آشنایی با معروف‌ترین رستوران های زنجیره ای ترکیه

آشنایی با معروف‌ترین رستوران های زنجیره ای ترکیه
01.01.06

ترکیه یکی از متنوع‌ترین غذاهای دنیا را دارد، به همین دلیل جای تعجب نیست که رستوران‌های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. اما، ازآنجایی‌که غذاهای این کشور بسیار پیچیده و متنوع است، با مناطق مختلف که سبک‌های مختلف غذا را تولید می‌کنند انتخاب محل غذا خوردن می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. می‏توان در رستوران‏ های زنجیره ‏ای ترکیه تجربه ‏های خوبی داشت. برای آشنایی با بهترین رستوران‌های زنجیره‌ای ترکیه با ام تی سی هوم همراه باشید.

رستوران نصرت استانبول

نام رستوران نصرت که یک رستوران زنجیره ‏ای ترکیه با بیش از 8 شعبه در سراسر دنیا است، از سرآشپز ماهر آن نصرت گوچه الگوبرداری شده است. این سرآشپز به دلیل انتشار ویدئوهایش در شبکه‌های مجازی به‌خصوص اینستاگرام بسیار محبوب است. امروزه همه کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند بدون شک مسیر خود را به سمت رستوران نصرت تغییر می‌دهند.
نصرت گوچه عاشق آشپزی است و این عشق به آشپزی را می‌توان در رفتارش مشاهده کرد، نصرت با ژستی خاص و لیوان‌های دودی بسیار زیباروی استیک‌های روی میز و درست جلوی چشم مشتریان مراحل سرو و نمک‌پاشی را انجام می‌دهد. دلیل اصلی حضور مردم به‌خصوص افراد مشهور در رستوران نصرت استانبول همین است.
شاید فکر کنید با تمام ویدئوهایی که از رستوران نصرت در فضای مجازی پخش شده، در این رستوران فقط استیک سرو می‌شود، اما این‌طور نیست! در این رستوران به‌راحتی می‌توانید انواع پیش‌غذاها، غذاها و سالادها را مشاهده کنید که در طیف وسیعی برای خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز و با بالاترین کیفیت ممکن تهیه می‌شود.
رستوران زنجیره ‏ای ترکیه ‏ای نصرت در دنیا بسیار محبوب است و به همین دلیل سعی کرده با گسترش شعب خود در سراسر جهان خدمات متفاوتی را به طرف‌داران خود ارائه دهد. رستوران نصرت در آمریکا نیز شعبه دارد. یکی دیگر از شعب رستوران نصرت در دبی است. به‏ طور کلی این رستوران در خود استانبول 5 شعبه دارد که مرکز اصلی آن در استانبول قرار دارد. از دیگر شعبات رستوران نصرت می‌توان به آنکارا، بدروم، مارماریس، دوحه، قطر، ابوظبی، دبی، نیویورک و میامی اشاره کرد.
نصرت محبوبیت خود را در نمایش خلاقانه تجارت خود نشان می‌دهد. او این خلاقیت را در پخت انواع بی‌نظیر استیک گوشت و روش ویژه‌ای که در سرو آن در رستوران نصرت به کار می‌برد، به تمام دنیا نشان داد و طولی نکشید که این روند او را به یکی از سرآشپزهای معروف دنیا تبدیل کرد.

بیشتر بخوانیدنصرت آشپز معروف ترکیه را می‌شناسید؟

رستوران زنجیره ای ترکیه
رستوران های نصرت در ترکیه

رستوران‏ های بوراک

زمانی که به استانبول می‌رسید، صرف یک وعده غذایی در رستوران بوراک که یکی دیگر از رستوران‏های زنجیره‏ای ترکیه است باید در اولویت باشد، زیرا این رستوران یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های استانبول است که نمادی از غذاهای خوشمزه ترکیه است.

رستوران بوراک استانبول سه شعبه دارد که عبارت‌اند از: رستوران المدینا تکسیم، شعبه آکسارای و اتیلر.
آشپز بوراک به‌خاطر شیک‌ترین و منحصربه‌فردترین غذاهای شرقی و ترکی که در تنور و سفال طبخ می شوند، شهرت دارد.
در این رستوران غذاهای ترکی سرو می‌شود که عمدتاً از شهر هاتای ترکیه که به‌خاطر غذاهای ترکی و شیرینی‌های ترکی معروف است، تهیه می‌شود.
خیابان استقلال و میدان تکسیم یکی از توریستی‌ترین مناطق استانبول به شمار می‌رود و البته زیباترین مناطق استانبول که اکثر مسافران استانبول باید از آن دیدن کنند. پس جای تعجب نیست که انتظار داریم شعبه رستوران بوراک تکسیم در بیشتر روزهای سال شلوغ‌ترین شعبه باشد. این شعبه شامل جداول داخل و خارج پیاده‌رو است و البته با رفتن به آن می‌توانید زمان زیادی را صرف تماشای تصاویر سرآشپز بوراک در کنار مشاهیر ترک و جهان بر روی دیوار کنید.
دبی برای رستوران‌های شیک و سرآشپزهای شیک تازه نیست. دبی از صرف غذا در تاریکی گرفته تا کافه‌های ربات همه چیز را دارد و اکنون برای افزودن بیشتر به شکوه خود، بوراک اوزدمیر، سرآشپز معروف ترک که بیشتر با نام CznBurak شناخته می‌شود، اخیراً اولین رستوران بوراک در دبی مال افتتاح شده است. فضا و غذا انعکاسی از زندگی اجتماعی پرجنب‌وجوش شهر است و تجربه‌ای گاه‌به‌گاه زیبا را برای مهمانان فراهم می‌کند که ارزش اشتراک‌گذاری در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آنها را دارد.
CZNBurak برگر با ادغام طعم‌های سنتی ترکی با تفسیر مدرن تجربیات غذایی و گردهمایی‌های اجتماعی، تجربه‌ای همه‏جانبه را برای همه اهل غذا فراهم می‌کند.
در مورد منو، غذاخوری‌ها می‌توانند از همبرگرهای صنایع‌دستی برجسته خود استفاده کنند. دوستداران پنیر می‌توانند همبرگر Bu-Rock (68 AED) را امتحان کنند که با پنیر پر شده و با پیاز سرخ شده، قارچ و بیکن گوشت گاو پوشانده شده است. علاوه‏براین، برگر معمولی گوشت گاو و چیزبرگر نیز وجود دارد. کسانی که مایل به آزمایش هستند می‌توانند همبرگر Koftahini (52 AED) را امتحان کنند. این پتی با گیاهان محلی بسته‌بندی‌شده است، روی آن سس تاهینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، هالاپینو، پیاز ترد، سس کچاپ و خردل قرار داده شده است که یک پیچ‌وتاب محلی عالی به غذای اصلی آمریکایی اضافه می‌کند.
دوستداران مرغ می توانند مرغ سرخ شده انتخاب کنند. همچنین یک برگر گیاهی (59 AED) برای گیاهخواران وجود دارد. این یک پتی تهیه شده از دانه های سویا دارد و روی آن گوجه فرنگی، کاهو، ترشی و یک سس مخصوص قرار داده شده است.
و در آخر، اگر حوصله همبرگر ندارید، هات‌داگ آنها را امتحان کنید یا پیش‌غذاها را پر کنید. غذای خود را با دسرهای لذیذ از جمله نان‌ها(CZN Kunafa) بپوشانید، یا شیک اورئو یا پسته را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:‌خرید نان ایرانی در استانبول

رستوران زنجیره ای بوراک
رستوران های زنجیره ای بوراک در ترکیه

رستوران زنجیره‏ای سیمیت سارایی

سیمیت سارایی از دیگر دستوران‏های زنجیره‌ای ترکیه از نانوایی‌های فرانچایز فست‌فود است که به‌سرعت در حال گسترش در سراسر اروپا و خاورمیانه است. این اولین و تنها کارخانه سیمیت در جهان است که از ترکیه به سراسر جهان می‌آید.
این شرکت که در سال 2002 در استانبول شروع به کارکرد، اولین شعبه اروپایی خود را در سال 2010 افتتاح کرد.
معاون نخست‌وزیر ترکیه در سال 2017، در میان نگرانی‌ها درباره سقوط اقتصادی قریب‌الوقوع ترکیه، گفت که سیمیت سارایی یکی از دو شرکت ترکیه‌ای است که معاملاتش «یک میلیارد دلار سرمایه جهانی را وارد ترکیه خواهد کرد». این نشان می‌دهد که درآمد حاصل از این رستوران زنجیره‏ای ترکیه از طریق ایجاد درآمدهای مالیاتی از دولت ترکیه حمایت می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که حزب عدالت و توسعه و سیمیت سارایی بسیار نزدیک هستند.
سیمیت، نان دایره‌ای است که با دانه‌های کنجد یا دانه‌های خشخاش، کتان یا آفتاب‌گردان پوشانده شده است. این یک غذای بسیار سنتی و منحصربه‌فرد ترکیه است. امپراتوری عثمانی آن را در بسیاری از کشورهایی که در طول تاریخ خود اشغال کرده بودند، معرفی کرد.
آنها شعبه‌های زیادی در جهان عرب دارند، از عربستان سعودی، تا امارات، بحرین، اردن، لبنان، قطر و عراق. آنها اکنون در 22 کشور حضور دارند.

بیشتر بخوانید:‌ راهنمای کامل خرید مغازه در آنکارا

رستوران برکت دونر

برکت دونر در سال 1988 در بی اوغلو استانبول به‌عنوان یک تجارت کوچک دونر کباب تأسیس شد. در مدت‌زمان کوتاهی، مراقبت در خدمات و کیفیت بدون بازگشت باقی نمی‌ماند، تعداد رستوران‌های برکت دونر در بی اوغلو به 4 رستوران افزایش‌یافته است و به همین سبب به یکی از رستوران‏های زنجیره‏ای ترکیه تبدیل شده است.
برکت دونر به‌عنوان برند پیشرو در این بخش، استانداردهای بالای امروزی دونر ترکی را با امکاناتی که دارد با تیم متخصص خود در شرایط کنترل شده و بهداشتی تولید می‌کند. این برند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده دونر کباب ترکیه، با تأسیسات داخلی 12500 مترمربعی خود توانست رهبری خود را در این بخش حفظ کند. برکت دونر به لطف سیستم‌های تولیدی خود این افتخار را تجربه می‌کند که محصولات تولید شده خود را در شرایط بهداشتی در کنار مصرف‌کنندگان بدون افت کیفیت از طریق روش‌های طبیعی و سنتی همراه کند.
برکت دونر به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده دونر آماده کشور ترکیه و داشتن یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای ترکیه با بیش از 125 شعبه، جایگاه مناسب و معتبری را در این بخش به دست آورده است. برکت دونر با پیشرفت در مسیر توسعه و رسیدن به اهداف جدید و عالی، به کار خود ادامه می‌دهد تا با توسعه بیشتر خود در دوره اخیر یکی از 500 شرکت برتر در بین بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی ترکیه باشد.
برکت دونر با رسالت تولید غذای حلال و مطمئن و با چشم‌انداز سخنگو و مدافع دونر سنتی ترکی در جهان، مبارزه خود را در تمامی سکوها ادامه می‌دهد. امروزه خانواده برکت دونر با بیرون بردن دونر ترکی که یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌های ترکیه به خارج از مرزهای کشور ترکیه است، تلاش خود را برای تبدیل‌شدن به یک برند جهانی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانیدراهنمای جامع خرید مغازه در استانبول

محبوب‏ترین رستوران زنجیره ‏ای ترکیه کوماگنه

رستوران کوماگنه یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های زنجیره‏ ای ترکیه است. این رستوران بااصالت ترک یکی از بزرگ‌ترین برندهای فست‌فود شناخته شده در ترکیه است که شعبه‌های زیادی در اطراف ترکیه دارد. کوماگنه علاوه بر شعبه‌های سالنی شعبه‌های بیرون بر زیادی نیز دارد. این برند ترک در مقابل برندهای خارجی حرفی برای گفتن دارد.

جمع بندی

ذائقه ترک‌ها تا حدود زیادی شبیه به ایرانیان است. باتوجه‌به اینکه ترک‌ها هم پایبند گوشت و طبخ حلال هستند، به‌راحتی می‌توان غذا سفارش داد و بدون نگرانی خورد. چون تعداد رستوران‌های موجود در ترکیه بسیار زیاد است.