بیوگرافی جان یامان

بیوگرافی جان یامان
00.02.27

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که سریال‌ها و بازیگران مشهور و محبوب ترکیه‌ای را دنبال می‌کنید، بدون شک اسم جان یامان، بازیگر خوش‌چهره و پرطرفدار سینما و تلویزیون ترکیه را شنیده‌اید. در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامعی از سرگذشت، محل تولد، تحصیلات، همسر، شبکه‌های اجتماعی فعال و… این بازیگر جوان و پرحاشیه کشور ترکیه را در اختیارتان قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

زندگینامه جان یامان

جان یامان (Can Yaman) در 8 نوامبر سال 1389 در شهر استانبول به دنیا آمده است و تنها فرزند خانواده‌ای یوگسلاوی تبار می‌باشد. مادر بزرگ جان یامان اهل مقدونیه و پدر بزرگ او اهل یوگسلاوی هستند. پدر و مادر جان یامان هنگامی که او پنج سال سن داشته است از هم جدا شده‌اند. از دیگر شخصیت‌های معروف خانواده جان یامان می‌توان به عموی او یعنی فواد یامان اشاره کرد که مربی فوتبال ترکیه بوده است. این بازیگر محبوب تحصیلات ابتدایی خود را در کالج بیلفن و دوره متوسطه را در یک دبیرستان مطرح ایتالیایی تحت عنوان دانش آموز برتر و نمونه سال به پایان رساند. پس از آن با دریافت بورسیه دانشجویی به آمریکا رفت، اما بعد از مدتی به کشور ترکیه بازگشت و در رشته حقوق از دانشگاه یدی تپه تحصیلات خود را به اتمام رساند. سپس در آزمون ورودی یک شرکت معروف بریتانیایی شرکت کرد و پس از قبولی در آن آزمون، در سال 2014 شش ماه به کارآموزی وکالت در شرکت “پرایس واترهاوس کوپرز” مشغول شد.

شروع فعالیت هنری جان یامان

جان یامان در طی تحصیل در دانشگاه وکالت شروع به یادگیری بازگیری در کلاس‌های بازیگری Cuneyt Sayil کرد. این بازیگر پرطرفدار ابتدا شغل اصلی خود را فقط وکالت می‌دانست و به بازیگری صرفا از جنبه سرگرمی نگاه می‌کرد، اما به مرور زمان با ترغیب و تشویق اساتید هنری خود طی شش ماه آموزش در زمینه بازگیری به پیشرفت قابل توجهی دست یافت و نخستین نقش حرفه‌ای خود را در سن 25 سالگی در سریال دلدادگی ایفا کرد.

سابقه فعالیت‌های حرفه‌ای جان یامان

جان یامان کار خود در حرفه بازگیری را همزمان با 3 سریال تلویزیونی ترکی آغاز کرد. لازم به ذکر است که هیچ کدام از این سریال‌ها جزو سریال‌های پرطرفدار ترکی نبودند، اما برای شروع هنرپیشگی قدم‌های بسیار خوبی به حساب می‌آمدند. همان‌طور که گفته شد نخستین نقش آفرینی این بازگیر جوان در سریال دلدادگی در سال 2014 بود که به کارگردانی ترکان دریا صورت گرفت. در این سریال جان نقش جوانی به اسم بدیر را بازی کرد که برای به تصویر کشیدن این نقش مجبور به کم کردن تقریبا حدود 6 کیلوگرم از عضلات خود شد. او در این سریال مقابل بازیگران محبوبی همچون سینم کوبال، بنو ییل دیرمیلار و سلما ارگچ قرار گرفت.

سابقه فعالیت‌های حرفه‌ای جان یامان

پروژه بعدی جان یامان سریال عشق از روی لجبازی به کارگردانی عثمان سیناو بود که در سال 2015 ساخته شد. در این سریال جان نقش یک تاجر به نام یالین آراس را ایفا کرد که به خوبی از عهده‌ی آن برآمد و مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد. جالب است بدانید که جان یامان در طی بازی در سریال عشق از روی لجبازی رابطه عاشقانه‌ای را نیز با آچلیا توپالوغلو شروع کرد. سریال کدوممون عاشق نشدیم؟ پروژه بعدی جان یامان در سال 2016 بود که در نقش شخصیتی به نام تارک در کنار مدل و بازیگر معروف سلن سویدر ظاهر شد.

پس از آن جان یامان در سال 2017 در سریال موفق ماه کامل نقش آفرینی کرد که در آن نقش اصلان را بر عهده داشت. این سریال با امتیاز بالایی که از سوی بینندگان دریافت کرد سبب شهرت جان یامان شد. سریال بعدی جان یامان در سال 2018 ساخته شد. او در این سریال که پرنده سحرخیز نام داشت در نقش جان دیویت در مقابل یکی از معروف‌ترین بازیگران زن ترکیه یعنی دمت اوزدمیر بازی کرد. بازی در این سریال موفقیت بسیار بزرگی را برای جان به ارمغان آورد و برای آن جایزه نیز دریافت کرد.

فیلم‌ جدید جان یامان

جدیدترین پروژه جان یامان، سریال آقای اشتباه (Bay Yanlis) می‌باشد که دنیز یورولماز کارگردانی این اثر را بر عهده دارد. این سریال به نویسندگی بانو زنگین و آسلی زنگین یک سریال رمانتیک- کمدی می‌باشد که اولین قسمت آن در ژوئن 2020 منتشر شده است. با توجه به خبرهای اخیر جان یامان برای بازی در نقش اول یک سریال ایتالیایی به نام “Sandokan” به ایتالیا رفته است که ضبط آن قرار است در ماه اکتبر سال 2021 شروع شود.

رابطه‌های عاطفی جان یامان

همان‌طور که گفته شد جان یامان در طی بازی در سریال عشق از روی لجبازی رابطه عاشقانه‌ای را با آچلیا توپالوغلو شروع کرد که این رابطه پس از یکسال به پایان رسید. پس از آن نیز شایعاتی در مورد رابطه عاشقانه‌ی جان یامان با دمت اوزدمیر به گوش می‌رسید که طی یک مصاحبه جنجالی جان گفت: “دمت دختر رویاهای من نیست و من هرگز او را به عنوان دوست دختر خود ندیده‌ام.” همچنین در ادامه گفت که دمت زن فوق‌العاده‌ای است و همیشه دوست من خواهد بود.

رابطه‌های عاشقانه جان یامان

اخیرا نیز شایعاتی در مورد رابطه عاشقانه جان با معشوق ایتالیایی یعنی دیلتا لئوتا (مجری مشهور ورزشی شبکه ایتالیایی سیسیل تی وی) به گوش می‌رسد که گویا با سفرهای متعدد جان به ایتالیا این رابطه جدی شده است و به نظر می‌رسد که این بازیگر مشهور از دیلتا لئوتا خواستگاری کرده است.

شبکه‌های اجتماعی فعال

جان یامان در شبکه اجتماعی اینستاگرام با آیدی Canyaman فعالیت می‌کند و هم‌اکنون 8 میلیون 300 هزار نفر دنبال کننده دارد که معمولا تصاویری از خود و اخبار فعالیت‌هایش در زمینه بازیگری و… را با فالوورهایش به اشتراک می‌گذارد. شما نیز اگر طرفدار این بازگیر محبوب ترک هستید می‌توانید به پیج اینستاگرام او سر بزنید و در جریان فعالیت‌های هنری او قرار گیرید.

مشخصات ظاهری

جان یامان که در حال حاضر به صورت مرتب بدنسازی کار می‌کند 78 کیلوگرم وزن و 188 سانتی‌متر قد دارد. رنگ چشم او قهوه‌ای و رنگ موهایش نیز قهوه‌ای تیره می‌باشد.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم به شرح زندگینامه جان یامان پرداختیم. اگر تمایل دارید که بیوگرافی دیگر بازیگران مطرح ترک نظیر هانده ارچل، کرم بورسین، شووال سام و… را نیز مطالعه کنید، می‌توانید وارد صفحه وبلاگ سایت ام تی سی هوم شوید.