نصرت آشپز معروف ترکیه را می‌شناسید؟

نصرت آشپز معروف ترکیه را می‌شناسید؟
00.06.12

اگر نام و ملیت سرآشپز نصرت را ندانید، فکر می‌کنید آشپزی‌ست که از دل آمریکای لاتین آمده. همراهی حرکات ظریف دست‌ها با چهره‌ی مصمم و خشن‌اش بیشتر رقص‌های آمریکای جنوبی را به خاطر می‌آورد. با نگاه به بیوگرافی نصرت آشپز،‌ متوجه می‌شویم شاگرد قصابی‌ست که با عشق به آشپزی به یک رستوران‌دار زنجیره‌ای تبدیل شده. اگر می‌خواهید بیشتر با دلیل شهرت نصرت گوکچه آشنا شوید این مقاله‌ی ام تی سی هوم را از دست ندهید.

 

بیوگرافی نصرت آشپز

نصرت گوکچه در یک خانواده‌ی پر جمعیت 7 نفره در ارزروم به دنیا آمد. او متولد 9 اگوست 1983 است. پدرش در معدنی به عنوان کارگر کار می‌کرد.
زمانی که نصرت دو ساله بود، خانواده مجبور به مهاجرت به شهر دریکا شدند. در این شهر وضعیت مالی خانواده بدتر از گذشته شد. به همین دلیل نصرت در حالی‌که دانش‌آموزان سال ششم دبستان بود، مجبور به ترک تحصیل شد.

شروع کار با شاگردی در قصابی

نصرت بعد از ترک تحصیل از مدرسه، در بازار قصابی بوستانچی به عنوان شاگرد قصاب شروع به کار کرد. محل کار بزرگ و کار کردن با 10 استادکار ماهر قصابی آن‌هم 18 ساعت در روز، نصرت را به اندازه‌ی کافی ماهر و ورزید کرد.
اگر به قطعه‌ کردن و برش تکه‌های گوشت در ويدئوهایش دقت کنید، متوجه مهارت فوق‌العاده‌اش در کار با ساتور و گوشت خواهید شد. این همان تبحر‌ی‌ست که در نوجوانی و در قصابی کسب کرده بود.

آشپز معروف ترکیه نصرت
عکس قدیمی از نصرت گوکچه زمانی که شاگرد قصاب بود

سرآشپز نصرت؛ قصاب رستوران‌دار

در سال 2007، زمانی که نصرت کمتر از 25 سال سن داشت،‌ اولین رستوران خود را راه‌اندزی کرد. این رستوران در پارک ایستین قرار داشت. و تبدیل به یک تجربه‌ی جدید هم برای خود نصرت شد و هم برای مشتریانش شد.
نصرت در این رستوران آشپزی را با قصابی درآمیخت و مفهوم رستوران قصابی را جا انداخت. به این معنا که در حضور مشتریانش‌ با ساتورهای بزرگ گوشت‌ها را تکه‌تکه و خرد می‌کرد و در نهایت با به سیخ کشیدن، کباب‌های لذید خود را طبخ می‌کرد.

بیشتر بخوانید: با آشپز معروف ترکیه آشنا شوید

کارآفرینی خلاق و با جرات

رستوران قصابی سرآشپز نصرت، شروع خوبی برای موفقیت‌‌های او بود. با این وجود نصرت به دنبال توسعه و پیشرفت بیشتری بود. به همین جهت در هیبت یک کارآفرین آینده‌دار راهی آمریکای لاتین شد.
نصرت به دنبال ایده‌ای بود که توجه جهان را به خود جلب کند. به همین دلیل به آٰرژانتین رفت تا منبع الهام خود را پیدا کند. این سفر برای سرآشپز نصرت 7000 لیر خرج برداشت. این مبلغ تمام موجودی او در کارت‌ اعتباری و جیبش بود. در رستوران‌‌ها و قصابی‌های آٰرژانیتین آنقدر گشت زد تا دست پر به ترکیه بازگشت.
در ترکیه به محل کار خود برگشت و با اندوخته‌های تجربه‌اش کارش را ادامه داد. رستوران قصابی‌اش شهرت بیشتری از گذشته پیدا کرد. و نصرت آشپز با طبخ غذاهایی ابتکاری‌اش توجه‌های بیشتری به خود جلب کرد. کباب‌های دلپذیر ترکی با چاشنی‌های خوشمزه‌، لبخند رضایت مشتریان را همیشه بر لب‌شان می‌آورد.

زمان ثروتمندی سرآشپز نصرت

وقتی به بیوگرافی آشپز نصرت نگاه می‌کنیم، نشانی از توقف نمی‌بینیم. نصرت می‌توانست با تجربه‌ی سفرش به آمریکای لاتین و توسعه‌ی رستوران ابتکاری‌ش در ترکیه دلخوش و موفق باشد. اما به دنبال چیز بیشتری بود.
آمریکا مقصد بعدی نصرت بود. او به نیویورک رفت. در رستوران‌های این شهر بدون دریافت دستمزد شروع به کار کرد. در واقع رهاورد کار در نیویورک چیزی بیشتر از پول برای او بود. منوی اختصاصی خود را ارائه کرد و غذاهای ترکی و غربی را با هم درآمیخت.
در سال 2010 باهمکاری چند نفر خانه‌ی استیک نصرت (Nusr-et Steakhouse) را در محله‌ی اتیلر استانبول افتتاح کرد. این رستوران سرآغازی شد بر رستوران‌های زنجیره‌ای Nusr-Et Restaurant او در سراسر جهان.
نصرتی که در گذشته در ازای دریافت 1800 لیر در ماه شاگردی می‌کرد، حالا به یک مدیر موفق رستوران در جهان تبدیل شده. مشتریان مشهور و ثروتمند نصرت گوکچه از سراسر جهان با هواپیماهای شخصی به استانبول می‌آیند تا از غذاهای خوش‌طعم او بچشند.

معرفی سرآشپز ترکیه نصرت
سبک‌ ویژه‌ی آشپزی نصرت با همراهی حرکات رقص‌گونه

دلایل شهرت نصرت

می‌توانی در کارت موفق و بهترین باشی، اما مشهور شدن به ابزارهای بیشتری نیاز دارد. در واقع اگر هنرمند، سیاست‌مدار یا ورزشکار نباشی شهرت به آسانی به دست نمی‌آید. گرچه نصرت را می‌توان هنرمندی چیره دست در آشپزی دانست.
نصرت گوکچه با تلاش بسیار رستوران‌های خود را دایر کرد. توانست در مدت کمی از شاگرد قصاب و کارگر صفر در رستوران‌ها به سرآشپزی جهانی تبدیل شود. اما شهرتش به چیزی بیشتر از غذاهای خوشمزه و تجربه‌ی سفرهایش دور دنیا باز می‌گردد.
سرآشپز نصرت متفاوت است. تفاوتی که او را در شبکه‌های اجتماعی محبوب کرده. پشت یک میز بزرگ آشپزی قرار می‌گیرد. تکه‌ی بزرگی از گوشت را انتخاب می‌کند. حالتی مانند رقصیدن به خود می‌گیرد. چاقوهای مخصوص را با مهارت روی هم می‌کشد. بعد شعبده شروع می‌شود. گوشت را لمس می‌کند. چاقو را بر روی آن می‌کشد و از جایی آن را به دو بخش تقسیم می‌کند. تکه‌ای را که برش زده وزن می‌کند. دقیقا برابر با 1000 گرم است.
این ویدئو جزء معمولی‌ترین فیلم‌هایی‌ست که نصرت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. در اینستاگرام این ویدئو در مدت زمان کوتاهی بیش از 5 میلیون Like خورده است.
شعبده‌بازی، هنر، رقص و نمایشگری کلیدهای شهرت سرآشپز نصرت در جهان هستند.

اینستاگرام نصرت آشپز

یافتن اکانت اصلی نصرت گوچکه در اینستاگرام کار سختی نیست. تنها کافی‌ست Nusr_et را جستجو کنید تا صفحه‌اش با تیک آبی برای شما آورده شود.
صفحه‌ی اینستاگرام نصرت گوکچه در اینستاگرام 37.7M دنبال کننده‌ دارد. باور کردنش سخت است. حداقل 37 میلیون نفر در سراسر جهان چنان مجذوب هنر آشپزی نصرت هستند که او را در اینستاگرام دنبال کردند. تا مبادا شعبده‌ی تازه‌ای را از دست دهند.
او اخیرا ویدئویی از خود منتشر کرده که در حال امضای قرارداد تازه‌ای‌ست. این ویدئوی ساده بدون هیچی شگفتی ظرف یک روز در حدود 10 میلیون بازدید کننده داشت. در توضیح ویدئو نصرت از خدا برای تحقق رویا‌هایش تشکر کرده.

بیوگرافی آشپز نصرت
نصرت گوکچه آشپز، رستوران دار، اینفلوئنسر و بلاگر محبوب ترکیه‌ای

سخن پایانی

نصرت گوکچه نمونه‌ی آدم موفقی‌ست که تسلیم شرایط نشد. به نظرتان چند نفر در جهان فقری را که منجر به ترک تحصیلشان شده را به پله‌ای برای موفقیت تبدیل می‌کنند؟ آن هم با تسلیم نشدن و همیشه در تلاش بودن. به بیوگرافی نصرت آشپز که نگاه می‌کنیم، هر وقت پولی پس‌انداز کرد آن را صرف یادگیری‌های جدید کرده. هم در سفر به آٰرژانتین هم در سفر به آمریکا با حداقل سرمایه‌اش پله‌هایی برای موفقیت خود ساخت. حالا رستوران‌های زنجیره‌ای او در ترکیه و امارات مشتری‌های اختصاصی خود را دارد.