مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه

مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه | آشنایی با سؤالات مصاحبه اقامت ترکیه

نویسنده: admin-najafi
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه

در صورتی که قصد دارید اقامت ترکیه را بدست بیاورید یا می‌خواهید ویزای کاری، سرمایه‌گذاری یا توریستی بیش از 3 ماه دریافت کنید، باید به سفارت ترکیه بروید و در مصاحبه کوتاهی که از سوی سفارت برگزار می‌شود، شرکت کنید. در صورتی که در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه به خوبی عمل نکنید، ممکن است با درخواست اقامت شما در این کشور موافقت نشود و همین امر مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد. برخی از اشتباهات کوچک و پیش پا افتاده می‌توانند روند درخواست اقامت شما را دچار مشکل کنند. با توجه به این موارد، توصیه‌ می‌شود قبل از شرکت در مصاحبه، به نکاتی که باعث موفقیت شما در مصاحبه می‌شوند، توجه داشته باشید. همچنین، می‌توانید با کسانی که قبلا در مصاحبه شرکت کرده‌اند، صحبت کنید تا بتوانید این مسیر را به راحتی طی کنید و هر چه زودتر اقامت خود را دریافت نمایید. 

 نحوه رزرو وقت برای مصاحبه اقامت ترکیه

برای دریافت وقت مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه، باید ابتدا وقت را رزو کنید. برای اینکار، باید وارد سایت مهاجرت ترکیه شوید و فرم‌هایی را که وجود دارند، پر کنید. پس از آن، وقت مصاحبه برای شما تعیین می‌شود و باید خود را برای آن آماده کنید. به این مسئله توجه داشته باشید که امکان تغییر وقت مصاحبه وجود ندارد و در صورتی که در روز مصاحبه، در محل حضور نداشته باشید، باید دوباره وقت بگیرید و این بار زمان بیشتری باید منتظر بمانید تا وقت مصاحبه به شما داده شود. توصیه می‌شود به این امور توجه داشته باشید تا بتوانید کارهای مهاجرت خود را به خوبی پیش ببرید و به نتیجه مورد نظر برسید.

بیشتر بخوانید: چگونگى به نام كردن قبوض انرژى در تركيه

فرم راندوو شامل چه قسمت‌هایی است؟

برای اینکه بتوانید وقت مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه را بدست بیاورید، باید فرم راندوو را پر کنید. اکنون ممکن است این سوال مطرح شود که این فرم شامل چه قسمت‌هایی است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فرم راندو شامل قسمت‌های زیر است:

  • این فرم شامل اطلاعات هویتی که باید بر اساس پاسپورت خود پر کنید. مغایرت اطلاعات هویتی با پاسپورت می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. 
  • در این فرم، تمامی اطلاعات به صورت متنی نیستند و باید برخی از مدارک را آپلود کنید. در نتیجه، باید همه مدارک را اسکن کنید و در این فرم بارگذاری نمایید. 
  • این فرم به زبان ترکی استانبولی است و شما باید به این زبان تسلط داشته باشید تا بتوانید تمامی اطلاعات را پر کنید. 

بهتر است بدانید تمامی اطلاعاتی که در این فرم وجود دارند، باید درست باشند. در صورت مغایرت اطلاعات ممکن است مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاید.

مدارک لازم برای گرفتن راندوو یا وقت مصاحبه اقامت ترکیه

مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه باید از قبل مدارک خود را کامل کنید. مدارکی که باید در این مسیر آماده کنید و آنها را تحویل سفارت دهید، به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت شما باید معتبر باشد. 
  • مدارک شناسایی خود را باید آماده کنید و تحویل دهید. 
  • در صورتی که بیمه نامه دارید، باید مدارک بیمه را آماده نمایید.
  • مدارک کاری خود را کامل کنید و از آنها اسکن تهیه نمایید. 
  • از اجاره نامه خود یک اسکن تهیه کنید. 
  • قبض‌های مالیاتی را که پرداخت کرده‌اید، باید به سفارت تحویل دهید. 
  • فیش‌های آب، برق و گازی را که پرداخت کرده‌اید، باید به سفارت تحویل دهید. 
  • مدارک تحصیلی خود را آماده سازید و در سایت آپلود نمایید. 

تمامی مدارکی که برای دریافت اقامت ترکیه مورد نیاز هستند، در سایت مهاجرت ترکیه موجود هستند که باید آنها را مطالعه کنید. همچنین، می‌توانید با یک وکیل مهاجرتی مشورت نمایید و از او بخواهید اطلاعات کامل را در اختیارتان قرار دهد. دریافت اقامت ترکیه کار دشواری نیست، اما پیچیدگی‌های زیادی دارد و شما باید این مسیر را به درستی طی کنید تا بتوانید به نتیجه برسید. هر چقدر در این مسیر هوشیارتر پیش بروید و از قبل، اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید، زمان دریافت اقامت ترکیه برای شما کوتاهتر می‌شود و همین امر شما را به اهدافی که مد نظر دارید، می‎رساند و می‌تواند موفقیت‎های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

مطالعه بیشتر:شغل در ترکیه | اجازه كار در تركيه

دلایل عدم موفقیت در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه

دلایل عدم موفقیت در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه بسیار متعدد هستند. این موارد با اینکه ممکن است ساده به نظر برسند، اما می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند. بهتر است تمامی آنها را با دقت کنید تا بتوانید این مصاحبه را موفقیت پشت سر بگذارید و به اهداف مورد نظر خود برسید. در ادامه، به معرفی این موارد می‌پردازیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهید. 

تاخیر در مصاحبه 

یکی از مهمترین مواردی که ممکن است باعث عدم موفقیت در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه شود، تاخیر در مصاحبه است. یک هفته قبل از مصاحبه، زمان و ساعت دقیق مصاحبه به شما اعلام می‌گردد. بهتر است 30 دقیقه قبل از شروع مصاحبه در سفارت حضور داشته باشید. این کار مزایای زیادی دارد. اولا، باعث می‌شود که مصاحبه دقیقا سر موقع آغاز شود. مسئله دیگر این است که با حضور زودتر در سفارت با محیط آشنا می‌شوید و می‌توانید از لحاظ روانی خود را برای آغاز مصاحبه آغاز کنید. این مسئله بسیار مهم است و بی‌شک، می‌تواند شما را در مسیری قرار دهد که مصاحبه خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

پاسخ‌های بی‌ربط و نامناسب 

یکی دیگر از مواردی که باعث عدم موفقیت در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه می‌شود، پاسخ‌های بی‌ربط و نامناسبی است که ممکن است شما به آفیسر بدهید. به طور مثال، اگر آفیسر از شما بپرسد که هدف شما از زندگی در ترکیه چیست؟! باید دلایل خود را به صورت دقیق مطرح کنید. اگر بگویید آب و هوای ترکیه خوب است یا به طور مثال، بگویید که ترکیه کشور زیبایی است، این پاسخ‌ها قانع کننده نیستند و حتی ممکن است آفیسر آنها را بی‌ربط در نظر بگیرد. با توجه به این موارد، ممکن است درخواست شما برای اقامت در کشور ترکیه رد شود.

اجتناب از پاسخ‌های دقیق و سرراست

اجتناب از پاسخ‌های دقیق و سرراست نیز مسئله دیگری است که در کنار پاسخ‌های نامناسب و بی‌ربط مد نظر قرار دارد. شما باید دقیقا پاسخی را بدهید که سوال از شما خواسته است. اگر از شما پرسیده شود که آیا پس از دریافت اقامت ترکیه ممکن است کشور را ترک کنید و به کشور دیگری بروید؟! بهتر است پاسخی بدهید که کاملا دقیق است. پاسخ‌هایی نظیر نمی‌دانم، مطمئن نیستم، باید ببینم چه می‌شود و موارد دیگر دقیق و سرراست نیستند و این مسئله ممکن است برای شما مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. حتی اگر پاسخ به سوال را نمی‌دانید، می‌توانید بگویید تا به امروز برای اینکار برنامه‌ریزی خاصی را انجام نداده‌ام. اما ممکن است در آینده این اتفاق بیافتد.

ظاهر مناسب 

اگر ظاهر شما در سفارت مناسب نباشد، ممکن است منجر به عدم موفقیت مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه شود. برای جلسه مصاحبه، باید ظاهر رسمی داشته باشید. مردان نباید از لباس‌های تنگ یا شلوارک استفاده نمایند. همچنین، زنان نباید با لباس‌های باز و آرایش نامناسب نباید وارد سفارت شوند. این کار نشان می‌دهد که شما به خوبی موقعیت را می‌شناسید و می‌توانید بر رفتار خود کنترل داشته باشید. این مسئله در پروسه دریافت اقامت بسیار مهم است و می‌تواند به شما کمک کند به هدف نهایی برسید.

عدم تکمیل بودن مدارک 

در روز مصاحبه، باید مدارک خود را به اداره مهاجرت تحویل دهید. قبل از حضور در جلسه مصاحبه، به شما گفته می‌شود که چه مدارکی را باید به همراه داشته باشید. اگر مدارک ناقص یا نامرتب باشد، یک پوئن منفی است و همین امر می‌تواند باعث رد درخواست اقامت شود. بهتر است قبل از مراجعه به سفارت، مدارک را در خانه بررسی کنید و در پوشه به صورت مرتب و دسته‌بندی شده قرار دهید. این مسئله می‌تواند دید آفیسر را به شما مثبت کند و در نتیجه، می‌توانید امید داشته باشید که قرار است به زودی کارت اقامت خود را دریافت نمایید.

حالتی عصبی و خسته 

روز قبل از مصاحبه باید مدیتیشن کنید و آرام باشید. در طول مصاحبه نباید عصبی و خسته باشد. اگر حالت عصبی و خسته به خود گرفته باشید، می‌توانید احساسات منفی را در آفیسر به وجود بیاورید و همین امر باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. خسته بودن یا عصبی بودن این پیام را به آفیسر می‌دهد که شما این مصاحبه را جدی نگرفته‌اید و ارزشی برای آن قائل نیستید. این موضوع ممکن است شرایط سختی را برای شما به وجود بیاورد و حتی ممکن است از همان ابتدا آفیسر به شما نشان دهد که این مصاحبه موفقیت آمیز نیست!

لحن صدای بد و رویکرد نامناسب 

در کنار تمامی مواردی که برای موفقیت در مصاحبه اداره مهاجرت ترکیه با شما در میان گذاشتیم، بهتر است به لحن صدا و رویکرد خود در طول مصاحبه توجه داشته باشید. اگر لحن صدای شما بلند، بسیار دوستانه، بی‌ادبانه یا بسیار سرد باشد، ممکن است شما را در مسیر بدی قرار دهد. در صورتی که یک مسئله برای شما سخت بود، نباید داد بزنید و اعتراض کنید. این موارد ممکن است به آفیسر سیگنال دهد که شما شهروند خوبی برای کشورشان نیستید و نباید اقامت این کشور را دریافت نمایید. 

برچسب ها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *