0 تا 100 اجاره خانه در آنکارا

0 تا 100 اجاره خانه در آنکارا
01.07.27

اگر قصد دارید که در زندگی خود تغییری به وجود آورید و یا برای کار جدید در حال برنامه‌ریزی هستید، پایتخت کشور ترکیه یعنی شهر زیبای آنکارا می‌تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت شما باشد. بهترین منطقه آنکارا برای زندگی کجاست؟ قیمت اجاره خانه در آنکارا چقدر است؟ و… این‌ها سوالاتی هستند که بدون شک هنگام مهاجرت با آن‌ها مواجه خواهید شد. از این رو ما در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامعی را در رابطه با اجاره خانه در آنکارا در اختیارتان قرار خواهیم داد تا زندگی بدون مشکل و بی‌نقصی را در پایتخت ترکیه تجربه کنید و نهایت لذت را ببرید. پس با ما همراه باشید.

بهترین محله‌ها برای اجاره خانه در آنکارا

اگر چه تمامی مردم جهان استانبول را به عنوان بهترین شهر ترکیه برای زندگی می‌شناسند، اما آنکارا نیز یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه و پایتخت آن کشور است که محل زندگی سیاستمداران و مرکز تصمیم‌گیری‌های سیاسی و بزرگ است. به علاوه مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور ترکیه نیز در این شهر قرار گرفته‌اند و سالانه تعداد زیادی دانشجو به منظور تحصیل وارد این شهر می‌شوند. در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین محله‌های شهر آنکارا را برای اجاره خانه یا خرید ملک در آنکارا را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی آنکارا

محله‌ی یاشامکنت

از محله‌های بسیار خوب آنکارا می‌توان به یاشامکنت اشاره کرد که طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه مهاجران و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. همچنین این محله با توجه به توسعه‌ی بسیار خوبی که در سال‌های اخیر داشته است به یکی از محله‌های محبوب و پرطرفدار آنکارا تبدیل شده و بدون شک در سال‌های آینده نیز به پیشرفت چشمگیری دست خواهد یافت و برای زندگی بسیار مناسب می‌باشد.

محله‌ی چانکایا

چانکایا، مشهورترین محله در آنکارا می‌باشد که بسیار پرجمعیت است و قیمت اجاره خانه در آن نسبت به دیگر محله‌های آنکارا بسیار گران‌تر است. لازم به ذکر است که این محله به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی، طراحی زیبا و مدرن، وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین دسترسی راحت به دیگر نقاط شهر به یکی از بهترین محله‌های شهر دل‌انگیز آنکارا برای زندگی و اجاره خانه تبدیل شده است.

محله‌ی اینجک

محله‌ی اینجک نیز از دیگر محله‌های خوب و پرطرفدار شهر زیبای آنکارا می‌باشد که علاوه بر سرسبزی و آب و هوای فوق‌العاده، موسسات آموزشی معتبری نظیر دانشگاه‌های یوفوک، آتلیم و همچنین کالج TED را در دل خود جای داده است و به همین دلیل اغلب دانشجویان مهاجر محله اینجک را برای اجاره خانه انتخاب می‌کنند.

محله چای یولو

یکی دیگر از محله‌های شهر آنکارا که طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران و مهاجران قرار گرفته است، محله‌ی چای یولو می‌باشد.

معرفی محله چشم‌نواز چای یولو

از آنجایی که اغلب خانه‌های این محله به صورت ویلا باغ هستند، آرامش و ویژگی‌های مثبت بسیاری در این منطقه حاکم است که همین امر سبب می‌شود تا علاوه بر اجاره خانه، خرید ملک در این منطقه نیز افزایش یابد.

محله‌ی کلباسی

محله‌ی کلباسی نیز به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی مناسب و دسترسی آسان به دیگر نقاط شهر به یکی از محبوب‌ترین محله‌های آنکارا برای سرمایه‌گذاری، خرید ملک و اجاره خانه تبدیل شده است. از دیگر محله‌های محبوب برای اجاره خانه در آنکارا می‌توان محله‌ی چکور امبار، ینی محله، اوران، گلف کنت و باتی کنت اشاره کرد.

متوسط قیمت اجاره در آنکارا

به طور کلی قیمت اجاره خانه در شهر آنکارا بستگی به نیاز شما دارد و بدیهی است که اگر خانه‌ای با امکانات کامل نظیر خدمات نظافت، دسترسی آسان به مرکز شهر، اثاثیه و… بخواهید، از هزینه بیشتری برخورداری است. شایان ذکر است که سبک زندگی و زمان اجاره (اجاره کوتاه یا بلندمدت) نیز در تعیین هزینه اجاره خانه در آنکارا نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به عنوان مثال اجاره یک اتاق در مرکز چانکایا، دویست یورو می‌باشد اما در حومه به طور قابل توجهی ارزان‌تر است.

بیشتر بخوانید: هزینه‌ها و مزایای زندگی در ترکیه چه هستند؟

آیا با اجاره می‌توان درخواست تابعیت داد؟

کسانی که به دنبال اخذ اقامت ترکیه هستند و تمایل دارند که از مزایای زندگی در کشور زیبای ترکیه بهر‌ه‌مند شوند، روش‌های مختلفی را می‌توانند برای اخذ اقامت این کشور به کار گیرند که اجاره خانه یکی از مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها می‌باشد.

درخواست تابعیت ترکیه از طریق اجاره خانه

توجه داشته باشید که به این نوع اقامت، اقامت توریستی گفته می‌شود و با این روش اقامت شما نمی‌توانید برای تابعیت کشور ترکیه درخواست دهید.

بیشتر بخوانید: پاسخ تمام سوالات مهاجرت به ترکیه

آیا از ایران می‌توان برای اجاره آپارتمان در ترکیه اقدام کرد؟

بله. شما می‌توانید قبل از سفر به ترکیه با وکیل معتبری در کشور ترکیه وکالتنامه‌ای تنظیم کنید و تمامی کارهای مربوط به مهاجرت از جمله اجاره خانه در ترکیه را به او بسپارید و خودتان را از روند اجاره ملک در آنکارا دور نگه دارید.

برای اجاره و ثبت قرارداد چه مدارکی لازم است؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای اجاره روزانه، هفتگی و ماهانه در کشور ترکیه می‌توان به مدارکی نظیر پاسپورت، مهر ورود قانونی به ترکیه، شناسنامه یا کارت ملی هر دو طرف قرارداد (صاحبخانه و مستاجر) و پرداخت کل مبلغ اجاره اشاره کرد. کارت اقامت، پول پیش و اجاره ماهیانه، افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه، 12% کمیسیون اجاره یکسال، پاسپورت، کارت شناسایی طرفین قرارداد، اصل سند مالکیت خانه مورد اجاره و مراجعه به اداره گاز، آب، برق و کسب اجازه استفاده از آن‌ها نیز از جمله مدارک لازم برای اجاره سالیانه در کشور زیبای ترکیه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه چیست؟

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامع و مفیدی را در رابطه با اجاره خانه در آنکارا در اختیارتان قرار دادیم. شما می‌توانید برای صفر تا صد خرید ملک در ترکیه، سرمایه‌گذاری و اجاره خانه در ترکیه از طریق شماره تماس‌های 0218864067 و 00905304119082 با مشاوران حرفه‌ای و مجرب ام تی سی هوم در ایران و ترکیه در ارتباط باشید. همچنین در صورتی که تجربه زندگی در شهر آنکارا را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و دیگر کاربران سایت ام تی سی هوم به اشتراک بگذارید.