ریجکتی ترکیه به چه معناست و چطور می‌توان نسبت به رفع ریجکتی ترکیه اقدام کرد؟

ریجکتی ترکیه به چه معناست و چطور می‌توان نسبت به رفع ریجکتی ترکیه اقدام کرد؟
02.04.15

ممکن است به نظر برسد که تعداد درخواست‌های اجازه اقامت رد شده در ترکیه اخیراً در حال افزایش است، بااین‌حال، اکثر این ردها به دلیل درخواست‌های آماده نشده با مدارک مفقود یا نادرست است. این امر به‌ویژه از زمانی که مقامات مهاجرت ترکیه شرایط لازم برای مجوزهای اقامت را بازنگری کردند و در روند تأیید آنها سخت‌گیرانه‌تر عمل کردند، صادق است. در ادامه به توضیح ریجکتی و رفع ریجکتی ترکیه می‌پردازیم، با ام تی سی هوم همراه باشید.

ریجکتی در ترکیه به چه معناست

ریجکتی در ترکیه یعنی به فرد خارجی حق اقامت بیش از مدتی که ویزا به او داده است نمی‌دهد. درحالی‌که پس از ریجکتی در ترکیه، مقامات ذی‌صلاح به وی از لزوم خروج از کشور اطلاع می‌دهند. به‌خصوص اگر به طور غیررسمی و بر خلاف قانون در ترکیه اقامت داشته باشد. بعد از اطلاع از ریجکتی می‌توانید برای رفع ریجکتی ترکیه به طرق مختلف اقدام کنید. در آنجا یک برگه ریجکتی از اقامت به او داده می‌شود که به او می‌گوید باید کشور ترکیه را ترک کند. برای رفع ریجکتی ترکیه راهکار‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

مدارک جعلی ویزای ترکیه

جعل اسناد یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکتی ترکیه است، به‌عنوان‌مثال افرادی هستند که در داخل اوراق ویزای ترکیه یک حساب بانکی ساختگی ارائه می‌کنند. هدف آنها افزایش مبالغ موجود در حساب یا ارائه یک حساب بانکی است. حساب بانکی که در وهله اول به این دلیل است که هیچ حساب بانکی وجود ندارد.

بنابراین، هنگام درخواست ویزای ترکیه باید یک حساب بانکی واقعی با مبلغ مناسب ارائه دهید تا از طرف سفارت ترکیه ریجکت نشوید.

پاسپورت نامعتبر

یکی از دلایل ریجکتی ترکیه که در هنگام درخواست ویزای ترکیه زیاد در مورد آن صحبت نمی‌شود، گذرنامه‌های نامعتبر است.

مثلاً کسانی هستند که گذرنامه را با صفحات پاره شده یا صفحات آسیب‌دیده ارائه می‌دهند.

درصورتی‌که پاسپورت شما در این شرایط باشد، بهتر است قبل از اقدام برای ویزای ترکیه پاسپورت جدید دریافت کنید؛ بنابراین برای رفع ریجکتی ترکیه به دلیل پاسپورت نامعتبر باید از پاسپورت معتبر استفاده کنید.

منوعیت ورود به ترکیه بر اثر عدم اعتبار گذرنامه یا پاسپورت
برای ریجکت نشدن از ترکیه پاسپورت شما باید تا مدت زمان مورد نظر سفارت اعتبار داشته باشد.

عدم خروج در طول مدت مشخص شده در گذرنامه

رعایت‌نکردن شرایط خروج در مدت‌زمان مشخص شده در گذرنامه قبل از اخذ ویزا یکی از دلایل اصلی ریجکتی ترکیه است. برای رفع ریجکتی ترکیه از راه‌های قانونی اقدام کنید.

هنگامی که ویزای سفر به ترکیه را دریافت می‌کنید، یک دوره مشخص در پاسپورت وجود دارد که تاریخ ورود به ترکیه و تاریخ خروج را نشان می‌دهد؛ بنابراین در این مدت باید ترکیه را ترک کنید.

بیشتر بخوانیدآیا از قوانین ورود و خروج ترکیه آگاهی دارید؟

تاریخ انقضای پاسپورت

هنگام درخواست ویزای توریستی ترکیه، باید اعتبار گذرنامه را بررسی کنید و از تعداد ماه‌های باقی‌مانده به پاسپورت مطلع شوید. رفع ریجکتی ترکیه راه‌های مختلفی دارد. قوانین ترکیه ایجاب می‌کند که پاسپورت شهروند متقاضی ویزای ترکیه حداقل 6 ماه از تاریخ ورود به ترکیه اعتبار داشته باشد. اعتبار پاسپورت‌ها برای مسافران مهم است، زیرا این دلیل خاص یکی از معروف‌ترین دلایل ریجکتی ترکیه است. برای رفع ریجکتی ترکیه به این دلیل، اعتبار پاسپورت خود را چک کنید.

هزینه‌های اضافه اقامت و اخراج‌شدن

هنگامی که اعلان ریجکتی را دریافت کردید، در صورت نداشتن ویزا یا معافیت ویزا، 10 روز فرصت دارید تا کشور ترکیه را ترک کنید. اگر ویزا دارید، این 10 روز پس از انقضای آن شروع می‌شود. اگر برای رفع ریجکتی ترکیه اقدام کرده‌اید حتماً حواستان به 10 روز فرصتتان باشد.

ممکن است شما در حال طرح دعوای متقابل برای رفع ریجکتی ترکیه باشید. بااین‌حال، این روند اخراج را متوقف نمی‌کند. اگر پس از پایان 10 روز همچنان در کشور ترکیه باشید، ممکن است جریمه و اخراج شوید.

دلایل رد ویزا

جدا از دلایل ذکر شده، دلایل زیادی وجود دارد که ویزای شما به ترکیه ممکن است توسط اداره مهاجرت این کشور رد شود. در زیر به برخی از عوامل کلیدی اشاره شده است که ممکن است بر پردازش ویزای شما تأثیر منفی بگذارد و منجر به رد ویزا شود:

  • اگر اطلاعات اشتباهی در فرم درخواست ویزای خود ارائه کرده باشید، ممکن است دچار ریجکتی شوید.
  • اگر در گذشته سابقه فعالیت‌های مجرمانه دارید.
  • اگر بدون دلیل معتبر در یک اطلاعیه کوتاه برای ویزا درخواست دهید.
  • اگر کشور محل اقامت شما رابطه خوبی با کشور مقصد شما ندارد.
  • اگر بیماری‌های عفونی دارید.
  • اگر گذرنامه شما در شرف اتمام است و صفحات خالی کافی ندارد.
  • اگر از ویزایی که قبلاً برای شما صادر شده بدون دلیل موجه استفاده نکرده‌اید.
  • اگر اداره مهاجرت متوجه شد که قصد شما برای بازگشت از کشور مقصد مشخص نیست.
  • اگر نتوانستید مدارک کافی علیه واجد شرایط بودن خود ارائه کنید.
  • اگر دلیل معتبری برای بازدید از یک کشور خاص ندارید.
  • اگر مدرک شخصیت خوبی ندارید.
  • اگر درگذشته  قوانین درخواست ویزا رارعایت نکرده‌اید .
  • اگر نوع ویزای خود را به‌درستی مشخص نکرده‌اید.
  • فقدان پوشش بیمه درمانی یا مسافرتی کافی نیز ممکن است منجر به رد ویزا شود.

برای هر دلیل ریجکتی راهی بابت رفع ریجکتی ترکیه وجود دارد.

ریجکت شدن درخواست های اقامت توریستی ترکیه
اگر دچار ریجکتی شدید نگران نباشید. از راه‌های قانونی نسبت به رفع ریجکتی ترکیه اقدام کنید.

درخواست مجدد برای مجوز

اگر می‌خواهید دوباره برای اجازه اقامت جدید درخواست دهید و حتی برای رفع ریجکتی ترکیه اقدام نمایید، باید از کشور خارج شوید. اگر می‌خواهید برای همان نوع اجازه اقامت درخواست دهید، باید 6 ماه صبر کنید. بااین‌حال، می‌توانید بدون نیاز به صبرکردن در آن بازه زمانی، برای نوع دیگری از اقامت درخواست دهید و از راه‌های رفع ریجکتی ترکیه استفاده کنید.

در مورد بازه زمانی مورد انتظار برای دستیابی به راه‌حل، باتوجه‌به چارچوب قانونی در ترکیه، این امر می‌تواند چندین ماه یا حتی بیشتر از یک سال طول بکشد، به‌خصوص در شهرهای بزرگ‌تر مانند استانبول و آنکارا.

بیشتر بخوانیدحواستان باشد؛ تمدید اقامت ترکیه را فراموش نکنید

برای رفع ریجکتی ترکیه باید چه کاری انجام دهیم

تعدادی از متقاضیان اقامت ترکیه اخطاریه‌هایی مبنی بر رد شدن درخواست اقامتشان دریافت می‌کنند. در این صورت تا پس از گذشت 6 ماه از اولین درخواست رد شده، حق درخواست مجدد را ندارند؛ بنابراین بعد از شش می‌توانید برای رفع ریجکتی ترکیه اقدام کنید.

می‌توانید از طریق برخی گزینه‌ها از این مشکل عبور کنید. یعنی از راه‌های دیگری رفع ریجکتی ترکیه را انجام دهید، مثلاً دلیل اخذ اقامت را تغییر دهید، به‌جای توریستی، آن را به کوتاه‌مدت تبدیل کنید. در این صورت یک راه ساده برای رفع ریجکتی ترکیه را در پیش گرفته‌اید.

از دیگر راهکارهای رفع ریجکتی ترکیه این است که می‌توانید در ترکیه یک مغازه یا ملک، بدون توجه به متراژ آن خریداری کنید. سپس می‌توانید نوع اقامت را تغییر دهید تا به اقامتگاه ملکی تبدیل شوید.

درصورتی‌که نتوانستید یکی از راه‌حل‌های قبلی را برای رفع ریجکتی ترکیه انجام دهید، چاره‌ای ندارید جز اینکه به کشور دیگری بروید. پس از رفع ریجکتی ترکیه، پس از 6 ماه به ترکیه برگردید. سپس برای اجازه اقامت جدید اقدام کنید.

برای رفع ریجکتی ترکیه می‌توان با ارائه اطلاعات اضافی توسط متقاضی ویزا در حمایت از واجد شرایط بودن وی اقدام کرد. رد ویزا معمولاً با یک نامه امتناع همراه می‌شود که حاوی تمام دلایل رد ویزای شما است تا اشتباهات خود را بدانید و هنگام درخواست برای بار دوم بیشتر مراقب باشید. در این صورت برای رفع ریجکتی ترکیه کار شما ساده‌تر خواهد بود. شما می‌توانید پس از یک دوره زمانی مشخص دوباره برای همان ویزا درخواست دهید.

بیشتر بخوانیدقبل از مهاجرت با قوانین کشور ترکیه آشنا شوید

روش آسان برای رفع دیپورتی از ترکیه
. یعنی از راه‌های رفع ریجکتی ترکیه تغییر دادن نوع اقامت است، می توان نوع اقامت را به‌جای اقامت توریستی به اقامت کوتاه‌مدت تبدیل کرد.

سخن پایانی

ریجکتی به ممانعت از ورود شما به کشور ترکیه با رد درخواست ویزا اشاره دارد. رد ویزا ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما واجد شرایط بودن خود را برای بازدید از این کشور ثابت نکنید. این بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که متقاضیان اطلاعات مهمی را ارائه نمی‌دهند، یا گاهی اوقات به دلیل گم‌شدن اسناد خاص، ناقص بودن درخواست ویزا، مفقود شدن مدارک و نادیده‌گرفتن اطلاعات مهم ریجکتی اتفاق افتد. در این صورت باید برای رفع ریجکتی ترکیه اقدام کنید.