رنگارنگ‌ترین محله ترکیه

رنگارنگ‌ترین محله ترکیه

اگر از شلوغی‌های خیابان تکسیم و استقلال و خرید در محله‌های استانبول خسته شده‌اید و تمایل دارید یک روز کاملا آرامی را در مکانی دنج و رویایی سپری کنید، حتما به پیشنهاد ویژه ما عمل کنید و آن هم چیزی نیست جز گشت و گذار در محله‌ی فوق‌العاده زیبای بالات! محله بالات استانبول یک محله رنگارنگ با خیابان‌ها و کوچه‌های باریک می‌باشد که با کافه‌ و رستوران‌های زیبا، بقالی‌های قدیمی و خانه‌های رنگارنگ شما را به وجد خواهد آورد. در این مقاله از ام تی سی هوم قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با محله‌ شگفت‌انگیز بالات (Balat) در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی محله بالات (Balat)

بالات محله‌ای از منطقه فاتح است که از نظر موقعیت جغرافیایی بین ایوانسرای و فنر در ساحل شاخ طلایی قرار دارد. نام بالات از کلمه‌ای یونانی برگرفته شده که به معنی کاخ است و به دلیل نزدیکی به کاخ‌های Blaherna به معنای دیوارها به این نام معروف شده است. محله بالات از جمله محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین منطقه‌های استانبول می‌باشد که به دلیل فضای دلنشین و رنگارنگ خود برای گرفتن عکس‌های یادگاری بسیاری شهرت پیدا کرده و سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. لازم به ذکر است خانه‌های رنگارنگ این محله با بافت قدیمی که تقریبا بیش از 50 سال عمر دارند، باعث جذابیت و محبوبیت این محله در بین گردشگران شده‌اند.

با وارد شدن به محله بالات کوچه‌های باریک و ساختمان‌های رنگارنگ را در امتداد خیابان شیب‌دار مشاهده خواهید کرد که یک فضای آرام و دلنشین را ایجاد کرده و همچنین بازی کودکان در خیابان‌ها، لباس‌های آویزان از بند رخت، بقالی‌های قدیمی، کافه‌های زیبا، بازارهای محلی با فروش کالاهای سنتی و… همگی دست به دست هم‌ داده‌اند تا از گشت و گذار در این محله نهایت لذت را ببرید. به علاوه اگر می‌خواهید استراحت کنید، می‌توانید بر روی پله‌های رنگارنگ این خانه‌ها بنشینید تا با تماشای منظره چشم‌نواز محله لحظات لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید. مدت زمان بازدید از این محله نیز تقریبا بین 3 تا 4 ساعت می‌باشد و بازدید از آن برای هر گردشگری کاملا رایگان است.

جاذبه‌های گردشگری محله بالات

کلیسای سنت جورج

کلیسای سنت جورج که به نام “پدر سالاری مرد بزرگ” نیز معروف است، کلیسای اصلی جامعه ارتدوکس یونانی به حساب می‌آید. سنت جورج یک کلیسای تقریبا کوچک است که در محله فنر واقع شده و همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 16:30 عصر آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان می‌باشد. البته ناگفته نماند که ساعت بازدید این کلیسا فقط یکشنبه‌ها به دلیل برگزاری مراسم‌های مذهبی 9:15 تا 12:20 می‌باشد.

کالج ارتدوکس

کالج ارتدوکس یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار محله بالات می‌باشد که قرمز رنگ است و قدمتی 50000 ساله دارد. این کالج که در زمان‌های قدیم از مدرسه‌های یونانی بوده، در سال 1454 تاسیس شده است و از ارتفاع زیادی برخوردار می‌باشد. امکان ندارد که کسی ساختمان قرمز را ببیند و خیلی راحت بدون اینکه از آن بازدید به عمل آورد از کنارش رد شود. زیبایی و رنگ خیره‌کننده آن تاکنون گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب کرده است.

کلیسای سنت استفان بولغار (Bulgar Kilisesi)

کلیسای سنت استفان بولغار در محله فاتح منطقه فنر واقع شده است که به اقلیت بلغاری‌ها تعلق دارد. این کلیسا در ابتدا چوبی بود که در بین سال‌های 1893 تا 1896 پس از آتش‌سوزی توسط معمار ایتالیایی در وین بازسازی و سپس با کشتی به استانبول انتقال یافت.

کلیسای پاماکاریستوس (مسجد فتحیه)

کلیسای پاماکاریستوس با نام مسجد فتحیه نیز شناخته می‌شود. این کلیسا در منطقه فاتح استانبول واقع شده است. طراحی و معماری موزائیک‌ها و گنبدهای آن از مهم‌ترین ویژگی‌های این مسجد می‌باشد، به این صورت که در طراحی موزائیک‌ها، عیسی مسیح را در موقعیت‌های مختلف به تصویر کشیده است.

کافه‌ها و رستوران‌های محله بالات

پس از بازدید از جاذبه‌های گردشگری محله زیبای بالات، برای استراحت و صرف ناهار یا شام در صورت تمایل می‌توانید به سراغ کافه‌ها و رستوران‌های دنج و رنگارنگ این محله بروید.

کافه‌ها و رستوران‌های محله بالات

ممکن است به هنگام انتخاب کافه یا رستوران تعداد زیاد و جذابیت آن‌ها، شما را دچار تردید کند، اما توصیه می‌کنیم که حتما لذت نوش جان کردن یک وعده غذای محلی و متفاوت در این محله شگفت‌انگیز را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: کافه گردی در محله بالات

مسیر دسترسی به محله بالات

بالات در بخش اروپایی استانبول در کنار سواحل امینونو در امتداد شاخ طلایی واقع شده است یعنی دقیقا در همان بخشی که اکثر موزه‌ها و مکان‌های توریستی استانبول قرار دارد، بنابراین فقط کافیست از تاکسیم یا همان میدان تقسیم، خودتان را به یکی از مناطق امینونو، کاراکوی یا اسکودار برسانید و سپس با استفاده از اتوبوس یا تاکسی خود را به محله رنگارنگ و زیبای بالات برسانید. این محله به قدری معروف است که فقط کافیست از کلمه بالات استفاده کنید تا با راهنمایی‌های دقیق دیگران دقیقا به سمت اتوبوس‌های بالات هدایت شوید. به علاوه استفاده از کشتی‌های مسافرتی فری (Ferry) نیز یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به محله بالات می‌باشد. این کشتی‌ها با صندلی‌های اتوبوسی که معمولا چند طبقه هستند برای جابجایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در مسیرهای کوتاه دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب 15 مکان زیبا در ترکیه که نباید از دست داد را هم بخوانید.

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی کامل محله خیره کننده بالات پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید منطقه بالات جاذبه‌های تاریخی فراوانی را در خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های متفاوت بسیار جذاب و تماشایی خواهد بود. در صورتی که قصد خرید ملک در ترکیه به ویژه از منطقه بالات را دارید پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره واتساپ 00905312699346 با مشاور مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در استانبول در ارتباط باشید تا از اطلاعات جامعی که در اختیارتان قرار می‌دهد، نهایت استفاده را کنید.