تکمیل فرم راندوو اقامت ترکیه

فرم راندوو اقامت ترکیه | شرایط گرفتن وقت | نحوه تکمیل

نویسنده: admin-najafi
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرم راندوو اقامت ترکیه

اولین مرحله اخذ اقامت این کشور، پر کردن و ارسال فرم راندوو اقامت ترکیه است. اگر قصد دارید بیش از سه ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشید، لازم است که برای دریافت کارت اقامت یا کیملیک ترکیه اقدام کنید. مدارک و هزینه‌های دریافت راندوو اقامت ترکیه را به شکل جامع بررسی می کنیم و نکات مهمی که برای رد نشدن درخواست راندوو باید رعایت کنید را به شما می گوییم.

اگر اشتباهی در ثبت فرم راندوو داشته باشید یا آن را به درستی تکمیل نکنید، این اشتباه، باعث رد شدن درخواست شما و از بین رفتن تمام هزینه هایی که کردید، می ‌شود. برای ثبت درخواست مجدد باید شما حتما از خاک کشور ترکیه خارج و دوباره وارد شوید. پس حتما به این نکته توجه کنید و از افراد باتجربه و متخصص برای تکمیل کردن صحیح فرم راندوو کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر: هزینه مهاجرت به ترکیه 2024 | برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازمه؟

فرم راندوو ترکیه چیست؟

واژه راندوو به معنای قرار ملاقات است و معمولاً برای انجام امور مهاجرتی در ترکیه یا مراحل گرفتن اقامت با آن سروکار دارید.

شما مجبور به ثبت اطلاعات خود در سایت اداره مهاجرت ترکیه برای گرفتن اقامت در این کشور هستید. پس از انجام این کار به شما قرار ملاقات یا یک تاریخ راندوو اعلام می شود. در این تاریخ شما باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. به این تاریخ، تاریخ مصاحبه هم می گویند. شما فقط مدارک و اسناد مورد نیاز را در این تاریخ ارائه می کنید و مستقیما مصاحبه‌ای در کار نیست.

اداره مهاجرت به ترکیه به طور کلی بدون نوبت افراد را پذیرش نمی کند و لازم است تمامی داوطلبان ابتدا نوبت گرفته و در زمان معین به اداره مهاجرت ترکیه جهت دریافت خدمات مراجعه نمایند.

کسانی که به زبان ترکی تسلط لازم را ندارند و به تازگی وارد کشور ترکیه شده اند، برای پر کردن فرم راندوو می توانند از یک مترجم ترکی مورد اعتماد کمک بگیرند.

مدارک لازم برای گرفتن راندوو اقامت ترکیه

برای گرفتن راندوو اقامت ترکیه لیست مدارک لازم را در ادامه توضیح دادیم.

  • 4 قطعه عکس 6*4 با زمینه سفید
  • فرم راندوو اقامت ترکیه
  • اصل پاسپورت 
  • فیش برق یا گاز و یا آب 
  • بیمه یکساله
  • اجاره نامه ی نوتر شده 
  • شماره‌ی مالیاتی که از اداره مالیات گرفته اید.
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  •  پرینت حساب بانکی ( حداقل 12 هزار دلار برای یکسال ) و …
    شما یکماه فرصت برای تکمیل این مدارک و پرونده ها دارید.

جهت اعطای اقامت ترکیه به داوطلبان، اداره مهاجرت ترکیه شرایط آن ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار‌ می دهد. شما باید تمامی مدارک بر واجد شرایط بودن دریافت اقامت ترکیه را به اداره مهاجرت ترکیه در روز معین تحویل دهید. اگر می خواهید از طریق تحصیل در ترکیه یا مهاجرت تحصیلی، اقامت ترکیه را دریافت نمایید باید مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید.

اگر هم می خواهید به اقامت ترکیه از طریق روش خرید ملک در ترکیه دست یابید، باید سند املاک خود را ارائه دهید. 

هزینه فرم راندوو ترکیه

  • هزینه صدور کارت اقامت
  • حق خاک، که برای اقامت یکساله 80 دلار و اقامت دوساله 140 دلار است.

دانشجویان از پرداخت حق خاک ترکیه معاف هستند و فقط موظف به پرداخت هزینه صدور کارت هستند.

افراد زیر 18 سال که قصد دریافت کارت اقامت دارند، حق خاک به صورت نیم ‌بها و هزینه صدور کارت به صورت کامل محاسبه می ‌شود.

فرم راندوو اقامت ترکیه

نحوه تکمیل فرم راندوو اقامت ترکیه

اگر می خواهید و برای دریافت نوبت اقدام کنید یا با شرایط گرفتن وقت از اداره مهاجرت ترکیه آشنا شوید، ابتدا باید فرم راندوو اقامت ترکیه را پر نمایید وگرنه نوبتی به شما تعلق نمی گیرد. وارد سایت اداره مهاجرت ترکیه شوید و بخش مربوطه جهت پر کردن فرم راندوو مراجعه کنید. نحوه تکمیل راندوو به صورت تصویری در زیر شرح داده شده است.

  1. نشانی e-ikamet.goc.gov.tr را جهت تکمیل فرم راندوو اقامت ترکیه در مروگر جست و جو کرده و سپس بر روی I LODGE AN APPLICATION FOR RESIDENCE PERMIT FOR THE FIRST TIME کلیک کنید.
  2. گزینه I Would Like To Lodge a new Application را بزنید.
  3. در فرم اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در پایان بر روی save بزنید.
  4. کد تایید را که به ایمیل یا شماره تماس ارسال شده را در فیلد وارد کنید و گزینه مورد نظر را بزنید.
  5. فرم راندوو اقامت ترکیه پس از طی کردن مراحل ذکر شده برای شما نمایش داده می شود و باید با دقت فرم راندوو را پر کنید.
  6. نیاز به بارگذاری و اسکن مدارک برای پر کردن فرم راندوو ترکیه نیست و برای اداره مهاجرت ترکیه وارد کردن اطلاعات در فرم راندوو کافی است. حتما یک قطعه عکس از خودتان را در فرم راندوو اقامت ترکیه بارگذاری نمایید. زبان سایت را پس از ورود به سایت اداره مهاجرت ترکیه می توانید تغییر دهید.

نحوه گرفتن وقت مصاحبه راندوو ترکیه

پس از آشنایی با نحوه گرفتن وقت مصاحبه راندوو، افراد لازم است ابتدا فرم راندوو اقامت ترکیه را تکمیل نمایند تا دریافت نوبت راندوو ترکیه برای آن ها فعال شود. بدون پر کردن فرم راندوو امکان رزرو نوبت در اداره مهاجرت ترکیه امکان پذیر نیست و در دسترس نمی باشد، برای گرفتن نوبت وارد سایت e-ikamet.goc.gov.tr شوید. سپس به بخش تکمیل فرم راندوو اقامت ترکیه بروید.

فرم مهاجرت به ترکیه

سکونت به طور دائم در کشوری غیر از کشور خودمان به مقاصد غیر توریستی نیازمند طی کردن مراحل خاص است. بهتر است اگر جز کسانی هستید که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، با روال قانونی فرم مهاجرت به ترکیه و گرفتن فرم راندوو آشنا شوید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

برای ایرانی ها، اقامت در خاک ترکیه دو بار در هر سال و هر بار به مدت 90 روز با مقاصد توریستی مانعی ندارد. حتما باید فرم راندوو را که یک فرم مهاجرت به ترکیه است، برای این‌که این مدت را افزایش دهید، تکمیل کنید.

برچسب ها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *