرید ملک در ترکیه

پیش خرید ملک یا خرید ملک در حال ساخت به معنای خرید خانه یا آپارتمانی است که هنوز کامل نشده یا در آینده ساخته خواهد شد. از مزایای فراوان خرید ملک در حال ساخت در ترکیه نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

مزیت اول: مهم‌ترین نکته برای پیش خرید ملک به جای خرید املاک آماده جابه‌جایی در ترکیه که باعث جذب بسیاری از خارجی‌ها شده است این است که قیمت کمتری برای ملک پرداخت خواهید کرد. املاک فروخته شده در حال ساخت معمولاً 15% تا 30% ارزان‌تر از املاک آماده انتقال هستند. بنابراین، اگر قصد سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه را دارید، می‌توانید تا زمان تحویل 15 تا 30 درصد سود کسب کنید. این درصد سود ممکن است با افزایش قیمت هر ساله املاک و مستغلات در ترکیه افزایش یابد. بنابراین هنگام خرید ملک در حال ساخت در ترکیه، بدون شک سود زیادی به دست خواهید آورد.

مزیت دوم: امکان خرید اقساطی است که بسیاری از پروژه‌های بزرگ مسکونی واحدهای خود را به صورت اقساطی به فروش می‌رسانند. بسیاری از خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری آتی یا بلندمدت املاک در حال ساخت را در ترکیه خریداری می‌کنند و به صورت اقساط در مدت زمان طولانی و معمولاً بدون بهره پول ملک را پرداخت می‌کنند. نکته قابل تأمل این است که سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در حال ساخت در ترکیه نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. با این حال بسیاری بر این باورند که سود نهایی ارزش چندین سال انتظار را دارد.

بیشتر بخوانیدزیباترین شهرهای ترکیه

 ملک نوساز

بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید ویلا یا آپارتمان نوساز آماده تحویل از میان انواع خانه در ترکیه هستند. با توجه به اینکه در خرید املاک آماده جابه‌جایی دردسر و اضطراب کمتری نسبت به خرید املاک در حال ساخت وجود دارد، این روش در بین سرمایه‌گذاران خارجی بسیار رایج است. مهم‌ترین ویژگی خرید املاک نوساز عبارت‌اند از:

ویژگی اول: هنگام خرید ملک آماده جابه‌جایی در ترکیه، نوع مصالح استفاده شده، دکوراسیون، جزئیات ساختمان و نمای آپارتمان یا ویلا را مشاهده می‌کنید و با شفافیت کامل اقدام به خرید ملک خواهید کرد.

ویژگی دوم: یکی دیگر از مزیت‌های خرید املاک آماده نقل و انتقال در مقایسه با خرید املاک در حال ساخت در ترکیه این است که بلافاصله ملک را دریافت می‌کنید. سند مالکیت (تاپو) به نام شما مهر می‌شود و به شما تحویل داده می‌شود، بنابراین هنگام خرید ملک در ترکیه مورد کلاهبرداری قرار نخواهید گرفت.

ویژگی سوم: با خرید ملک 250000 دلاری می‌توانید در مدت زمان کوتاهی پاسپورت و شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

ملک با سند دست دوم در ترکیه

اگر می‌خواهید با خرید انواع خانه در ترکیه پاسپورت ترکیه بگیرید، پرداخت اقساطی یا خرید املاک در حال ساخت توصیه نمی‌شود. به عبارت دیگر، حتی اگر ملک را 250000 دلار ارزیابی کرده باشید و آن را از یک فروشنده ترک خریداری کرده باشید، ممکن است درخواست شهروندی شما تأیید نشود. با این حال، ممکن است بتوانید سالانه اجازه اقامت کوتاه مدت ترکیه را دریافت کرده و تمدید کنید تا در نهایت پس از 8 سال بتوانید اجازه اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. برای اقامت فوری و اقامت ترکیه با خرید خانه آماده برای جابه‌جایی و ملک با سند دست دوم در ترکیه گزینه راحت‌تری است.

خانه‌های مبله در ترکیه

املاک اجاره‌ای در ترکیه می‌تواند مبله یا بدون مبله باشد زیرا هر دو به یک اندازه در دسترس هستند. آپارتمآن‌ها و ویلاهای مبله اغلب شامل همه چیز از تخت تا کارد و چنگال و ظروف هستند. بسیاری از مهاجران ترجیح می‌دهند مسکن کاملاً مبله را اجاره کنند زیرا باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه آن‌ها در حمل و نقل اثاثیه از کشورهای خود و یا خرید یک بار آن در ترکیه می‌شود. طبیعتاً، مسکن مبله گران‌تر از غیر مبله خواهد بود و همچنین معمولاً به ودیعه بزرگ‌تری نیاز دارد.

بیشتر بخوانیدانواع کارت اقامت ترکیه را بشناسیم

انواع ملک در ترکیه
خرید خانه‌های مبله در ترکیه باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه است

انواع آپارتمان در ترکیه

شما می‌توانید انواع مختلف آپارتمان برای فروش در ترکیه را با فضاها و طراحی‌های متناسب با هر سلیقه و نیاز پیدا کنید. می‌توانید استودیو یا آپارتمان مبله برای فروش در ترکیه یا یک اتاق خواب مناسب برای مجردها یا خانواده‌های کوچک پیدا کنید. همچنین می‌توانید آپارتمآن‌های دوبلکس در ترکیه با فضاهای بزرگ برای خانواده‌های پرجمعیت پیدا کنید. همچنین گزینه‌هایی برای فروش املاک و مستغلات در ترکیه در مجتمع‌های مسکونی امن وجود دارد. معمولاً خارجی‌ها می‌خواهند در این مجتمع‌ها زندگی کنند. از آنجایی که ترکیه غنی از آب است، در همسایگی چهار دریای مدیترانه، دریای سیاه، دریای مرمره، و دریای اژه واقع شده است، پیدا کردن آپارتمان در ترکیه با منظره خیره‌کننده دریا بسیار آسان است. در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها برای آشنایی بیشتر شما می‌پردازیم:

آپارتمان‌های پنت هاوس

این نوع آپارتمان مدرن در ترکیه در طبقه بالای ساختمان‌های بزرگ یا به اصطلاح آسمان‌خراش‌ها، قرار دارند. آپارتمآن‌های پنت هاوس مانند ویلا، خصوصی و مستقل هستند. این نوع آپارتمان کل طبقه فوقانی را اشغال می‌کند و اغلب دارای دیوارهای شیشه‌ای است که نمای پانوراما از کل شهر را ارائه می‌دهد. همچنین دارای یک پارکینگ خصوصی و یک آسانسور خصوصی مستقل از آسانسور در طبقات دیگر است.

آپارتمان دوبلکس

همان‌طور که از نام آن پیداست، آپارتمان‌های دوبلکس، دو آپارتمان کامل روی هم هستند و توسط یک راه پله داخلی به هم متصل می‌شوند که هر آپارتمان از یک اتاق خواب، یک اتاق نشیمن و یک حمام تشکیل شده است.

 آپارتمآن‌های داخل برج‌های مسکونی

در سال‌های اخیر ساخت برج‌ها در ترکیه افزایش چشمگیری داشته است و این مجتمع‌های آپارتمانی انتخاب اول بسیاری از خارجی‌هایی بود که به ترکیه مهاجرت کردند. در برج‌های مسکونی امکانات متنوعی از جمله مجموعه‌های ورزشی، استخر، سونا و در برخی موارد رستوران و زمین بازی کودکان وجود دارد. ویژگی اصلی دیگر این نوع مسکن، فضای سبز وسیع و امنیت مرکزی است. شایان ذکر است که علاوه بر امنیت مرکزی، معمولاً هر برج یا آپارتمان دارای نگهبان جداگانه‌ای است که امنیت ساختمان را زیر نظر دارد. اکثر برج‌ها مجهز به سیستم تهویه مرکزی هستند و به همین دلیل هزینه ماهیانه آن‌ها در مقایسه با سایر انواع خانه در ترکیه بیشتر است.

به دلیل امکانات متعدد این مجتمع‌های مسکونی، قیمت آن‌ها بالاست، اما عوامل مختلفی از جمله متراژ و سال ساخت می‌تواند بر قیمت واحدهای مسکونی تأثیرگذار باشد. معمولاً طبقه اول این آپارتمآن‌ها به آشپزخانه و اتاق نشیمن و طبقه دوم به اتاق خواب و سرویس بهداشتی اختصاص دارد.

خانه‌های مستقل و ویلا

خانه‌های مستقل و ویلا در ترکیه از گران‌ترین انواع مسکن در این کشور هستند و انتخاب اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات در ترکیه است. بسیاری از ثروتمندان جهان مایل به خرید ویلا در ترکیه هستند که معمولاً بسیار گران هستند. قیمت ویلا در ترکیه با توجه به منطقه، موقعیت مکانی و طراحی مهندسی متفاوت است. ویلاها مستقل و بزرگ هستند و دارای باغ‌های بزرگ، استخرهای خصوصی و گاراژ اختصاصی برای ماشین‌ها هستند و برخی از این ویلاها مشرف به طبیعت و مناطق توریستی هستند. با توجه به امکانات امنیتی املاک، ویلاهای موجود در مجتمع‌های مسکونی بیشتر برای مهاجران یا کسانی که اقامت دائم ترکیه را ندارند مناسب است.

بیشتر بخوانیدراهنمای جامع کسب اقامت ترکیه از طریق تحصیل

قیمت خرید آپارتمان در ترکیه

مساحت یک عامل کلیدی در تعیین قیمت انواع خانه در ترکیه است، اما باید به برجستگی‌ها، متراژ خالص، مساحت کل و تقسیمات داخلی، توجه کنید. اگر ملک در حال ساخت باشد معمولاً انتظار می‌رود که قیمت آن نسبتاً پایین باشد که علاوه بر امکان بهبود قیمت، حاشیه بهتری را برای بازده سرمایه‌گذاری مناسب نسبت به ملک آماده نقل و انتقال ایجاد می‌کند.

فاصله ملک از مراکز شهر به طور مستقیم بر تعیین ارزش ملک تأثیر می‌گذارد، املاک واقع در قلب شهر قیمت بیشتری نسبت به املاک واقع در حومه شهر دارند. همچنین نزدیکی ملک به مناطق تاریخی و منظره دریا، همه اینها نقش اساسی در تعیین ارزش آپارتمان مورد ارزیابی دارد. با رشد دائمی شبکه حمل و نقل عمومی در ترکیه، قیمت خانه‌ها در ترکیه همچنان با فراز و نشیب همراه است، هر زمان که ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی از همه نوع به آن‌ها نزدیک شوند یا از آن‌ها دور شوند، قیمت نیز تغییر می‌کند.

مساحت یک عامل کلیدی در تعیین قیمت انواع خانه در ترکیه است
ویژگی اصلی برج‌های مسکونی در ترکیه، فضای سبز وسیع و امنیت مرکزی است.

سخن پایانی

انواع خانه در ترکیه با توجه به تنوع قیمت‌ها، فضاها و طرح‌های مناسب برای سبک‌های مختلف زندگی برای تمامی خریداران مناسب است. آپارتمآن‌ها ممکن است ساختمآن‌های مجزا یا در مجتمع‌های آپارتمانی باشند. معمولاً آپارتمان‌های لوکس در ترکیه بر اساس آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته می‌شوند. آپارتمان‌های هوشمند در ترکیه نیز شامل انواع واحدهای لوکس مانند پنت هاوس، دوبلکس و تریپلکس با سیستم‌های سرگرمی مدرن و طراحی‌های خیره‌کننده از نظر معماری داخلی یا خارجی است. با خرید املاک آماده جابه‌جایی در می‌توانید از ملک بازدید کرده و کیفیت ساختمان و جزئیات ساختمان را به طور کامل بررسی کنید.

در پایان برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت خرید ملک در آنکارا ، استانبول و سایر شهرهای ترکیه با مشاوران ام تی سی در تماس باشید.