آیا با مشارکت در ساخت در ترکیه می‌توان اقامت گرفت؟

آیا با مشارکت در ساخت در ترکیه می‌توان اقامت گرفت؟
01.01.28

یکی از برجسته‌ترین و در عین حال قابل بحث ترین بخش‌های اقتصاد ترکیه، بخش ساخت و ساز است. این کشور نه تنها به موتور رشد اقتصادی و اشتغال در 20 تا 30 سال گذشته تبدیل شده است، بلکه پس از چین به یک رهبر جهانی تبدیل شده است.با احداث آسمان‌خراش‌های استانبول و تونل اوراسیا که اروپا و آسیا را در زیر آب به هم متصل می‌کند، تحول زیرساختی بی‌سابقه‌ای در این کشور رخ داده است. از این رو سرمایه‌گذاران زیادی مشتاق مشارکت در ساخت در ترکیه هستند. آسان‌ترین و سریع‌ترین گزینه شهروندی ترکیه با خرید ملکی به ارزش 400.000 دلار است. کسانی که املاکی به ارزش حداقل 400.000 دلار را خریداری کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به اداره کل ثبت اسناد و کاداستر روند درخواست خود را آغاز کنند. در این مقاله به بررسی قوانین مهاجرت در صورت مشارکت در ساخت در ترکیه می‌پردازیم.

مشارکت در ساخت یعنی چی؟

مشارکت در ساخت، نوعی روش اجرای پروژه‌های ساختمانی است که یک‌سوی آن مالک زمین یا ملک کلنگی قرار دارد و در سوی مقابل سازنده و مجری پروژه قرارمی‌گیرد. ساخت و ساز در سال‌های اخیر در ترکیه با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است؛ سودآوری و کسب درآمد از سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز در ترکیه ایرانیان را مشتاق به سرمایه‌گذاری در ترکیه کرده است. یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در املاک، مشارکت در ساخت در ترکیه است زیرا سود بالایی دارد. استانبول تنها شهر پیشنهادی ما به شما برای مشارکت در ساخت در ترکیه است، به دلیل رشد فزاینده تجارت و اقتصاد، و با راه‌اندازی چندین پروژه استراتژیک دولتی، افزایش قیمت مسکن قابل پیش‌بینی است.

بیشتر بخوانید:‌ 4 نکته که برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنیم

در بین سرمایه‌گذاران خارجی که می‌خواهند در ترکیه ملک بخرند، رایج‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری و دستیابی به بیشترین میزان سود خرید ملک است.
مشارکت در ساخت در ترکیه یک سرمایه‌گذاری قابل اعتماد است.

قرارداد مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت و ساز، علاوه بر چشم‌انداز سودآور برای طرفین، خطرات قابل توجهی نیز برای طرفین به همراه دارد. اگر می‌خواهید یک قرارداد مشارکت در ساخت در ترکیه سالم و بدون دردسر داشته باشید، در این جا چند نکته مهم وجود دارد که می‌تواند موفقیت شراکت شما را تضمین کند.

  • بدون حضور وکیل یا مشاور با سازنده قرارداد نبندید. زیرا اکثر سازندگان در ساخت و ساز مشارکتی متخصص هستند و قرارداد را به نفع خود تنظیم می‌کنند.
  • کلیه هزینه‌های ساخت و ساز از جمله هزینه‌های شهرداری به عهده سازنده است.
  • دریافت اطلاعات جامع در مورد تاریخچه سازنده؛ چرا که برخی از آن‌ها کارنامه درخشانی از مشارکت ندارند.
  • اگر در قسمتی از ملک شما واحد سرقفلی وجود دارد، به صورت قانونی یا توافقی، رضایت مستأجر را جلب کنید.
  • مبنای تعیین میزان قدردانی برای طرفین بر اساس قیمت املاک جدید در منطقه و هزینه ساخت است.
  • در نوع پلان و معماری شرکت کنید و همه چیز را به سازنده نسپارید و اگر در این زمینه تخصص ندارید از مشورت با مهندسین مشاور استفاده کنید.
  • لازم به ذکر است که فسخ قرارداد پس از شروع عملیات تخریب یا گودبرداری تقریباً غیر ممکن است.
  • فسخ قرارداد مشارکت پس از تخریب تقریباً غیرممکن است.
  • به دنبال تولیدکننده‌ای شایسته با سابقه خوب باشید. زیرا این سازنده به تمام اخلاق حرفه‌ای واقف است.
  • سازنده نیاز به امضای مالک دارد، بنابراین هیچ اقدامی بدون حضور شما نباید انجام شود.
  • هر از چند گاهی از پروژه دیدن کنید تا در مورد روند کار مطلع شوید. حضور در رأس پروژه حق شماست.
  • نگاهی به پروژه‌هایی بیندازید که توسعه‌دهنده سال‌ها پیش، چه به صورت مشارکتی یا واقعی ساخته‌اند. این پروژه‌ها هویت حرفه ساخت و ساز را مشخص می‌کنند.
  • اگر در مورد یک سازنده نمی‌دانید، یک فرد واجد شرایط را به عنوان وکیل خود استخدام کنید.
  • از ارائه اسناد وام و تسهیلات بدون اجازه کارشناس به سازنده خودداری کنید.
  • برخی از سازندگان در مورد دارایی‌ها اغراق می‌کنند. حتماً در مورد دارایی‌های سازنده، اطلاعات کسب کنید.
  • قرارداد را در فضای قانونی اجرا کنید و آن را تنها به مشاوران املاک نسپارید.
  • کلیه توافقات و اظهارات باید به صورت مکتوب و امضا شده توسط دو طرف باشد.
  • معامله باید شفاف و طبق قانون مشخص باشد.
  • سازنده باید جریمه ساخت و ساز را به دلیل تخلف از قوانین بپردازد.

مشارکت در ساخت در ترکیه و قوانین مهاجرت

سرمایه‌گذاری مشارکت در ساخت در ترکیه یکی از سودآورترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری است. اگر قصد سرمایه‌گذاری کلان در پروژه‌های آتی شرکت‌های ایرانی یا خارجی ساختمان‌سازی در استانبول را دارید، می‌توانید سرمایه‌گذاری مطمئن را تجربه کنید و واحدهای پیش‌خرید شده را با افزایش قیمت در زمان تحویل دریافت کنید.

ضمانت سرمایه‌گذاری شما، سند مالکیت در ابتدای قرارداد است. طبق قوانین ترکیه پروژه‌های معتبر در زمان شروع ساخت، سند مالکیت واحدها را به صورت قطعی و تک برگی ارائه می‌کنند. این سند تضمین کننده‌ی امنیت سرمایه‌گذاری می‌باشد. گزینه‌های پرداخت را می‌توان تا زمان تحویل مدیریت کرد. پس از پرداخت هزینه سرمایه‌گذاری و اخذ سند ملکی، می‌توانید اقامت سرمایه‌گذاری خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:‌ خرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

با سرمایه‌گذاری شهروند ترکیه شوید

طبق آخرین مصوبه‌ای که در مورد اخذ شهروندی ترکیه برای سرمایه‌گذاران خارجی در سال 2018 اجرایی شد، حداقل میزان سرمایه‌گذاری از یک میلیون دلار به 250.000 دلار کاهش یافت. اما، طبق جدیدترین به‌روزرسانی انجام شده در این مصوبه، شرط دریافت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری ملکی به حداقل400.000 دلار افزایش پیدا کرده است. بنابراین اتباع خارجی که به دنبال اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری ملکی هستند باید طبق مبلغ جدید برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنند. حق اخذ شهروندی از این طریق همچنان شامل شخص سرمایه‌گذار، همسر قانونی و فرزندان زیر 18 سال ایشان می‌شود. پس از مراجعه به اداره کل ثبت اسناد و کاداستر، ارزیابان املاک و مستغلات بررسی می‌کنند آیا ارزش ملک خریداری شده 400.000 دلار است یا خیر.

سند تضمین کننده‌ی امنیت سرمایه‌گذاری می‌باشد.
پروژه‌های معتبر در زمان شروع ساخت، سند مالکیت واحدها را به صورت قطعی و تک برگی ارائه می‌کنند.

مزایای کسب شهروندی

شهروند ترکیه بودن از نظر زندگی اجتماعی، فرصت‌های مالی و سفر آسان، مزایای زیادی را برای سرمایه‌گذاران و خانواده‌های آن‌ها به همراه دارد. ترکیه با خدمات درمانی و بهداشتی رایگان که به شهروندان خود ارائه می‌دهد رفاه و آینده آنها را تضمین می‌کند.

برنامه شهروندی ترکیه میان‌برهایی را برای سفر به انگلیس و ایالات متحده آمریکا تحت دسته‌های ویژه ویزا مناسب برای شهروندان ترکیه فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاران خارجی ممکن است روند مهاجرت به انگلیس را با نقل مکان در انگلیس به عنوان تمدید توافق‌نامه‌های دو کشور آغاز کنند. علاوه بر این، با داشتن ویزای سرمایه‌گذاری E-2 امکان زندگی در ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند املاک و مستغلات را به عنوان املاک مسکونی یا به عنوان یک دارایی احتمالی با امکان بازگشت سرمایه بالا خریداری کنند. ترکیه دارای انتخاب گسترده‌ای از اقامتگاه‌های راحت و ویلاهای ساحلی لوکس با هزینه‌های مناسب برای تمام بودجه‌ها است. سرمایه‌گذاران خارجی نیز ممکن است از طریق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، درآمد اجاره به دست آورند یا پس از ۳ سال محدودیت، آنها را بفروشند.

سخن پایانی

در بین سرمایه‌گذاران خارجی که می‌خواهند در ترکیه ملک بخرند، رایج‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری و دستیابی به بیشترین میزان سود خرید ملک در ترکیه است. با این حال مشارکت در ساخت در ترکیه نیز یک سرمایه‌گذاری قابل اعتماد است. در این نوع سرمایه‌گذاری ارزش ملک در ترکیه هر ساله افزایش می‌یابد و پول شما نه تنها بی‌ارزش نخواهد شد، بلکه در صورت آماده‌شدن ملک سوددهی هم خواهد داشت.